Telecom News - סיום טרגי קומי נוסף, רביעי בסדרה של מנכ"ל משרד התקשורת

סיום טרגי קומי נוסף, רביעי בסדרה של מנכ"ל משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> סיום טרגי קומי נוסף, רביעי בסדרה של מנכ"ל משרד התקשורת
מאז שמרדכי מרדכי סיים את תפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת ב-2009, כל מנכ"לי משרד התקשורת (עדן בר טל, אבי ברגר ושלמה פילבר) סיימו רע, רע מאוד, אחרי שהשאירו הרס וחורבן מאחוריהם, כך גם מ"מ המנכ"ל שמילה מימון. במקום ששר התקשורת יפטר את שלמה פילבר, ניהלו איתו מו"מ על סיום חוזה. פשוט מביש. למנכ"ל החדש מצפה עבודה רבה ומכשולים רבים.
מאת: אבי וייס, 12.4.18, 22:30שלמה פילבר

בדיוק כפי שחזינו בתחילת הקדנציה של שלמה פילבר (בתמונה משמאל) כמנכ"ל משרד התקשורת, שהוא יסיים את התפקיד רע יותר מאשר שני קודמיו (עדן בר טל ואבי ברגר), כך בדיוק הסתיימה היום הקדנציה שלו בפלופ אחד אדיר של השר איוב קרא.

במקום לפטר אותו בציוץ בטוויטר (לפטר אותו בטלפון, זה היה שם אותו באותו מעמד כמו אבי ברגר, שלא היה חשוד בעבירה פלילית בעת פיטוריו בטלפון) ניהל השר מו"מ עם פילבר על סיום תפקידו לפי החוזה ותנאי החוזה (בפועל, שלמה פילבר "התפטר", כלומר: סיים את תפקידו בהתאם לחוזה).

למי שלא זוכר, "עד מדינה" הוא עבריין מספיק חשוב ובכיר עבור מערכת אכיפת החוק, עבריין, שהודה בעבירות שביצע ומשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק, כדי להפיל אחרים ולהוביל אותם לכלא. כלומר: הוא התנדב לסייע להוביל את ביבי לכלא, מי שפיטר את אבי ברגר כדי שהוא (פילבר) יהיה מנכ"ל במקומו.... על זה מגיע לו פרס של פרישה רגילה בלי שום אות קלון? לכן, הפיטורים שלו בטוויטר זה הדרך הנכונה לבצע זאת, ע"י השר, בלי שום פיצויים וחודשי הסתגלות. אולם, לשר לא היה את האומץ הציבורי כדי לבצע את הנדרש ממנו כשר. 

יתרה מכך, שלמה פילבר יתברר למערכות אכיפת החוק ולציבור בהמשך הדרך, מה שחשפתי כבר בצורה ברורה ויותר מפעם אחת, כעד מדינה שלא יביא שום תועלת למערכות אכיפת החוק, מלבד תועלת לעצמו.

מלבד זאת, בהפיכתו לעד מדינה הוא הציל את עצמו מלתת את הדין על סדרת עבירות עצומה, לכאורה, שביצע בשנה האחרונה, שהיו די נסתרות עד שחשפנו אותן ובכלל זה: ביטול ההפרדה המבנית בין סלקום לגולן טלקום ומרתון-אקספון, מתן מתנה של תדרים לפלאפון בניגוד לחוק, הורדת שעות הפעילות של מוקדי חברות הסלולר בניגוד להמלצות הצוות המקצועי בנושא, "בישול" מכרז הפקת ערוץ הכנסת, המצאת תרגיל לביטול הפריסה האוניברסלית של הוט, יצירת "שינוי ארגוני" פיקטיבי שנועד להיות "כיסוי מושלם" לתרגילים הפליליים, "בישולי מכרזים ומינויים" מחוץ לכל חוק ונורמה ציבורית (שאת חלקם הצלחנו למנוע, ע"י חשיפתם), קבלת החלטות רבות בניגוד לחוק וללא סמכות (שיש צורך בצוות שלם כדי למפות את כל ההחלטות הללו, מדובר בעשרות רבות של החלטות, לא רק בענייני בזק הנמצאים עדיין בחקירה).

למחליף, אם זה יהיה תא"ל נתי כהן (בתמונה משמנתי כהןאל), לא יהיה קל להצליח בתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת החמישי בעשור הנוכחי. 2 סיבות עיקריות לקושי הבסיסי הזה: 

1. משרד התקשורת לא למד שום לקח ולא הפיק שום תובנות מהכישלונות של 3 מנכ"לים ומ"מ מנכ"ל (סה"כ 4 בעלי תפקיד, שמילאו את כיסא המנכ"ל בעשור האחרון). הם יצרו נזקים של מיליארדים לשוק ולתשתיות התקשורת בישראל והשאירו איי חורבות אחריהם, בכל פינה בה עסקו. לנושא הזה נקדיש מאמר נפרד, כי מדובר בנושא קריטי לעתיד שוק התקשורת בישראל, ש"פתח פער שלילי" עצום מול הנעשה בעולם הרחב.

2. המשרד מנוהל כיום (וכנראה גם בעתיד הנראה לעין) ע"י "יצירי כפיו" של שמילה מימון (גם הוא עצמו נשאר, כמשנה למנכ"ל וראש מינהל ההנדסה). זה כולל כמות לא קטנה של אנשים ה"חייבים לו נאמנות ברמה האישית" מסיבות רבות, שלא כאן המקום לפרטן..

שמילה מימון (בתמונה מששמילה מימוןמאל) בשנים האחרונות "תקע את המקורבים שלו" בתפקידי מפתח במשרד, כדי שימשיך בעצמו לנהל את המשרד גם כשיגיע היום, והמנכ"ל "הבובה של השר - בעיניו" החדש, ייכנס לתפקיד אותו מילא כמ"מ מנכ"ל כבר 3 פעמים.

הוא ידע, שלו עצמו אין סיכוי לקבל מינוי קבוע כמנכ"ל, במיוחד אחרי שניסה פעמיים להתמנות למנכ"ל של גופי הצרכנות הגדולים במדינה - וכשל. גם השר לא בדיוק מתלהב ממנו. כך, למקורבו גדעון שיטרית סידר את תפקיד סמנכ"ל הרישוי, למקורבו איתן כסיף סידר את תפקיד סמנכ"ל פיקוח ואכיפה, למקורבו אשר ביטון סידר את תפקיד מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום ולאחרונה אושר ע"י הממשלה, כפי שחשפנו, המינוי של אשר ביטון למועצת הכבלים והלוויין, וכן יש לזכור את המינוי של עדי קהאן גונן לתפקיד מנהלת תחום פניות ציבור באגף הרישוי, למרות החשדות נגדה כעוזרת של "עד המדינה" וכתב אישום, שאולי יוגש בעניינה, ולמרות שהיא יושבת על תקן של ראש מטה מנכ"ל המשרד ב"משרת אמון" (איזה הבדל מהטיפול בנתי ביאליסטוק, ש"פוטר בהפתעה", מאותו תפקיד בדיוק) ולאחר שעברה "שימוע" פיקטיבי אצל שמילה מימון ואף "הוסתרה על ידו לתקופת צינון ושיכחה" במשרד לשיוויון חברתי.

לעניות דעתי, אסור להשאיר את שמילה מימון במשרד, ויש להראות לו את הדלת החוצה, אולם גם לחלק ממקורביו, ש"הושתלו" במשרד כדי שהמנכ"ל החדש לא יוכל לתפקד. זאת, כי בתנאים הקיימים, אין למנכ"ל החדש מה לבוא למשרד ושום גיבוי מהשר לא יעוזר לו, כי שמילה ומקורביו לא יאפשרו לו לתפקד ולשרת את הציבור, והוא ייכשל בדיוק כמו כל קודמיו.



 
 
Bookmark and Share