Telecom News - התנכלות מש' התקשורת לקבוצת בזק ממשיכה, אבל יש מי שכבר הולך הביתה

התנכלות מש' התקשורת לקבוצת בזק ממשיכה, אבל יש מי שכבר הולך הביתה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> התנכלות מש' התקשורת לקבוצת בזק ממשיכה, אבל יש מי שכבר הולך הביתה
קצב הנחתת מכות גרזן על קבוצת בזק לא עוצר אפילו יום אחד. סקירת חלק מהגזירות האחרונות. אולם, תחזית אחת  התגשמה: שר התקשורת איוב קרא יראה את הכנסת בערוץ הכנסת (אפיק 99, למי שלא יודע שיש ערוץ כזה). עדכון בגוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 7.2.19, 07:50השר איוב קרא

אתמול (6.2.19), שר התקשורת איוב קרא, (בתמונה משמאל), בפוסט בפייסבוק, הודה לכל תומכיו, שמשום מה לא הצליחו לסייע לשבץ אותו במקום ריאלי לקראת הבחירות לכנסת הבאה. כך, שצפייה באפיק 99 תהיה תחליף להימצאות פיזית בכנסת.

חזיתי זאת בצורה מדויקת, ממש לאחרונה. למשל: כאן, כאן וכאן בחלק התחתון של הכתבה), ולאורך כל הקדנציה של השר.

באתר זה יש כ-400 כתבות הנוגעות לשר איוב קרא, רובן על החלטות מוטעות שלו. למשל, דוגמה לכתבה, שפורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "השר איוב קרא מנותק, מטעה ו"מובל באף" ע"י "קליקת סלקום" במשרדו".

זו לא כותרת יוצאת דופן, זה החל עם כניסתו לתפקיד ואפשר לראות זאת בניתוח החלטות המרכזיות שלו לאורך הקדנציה, למשל: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, וכאן

"מכת המחץ" האחרונה על השר איוב קרא הונחתה ממש בתחילת השבוע, בפרסום החוברת, שהוציאה הממשלה, בגאווה גדולה, בשם "תשתית לצמיחה 2019".

משרד התקשורת הוא המשרד היחיד, שיש לו רק פרויקט צמיחה אחד ל-2019 (שגם הוא לא ימומש ב-2019, מיד תבינו למה), והוא מסתתר בעמוד 59 במסמך.

המדובר במכרז המתוכנן ל-5G.

זה כל מה שיש למשרד להציע לצמיחת שוק התקשורת (כל השאר זו רכיבה על התשתיות של בזק).

הפרויקט היחידי הזה מבוצע ורוצה לצאת לדרך, ללא כל שימוע, ללא "מדיניות שר", ללא "מדיניות ממשלה", ללא כל תכנון ראוי. הכל שליפות מהמותן. 

כשלא מקשיבים לציבור - אי אפשר להצליח. אין פטנט כזה. לכן, גם המכרז הזה יסבול מאין ספור קשיים ויקרטע לתוך 2020 והלאה. אבל השר איוב קרא, שנתן ידו לכאוס הזה, יצפה בזה ב"אפיק 99", ואזרחי ישראל, שטרם קיבלו דור 4.5 (זה מהמכרז הקודם, לפני יותר מ-4 שנים), ימשיכו לקנא בשאר העולם. אנו במקום 71-73 במדד ההשוואתי העולמי. התודות על כך גם לשר איוב קרא. מדינות באפריקה ורוב מדינות ערב - הרחק לפנינו... 

ראשי משרד התקשורת החליטו, שהם הציבור. הם יודעים הכל ולכן כל מה שהם כותבים זו "תורה מסיני" וככה הם יובילו את השוק הסלולרי הישראלי למאה ה-21, והעסק החדש הזה, שהם יצרו בדמות מכרז ל-5G, "יצעיד את מדינת ישראל לקדמת הבמה העולמית - של תשתיות סלולר מתקדמות ביותר ושירותים חדשניים ומלהיבים".

קדחת.

ככה אי אפשר להצליח. 

על דו"ח מבקר המדינה הטרי והמזעזע בנושא הדואר, נטפל במאמר נפרד. הדואר היה אחד הנושאים החביבים על השר איוב קרא. היה מצטלם בכל מקום, עם כל מיני מכובדים וראשי הדואר, לפעמים גם עם שמילה


הקרבן הקבוע: קבוצת בזק.
הזהרתי לא אחת את קבוצת בזק, שמשרד התקשורת לא ירפה מקבוצת בזק וימשיך למוטט אותה עד שתיפול לגמרי (לכונס נכסים, כמו כל החברות במעלה הפירמידה של בזק). זה מפורט, למשל, בהרחבה במאמר כאן: "בזק בצומת דרכים וטועה לחלוטין בכיוון (שמוביל לתהום)".

רשימת הגזירות האחרונות על בזק:

1. שימוע לשיווק "סלי שירותים משותפים" לקבוצת הוט.
השימוע המלא כאן. הודעה לתקשורת - כאן.

בקצרה: "יצרן המספרים" התורן (לפניו בתפקיד מכובד זה, היה אחד בשם הרן לבאות, "עד מפתח" בתיק עם מספר קצת מוזר: 4000), סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת, ד"ר עופר רז-דרור, ד"ר עופר רז דרור(בתמונה משמאל), שהבטיח חגיגית בריאיון, שנעשה עימו בגלובס, "להטיח את הראש של בזק בקיר", החליט, שנתח השוק של הוט במגזר העסקי הוא 10%, ולכן אפשר לחסל אצל הוט את "ההפרדה המבנית" בתחום העסקי (התחום הכי רווחי בבזק ולכן מעודדים כאן את הוט לקחת נתחי שוק מבזק), כי ההפרדה המבנית בהוט לא משרתת את מטרות התחרות בשוק העסקי.

ככה קבע, ככה השימוע וככה תהיה ההחלטה (שימוע בקדנציה הנוכחית של צמרת משרד התקשורת, זה רק "לתפארת המליצה"). לא צריך שינויי חקיקה, תקנות, מדיניות ממשלה, מדיניות שר וכיו"ב, הכל מטרד קטן, שאפשר להתעלם ממנו. "הכל הולך", בשינוי של כמה מילים ברישיונות של הוט והוט-מובייל. זהו.
נגמר "הפרדה מבנית" בקבוצת הוט, לתחום העסקי (שבו יש הכי הרבה רווח). 

בזק יכולה רק לקפוץ ולחלום על ביטול ההפרדה המבנית, ההפרדה התאגידית, איחוד חברות, או כל שם אחר, שראשי בזק ממציאים כל פעם, כדי לנסות ולהתגבר על "חומות ההפרדה המבנית" המוטלות על החברות בקבוצת בזק. 

אפילו שינוי הרישיון של הוט והוט-מובייל ייעשה בלי להתחשב במה שכתוב בחוק.

משרד התקשורת חזר להרגלים הישנים והטובים: מתחשבים רק במה שהוט רוצה. זה מה שיש כאן.
לא מאמינים? אז הנה זה כאן, שחור על גבי לבן:
נתי

עדכון 18.4.19: משרד התקשורת (נתי כהן), התעלם מהחוק, מהתקנות, מעקרונות המדיניות של השר ומהשכל הישר ואישר את השימוע המפוברק שהמציא ד"ר עופר רז-דרור (כאן). 

2. אישור הורדת אחזקות יורוקום באינטרנט זהב עוכב חודשים רבים (10 חודשים) במשרד התקשורת.
מנכ"ל אינטרנט זהב (חלק מ"פירמידת בזק") התלונן כאן בדה-מרקר, על עיכוב בלתי סביר באישור משרד התקשורת: "הניתוח הצליח, אך החולה מת". כך, אמר דורון ת'ורגמן, מנכ"ל אינטרנט זהב.

לאחר 10 חודשים, משרד התקשורת החליט לאפשר ליורוקום להחזיק רק 35% ממניות אינרטנט זהב - אך בינתיים אינטרנט זהב קרסה. ניתוח מצבה הכלכלי של החברה - כאן (בגלובס). 

הוא כנראה לא הבין, שהוא לא סלקום, שמאשרים לה בקשות של הטבות במילארדים, בשבועיים וחצי, כולל כל הבדיקות והשימועים... 

לכן, פניתי ביום 5.2.19 לצמרת משרד התקשורת בשאלות הבאות:
"תשומת לב למה שכתוב בהודעה: כאן
 ציטוט:
"מקורב למשרד התקשורת הסביר כי: "הבקשה נבחנה כמה חודשים, לא רק בתוך המשרד, אלא גם על ידי גורמי ביטחון, שענייני של פרמידת בזק לא נצא בראש מעיניהם. הבעיה היתה שמשרד התקשורת נתקל בסיטואציה שבה הוא נדרש לקבל על פי החוק את אישורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך ראש הממשלה היה מנוע לעסוק בכל ענייני בזק ונדרש זמן למצוא משהוא שיסכים.
"מעבר לכך, אישור נוסף היה צריך להינתן מצד שר הביטחון - רק שכשהפרשה הגיע אליו הוא בדיוק התפטר - וראש הממשלה החל לכהן כשר הביטחון. לכן, רק כשהסמכות לחתימה על האישור הועברה למנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, ניתן היה להמשיך לטפל בבקשה".
השאלות:
1. שוב פעם מבקשים אישור שב"כ למרות שלא צריך. למה כל כך הרבה זמן?
2. חוץ מזה דחפו פה את רוה"מ, כשאיוב קרא הוא שר התקשורת ממאי 2017, עם כל הסמכויות. למה?
3. בנוסף, היכן כתוב בחוק או בתקנות, שצריך אישור שר הביטחון לשינוי "אמצעי שליטה"? (אגב, לאחר משלוח המכתב הזה, את זה כן מצאתי, היה צריך לקבל אישור שר הביטחון, ככתוב בצו - כאן).
נראה על פניו, שבמשרד התנכלו למבקש [מנכ"ל אינטרנט זהב] כי הוא לא יכול להגיב בגלל החקירות בתיק 4000.
אודה לתגובתכם".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. (לא להיות במתח, לא אקבל תגובה...).

3. מניעת שדרוג רשת בזק למהירות של 200 מגה (טכנולוגיית 35B).
מדובר כאן בלא פחות מהתעללות בציבור לקוחות בזק בישראל. סתם ככה.

בגלובס כתבו על זה מאמשמילה מימוןר מאוד חריף (כאן). זה בכלל לא הזיז לאיש מ"קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת הישראלי".

אגב, על ההחלטה ההזויה וחסרת האחריות הציבורית הזו חתום שמילה מימון (בתמונה משמאל. אולי המנכ"ל, נתי כהן, פחד לחתום. אין לדעת לאן זה עשוי או עלול להוביל). 

המסמך המדהים בחתימתו של שמילה מימון מצוי כאן, למתעניינים. 

הסתכלתי על ההחלטה המחפירה, הלא חוקית והאנטי צרכנית הזו, מנקודת מבט אחרת לגמרי מזו של גלובס, ולכן שלחתי ביום 4.2.19 את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"המנכ"ל והמשנה למנכ"ל במשרד התקשורת לא אישרו לבזק להפעיל את טכנולוגיית 35B (200 מגה) על הרשת שלה.
השאלות:
1. האם ההחלטה הזו אושרה ע"י שר התקשורת והיכן אני מוצא את האישור של השר?
2. האם ההחלטה הזו מעוגנת באיזה שימוע ציבורי \ מסמך מדיניות \ החלטת ממשלה \ החלטת כנסת? ואם כן, היכן ההחלטה הזו?
3. מה הבסיס החוקי להחלטה הזו?
4. מי מהייעוץ המשפטי של משרד התקשרת אישר, שמדובר ב"צעד אנטי תחרותי" [כך כתב שמילה בהחלטתו] והיכן האישור המשפטי של ההחלטה הזו?
5. האם אתם עדיין עומדים כיום על דעתכם למנוע מאזרחי ישראל את שדרוג רשת בזק ל-200 מגה?

אודה לתגובה מהירה". 

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, תגובה לא אקבל.

מה אכפת לראשי משרד התקשורת מהחוק, מהתקנות, ממסמכי מדיניות, מצרכי עם ישראל. הם יכולים לעשות הכל, כי הם כפופים רק לאלוהים. 

4. מי כן מרוויח הון עתק בלי להתאמץ?
המספרים של פרטנר בתחום שירותי הנדידה בחו"ל נחשפו (כאן) בגלובס.

הכנסות ב-2018 בגובה 267 מיליון ש"ח, הוצאות - 31 מיליון ש"ח ועוד קצת הוצאות מסביב. רווח: 216 מיליון ש"ח.

"יצרן המספרים" יכול לחשב את אחוז הרווח הזה, ואצלו זה יכול להיות 10%, במקום 80%. אבל רק לבזק יש "ריווחיות עודפת". 

מחדל ענק ומתגלגל של משרד התקשורת, שאנו מדווחים עליו שוב ושוב - לאחרונה כאן. במאמר הזה יש מבצע ייחודי לקוראי האתר, כשהם יוצאים עם הסלולר שלהם לחו"ל... 

5. אפשר לייצר בקלות "אליבי"
כדי להוכיח (לא ברור למי,  כי טרם נפתחה איזו חקירה חדשה במשרד התקשורת, אבל אי אפשר לדעת), שמשרד התקשורת אינו אוהד של סלקום, פשוט תוקעים לה כל חודש או חודשיים איזה קנס.

למה? כסת"ח. 

בתחילת ינואר 2019 (8.1.19) סלקום חטפה קנס - 405 אלף ש"ח (כאן). עוד לא יבשה הדיו על הקנס של ה- 8 לינואר 2019, וסלקום מקבלת עוד קנס בינואר 2019 (2 קנסות בחודש), ב-24.1.19 (כאן).

הפעם רק 349,020 ש"ח (למה לא מספר עגול? מאיפה סלקום תביא את ה-20 ש"ח האחרונים, שאחרי ה-349 אלף ש"ח?).

האם סלקום למדה משהו מהקנסות הקודמים? כלום. כנראה זה כסף קטן עבורה.

העיקר, שיש כסת"ח לראשי משרד התקשורת, שהם לא בעד סלקום. בראבו.

בזק - אתם הבאים בתור, גם אם טרם התאוששתם מהקנס של 8.5 מיליון ש"ח מלפני כחודש. סלקום הייתה רק "הצגה זמנית", לצרכי כסת"ח. 

התנכלות FREE



 
 
Bookmark and Share