Telecom News - מנכ"ל משרד התקשורת החדש נכנס למשרד ריק. עוד פלופ על הציבור

מנכ"ל משרד התקשורת החדש נכנס למשרד ריק. עוד פלופ על הציבור

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"ל משרד התקשורת החדש נכנס למשרד ריק. עוד פלופ על הציבור
מנכ"ל משרד התקשורת החדש, תא"ל (במיל.) נתי כהן נכנס לתפקידו ביום רביעי 2.5.18 אבל הגיע למשרדים ריקים, כי כל העובדים נסעו לטיול לאילת, ולכן נסע ופגש אותם - שם. את השירות לציבור סגרו, בלי להשאיר "תורנים" כי "את הציבור לא סופרים ממטר".
מאת: אבי וייס, 3.5.18, 06:42מנכ"ל משרד התקשורת החדש נתי כהן

ביום 1.5.18 בלילה, שרי הממשלה נדרשו למשאל טלפוני כדי לאשר את הכניסה המיידית כבר ב- 2.5.18 של תא"ל (במיל.) נתי כהן (בתמונה משמאל, עם שר התקשורת איוב קרא, באילת...), לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת.

המדובר בהחלטה בהולה, שלא הייתה לה שום הצדקה, כי עובדי המשרד פשוט סגרו את המשרד ביום ג', 1.5.18, ויצאו ל-3 ימים טיול ("סיור לימודי"...) באילת. זאת, לא בפעם ראשונה בתקופה האחרונה, שהמשרד יוצא ל-3 ימי טיול וסוגר (לחלוטין) את השירות לציבור (לכל הציבור, ללא יוצא מן הכלל, בדגש על אגף הרישוי, שאליו פונים רבים ובאינטנסיביות).

זאת, כי במשרד התקשורת התרגלו למצב, ש"את הציבור לא סופרים ממטר". מה זה חשוב שיש אלפי אזרחים המחכים לאישורים ממשרד התקשורת ואת שעות קבלת הקהל והמענה הטלפוני צמצמו בשנה האחרונה מ-4 ימים ליומיים, כשכעת ביום השני השבוע, שמיועד לקבלת קהל ומענה טלפוני, שזה היום יום חמישי - 3.5.18, המשרד סגור. יש רק הודעה קטנה באתר המשרד, למי שלא הבין, שאין לו עם מי לדבר. אגב, נשארה תורנית אחת באגף פיקוח ואכיפה, שלא יכולה לתת מענה לציבור בענייני אגף הרישוי. זהו. 

זאת, במיוחד שלאחרונה המשרד היה סגור זמן לא קצר, בלי שום תורנים, בכל תקופת הפסח (ואחרי כן באו עוד חגים...). גם זה בכלל לא חשוב, ששוק התקשורת סוער ויש מאות נושאים על הפרק הדורשים טיפול דחוף. העיקר, שנהנים בחברותה - בטיול על חשבון משלמי המיסים (כלומר: אתם, קוראים יקרים).

אפשר בהזדמנות זו לחגוג באילת גם את התמוטטות קבוצת יורוקום של שאול אלוביץ' בבית המשפט בת"א, מהלך, שמשרד התקשורת הוביל לכל אורכו בהחלטות (החלטות רגולטוריות, שיצרו את המפולת הזו), ממש במו ידי המשרד, בהובלת "עד המדינה" (המנכ"ל הקודם) ועוזריו, שכעת מבלים באילת (בלי המנכ"ל הקודם...).  

כך, שהמנכ"ל החדש הגיע ביום 2.5.18 למשרד תקשורת ריק ולכן נסע לפגוש את העובדים (בתצלום התחתון) בבית המלון בו הם נמצאים באילת. 

אם המנכ"ל החדש מתכוון להשתתף בכל הטיול, אז כדאי שישים לב, שכספי המשרד אינם משמשים למטרות לא ראויות כגון מסאג'ים למנהלים על חשבון תקציב הרווחה של המשרד, ואם הוא במקרה כן מגיע למשרד (לשלוחות בת"א או בירושלים), כדאי שיבדוק אם הושארו תורנים כדי להבטיח רציפות השירות לציבור בכלל ולחברות התקשורת בפרט (הוא יגלה, שהשירות לציבור פשוט נסגר, עם הודעה באתר, שאין קבלת קהל ואין מענה לטלפונים).

אמנם, רוב הכשלים של העבר, שאפיינו את המשרד (בתחום הרווחה), היו בתקופת הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש הקודמת, תמי לשם, ואילו מחליפתה אביבית מסבנד הוכיחה עד כה, שהיא נחושה לתקן את הכשלים של קודמתה, אך תמיד כדאי לפקוח עין, כי מקורביה של תמי לשם ושאר חברי "קליקת הפרקליטים", שלא לדבר על המשנה למנכ"ל ("הסגן של אלוהים)", עדיין נשארו במשרד. לכן, הכל עדיין אפשרי. 

לכן, שלחתנו ביום 2.5.18 את השאלות הדחופות הבאות למשרד התקשורת:
"1. מדוע לא הושארו כוננים למתן שירות לציבור בזמן שעובדי המשרד מחליטים (שוב) לטייל במרחבי ישראל?
2. האם המנכ"ל הגיע לבקר את העובדים בטיול, או שהוא נכנס לתפקיד למשרד שריק לחלוטין מעובדים?"

תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם (לא להמתין במתח.. לא תהיה תגובה. זו רק עבירה קטנה, ליד כל השאר). 

יתרה מכך. כרגע המשרד יכול להמשיך ולפזר ספינים לציבור, כי אין בעיתונות מי שמבין שעובדים עליו, ובגדול. דוגמה בולטת היא "החשיפה הטריה" כביכול של "כלכליסט" (כאן) תחת הכותרת: "אחרי ארבע וחצי שנים של עיכובים: משרד התקשורת מודה שהרפורמה שלו כשלה. הדרג המקצועי במשרד המליץ לשנות את הרפורמה שנועדה לפתוח את הטלפון הקווי לתחרות, לאחר שנכשל המודל הקיים שדרש מהספקיות לרכוש קווים מבזק".

לא רק שאין כאן שום דבר בלעדי או חדש בידיעה הזו, מי שכתב את הכתבה נראה על פניו, שאין לו צל של מושג "מה מכרו לו". האמת נמצאת במאמר הטרי שלנו כאן, אבל בספק אם מי מכתבי "כלכליסט" יבינו מה כתבנו במאמר וידעו לתקן את "החשיפה" שלהם.

כך, משרד התקשורת ממשיך להתנהל גם כיום "כאילו כלום", בלי להפיק שום לקחים משום דבר ובלי לקחת אחריות על הכישלונות והמעשים הפליליים, שנעשו במשרד "כחול אשר על שפת הים", מעשים, שאיפיינו במיוחד את הטיפול הרגולטורי בתחומים של "השוק הסיטונאי" ובזק. 

לכן, בדיוק בעניין זה אביא דברים בשם אומרם: בכנס הישראלי-חברתי השנתי של קרן ברל כצנלסון שנערך ביום 1.5.18 במרכז דובל בת"א, הציגה אלונה בר און, יו"ר גלובס את חזונה: "בישראל יש מחלה קשה, שקטה ואיטית ובעיני ממארת, שנקראת העדר אחריות של התקשורת ושחיקת האמון בה. התקשורת שכחה את התפקיד שלה – לתווך מידע מהימן לציבור, לקחת אחריות על המידע המוצג לו. לתעדף ולתת לו כלים להבחין בין עיקר לטפל, בין טוב ורע, בין מושחת למושחת ובין מושחת ללא מושחת. לתת כלים להבחין בין שמפניה לצוללות. בין הילה גרסטל ואסתר חיות לניר חפץ".

אני מסכים וחותם על כל מילה של אלונה בר און.

הדוגמה של הידיעה ב"כלכליסט", שהבאתי קודם, היא רק המחשה טריה וקטנה לשטויות שאני (והציבור הרחב) קורא כל יום בכלי התקשורת. 

לכן, אני מציע לה (לאלונה בר און) להתחיל בבדיקת הנעשה אצלה בבית (בגלובס) ואביא רק שתי דוגמאות: גלובס היה בעבר עיתון "נשכני" בכל הקשור למשרד התקשורת, לבזק, לחברות התקשורת האחרות ולרגולציה. למה זה נעלם מאז שהיא קיבלה את התפקיד של יו"ר גלובס? אז שאלונה בר און לא תסתפק רק באלי ציפורי, שמביא לציבור הקוראים של גלובס ניתוחים עמוקים, רציניים ודי נכונים, בדיוק לפי העקרונות של אלונה בר און. אני מציע, שהכללים הללו יחולו על כל כתבי גלובס, ללא יוצא מן הכלל.  

עדכון 09:30: כנראה בעקבות שאלותינו ופרסום החשיפה כאן, דובר משרד התקשורת פרסם הבוקר הודעה לתקשורת:
נתי כהן נכנס אמש  לתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת.
אמש התקיים טקס החלפת מנכ"ל משרד התקשורת.
לאחר שבתחילת השבוע עבר מינויו בממשלה כמנכ"ל משרד התקשורת, נכנס נתי כהן לתפקידו בטקס שנערך בהשתלמות של עובדי המשרד.
המנכ"ל הנכנס הודה לשר על הזכות ועל האמון שנתן בו בבחירתו לתפקיד וציין בדבריו כי לנגד עיניו עומדת טובת הציבור בלבד.
בהמשך שיתף את העובדים כי שמח לגלות בשיחותיו הרבות עם השר טרם כניסתו לתפקיד, שותף הרואה את אותם ערכים עין בעין.
נתי חלק עם הנוכחים את חרדת הקודש וההתרגשות אותה הוא חש בכניסתו לתפקידו החדש. בדבריו הוא ציין את חשיבותם של עובדי המשרד ברפורמות ובתהליכים אותם המשרד מוביל וימשיך להוביל בעתיד.
שר התקשורת, איוב קרא, הודה לשמילה מימון על  תשעת החודשים בהם הוא מילא את תפקיד ממלא מקום מנכ"ל המשרד והדגיש בדבריו את הרפורמה שביצעו יחדיו "מהפכת הורדת החסמים על ייבוא מוצרי תקשורת".
בפנותו למנכ"ל החדש ציין השר את התרשמותו מהמקצועיות והבקיאות הרבה שהפגין בנושאי הליבה של המשרד ואת הרושם  שהותיר בו כאדם וכמפקד.
השר הביע את אמונו המוחלט ביכולותיו של נתי להתמודד מול האתגרים והמטלוות הנכונים למשרד בחודשים ובשנים הקרובות.
בסיום דבריו איחל השר למנכ"ל החדש הצלחה מרובה בתפקידו.

בתמונה:
קבלת הפנים החמה למנכ"ל החדש של משרד התקשורת נתי כהן (שני מימין) ביחד עם העובדים של המשרד, בטיול לאילת (מושאל מאתר הפייסבוק של שר התקשורת איוב קרא):
משרד התקשורת מבלה בטיול



 
 
Bookmark and Share