Telecom News - מהן המלצות המשטרה והפרקליטות לגבי עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת?

מהן המלצות המשטרה והפרקליטות לגבי עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מהן המלצות המשטרה והפרקליטות לגבי עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת?
תעלומה: המלצות המשטרה ורשות ניירות ערך (ואח"כ הפרקליטות) שפורסמו בעניין "תיק 4000" לא כללו 2 אנשים די חשובים: עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת (עדי קאהן גונן) ומנכ"ל וואלה! (אילן ישועה). בעוד שעל מנכ"ל וואלה! די ברור בעקבות הדלפה מהן ההמלצות וההחלטות, לגבי עוזרת המנכ"ל - דממה מוחלטת.
מאת: אבי וייס, 20.12.18, 07:00עד קאהן גונן

מאז פרסום המלצות המשטרה והרשות לניירות ערך "בתיק 4000" (הנושא מנותח בהרחבה כאן וגם כאן, בקצרה: מדובר בחקירה חלטוריסטית לחלוטין של המשטרה), הודלפו חלק מהמלצות הפרקליטות (כאן וכאן).

אולם, בכל המלל הרב, שנשפך סביב הנושא בכלי התקשורת (הרוב Fake News), חסרה ההתייחסות של מערכות אכיפת החוק ל-2 אנשים:
  • מנכ"ל וואלה! - אילן ישועה,
  • עדי קאהן גונן, בתמונה משמאל, עוזרת מקצועית למנכ"ל משרד התקשורת דאז, ו"עד מדינה" בהווה - שלמה פילבר.
לגבי אילן ישועה, יש הרבה כתבות בתקשורת אודותיו (למשל כאן), כתבות, ששואלות, בין היתר, את השאלה הפשוטה והחשובה: מה מעמדו "בתיק 4000"?

על פי החוקים והפסיקה הקיימים בישראל, הוא יכול להיות או "עד מדינה" באחת מהצורות של מעמד כזה, או חשוד ושותף למעשי העבירות, לכאורה, שבוצעו בתיק הזה, לקראת הגשת כתב אישור נגדו.

אני כתבתי אודותיו ואודות אתר וואלה! אך לאחרונה כאן

אולם, כבר הודלף (למשל, כאן), שהיועמ"ש המציא לו מעמד מיוחד, מעמד של "אזרח שומר חוק שהתנדב ובא עם חומרים משלו, כלומר הקלטות, כדי 'לקבור' את הממונים עליו בקבוצת בזק ובמיוחד את משפחת אלוביץ', והעיקר: 'לקבור' את ביבי ושרה".

כשרוצים, "קליקת הפרקליטים" יכולה להמציא כל דבר, גם חוקים חדשים. זה ממש לא דבר חדש

אולם, לגבי עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת, לא נמסר דבר ולא הודלף דבר. בפעם האחרונה, שכתבתי אודותיה, זה היה לפני כשבועיים וכך כתבתי: "נראה, שעדי קאהן - גונן (העוזרת המקצועית לשעבר של 'עד המדינהשלמה פילבר, מי שהיה מנכ"ל המשרד), עזבה את המשרד לשוויון חברתי (הרשות למעמד האישה), שם ישבה עם התקן שלה ממשרד התקשורת (הסתתרה שם בחסות של שמילה מימון, שאישר במו פיו את התרגיל הזה), ולא שבה למשרד התקשורת (לתפקיד, שיועד לה באגף הדואר ואח"כ ביחידה חדשה לטיפול בפניות הציבור, שהייתה אמורה לקום במשרד ולא קמה). בקיצור, כנראה פרשה בשקט מהשירות הציבורי. שיהיה לה בהצלחה בכל אשר תלך". 

לעניות דעתי ולפי הבנתי, אם הבוס הישיר שלה, שלמה פילבר, "יצא נקי" בהסכם "עד המדינה", שחתם עם המשטרה והפרקליטות, אזי אין שום סיבה להגיש כתב אישום נגד העוזרת המקצועית שלו, שרק מילאה את תפקידה לפי מיטב הבנתה המקצועית, לפי הנחיותיו. היא לא יכלה לסרב להנחיותיו, כי לא התנוסס שום "דגל שחור" של אי חוקיות, מעל מעשיו (באותה עת), כפי שמוגדר בפסיקה, מה שהיה יכול להקנות לה את הזכות לסרב.

זו הסיבה, ששלחתי ביום 9.12.18 לרשות לניירות ערך (היחידה שעצרה, חקרה ושיחררה בערבות ובתנאים מגבילים דרך בית המשפט, את עדי קאהן גונן): 
"בהודעת הרשות לניירות ערך ביחד עם משטרת ישראל מ-2.12.18 לא הוזכר מה הומלץ לגבי עדי קאהן-גונן (עדי קרין), עוזרת בכירה למנכ"ל משרד התקשורת דאז, שנחקרה באזהרה ברשות לניירות ערך ושוחררה בתנאים מגבילים ע"י בית המשפט (תנאים שלא קוימו ולא נפתחה בדיקה או חקירה על הפרת התנאים הללו – כאן וכאן).
מה קרה עם עדי קאהן-גונן? האם התיק בעניינה מומלץ לסגירה? האם היא עברה ממעמד של חשודה למעמד של עדה?"

תגובת דוברת הרשות להגבלים עסקיים:
"ממצאי חקירת בזק (בהם פרשת פילבר) הועברו להמשך טיפול הפרקליטות. הנני ממליצה לפנות אליהם".

פניתי לפרקליטות, כולל לפרקליט המדינה עצמו, בדיוק בשאלה הנ"ל. אולם, תגובה לא הצלחתי לקבל. ככל שאקבל מענה, אעדכן בהתאם.
עדכון 18:00: תגובת פרקליטות המדינה: "את שאלתך שבנדון יש להעביר דרך מחלקת דוברות של משרד המשפטים". אז פניתי גם למחלקת דוברות משרד המשפטים. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 
עדכון 22:30: תגובת אגף דוברות, הסברה ותקשורת במשרד המשפטים: "עניינה של קאהן-גונן נמצא בבחינה. אנו לא מתייחסים להמלצות של יחידות אחרות".

פניתי גם למשטרה בדיוק באותה שאלה, תגובת המשטרה הייתה: "לקבלת מענה לפנייתך עלייך לפנות לדוברות הרשות לניירות ערך". כשחזרתי וציינתי בפני המשטרה, שלא קיבלתי מענה לעניין - מרשות ניירות הערך, לא קיבלתי מענה גם מהמשטרה (וגם לא ממשרד התקשורת, שגם אותם שאלתי בדיוק אותה שאלה), לא שלא ניסיתי לקבל תגובה. ככל שאקבל מענה לעניין, אעדכן בהתאם.

למה לא קיבלתי שום תגובה לעניין?
2 השערות אפשריות (אשמח לקבל במייל האדום אפשרויות נוספות):
  • היא (עוזרת מקצועית בכירה למנכ"ל לשעבר) תהיה במעמד דומה לזה של אילן ישועה, כלומר: מעמד של "עד תביעה". דהיינו: מעמד של "אזרח שומר חוק" (בד"כ...) ש"התנדב" לספק חומר לחוקרים, על הממונים עליו ועל ביבי ושרה וסיפר את כל האמת (שלו) בחקירתו ו"לא דבק בו רבב"... 
  • הפרקליטות והמשטרה לא מעוניינים לדווח על זה, כי אז יצטרכו להסביר את הפרת צו בית המשפט בעניינה, והחקירה בעניין הפרת הצו הזה תוביל היישר אל "קליקת הפרקליטים" וחבריהם ב"שרשרת המזון", מה שכמובן "לא ייעלה על הדעת". מה גם, שחקירת הפרת הצו בעניינה עשויה (או עלולה, תבחרו לבד את המילה הנכונה) להוביל לפתיחה בחקירה של מה שאני מכנה בשם: "תיק 5000", שבקרוב אביא עוד ממצאים מדהימים ב"תיק" זה, מה שסותר במידה רבה את "תיק 4000". 
 כך או כך, אני משוכנע, שהתעלומה הזו תיפתר, ודי בקרוב

עדכון 12.6.19: אחרי 13 שנה, מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, סיים אמש (11.6.19) את תפקידו באתר וואלה!. ישועה סיים את תפקידו בהסכמה עם הנהלת קבוצת בזק, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות בחודשים האחרונים בינו לבין יו"ר בזק, שלמה רודבעידו אשד, סמנכ"ל התוכן של האתר, יחליף אותו וימונה למנכ"ל החברה מהיום. דירקטוריון וואלה! בראשות רודב התכנס ואישר את פרישת ישועה ומינויו של אשד
ישועה הוא אחת הדמויות המרכזיות ב"תיק 4000". הוא האיש שביצע בפועל את ההנחיות מטעם משפחת אלוביץ' בעניין החשד (כביכול) להטות את סיקור האתר למען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. בשלב מסוים החל ישועה להקליט את אלוביץ' וגורמים נוספים כשהם מעבירים לו הנחיות מעין אלה. העדות של ישועה, ההקלטות והמסרונים שמסר, הפכו למשמעותיים מאוד להפיכת חקירת "תיק בזק" לחקירת "תיק 4000".

עדכון 22.11.19:
גם אחרי הגשת טיוטת כתב האישום כנגד נתניהו בתיק 4000,  עדייןעדי קאהן גונן הפרקליטות לא החליטה מה לעשות עם התיק שנפתח כנגד עדי קאהן גונן, (בתמונה משמאל), העוזרת המקצועית של שלמה פילבר ומי שעסקה בפועל בכל הנושאים שהוא הואשם בהם ב"תיק בזק".

בינתיים, עדי מצאה לעצמה מקום עבודה חדש, מנכ"לית ארגון NLP-PLUS.

ללא ספק מדובר בסוגיה משפטית לא פשוטה, שאני מניח שהפרקליטות תדע לפתור בשיטות הרגילות של "סגירת תיקים" למי שלא חפצים בפרקליטות שיעמוד לדין.

המקרה של רות דוד (פרקליטת מחוז ת"א לשעבר בפרקליטות), היא דוגמה מצוינת לתהליכים המשפטיים הנהדרים הללו. 

עדכון 23.12.20:
א. פורסם כאן ע"י חן מענית מ"גלובס" (כותרת בלבד): "תיק בזק: כתב אישום נוסף נגד שאול אלוביץ' ושורת נאשמים נוספים; האישום נגד סטלה הנדלר מסתיים בקנס בלבד. לצד אלוביץ', הוגש כתב אישום גם נגד אור אלוביץ'עמיקם שוררלינור יוכלמןרון איילון, ומיקי ניימן, שמייחס להם, בין השאר, מרמה בנסיבות מחמירות • כתב האישום מתייחס לשתי פרשות: רכישת מניות חברת יס על ידי בזק והתנהלות ועדות בלתי תלויות שבחנו עסקאות שלאלוביץ' היה עניין אישי בהן."

ב. בנוסף פורסם שם: "בפרשת 4000 הוחלט על סגירת התיק בעניינם של זאב רובינשטיין ויועץ התקשורת אלי קמיר, לאחר שנשקלה העמדתם לדין אך טענות השימוע בעניינם התקבלו. הוחלט על סגירת תיק החקירה בעניינם של איתן צפריר, לשעבר ראש מטה משרד התקשורת; עדי קהאן, שהייתה עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת; שרון פליישר, שהייתה סמנכ"ל רגולציה בחברת בזק; אור אלוביץ' ועמיקם שורר, שהיו נושאי משרה בבזק."

בית משפט



 
 
Bookmark and Share