Telecom News - למה ח"כ מוסי רז והמשנה ליועמ"ש דינה זילבר נטפלים דווקא לשר הכלכלה?

למה ח"כ מוסי רז והמשנה ליועמ"ש דינה זילבר נטפלים דווקא לשר הכלכלה?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה ח"כ מוסי רז והמשנה ליועמ"ש דינה זילבר נטפלים דווקא לשר הכלכלה?
שר הכלכלה, אלי כהן, קיבל "כרטיס צהוב" מהמשנה ליועמ"ש, עוד" דינה זילבר, בעקבות תלונה של ח"כ מוסי רז בגלל שהשר השתתף בהשקת רשת הפארם החדשה של שופרסל. למה נטפלים על אירוע חד-פעמי מצד שר הכלכלה, כשבמשרד התקשורת זו הנורמה מזה שנים רבות? 
מאת: אבי וייס, 11.12.18, 12:20השקת שירות פרטנר

בעקבות פרסום בגלובס (כאן), שחידד את מה ששרים ומנכ"לים נוטים (ולא במקרה) לשכוח, שאסור להם לתת חסות לאירועי השקה של שירותים של חברות הנמצאות בפיקוח רגולטורי שלהם, ובמיוחד אסור להם לעודד ולתמוך בשירותים לציבור הנמצאים תחת פיקוח רגולטורי הדוק (על פי חוק), שלא לדבר על תמיכה ועידוד בשירותים לציבור המסופקים ללא רישיון והשתתפות ו"מתן חסות" כולל נאומי תמיכה נלהבים, בהשקת אירועים ,שמסופקים לציבור ללא כל רישיון בתוקף.

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, לא חידשה דבר במכתבה לח"כ מוסי רז. הדבר החדש הוא, שהתופעה הפסולה והלא חוקית הזו "יוצאת לאור", ודווקא על השר הלא נכון, שר הכלכלה, אלי כהן, שר שמאוד נזהר בכללים ובקיום החוק (ככל הידוע לי)... 

לכן, שלחתי ביום 6.12.18 לראשי משרד התקשות ולנש"מ (נציבות שירות המדינה) את השאלות הבאות:
"היום פורסם בגלובס (מה שאני טעון מזה שנים), שהמשנה ליועמ"ש כתבה לח"כ מוסי רז, שאסור היה לשר הכלכלה להשתתף בטקס השקת רשת הפארם החדשה של שופרסל, ולדבריה זה היה "מקרה חד פעמי" והשר הבטיח שלא ייעשה זאת שוב...
.
מה עם כל ההשקות של שירותי תקשורת, שראשי משרד התקשורת השתתפו בהם (רובם שירותים ללא כל רישיון), בעשור הנוכחי ובמיוחד בשנה האחרונה?

תזכורת, ההשקה האחרונה (עד כמה שידוע לי), שראשי משרד התקשורת השתתפו בה, הייתה בחברת הסלולר We4G, מצ"ב הצילומים של השר והמנכ"ל עם ראשי חברת הסלולר הזו, למי ששכח (זה היה ב-18.11.18).
השר והמנכ"ל של משרד התקשורת, השתתפו באירועים כאלו הרבה פעמים בשנה האחרונה, אפשר לראות זאת ביומנים שלהם...".

השר והמנכ"ל בטכס השקת שירותי We4G
[לחיצה על התמונה מגדילה אותה]

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור מדוע.

אי מתן תגובה זו עבירה פעוטת ערך מול העבירות, שהשר והמנכ"ל עוברים, לכאורה, כמופיע בתצלום כאן למעלה ובתצלומים נוספים, שהבאתי לדוגמה בנספח כאן למטה. במקרה של התמונה כאן למעלה, השר והמנכ"ל נתנו חסות לשירות סלולרי חדש, שמבוסס כולו על "ישראבלוף" עם היבטים חמורים, ולכאורה, פליליים, שצמרת משרד התקשורת ייצרה במו ידיה, בנוגע ל"שת"פ האנטנות" של We4G וגולן טלקום על הרשת של סלקום, כפי שחשפתי בסדרת כתבות מלוות במסמכים וצילומים, שהפרק האחרון של סדרת החשיפות הזו פורסם אך לאחרונה כאן

במקביל, שלחתי ביום 6.12.18 לח"כ מוסי רז את השאלות הבאות:
 "לח"כ מוסי רז שלום רב,
בהמשך לפרסום בגלובס, למה אתה נטפל דווקא לשר הכלכלה - על אירוע חד פעמי?
יש לך "אוצר בלום" מדהים בהיקפו, בדיוק בנושא זה, במשרד התקשורת...
המון השקות של אירועים בחברות עסקיות מפוקחות, חלק מהאירועים נעשו בחברות ללא רישיון, לשירותים, שהושקו בחסות השר ו\או המנכ"לבשנה, כל שנה. גם השנה.
דוגמה טרייה מצ"ב בתצלום הלקוח מדף הפייסבוק של השר איוב קרא...
הכי חמור, כשזה ממש גובל בשחיתות, לכאורה, גלויה לחלוטין, שמביאה לתוצאות מידיות, עבור השר ו\או המנכ"ל (למשל כאן, עם גלעד ארדן).
לכל טיפול שתמצא לנכון".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

האם הם בכלל ידעו שזה אסור?

בהערת אגב חשובה אציין, שלא השר ולא המנכ"ל (במשרד התקשורת) אינם יכולים לטעון, שהם לא ידעו על סעיפי החוק, התקשי"ר, הנחיות היועמ"ש, "כללי מנהל תקין" וקובץ הנחיות למנכ"לים, משום שבכל השקה של שירות ללא רישיון, הבלטתי את הנקודה הזו בצורה מאוד בולטת, גם בשאלות, שהופנו אישית לשר ולמנכ"ל וגם בכתבה עם כותרת המדברת בעד עצמה, בכל מקרה כזה, כדי שלא יהיו אי הבנות בהבנת הנקרא.

באופן ספציפי לגבי המנכ"ל היחסית חדש, נתי כהן, (בתמונתי כהןנה משמאל), היות והוא "עשה את עצמו לא מבין", לגבי השתתפותו בהשקת שירותי תקשורת ללא רישיון ומתן חסות ועידוד לשירותים כאלה, ייחדתי עבורו כתבה ספציפית, כולל צילומי הסעיפים, שאוסרים עליו להשתתף בהשקות של אירועים בגופים מופקחים בכלל ובוודאי באירועים ושירותים ללא רישיון, זאת, בכתבה: "גם מנכ"ל משרד התקשורת החדש (נתי כהן) נותן חסות לשירות ללא רישיון".

פרסמתי זאת, אחרי שמייד עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, החל נתי כהן בהרגל הפסול הזה, של השקות, מתן חסות וביקודים בחברות מפוקחות, כולל מפגש עם מנהלים בכירים החשודים בפלילים, במאמר הנ"ל, הצגתי למנכ"ל את הצילום מקובץ "כללי מנהל תקין" לעובדי המדינה, כללים מאוד ברורים, שאוסרים עליו לנהוג כפי שנהג. אולם, זה לא הזיז לו בכלל והוא המשיך במנהג הנפסד הזה, וכמה פעמים. אם השר נוהג כך (לצפצף על החוק וכל התקנות והנהלים), בטח זה מותר למנכ"ל...  

בנספח יש כאן 3 דוגמאות בולטות נוספות של השקות שירותים ללא רישיון, שנעשו בחסות שר התקשורת, איוב קרא, בהשתתפות המנכ"ל ו\או מ"מ המנכ"ל.

מאמרים נוספים לדוגמה, לגבי השקות שירותים בחברות מפוקחות רגולטורית ע"י משרד התקשורת, אירועים, שהתקיימו בחסות השר ו\או המנכ"ל או מ"מ המנכ"ל, לשירותים, שהושקו לציבור ללא רישיון, ניתן לקרוא (רק מהשנה החולפת): כאן, כאן, כאן, כאן, כאןכאן וכאן.

מכאן, שלא מדובר במשהו חד-פעמי (כמו במקרה של שר הכלכלה), אלא בשיטה מתמשכת ועקבית, שמחייבת חקירה.  

למי שלא מכיר את פעילות השר איוב קרא (שנחשפת אצלי יום-יום, עד כה במעל ל-360 כתבות), מוזמן לקרא רק כתבה אחת והלינקים שיש בה: "השר איוב קרא מנותק, מטעה ו"מובל באף" ע"י "קליקת סלקום" במשרדו". זה האיש וזה המשרד אותו הוא כביכול מנהל. 


לא פלא, שבמצב של "כאוס רגולטאורי מוחלט", בניהולם של איוב קרא ונתי כהן, שעובדים עבור חברות התקשורת, במקום לעבוד בשירות הציבור, ישראל ממשיכה להידרדר, גם השנה, בכל המדדים המשווים תשתיות תקשורת בעולם, לכיוון המקום ה-70 בין מדינות העולם (בחלק מהפרמטרים שנבדקו, אנו במקום 77-78 בעולם, הרבה אחרי חלק ניכר ממדינות ערב), על פי הדו"ח הטרי של ITU (ארגון התקשורת העולמי של האו"ם), בדו"ח שפורסם היום, נכון לשנת 2018 (כאן).

נספח
1. "מתן חסות" של השר והמנכ"ל לשירות הלא חוקי "סופר פייבר" בסלקום. התצלום לקוח מאתר הפייסבוק של משרד התקשורת, והאירוע והנושא הזה מנותח אצלנו כאן, כאן וכאן
השקת שיערותי סופר פייבר

2. השקת השירותים ללא רישיון של רמי לוי TV ושל הוט Next TV. מפורט במאמר כאן:
השקת שירותי הוט

3. השקת השירותים ללא רישיון של פרטנר: (Partner Fiber וגם Partner TV. השר מופיע בתצלום העליון משמאל, וגם מפורט בהרחבה במאמר כאן:
השקת שירותי פרטנר עם השר


WHY FREE



 
 
Bookmark and Share