Telecom News - למה משרד התקשורת מסרב לענות בנושא הטריפל הלא חוקי של בזק בינ"ל?

למה משרד התקשורת מסרב לענות בנושא הטריפל הלא חוקי של בזק בינ"ל?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה משרד התקשורת מסרב לענות בנושא הטריפל הלא חוקי של בזק בינ"ל?
הסירוב של משרד התקשורת לענות לכל שאלה לגבי הבסיס החוקי של שירותי הטריפל של בזק בינלאומי, ככל הנראה, מקורו ברצון לחפות על "מפולת רגולטורית" פלילית (לכאורה), שעלולה להוביל לראשי משרד התקשורת עצמם, ולשינוי כל ההרגלים הפסולים (מזה שנים) של "קליקת הפרקליטים", שהתחברו בחצי השנה האחרונה עם האינטרסים של "קליקת אוהדי סלקום" בצמרת משרד התקשורת. כך, שזו הפכה קליקה אחת (זמנית) - בעלת אותם אינטרסים אישיים ורגולטוריים.
מאת: אבי וייס, 15.8.18, 11:57נתי כהן

.ביוני 2018 פרסמנו כאן את המאמר: "למה משרד התקשורת "נותן חסות" לשירות טריפל לא חוקי של בזק בינלאומי?". במאמר זה ניתחנו את כל ההיבטים של השירות הבלתי חוקי הזה.

לאחר פרסום המאמר קיבלנו מייל מאחד מקוראינו הוותיקים ובעקבותיו הוצאנו שוב שאלה (ביום 3.8.18) למשרד התקשורת (וגם לבזק בינלאומי) בזו הלשון:
"בהמשך לכתבה שלי בעניין שירותי הטריפל של בזק בינלאומי, אחד מקוראינו הפנה את תשומת ליבנו, שהטריפל של בזק בינלאומי כולל במרכזו שירותי VoD של YES, שאסור לבזק בינלאומי, על פי המדיניות הקיימת (מצ"ב צילום) להציע לשוק וללקוחותיה.
יצוין, שבמסמך רשמי של "מדיניות שר" - כאן - יש סעיף מפורש, שאוסר על בזק בינלאומי לספק שירותיVoD  - שהם הלב והעיקר של שירותי OTT של חברת YES, כאמור בעמוד 5 סעיף 2.1 (2) במסמך הרשמי הזה, מסמך, שבתוקף עד היום.
אודה להתייחסותכם". 
צילום הקטע ממדיניות השר:
בזק בינלאומי

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. היות וגם לשאלות הקודמות לא קיבלתי תשובות, קוראינו בוודאי מבינים, שאין כל סיכוי, שאקבל תשובה, גם לשאלה הזו. 

לא צריך להיות מומחה לרגולציה כדי להבין מה כתוב בתצלום הקטן, שהבאתי לעיל. יתרה מכך, במהלך איסוף החומר לקראת הכתבה, ניתקלתי בדיון, שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת ב-2007, הרבה לפני שחוק התקשורת תוקן ועודכן (בעניין הצורך ברישיון ל-VoD - "וידיאו לפי דרישה" בלשון החוק, על רשת הפס הרחב של האינטרנט של בזק והוט). הנה הפרוטוקול המלא נמצא כאן, ונאמר בו במפורש, שאחרי הניסוי של YES (עם 10 אלף לקוחות, ניסוי בו השתתפתי בזמנו, כדי לוודא ש-VOD זה שירות אפשרי ושעובד ללא תקלות על הפס הרחב ADSL של בזק), נאמר בדיון וכמה פעמים, שכל מי שירצה לשדר VoD על רשת הפס הרחב של בזק - ייעשה זאת רק עם רישיון מתאים.

בהמשך, התקיימו עוד כמה וכמה ישיבות ודיונים בכנסת בנושא. החוק עודכן בצורה מאוד ברורה אחרי 3 קריאות, אבל רישיונות - אין, עד היום הזה. כך גם קרה לתיקון החוק בעניין שידורי "עידן +" על רשת האינטרנט, תיקוני חקיקה מאוד נרחבים בנושא הזה, שאושרו בכנסת אך לפני שנה וחצי, אבל רישיונות - אין, עד היום וגם אין צפי מתי כן יהיו רישיונות כנדרש בחוק (גם לעניין "עידן +"). הצעת החוק הטרייה של השר איוב קרא, תקבע את המצב הכאוטי הזה - לעולמים (אלא אם הכנסת תשנה זאת, בתהליכי החקיקה). 

למה לא עונים לי בעניין שירות הטריפל של בזק בינלאומי?
הסיבה, למיטב הערכתי, מאוד ברורה. משרד התקשורת נתן צ'ופר קטן ודי צנוע לקבוצת בזק, בדמות הסכמה ל"טריפל", בהחלטה שלא פורסמה בשום מקום ואין לה שום תיעוד גלוי (די ברור למה), כדי לטשטש ולהסתיר את התכנית המרכזית של המשרד: למוטט את קבוצת בזק (וגם הוט), בסדרת תרגילים רגולטוריים מהירים ביותר ובלתי חוקיים ביותר, שפרטתי בסדרה ארוכה של כתבות, שהטריה שבהן פורסמה כאן תחת הכותרת: "השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט" רוב כלי התקשורת בישראל החליטו להתעלם מהתרגילים הפליליים (לכאורה) הללו, מה שיכול להעיד על הרמה הנמוכה (מאוד) של אותם כלי תקשורת, שפועלים כדי לא לפגוע בזרם הכנסות אפשריות מפרסומות אצלם. 

אגב, המשקיע הראשון שככל הנראה יצטרף לסלקום-אנלימיטד כשותף \ משקיע יהיה, למיטב הערכתי, חזי בצלאל (מרתון - אקספון -018 - We4G), ולא פרטנר. למה? תשאלו את השר איוב קרא. הוא יודע את התשובה לשאלה הזו.

לא פלא, ש"חסידי סלקום בצמרת משרד התקשורת" יכולים לעשות כרצונם, מחוץ לכל חוק ולכל נורמה רגולטורית אפשרית, וגם לדאוג לירושה נהדרת וממש ענקית, הכל על חשבונכם, לצאצאים וליורשים של עורכי הדין של אנלימיטד \ IBC. 

כך, מה שהחל ב-1996 בהפרת חוק ורישיון של 2 ספקיות הסלולר דאז, פלאפון וסלקום, שהיו דיאופול, התהליך הזה (של צפצוף על החוק בחסות צמרת משרד התקשורת), הפך לתופעה גורפת של כמעט כל החברות ובכל התחומים, כולל, למשל, בתחום שת"פ אנטנות. ראה דוגמה הכי מרגיזה, בפירוק רשת הסלולר (בעצימת עין של צמרת משרד התקשורת), של גולן טלקום (שלא שילמה עד היום את הקנס בצורת "חילוט ערבות", שהוטל עליה, אבל קיבלה מצמרת המשרד את עלויות התדרים ששילמה, בסך 46 מיליון ש"ח, תדרים, שהיו אמורים לשמש אותה ברשת הסלולרית, שהיא בעצמה פירקה בסתר ובמהירות...). 

כך הגענו עד הלום, עם הטריפל הטרי והלא חוקי של בזק בינלאומי, שהוא המשך ישיר לשירות סלקוםtv, שמסתמך כנראה על איזו הבטחה בע"פ, שנתנה או שלא נתנה (אין שום תיעוד, כי זה היה בע"פ), בתחילת העשור, כנראה ע"י היועצת המשפטית הקודמת, או מישהו אחר מצמרת משרד התקשורת דאז, מה שאיפשר ומאפשר לצפצף על הכנסת והחלטותיה - בלי היסוס ופחד, מזה שנים רבות. 


הכל מתחיל ונגמר בנורמות של שוק התקשורת. כעת אנו חיים בנורמות של הפקר ו"רפובליקת בננות", כש"לא סופרים את הציבור ממטר" (סופרים רק את בעלי ומנהלי חברות התקשורת), מה שכבר הוזכר בספר שופטים בתנ"ך: בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה.
 

TRIPLE FREE



 
 
Bookmark and Share