Telecom News - להיעדר תקנות ורגולציה מתאימות ל-AI עלולה להיות השפעה שלילית

להיעדר תקנות ורגולציה מתאימות ל-AI עלולה להיות השפעה שלילית

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> להיעדר תקנות ורגולציה מתאימות ל-AI עלולה להיות השפעה שלילית
בהיעדר תקנות ורגולציה מתאימות, לבינה המלאכותית עלולה להיות השפעה שלילית על הרשתות החברתיות והשיח הציבורי
מאת: מערכת Telecom News, 15.1.19, 11:27AI FREE
 
תחזיות על התמורות הטכנולוגיות, כמו AI וטכנולוגיות זיהוי קולי, שתיכנסנה לחיינו ב-2019, וכיצד הן תשפענה על החברה ועל תרבות הצריכה. פלטפורמה נוספת, שבה נוכל לבצע חיפושים ברשת, תהפוך פופולרית ביותר והיא - תמונות.
ב-2019 ולקראת הבחירות, נחזה בריבוי עצום של דעות, שתצופנה ברשת, שתגרומנה להטלת דופי בעובדות ובדמוקרטיה. היעדר תקנות וכלים להתמודד עם גורמים סוררים ישאירו את הציבור במרכזו של מאבק ערכי.

חברת הטכנולוגיה סיילספורס כינסה את בכירי מנהליה כדי שיעניקו את תחזיותיהם על התמורות הטכנולוגיות, שתיכנסנה לחיינו ב-2019, וכיצד הן תשפענה על החברה ועל תרבות הצריכה.
 
טכנולוגיות הזיהוי הקולי תהפוכנה רלוונטיות ומשמעותיות ביותר, הרגלי הצריכה וההתנהלות של לקוחות מול מותגים יהפכו יעילים יותר באמצעות השימוש הגובר בבינה מלאכותית. כאשר בכירי החברה מזהירים, שהיא יכולה להיות מסוכנת ללא פיקוח ותקנות מגבילות.
 
אלן א'ומארה, מנהלת שיווק אירופה, המזרח התיכן ואפריקה בסיילספורס: "2018 הייתה שנה של התקדמות טכנולוגית מרשימה בתחום הזיהוי הקולי, עזרים קוליים כמו Siri ו-Google Assistant הפכו נפוצים למדיי והמגמה רק תימשך. טכנולוגיית הזיהוי הקולי מושכת גם צרכנים וגם עסקים מעצם היותו של שיח כלי טבעי עבור בני אדם לחלוק ידע ולהביע רגשות, ומכיוון שאופן השימוש בטכנולוגיה זו הוא קל למדיי. לפי אתר comScore. החל מהשנה הבאה ועד 2020, מחצית מכלל החיפושים ברשת יעשו בצורה ורבלית".
 
וינוד קואמר, מנהל המחקר והמידע בתחום הקמעונאות בסיילספורס: "בהמשך לכך, פלטפורמה נוספת, שבה נוכל לבצע חיפושים ברשת, תהפוך פופולרית ביותר והיא - תמונות. טכנולוגיות בינה מלאכותית, שמאפשרת זיהוי צילום והתאמת מוצר, תשחקנה תפקיד משמעותי בתהליך החיפוש החכם. בפשטות, המצלמה שלנו היא שורת החיפוש החדשה.
 
מחקרים מעידים, שצרכנים רבים נוטים לחפש מידע על המוצר בו הם מעוניינים, בזמן שהם משוטטים בחנות עצמה. בשנה הבאה החיפוש יהפוך לוויזואלי הרבה יותר, ובינה מלאכותית היא המרכיב החשוב בתהליך הזה כי היא תאפשר לצרכנים לחפש מוצר בקליק אחד".
 
קת'י בקסטר, הממונה על האתיקה בתחום הבינה המלאכותית בסיילספורס: "אכן, הבינה המלאכותית תורמת רבות ומשפיעה לטובה על הרגלי הצריכה ולמרות זאת, שימוש לא מבוקר של החברות המשתמשות בבינה מלאכותית עלול להיות מסוכן.
 
פילוג חברתי ופחד יעמיקו עד למציאת פתרונות. החל מבועות פילטר ותיבות התהודה התקשורתיות ועד לשיאה של תופעת הפייק ניוז המתגברת מאז תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב, ב-2019 נחזה בריבוי עצום של דעות, שתצופנה ברשת, שתגרומנה להטלת דופי בעובדות ובדמוקרטיה. היעדר תקנות וכלים להתמודד עם גורמים סוררים ישאירו את הציבור במרכזו של מאבק ערכי.
 
אמנם, ייתכן וחלק מהארגונים אכן ישקיעו בפיתוח הכלים הנדרשים לטיפול בתופעה אבל יידרשו מאמצים כבירים להבריא את השיח הציבורי ולאחד את החברה מחדש.
 
בעוד ש-2018 הייתה שנת התעוררות, תהה 2019 שנת פעולה. כבר לא מדובר רק על אתיקה של השימוש במידע האישי שלנו ופעילי זכויות אדם הקוראים להגינות ולשקיפות.
 
הצרכנים כבר משנים את הדרך בה הם משתמשים בפייסבוק. משתמשים מתחילים למחוק חשבונות ומגמה זו סביר שתתרחב גם לרשתות נוספות העושות שימוש בנתונים איישים.
 
ניתן יהיה לראות מספרים גדולים יותר של הצהרות והתחייבויות של חברות בנוגע לשימוש אחראי בבינה מלאכותית וחברות תידרשנה למלאן. הציבור ישיב מלחמה נגד שימוש ממשלתי מוטה בטכנולוגיות בינה מלאכותית הפוגע בזכויות אדם.
 
יותר ויותר עובדים ידרשו להשפיע על התוצרים שלהם ויסרבו לתרום לטכנולוגיות פוגעניות. חברות תצטרכנה להתוות דרך על פי מצפונן בין אם מדובר על חברות הצורכות פתרונות המבוססים על בינה מלאכותית ובין אם הן מייצרות טכנולוגיה כזו. יידרש מהן להציג כמה שיותר ערובות לכך, שהמערכות שלהן הגונות מספיק כדי לא לככב בכותרות העיתונים בשנה הבאה.

הממשל האמריקאי יהיה בפער לעומת שאר העולם המערבי מבחינת התקינה הנוגעת לבינה מלאכותית.
 
ממשלת בריטניה הצהירה בעבר כי היא מעוניינית להפוך למובילה עולמית "באתיקת הבינה המלאכותית". קרוב ל-24 מדינות חתמו על מסמך "האסטרטגיות הלאומיות לבינה המלאכותית" אך רק חלק מהן מתייחסות לנושא.
 
ב-2019 הדבר ישתנה, כאשר מדינות רבות תגברנה את האכיפה והרגולציה על השימוש בבינה מלאכותית. לצערנו, עם קוגנרס מפולג ולובי חזק של חברות הטכנולוגיה, ארה"ב לא צפוייה להציע, שלא לדבר על להעביר, תקנות וחוקים חדשים הנוגעים לבינה מלאכותית. בנוסף, החוסר במומחי בינה מלאכותית בזירה הציבורית בארה"ב הוא משמעותי בהשוואה לאלה שברשותן של חברות הטכנולוגיה. הדבר יגביר את התלות של הממשל בחברות הטכנולוגיה.
 
כדי להקדים רגולציה, לחזק את שם המותג ולגייס כישרונות, יותר ויותר חברות בינה מלאכותית תחלנה בקמפיינים לשימוש אתי בטכנולוגיה. כמות החברות, שתפרסמנה "כללי התנהגות", מדריכים ונהלי עבודה בכל הקשור לבינה המלאכותית, תגדל ותתרחב. הלובי, שיפעילו גורמים ממשלתיים, ימשיך להניא מהאמונה, שיש צורך בבקרה על הטכנולוגיה".
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share