Telecom News - עוד בדיחה (לא ל-1 באפריל) של השר איוב קרא לטובת הפריסה של הוט

עוד בדיחה (לא ל-1 באפריל) של השר איוב קרא לטובת הפריסה של הוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> עוד בדיחה (לא ל-1 באפריל) של השר איוב קרא לטובת הפריסה של הוט
ללא כל הודעה לציבור (מזל שהוט מדווחת לבורסה), ללא כל פרסום באתר האינטרנט של משרד התקשורת ובהליך חשאי, שמוסתר היטב ע"י שמילה מימון המנכ"ל בפועל והשר איוב קרא, אישר השר להוט להמשיך ב"ישראבלוף" של "פריסה אוניברסלית" כ-OTT על הרשת של בזק... מתנת חג להוט של עשרות מיליוני ש"ח על חשבון הציבור.
מאת: אבי וייס, 1.4.18, 17:15איוב קרא

חברת הוט פרסמה היום הודעה לבורסה (הודעה שאינה בדיחה ל-1 באפריל, אבל התוכן שלה הוא בהחלט בדיחה עצובה מסדרת הבדיחות הלא חוקיות של משרד התקשורת הישראלי), בעניין החלטת השר איוב קרא (בתמונה משמאל) לגבי "הפריסה האוניברסלית" שלה [ציטוט]:
"שר התקשורת החליט על אימות [השגיאה במקור] המלצת הוועדה המייעצת בק"ע (בקשר עם) אספקת שירותים בישובים ע"י בעל רישיון אחר.
בהמשך לסעיף 1.6.3.3.4 לדוח התקופתי (מס אסמכתא:2018-01-025420) מתכבדת החברה לדווח כי ביום 29 במרץ 2018 התקבלה בידיה החלטתו של שר התקשורת בדבר אימוץ המלצת הוועדה המייעצת, לפיה בעת הנוכחית עד להשלמת הבחינה שמקיים משרד התקשורת וגיבוש החלטה בנושא, ומאחר ואספקת שירות באמצעות טכנולוגיה חלופית יכולה לספק מענה מידי, הוט טלקום תספק באופן מידי את השירותים בישובים רהט, בית ג'אן, חספין וטל אל באמצעות בעל רישיון אחר. עוד ממליצה הועדה כי פרישת תשתית ביישובים עין יהב ובית מאיר תושלם בתוך 15 חודשים וכן תושלם פרישת תשתית בחמישה קיבוצים לכל הפחות מרשימה שתגובש, וזאת בכפוף לקיומו של הסכם מוסדי עם הקיבוץ. האישור למתן שירותים באמצעות בעל רישיון אחר יוגבל לשנה אחת או עד לקבלת החלטה אחרת בעניין בהמשך לתהליך בחינה שמקיים המשרד לפי המוקדם מבניהם".

למי שלא הבין את הנאמר: שר התקשורת דחה בעוד שנה את הפריסה האוניברסלית של הוט והיא תספק עוד שנה (במצטבר זה מעל לשנתיים וחצי) את שירותיה ביישובים, שבהם היא לא פרוסה, באמצעות שירותי OTT בלתי חוקיים על הרשת של בזק.
גם בשני היישובים שהוט אמורה לפרוס בהם (עין יהב ובית מאיר, לא ברור כיצד נבחרו היישובים הללו מכלל 250 היישובים שהוט לא פרוסה בהם, מהם נבחרו ב-2014 כ-61 הישובים שנקבעו אז לפרישה "בשלב הראשון", שלב שמעולם לא החל. סביר להניח שהם נבחרו ע"י הוט. על "השלב השני" שהיה אמור לכלול 170 יישובים, בכלל לא התחילו לדבר, מאז תחילת העשור). בכל מקרה, היישום של הפריסה בשני היישובים הזעירים הללו נדחה ב-15 חודש. ככה בדיוק נראית "מהפכת קרא". מהפכה של הפרות חוק בלתי פוסקות, תוך עשיית צחוק מהציבור, בלי להתייעץ עם הציבור או נציגיו המוסמכים, ומבלי לדווח לציבור את תוצאות השימועים והנימוקים להחלטות המוזרות ביותר הללו. 

בכך, שר התקשורת ממשיך את דרכו של השר משה כחלון בסיוע להוט ולבעליה (פטריק דרהי), בלי לבצע שום מהלך שקוף, ציבורי, והכל מוסתר מהציבור. זו, למעשה, התוצאה של השימוע המוזר והאומלל, שמשרד התקשורת פרסם בדצמבר 2017 - שנועד לקבוע רשימת יישובים "לפריסה מיידית" של הוט, שנותח על ידינו בהרחבה במאמר: "עוד שימוע חסר תוקף בעניין פריסת תשתית הוט ביישובים קטנים". התוצאה היא בדיוק כפי שחזינו: שום פריסה, שום מיידי ושום הוט. הכל "ישראבלוף". Fake news. 

ניתוח מלא של כל המהלכים והתרגילים הבלתי חוקיים הללו סביב הוט נמצא במאמר כאן: "המצאות שמילה מימון ואיוב קרא בעניין הפריסה האוניברסלית של הוט".

זו "מתנת חג הפסח" בשיווי מיידי של עשרות מיליוני ש"ח של איוב קרא להוט. פשוט גדול!

אגב, התרגיל הבא של משרד התקשורת כדי לנסות "להרוג" את המצב האומלל והכיאוטי של היעדר קיומו של "שוק סיטונאי" על רשת הוט, הוא התרגיל הבא: לקוחות הוט יוכלו לרכוש מהוט את הנתב - מודם הכבלים של הוט (HOTBOX2), לחיבורים של עד 200 מגה, זאת  בכ-210 ש"ח ואז להתנייד לספק (ISP) ב"שוק הסיטונאי". זאת, מתוך מטרה של הוט לנסות ולבלום את המעבר (כלומר הנטישה) של הלקוחות שלה, לחיבורי סיבים לבתים (כעת של סלקום ופרטנר ובהמשך של בזק, באם תאושר התכנית לבזק, להתחיל לחבר סיבים לבתים, בלי "שוק סיטונאי" במתכונת הישנה, אלא במתכונת החדשה שנהוגה באירופה של WLR).
האם ה-ISP המתחרים של "השוק הסיטונאי" ישתפו הפעם פעולה עם התרגיל הזה של הוט ומשרד התקשורת? בספק רב, בגלל שזה לא משתלם להם וגם אין להם יכולת להתחרות במחירים של הוט-נט (למה? מוסבר כאן).

עדכון 2.4.18, 16:00: בעקות החשיפה אצלנו (ואח"כ גם בעוד כמה כלי תקשורת (למשל כאן) משרד התקשורת נאלץ להוציא הודעה לתקשורת (שלא נשלחה אלינו, די ברור למה), הנמצאת כאן למתעניינים. מדובר בהודעה ממשלתית רשמית, שהדבר היחיד הנכון בה זה התאריך... פשוט מדהים. 
 
מתנת חג



 
 
Bookmark and Share