Telecom News - "יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום?

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום?
בלעדי: כל הטוענים על "אפליה בחקירה" סביב "תיק 4000" אינם מבינים, שאי אפשר לחקור הכל, כי מערכות אכיפת החוק תתמוטטנה אם הכל ייחקר. אולם, המקרה של שר התקשורת לשעבר וכיום שר האוצר משה כחלון, הוא מקרה יוצא דופן של "מריחה" ע"י "קליקת הפרקליטים". הטבות, שהוא נתן במיליארדים במשך שנים, טואטאו "מתחת לשטיח" בטענות משפטיות שקריות וזה נמשך עד עצם היום הזה! משה כחלון גם דאג לעצמו, בין היתר, לעיתונות מפנקת ובכמויות ענק, ובהקשר זה ביבי "קטן על ידו".
מאת: אבי וייס, 29.3.18, 07:30

העיתונאי אלי ציפורי מגלובס ניתח אתמול (28.3.18 - כאן), כיצד פטריק דרהי (הבעלים של קבוצת הוט) נהיה מיליארדר, די במקביל לעלייתו המטאורית של שאול אלוביץ', (בתמונה משמאל), הבעלים של "פירמידת בזק", שמוכר כיום לציבור גם בגלל "תיק 4000".

אולם, בכתבה של אלי ציפורי אין שום מילה איך ולמה זה קרה דווקא לופטריק דרהי, שהמריא והתעשר כל כך מהר, בתחום כה קשה, שנקרא "שוק שירותי הכבלים". איך הוט הגיעה כל כך מהר מחברה מפסידה וכושלת במשך שנים, לחברה שלפתע מרוויחה ומצליחה?).  

את התשובה לשאלה הזו נתן, לכאורה, העיתונאי יואב יצחק הבעלים של News1 בציוץ שלו (מיום 26.3.18 - כאן), שבו הוא טען [ציטוט]: "תיק 4000: המשטרה חוקרת חשדות הזויים לפיהם סידר נתניהו הטבות לבזק במיליארד ש״ח תמורת כתבות אוהדות בוואלה!; ובמקביל נמנעת המשטרה מחקירת חשדות להטבות אמיתיות להוט-פטריק דרהי מצד פילבר בהיקף 4-3 מיליארד ש״ח. כדאי לדעת: לידיעות אחרונות ולמוזס מניות זהב בהוט, השוות עשרות מיליוני דולרים".

גם אלי ציפורי וגם יואב יצחק טועים בגלל אי ידיעת העובדות. מי שהפך את פטריק דרהי ממיליונר בתחילת דרכו למיליארדר ענק בהיקף כלל עולמי, זה השר משה כחלון, לא שלמה פילבר, ולא הגאונות הפיננסית והתרגילים של פטריק דרהי עצמו (והוא די פיקח, אבל בלי סיוע רגולטורי, שום תרגיל שלו לא היה מצליח). 

שלמה פילבר רק המשיך במציאות הרגולטורית המדהימה (שמפורטת כאן למטה), שיצר איוב קראמשה כחלון (בתמונה למעלה משמאל) עבור הוט ובעליה, בשתי הקדנציות שלו (בעבר כשר התקשורת וכיום כשר האוצר).

שלא יהיה שום ספק לקוראים, הכאוס הבלתי חוקי הזה - ממשיך גם כיום, בסדרת החלטות מפוברקות, זיופי מסמכים, ספינים ותרגילים אין סופיים, שנעשים ממש בשבועות ובימים האחרונים, ע"י המנכ"ל בפועל שמילה מימון והשר איוב קרא (בתמונה משמאל)

לא מאמינים? זה מפורט בהרחבה עם כל המסמכים המוכיחים את החשיפות הללו: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן). למי שלא מתעניין ואין לו זמן להקדיש לקריאת כל החשיפות הללו: המסמך המזויף, שמשמש כיום כבסיס להחלטות המפוברקות עבור הוט, נמצא במאמר כאן, והמסמך הנחזה כמזויף המקורי (בדבר מינוי "ועדה מייעצת", מינוי שרק השר רשאי לחתום עליו) נמצא כאן והוא הבסיס לכל ההחלטות המפוברקות שמבוצעות ממש כיום (בינתיים המסמך הועלם מאתר משרד התקשורת, די ברור למה, אבל אני כמובן שמרתי אותו). אישור היועמ"ש על חקירת ההתחזות והזיוף בפרשה זו נמצא כאן והתלונה המפורטת על הזיופים והפברוקים וכל הטיפול שנעשה בה ע"י היועמ"ש - נמצאים כאן

מדובר ברגולציה עקומה (שנוצרה בכוונה לטובת הוט), שאין לאיש את האומץ לשנות אותה, או לפוצץ אותה, או לחקור אותה. אז פשוט ממשיכים ב"ישראבלוף" ובהפרות החוק, התקנות והרישיונות (יש להוט כמה רישיונות) כבר 6 שנים, בלי הפסקה.
שלמה פילבר ("עד המדינה") היה באמצע התהליך ורק העצים אותו, לא יזם אותו. 

יודגש שוב: מי שהחל בתהליך זה משה כחלון. חשפנו את זה "בזמן אמת" וזה מרוכז בשתי כתבות ענק: כאן וכאן. הכתבות הללו הן סיכום של עשרות כתבות, שחשפתי בפרשה הענקית הזו. למותר לציין, שמשה כחלון לא הגיב לכל שאלותיי בהקשר של שלל החשיפות הללו (די ברור למה).

כתבה מקדימה מומלצת לקריאה: "חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון". 

משה כחלון, במשך שנים, בתפקידיו בממשלה ובכנסת, "איתרג" את הפרקליטות ומערכת המשפט ומנע רפורמות, בתמורה ל"איתרוג" שהוא קיבל מ"הקליקה", כפי שנחשף כאן. 

"הוא זכאי"
כדי שלא אשאיר ספק בלב קוראינו, חלק מהטענות, שמועלות במאמר כאן (ומרוכזות בהמשך המאמר), כבר נבדקו ע"י פרקליטה ממשרד היועמ"ש ומשה כחלון "נמצא נקי" ו"צח כשלג". הוא פשוט איש צדיק וישר.

הפרקליטות מצאה, שהוא איש מופת ועובד מדינה מסור, שכל מעיניו מוקדשים לשירות הציבור והוא פועל רק לפי האינטרסים של הציבור. 

רקע קצר למי ששכח: ב-31.3.2009 משה כחלון מונה לתפקיד שר התקשורת. הוא היה בתפקיד הזה עד 18.3.13, אז נאלץ לפרוש במהירות, בסיפור שחשפנו כאן. במהלך השנים הללו, ממש מהרגע שנכנס לתפקיד, זיהיתי את דפוס פעולתו וחשפתי זאת, פעם אחרי פעם, בעשרות רבות של כתבות.

במקביל אלי, "תנועת אומץ" אספה גם היא חומרים מצמררים על פעילות השר משה כחלון, והנושא הזה טופל אישית ע"י חבר הנהלת "אומץ" ד"ר יעקב מאור, שפנה אלי בזמנו וביקש שאעביר לו את כל המסמכים והממצאים שאספתי וכתבתי סביב משה כחלון, וכך עשיתי. העברתי לו את כל מה שאספתי. המון מסמכים, רובם בחתימת משה כחלון והמון ניתוחים מה המשמעות של כל מסמך. 

ד"ר יעקב מאור פנה ליועמ"ש עם כל החומריעמליה זרקא - אחותו של משה כחלוןם, שהוא אסף (גם באופן עצמאי וממקורות שלו), ובא בדרישה ליועמ"ש להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד משה כחלון, בעיקר בגלל שהעניק הטבות לא חוקיות במיליארדים להוט (די ברור למה, אחותו [עמליה זרקא, בתמונה משמאל] עבדה שם, וגם כיום היא קשורה אישית לפטריק דרהי: כאן ועובדת עבורו).

הפרקליטות "בדקה" את תלונת "אומץ" והשיבה לד"ר יעקב מאור ש"הכל בסדר. הוא זכאי".
התשובה המלאה של הפרקליטות ל"אומץ" נמצאת כאן, למתעניינים. 

אז הכל בסדר והוא (משה כחלון) "זכאי" ו"צח כשלג", "איש מופת" שפועל רק לטובת הציבור ו"שר מצטיין" של השירות הציבורי בישראל?
כאן מגיעה "שורת המחץ". למה הפרקליטות סגרה בכלל את הכל, ממש הכל בלי לבדוק?
כדי שלא תחשבו, שאני ממציא מדימיוני, אז חתכתי את הסיבה ל"סגירה" (או ל"טיוח", איך שלא תקראו לזה) ואני מביא את הסיבה לסגירה הזו בתצלום כאן, הלקוח היישר מנימוקי הפרקליטות:
תצלום משה כחלון

כלומר: הפרקליטות השיבה ב- 10.11.15 שמדובר "באירועים שאירעו לפני זמן רב" ו"לנוכח הזמן הרב, שחלף מאז קרות האירועים, יש קושי בברור מלא של חלק מהטענות העולות בפניה". הטיעונים הללו חוזרים במכתב שוב ושוב, לפחות 4 פעמים, כדי להצדיק את "אי הבדיקה והחקירה".  

מדובר לא רק בשקר, אלא פשוט ב"זריקת חול לעיניים": האירועים המדוברים בתלונה של "אומץ", התרחשו בין השנים 2009 עד 2013 - כלומר שנתיים קודם ל"בדיקת הפרקליטות", ובהתייחס לשאלות ולחומר, שהעבירה "אומץ" לפרקליטות, זה היה ב-31.8.15, כלומר עברו רק 3 חודשים (!) מהתלונה, שזה ממש לא "זמן רב" (תראו מה חוקרים כיום ב"תיק 4000" ובשאר התיקים עם "מספרים עגולים", פרשיות של שנים, בין 3 ל-10 שנים ויותר - אחורה).

החוק מדבר בצורה מאוד ברורה מה זה "זמן רב" ומה זה התיישנות. אז כל העבירות, לכאורה, ש"אומץ" פנתה לגביהן לגבי משה כחלון, גם היום ב-2018 - אין עליהן התיישנות (כי ההתיישנת היא 10 שנים).

ככה "קליקת הפרקליטים" סגרה וקברה אז את הפרשה - בטענות שוא שקריות, כאילו "עבר זמן רב" ואי אפשר לבדוק את הטענות הללו.

אולם, לעניות דעתי ולדעת מומחים, ששוחחתי עימם, בהחלט אפשר לעורר את הפרשה הזו מחדש, גם כי אין עדיין שום התיישנות על מה שמשה כחלון נחשד בו וגם בגלל שההטבות הללו, שניתנו להוט - נמשכות גם כיום.

גם הוא (משה כחלון) יודע את זה ולכן, כנראה, לא מיהר לעזוב את ביבי נתניהו במשבר הפוליטי האחרון סביב סוגיית הגיוס של החרדים. הוא ידע, שאם הוא "יתקע סכין בגב של ביבי", לפתע יצוצו בכלי התקשורת, כל הפרשות הרבות, שבהן הוא "מסובך, לכאורה, עד צוואר" (פירוט בהמשך)... כבר כתבנו על זה לאחרונה כמה פעמים למשל: כאן וכאן, כולל חשיפת הקשר המתמשך עד היום, בין "ראש המטה של משה כחלון לעניינים מסובכים" (נדב שיינברגר), לשמילה מימון (המנכ"ל בפועל של משרד התקשרות)...
.
המטרה כאן מאוד ברורה: להבטיח, שהוט תוכל (כמו סלקום ופרטנר) להשתמש בתשתיות הפיזיות של בזק, עם קבלנים משלהן, כדי להשחיל בהם סיבים, בלי לשאול את בזק. 

מהן הפרשיות, שהשר משה כחלון מסובך בהן לכאורה?
נציג אותן כאן רק בקצרה, כי כתבנו על כך עשרות רבות של מאמרים וגם "אומ"ץ" אספה על חלק מזה עשרות רבות של מסמכים ועדויות וחלק זעיר גם נחשף בכלי תקשורת אחרים:
  • הבלוף של "מהפכת הסלולר". הציבור הרחב סבור, ש"מהפכת הסלולר" של משה כחלון נולדה כדי ליצור תחרות אותה יצרה גולן טלקום והמנכ"ל והבעלים שלה: מיכאל גולן. זה פשוט לא נכון עובדתית. משה כחלון היה מעוניין להכניס את מירס (שנרכשה אז ע"י פטריק דרהי והפכה להוט-מובייל) למתחרה מצליחה מול חברות הסלולר הוותיקות. גולן טלקום בכלל לא זכתה במכרז שהוא יזם. מי שזכתה זו מרתון של חזי בצלאל, שלא הצליחה להציג ערבות בזמן, אחריה נכנסה הזוכה במקום שני במכרז - סלקט תקשורת (חברה אמריקאית) שגם כן לא הצליחה להציג ערבות בזמן, ולכן נכנסה השלישית בתור במכרז: גולן טלקום, שבכלל לא הייתה מוכרת למשה כחלון קודם לכן ולא הייתה לו שום השפעה על כניסתה כמתחרה חדשה לשוק הסלולר. 
  • הכניסה המפתיעה של גולן טלקום לשוק, דווקא סייעה למשה כחלון להגשים את הכניסה המוצלחת שתכנן, של מירס (הוט מובייל) לשוק הסלולרי והיא (הוט-מובייל) הפכה לחברה גדולה ומצליחה בכל קנה מידה. זאת, משום שגולן טלקום צפצפה על החוקים, התקנות והרישיון שלה, מהיום הראשון שנכנסה לשוק, ומשה כחלון מנע נקיטת צעדי ענישה נגדה, מה שהוביל לנפילה חזקה של המתחרות הוותיקות (סלקום, פרטנר ופלאפון), שבאותה עת עוד צייתו לחוק ולתנאי רישיונן (עם השנים, גם הן למדו לצפצף על כל חוק ונורמה, כמו שעשתה גולן טלקום). כך, התחרות, שהייתה מבוססת על הפקרות חוקית ורגולטורית מוחלטת, הואילה דווקא להוט מובייל. גולן טלקום עצמה הסתבכה בשטויות ובתרגילים של עצמה, פשטה את הרגל ונרכשה (ע"י אלקטרה מוצרי צריכה, ב-2017). 
  • השר משה כחלון "מזמז את הזמן" וההכנות למכרז סלולר לדור רביעי - LTE, כדי לא להפריע לעליה המטאורית של הוט-מובייל ושהיא לא תצטרך להשקיע משאבים ענקיים בדור רביעי - LTE, באותה עת. המכרז לדור רביעי - LTE יצא לדרך רק בקדנציה של גלעד ארדן כשר התקשורת. 
  • משה כחלון "תקע" את מיזם הסיבים - Unlimited, שאיים אז בעיקר על הוט, בכמה תרגילים שלא כאן המקום לפרטם. ההצלחה שלו בעניין זה הייתה 100%. Unlimited מקרטעת, מחפשת כבר שנים קונה, שלא מגיע... 
  • משה כחלון הצליח לטרפד את התפתחות "עידן +", שאיימה אז על בסיס המינויים של הוט. למעשה, הפלונטר, שהוא ייצר, קיים עד היום (כיום יש ניסיון להפריט את "עידן +", במטרה להציל את השירות הכושל והמיושן הזה).
  • משה כחלון דאג לאישור רישיון ISP להוט-נט, עם "הפרדה מבנית" בשיטת "ישאבלוף", בניגוד לכל ההמלצות המקצועיות במשרד, מה שהוביל אז ובמשך שנים ליתרון תחרותי אדיר של הוט, במיוחד בחבילות המשולבות דוגמת הטריפל. הוט-נט קמה בסוף 2010, ומיד יצאה במתקפה על שוק ה-ISP עם מחיר של 20 ₪ לכל רוחב פס עד 100 מגה, מה ששום מתחרה בהוט לא יכול היה להציג. כך, הוט-נט צברה בזמנו, תוך פרק זמן די קצר, כרבע מיליון לקוחות ודחקה כמעט את כל המתחרות בה החוצה, מהרשת של הוט. כל המחאות של המתחרות בפני משה כחלון, על התחרות הלא הוגנת ועל כך, שהוט והוט-נט מפרות את כל התנאים, שהן קיבלו ברישיון ה-ISP מהשר, לא טופלו, וכך נשאר המצב הזה, עד עצם היום הזה. במקרה הזה, כל המסמכים נחתמו ע"י משה כחלון, שלא היה אמור בכלל לטפל בענייני הוט (בגלל "הסדרי ניגוד העניינים" שלו, בגלל שאחותו עבדה באותה עת בהוט, בתפקיד בכיר ביותר). 
  • משה כחלון לא טיפל בבעיית "הפריסה האוניברסלית" של הוט (נושא שנמשך עד היום). הטבה שרק היא שווה להוט קרוב למיליארד ש"ח.
  • השר כחלון התעלם מהמלצות "ועדת חייק" ולא הטיל את עקרונות "השוק הסיטונאי" על הוט. קשה להעריך את השווי הכלכלי של ההטבה הזו, אבל הוט עד היום לא נמצאת ב"שוק הסיטונאי". עד כדי כך משה כחלון הצליח לסבך את הרגולציה בנוגע להוט (בדיוק כמו שהוא הצליח בכל הסעיפים הקודמים כאן למעלה, לקדם את האינטרסים של הוט), ועד היום לא הצליחו לפתור את הפלונטר הזה שהוא יצר. כך, חברת כבלים די כושלת ומקרטעת, שהייתה חייבת יותר מ- 3 מיליארדי ₪ לבנקים ולנושים ללא כל יכולת פירעון, הפכה תוך פרק זמן קצר ביותר, ל"תרנגולת המטילה ביצי זהב", עד שפטריק דרהי הפך בזכותה למולטי-מיליארדר. במקביל, כל מהלכיו גרמו לנזק אדיר לשוק התקשורת ולתשתיות שוק התקשורת בישראל, תשתיות המפגרות אחרי העולם המערבי בכמה שנים טובות (בעוד שבעשור הקודם, לפני הקדנציה של משה כחלון, ישראל הייתה מובילה עולמית בתשתיות ושירותי התקשורת שלה. זאת, תוך הרס כל הנורמות של קיום החוק בשוק התקשורת. ההטבות הללו במאות רבות של מליונים דולרים, שניתנו על ידו לחברת הוט, נעשו לא פעם תוך עימות עם הדרג המקצועי (למשל עם הסמנכ"ל הבכיר חיים גרון). זאת, תוך הסתרת הקשר לאחותו שהייתה אז סמנכ"לית בכירה בהוט. למעשה הוא חתם "הסכם ניגוד עניינים" תוך חתימה על "ניגוד עניינים פיקטיבי", וכשזה נחשף על ידינו, בוצעה בחטף במליאת הכנסת העברה למראית עין של הסמכויות שלו בענייני הוט לשר יורי אדלשטיין, שר שבכלל לא עסק בהוט (כי משה כחלון המשיך לעסוק בענייני הוט, עד שפרש בבהלה מהמשרד, כשהרגיש ש"האדמה בוערת לו מתחת לרגליים" ונסע ללימודים בארה"ב... עד שיירגעו הרוחות וישכחו את התעלולים...).
  • השר משה כחלון "מזמז ותקע עמוק באדמה" את נושא ה-OTT על רשת הוט ולא מימש את החלטות הכנסת ושינויי החקיקה בענייני ה-VOD על רשת האינטרנט, מה שהיה כבר מונח לפניו להחלטה מעשית, כולל עצירת מהלכי ביצוע, שהחלו ע"י ניצן חן, שכתוצאה מכן התפטר בזעף מתפקידו כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין. כך, שלא רק שאין "שוק סיטונאי" על רשת הוט, לא נולדה אז רגולציה ברורה לנושא העברת טלוויזיה על האינטרנט (OTT) ע"י מתחרותיה של הוט, שהיו אמורות לרכב על הרשת של הוט במסגרת "שוק סיטונאי", שלא קם. גם כיום (מרץ 2018), התחום הזה (OTT) מתנהל בכאוס ענק, הודות להצלחת המהלך המשבש, שמשה כחלון נקט בו ב-2012 לטובת הוט. 
  • משה כחלון עסק באינטנסיביות ב"השתלת" מקורבים לתפקידים בכירים, ע"י תהליכים מאוד מוזרים ובכלל זה:
    • מינוי יעקב שחם, בעל מקומון חיפאי ומקורב לכחלון, כחבר מועצת הרשות השנייה. ציטוטים מתוך "העין השביעית" על מינוי יעקב שחם לרשות השנייה, שפורסמו תחת הכותרת "שחם וחברים": "אכן תמוה. מספיק תמוה כדי שמבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס יעיר על כך: "יוצא אפוא", הוא כתב בדו"ח שחיבר, "כי חברי המועצה נדרשו להצביע על מינויו של יו"ר הוועדה, לפני שזו גיבשה את הנושאים העקרוניים ובלא שחבריה הספיקו להכיר זה את זה. בנסיבות אלה, עלול להתעורר חשש בדבר המניעים להקדמת מינויו של יו"ר הוועדה". לינדנשטראוס מצא, ששחם ופטרונו הפוליטי משה כחלון (הזוכה אז השכם והערב לאזכורים חיוביים במיוחד ו"מלטפים" בעיתונו החיפאי), היו רשומים יחדיו כחברי דירקטוריון באותה חברה, שנסגרה בשנת 2000. שחם וכחלון, קובע מבקר המדינה, הסתירו את הקשר הזה. "יצוין כי בשאלון שמילא חבר המועצה (שחם), והועבר לבדיקת הוועדה, לא צוינה הזיקה האמורה, אף שבשאלונים אלה המועמדים נדרשים להצהיר על זיקה עסקית, בהווה ובעבר, עם השר". אם לא די בכך, ב-2015, שר האוצר משה כחלון ניסה לקדם את יעקב שחם למועצת הכבלים והלוויין (כמפורט כאן). הניסיון הזה כשל, בגלל חשיפתו. 
    • נסיון ל"תפור מכרז" לבת של השר דאז מהליכוד - עוזי לנדאו, שתקבל תפקיד כאומבודסמן ("נציב תלונות") של הרשות השנייה (עם סמכות לחקור עיתונאים). הצלחנו לשים את ידינו על כל המסמכים המפוברקים בחתימתו של משה כחלון מהפרשה הזו ומפרשות נוספות (שאת רובן ביצע בשת"פ עם תמי לשם), וחשפנו אותם בזמנו בהרחבה כולל צילומי המסמכים (למשל: כאן, כאן וכאן). אולם, מאומה לא נחקר... 
    • נסיון לתפור מכרז לעו"ד דנה נוייפלד כיועמ"ש מועצת הכבלים והלוויין. בעקבות הכישלון של הניסיון הזה (יותר מאוחר היא הושתלה על ידו כיועמ"ש של משרד התקשורת עצמו), התפתחה פרשה מאוד מסריחה (שהוסתרה שנים מהציבור, כיניתי אותה "הפרשה הסודית"), עם המון עבירות פליליות, ש"ניהול בית בושת באגף הספקטרום" במשרד התקשורת, הייתה רק אחת הקלות מהעבירות, שבוצעו אז במשרד התקשורת ולא נחקרו
    • הקלטה של משה כחלון בפני צעירי הליכוד, לגבי הצורך למנות ליכודניקים ברשות השידור."אנשים שלנו יעשו את זה". הוא העיד על מעשיו הפליליים לכאורה - במו פיו. תשאלו את השר צחי הנגבי, שלא היה מקורב ל"קליקת הפרקליטים" ו"חסין מחקירות", מה עבר עליו, כשהוא אמר ועשה דברים דומים. 
    • מינוי ראש המטה של כחלון, דנה מגנאג''י, כסמנכ"לית רגולציה בערוץ i24 של פטריק דרהי.
    • מינוי של שי באבד למנכ"ל הרשות השנייה, ע"י "ועדת איתור" פיקטיבית בראשות עדן בר טל (למרות שלא הגיש מועמדות. היה חסר נסיון בתקשורת. הסתיר את הקשר עם כחלון. הגיע עם "ניגוד עניינים" כי עבד ב"צים" שבבעלות האחים עופר, השולטים ב"רשת"). 
    • נסיון למנות את עדן בר טל כמנכ"ל רשות השידור. הניסיון כשל, אבל עדן בר טל קיבל קודם לכן ממשה כחלון משהו הרבה יותר טוב...זה בסעיף הבא 
    • המועמד המקורי של משה כחלון למנכ"ל משרד התקשורת...היה לא אחר מאשר מנכ"ל יורוקום ודירקטור ב-YES של אלוביץ', מוטי אלמליח. זאת, ממש בזמן, שאלוביץ' מנהל מו"מ לרכישת בזק... היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה מנעו את המינוי ואז נבחר עדן בר-טל, שהיה חבר של צמרת ראשי הליכוד והגיע לתפקיד הבכיר הזה של מנכ"ל משרד התקשורת, ללא כל כישורים מתאימים. כמו שנאמר: "אם יש חברים - לא צריך פרוטקציה"... חלק ניכר מזמנו כמנכ"ל, בילה עדן בר טל ב"שיטוט ברחבי העולם", למטרות לא ברורות. גם חקירת מבקר המשרד (אלון זולר) אודות הנסיעות המרובות הללו לא הצליחה "לפצח", מה הייתה מטרת עשרות הנסיעות הללו, על חשבון כספי הציבור. בכל מקרה, היעדרויותיו המרובות של עדן בר טל מהמשרד, איפשרו לשר משה כחלון "לעשות ככל העולה על רוחו", במסגרת הכאוס הכללי שנוצר אז במשרד התקשורת. יודגש ויצויין שהמינויים הפסולים (לכאורה) שהבאנו כאן למעלה, הם רק "קצה הקרחון" של שרשרת "המינויים התמוהים" של משה כחלון, בהיותו שר התקשורת. 
    • פרשה פלילית (לכאורה) לא פחות חמורה, הייתה בעניין דוד בן בסט, שהחזיק בזמנו (וגם כיום) כמה תחנות רדיו, פרשה שנחשפה ע"י רביב דרוקר כאן. למותר לציין שהפרשה ההזו לא נחקרה, למרות ממצאי מבקר משרד התקשורת בנושא. 
  • משה כחלון גם כן דאג לעצמו ל"עיתונות מפנקת" ובכמויות ענק. "ביבי - קטן על ידו". דוגמה מאוד בולטת וחריגה היא "סרט התדמית המלוקק", שערכה "רשת" (נמצא כאן למטה), על משה כחלון ("מה זה להיות כחלון"). אפילו ביבי לא קיבל כזו תעמולה מלטפת, לא ב"ישראל היום" ולא ב"וואלה!". הסרט של "רשת" על כחלון היה כל כך מפרגן ,שמפלגת "כולנו" של כחלון, הפיצה קטעים ממנו כתעמולת בחירות ביוטיוב, ובלי להתבייש רשמו על תעמולת הבחירות הזו: "באדיבות רשת". וכל זה, אפרופו הדיונים, שכחלון היה שותף להם, בעניין "פיצול ערוץ 2".
שורה תחתונה: החלטת הפרקליטות ש"הוא זכאי", היא בהחלט "ההחלטה הנכונה בנסיבות העניין... ", אנו כנראה רק "חולמים בהקיץ" ולא מבינים שום דבר, כשאנו רואים את שפע המסמכים, הסרטונים והעדויות... 

קטע קטן מהסרטון של "רשת", שהופץ ע"י "כולנו" כתעמולת בחירות, בבחירות האחרונות:

עדכון 20.11.18: שר האוצר משה כחלון שעומד בראש סיעת "כולנו" מנע הקמת ועדת חקירה ממשלתית או פרלמנטרית, לבדיקת התנהלות המשטרה בעקבות מה שמכונה "מסמכי יצחקי" וסיכול מינויו של תא"ל (במיל.) גל הירש למפכ"ל. הכתב אמיר לוי ב"מידה" (כאן) מתאר את האיתרוג והקשרים המושחתים בין משה כחלון לניצב מני יצחקי בכתבה (כותרת בלבד): "שומר אחי: כך הפך משה כחלון למגן הגדול של משטרת ישראל. החשיפה על סגירת התיק נגד אחיו של כחלון בידי מני יצחקי מעלה חששות לניגוד עניינים חמור לכאורה של שר האוצר בכל הנוגע למשטרה." 

עדכון 23.5.21רועי ויינברגר ב"גלובס" פרסם (התצלום כאן), שמשה כחלון מתמנה ליו"ר חברת האשראי החוץ בנקאי "יונט קרדיט", בעלות שכר של 8 מיליון ש"ח לשנה, עבור 80% משרה. אין ספק שמי שנלחם בשכר הבכירים במשק ואף דחף לחקיקה בתחום הזה, לא יודע לתת דוגמא אישית. בשום נושא. גם בזה. 

עדכון 28.5.21: פורסם כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): ""נעדר כישורים מקצועיים לתפקיד": התנגדות חריפה לשכר החריג של כחלון ביונט קרדיט.
המכתב, אשר נשלח על ידי בעל מניות, גורס ש"הסיבה היחידה כנראה שלפיה החברה מעוניינת בהעסקתו היא היכולת שלו לפעול כ"מאכער"" • על המכתב חתומים עוה"ד שחר בן מאיר ויצחק אבירם, המייצגים את לייטקום ישראל, המחזיקה ב-100 מניות שנרכשו בשבוע האחרון, תמורת סכום של אלפי שקלים בודדים.
מכתב חריף בידי בעל מניות בחברת יונט קרדיט לקראת האסיפה הכללית לאישור תנאי העסקתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון לדירקטור בחברה. בעל המניות, חברת לייטקום, מביע התנגדות חריפה לשכר הגבוה ששר האוצר לשעבר כחלון אמור לקבל. במסגרת תפקידו, כחלון אמור לקבל תגמול שנתי של 8.3 מיליון שקל, שעיקרו 6.1 מיליון שקל בתגמול מבוסס מניות, כל זה בהיקף משרה של 80%."

עדכון 20.3.22: על חלקו של משה כחלון, שר התקשורת ואח"כ שר האוצר בממשלות של בנימין נתניהו, כראש ממשלה, במסגרת מה שמכונה "מסמכי יצחקי" יש כאן בכתבה (כותרת בלבד): "חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשויות." 

עדכון 23.6.22: פורסם כאן (כותרת בלבד): "תחקיר חיצוני חושף: מעילה משמעותית של עשרות מיליוני שקלים בחברת פיננסים שנוהלה בידי שר האוצר לשעבר משה כחלון". לא פלא... 

עדכון 17.12.23: פורסם ע"י גל חן ב-N12 כאן (כותרת בלבד): "שר האוצר לשעבר משה כחלון חשוד בעבירות דיווח, מרמה והפרת אמונים בפרשת יונט קרדיט.
מחלקת החקירות ברשות ני"ע סיימה את החקירה בפרשת קריסת חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט • שר האוצר לשעבר, בעלי השליטה בחברת יונט טורס ונושאי משרה נוספים ביצעו לפי רשות ני"ע "עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך ועבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד לפי חוק העונשין" • הממצאים הועברו לפרקליטות המדינה." 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים