Telecom News - הביזיון המחפיר והמדהים של צמרת משרד התקשורת בכנס בדובאי

הביזיון המחפיר והמדהים של צמרת משרד התקשורת בכנס בדובאי

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הביזיון המחפיר והמדהים של צמרת משרד התקשורת בכנס בדובאי
הכנס העולמי של איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי של האו"ם - ITU, שהתקיים השנה בדובאי, הוביל להחלטות חמורות ביותר כנגד מדינת ישראל (ובעד מדינת פלסטין)  במיוחד בתחום הסלולר, וחשף התנהגות מחפירה ביותר של שר התקשורת איוב קרא וידידו - בעת שהיה בדובאי. מדובר בחרפה ובושה, שלא מתקבלות על הדעת. עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 16.11.18, 21:10השר איוב קרא

עוד לא נרגעתי מהביזיון של מכתב הסמנכ"ל הבכיר במשרד התקשורת כנגד צמרת משרד התקשורת (כמנותח כאן), וכבר נופל עלינו ביזיון חדש והפעם בקנה מידה בינלאומי.

כשחשפתי לפני מספר ימים, שמלבד השר איוב קרא ועוד כמה בעלי תפקידים במשרד התקשורת, יצא לדובאי גם נתי שוברט, ללא כל הסבר (וללא כל מענה לשאלותיי), התחלתי להריח שמשהו "מסריח" כאן.

זאת, משום שבכנס העולמי הקודם של ITU, מי שעמד אז (ב-2014) בראש המשלחת של משרד התקשורת לכנס היה נתי שוברט, והוא היה זה שהוביל אז, בחוסר מקצועיות, מלווה בסדרת כישלונות, ליצירת מצב, שהוביל את ITU לקבל סדרת החלטות מביכות ופוגעות בישראל, וכבר אז דרשתי את פיטוריו (מפורט כאן, כאן וכאן), מה שלא קרה

כעת, בראש המשלחת הישראלית של משרד התקשורת עמד השר איוב קרא, שמייד נעסוק בו בהרחבה, ונתי שוברט היה רק חבר בכיר במשלחת החלטוריסטים והספינולוגים שיצאה לדובאי. זו אולי הסיבה, שההחלטות של ITU הפעם היו עוד יותר חמורות, הזויות ונוגדות את כל התנהלות משרד התקשורת הישראלי דהיום ואת האינטרסים הכי בסיסיים של שוק התקשורת בישראל.

שר התקשורת הישראלי, איוב קרא, פרסם בכל מקום את נאומו בוועידה בדובאי (כאן) ואף משרד התקשורת טרח לתרגם ולפרסם את דבריו לאנגלית - כאן (הוא נאם בערבית, מעל לבמה של הכנס - בצילום למעלה משמאל), אך הסתיר בכך מתושבי ישראל את הכישלון המחפיר האישי שלו ושל המשלחת, שבראשה עמד בדובאי.  

מה הוחלט בדובאי?
כל ההחלטות של ITU בדובאי בכנס, שהסתיים היום, רוכזו כאן. המסמך המרכזי המלא של כל ההחלטות נמצא כאן, למתעניינים.
ההחלטות הכי חמורות הן:
  • ITU הכיר במשלחת פלסטין כמדינה וההכרה בפלסטין כמדינה עוגנה סופית בכל ההחלטות של ITU ומעתה ב-ITU תשב משלחת מדינת פלסטין (חסל סדר "הרשות הפלסטינית"). זאת, כמו כל יתר מדינות העולם (כולל ישראל), במעמד זהה. זה פורסם בהחלטה 99 המפורטת בעמודים 131 עד 133 במסמך ההחלטות של ITU. מדובר בכישלון מדיני והסברתי חמור ביותר של משלחת ישראל ל-ITU. 
  • ITU קיבל סדרת החלטות, שיש לשדרג את תשתיות התקשורת של מדינת פלסטין (כמובן על חשבון המשאבים והתשתיות של מדינת ישראל), כולל הקצאת תדרים בהיקף נרחב, לתשתיות הסלולר של מדינת פלסטין והקצאת שאר המשאבים של עולם התקשורת, כדי להפוך את מדינת פלסטין למדינה עם משאבים ותשתיות תקשורת מתקדמים ביותר, כמו שאר מדינות העולם המערבי המתקדמות. פירוט כל ההחלטות הנוגעות לשדרוג תשתיות התקשורת של מדינת פלסטין מפורטות בהחלטה 125 הנמצאת בעמודים 156 עד 159 במסמך ההחלטות. בסדרת ההחלטות הללו הביזיון והכישלון המדיני והמקצועי של משרד התקשורת הישראלי פשוט עברו כל גבול של דימיון והפקרות אפשרי. 
  • אם לא די בכך, ITU קיבל סדרת החלטות רחבה ביותר בנושאים מקצועיים, שמשרד התקשורת הישראלי מסרב לטפל בהם, או מטפל בהם בצורה עקומה ולא יעילה, או שכשל בטיפול בהם ובכלל זה (כמה דוגמאות להמחשה): 1) החלטה 102 – אחריות המדינות לקבוע מדיניות ברורה ביחס למרשם הלאומי שלהם – עמודים 141-149. 2). החלטה 133 -  בנושא dms (דומיינים)  -  עמודים 182-186. 3). החלטה 176 – השפעת קרינה על בריאות האדם – עמודים 258-260. 4). החלטה 180 – בנושא IPv6 - עמודים 276-280. 5) החלטה 197 – בנושא IoT -  עמודים 298-303.
שורה תחתונה לגבי המשלחת הישראלית: מוטב לו משלחת משרד התקשורת הישראלי בכלל לא הייתה יוצאת לדובאי ומחרימה את הכינוס, כמו שאנו מחרימים כמה פורומים אחרים של האו"ם (דוגמת מועצת זכויות האדם של האו"ם), בגלל ההטייה האנטי-ישראלית הבולטת הקיימת בגופים הללו של האו"ם. ההשתתפות בכנס בדובאי היא אות קלון וביזיון למשרד התקשורת הישראלי. זה היה צפוי, כי כבר ב-2014 הזהרתי, בצורה הכי נוקבת, שזה מה שיקרה וזה קרה.

זה ברור כשמש בצהרי דובאי, שלקראת הכנס הבא של ITU, משלחת מדינת פלסטין תבקש מהאו"ם להטיל סנקציות על מדינת ישראל, על כך שישראל לא מיישמת את החלטות ITU... 

מה קרה עם השר איוב קרא בדובאי?
את התנהלות הנוראית של השר איוב קרא בדובאי חשף בן כספית ממעריב (כאן). למי שלא מגיע ללינק, הנה כאן התצלום של הכתבה. מומלץ בחום לקוראינו לקרוא אותה מתחילתה ועד סופה ולא לפספס שום פסקה. מדובר בחרפה ובושה, שלא מתקבלות על הדעת. יצויין, שהשר סרב להגיב על החשיפה הזו של בן כספית. אגב, על פי החשיפה, שירלי שיף פעלה שם (בדובאי) נכון, באחריות ובממלכתיות. 

מדובר בכתבה מדהימה הממחישה כמה דברים חשובים ובסיסיים, שנוגעים לשר התקשורת איוב קרא, אבל הם לא בדיוק חדשים לקוראי Telecom News, כי השר איוב קרא מככב אצלנו המון. ממש המון, ולא לטובה.

מה שחדש בכתבה של בן כספית הוא המבקר המסתורי בדובאי, החבר האישי של השר, שגרם לכל המהומה הענקית, שחשפה את השר איוב קרא בעליבותו, חוסר שיקול דעתו ואיוולתו.

למה יש לחבר הזה של השר חסינות מפני פרסום שמו? זה לא ברור וגם בן כספית לא מסביר זאת בכתבתו. הרי השר איוב קרא הצטלם עם החבר הזה כבר כמה פעמים בחודשיים האחרונים.

אולי לא צריך להתאמץ כדי לחפש מי החבר הזה של השר, שנסע לדובאי. יש מי שהכריז על זה בעצמו ביום 31.10.18, גם בציוץ, שהוא צייץ בטוויטר (כאן, וצילום הציוץ כאן למי שאין טוויטר), וגם בפוסט נרחב, שהעלה בפייסבוק האישי שלו, מלווה בסדרת תצלומים, שהוא צילם בדובאי (כאן, וצילום הפוסט הזה כאן, למי שאין פייסבוק). לכן, ייתכן והוא הידיד המסתורי של השר, שהופיע ונעלם לאחר מכן בדובאי, כפי שחשף בן כספית.

זה גם מסביר לקוראינו, למה הכאוס הבלתי חוקי, שמכונה בשם השקרי "שת"פ אנטנות" על רשת סלקום (עם We4G וגולן טלקום), מתקיים, תוך שתיקה של ראשי משרד התקשורת, כפי שחשפנו עם הרבה מסמכים ותצלומים כאן וכאן.

מדובר בפרשיה חמורה ביותר, שיש לחקור אותה בדחיפות, בגלל ההיבטים הפליליים (לכאורה) שלה, היבטים המתקשרים ישירות למה שאני מכנה בשם "תיק 5000".

כך, הצטלבות האינטרסים הכלכליים והאישיים הללו של שר התקשורת, התפוצצו להם ברעש ענק בדובאי. שר התקשורת איוב קרא אמור לפנות את כסאו וכמה שיותר מהר יהיה יותר טוב לשוק התקשורת הישראלי וגם לו. בדרכו החוצה - שייקח איתו את שמילה מימון ונתי כהן. אגב, אין צורך שייקח איתו את נתי שוברט, כי ממילא הוא בדרך הביתה (לפנסיה), בעוד כחודש.

הביזיון הכפול של דובאי (גם בהחלטות החמורות כנגד מדינת ישראל וגם בהתנהגות האישית המחפירה של השר), לא יכול לעבור בשקט. יש גבול לכל תעלול

עדכון 18.11.18, 16:00: נטען בגלובס (כאן), שאיש העסקים ("החבר של השר") הוא משה אינדיג (שמכחיש זאת וטוען, שהיה בכלל בכנס בשנחאי. בעבר, ב-2017 הוא הצטרף לנסיעה של השר איוב קרא לאתיופיה - כאן). אם זה נכון שהוא היה בדובאי, וכנראה שזה נכון, אזי שני חברים של השר הגיעו לדובאי, השני הוא חזי בצלאל, וכנראה משה אינדיג הוא זה שיצר את הבעיה המתוארת בכתבה של בן כספית. מדהים

עדכון 18.11.18 20:45: צמרת נציבות שירות המדינה וצמרת משרד התקשורת נשאלו סדרת שאלות, שנשלחו אליהן ב-17.11.18 וטרם נענו, ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. ואלו השאלות שנשלחו:
"שאלות בעניין תקרית שר התקשורת בדובאי:
בהמשך לתקרית החמורה בדובאי (כמפורט כאן), אבקש לשאול:
  1. האם נערך איזה תחקיר לתקרית הזו?
  2. מדוע משה אינדיג הוזמן ע"י שר התקשורת איוב קרא לדובאי? האם גם חזי בצלאל הוזמן ע"י השר (ידידו) לדובאי ולמה?
  3. כיצד המחדל הזה טופל והאם הוא בכלל דווח לנציבות? מדובר בעיקר במחדל ביטחוני וציבורי חמור ממדרגה ראשונה, ששר בממשלת ישראל חושף את עצמו ואת סביבתו וכל מלוויו לסכנה ממשית בעת שהותו במדינה ערבית, לאחר שלא נהג בהתאם לכללי הביטחון המתחייבים באירוע מסוג זה ונהג בחוסר שיקול דעת כשהזמין חברים (משה אינדיג וחזי בצלאל, בעל חברת סלולר). זאת, כאשר שר התקשורת (וכל מי שסביבו) מוצא עצמו בסכנה בסביבה עוינת.
  4. מה היו הנחיות הקב"ט של המשרד, אסף גרונדמן, למשלחת ולשר טרם הנסיעה? ככל שעדיין לא נפתחה חקירה של הנציבות והשב"כ בפרשה ביטחונית חמורה זו, הרי שיש, לעניות דעתי, להורות לאלתר על קיום חקירה כזו, שבמסגרתה, לצד חקירת התנהלות שר התקשורת, ייחקרו גם קב"ט משרד התקשורת אסף גרונדמן וגורמי ביטחון נוספים, בנוגע להכנת השר לנסיעה הרגישה והתנהגותו לכל אורך הזמן בו היה בדובאי.
  5. מדוע עלו פוסטים של השר איוב קרא בעת שהותו בדובאי (דבר שהתברר בדיעבד כסיכון השר והמשלחת הישראלית)? אם יימצא, שקב"ט משרד התקשורת, אסף גרונדמן, לא הנחה את המשלחת ואת השר, שאסור לעשות זאת, הוא זה שצריך לתת עכשיו תשובות לשאלות הקשות העולות מההתפתחות החמורה הזו.
  6. כיצד המשלחת הישראלית התכוננה לקראת ההחלטות האנטי ישראליות, שמכירות במדינת פלסטין וכיו"ב, שנתקבלו בכינוס בדובאי? האם לא מדובר ברשלנות מחפירה בהכנת היציאה לדובאי, של המשלחת הזו, שחשבה אולי שהיא נוסעת לבילוי בארץ אקזוטית?".
SHAME FREE



 
 
Bookmark and Share