Telecom News - למה צריך עוד שימוע לעניין "הבאנדל ההפוך" של בזק?

למה צריך עוד שימוע לעניין "הבאנדל ההפוך" של בזק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> למה צריך עוד שימוע לעניין "הבאנדל ההפוך" של בזק?
מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ממשיך לבצע שימועים עם האנשים הלא נכונים, בהחלטות הזויות ותלושות מכל מציאות, ובהתעלמות מוחלטת מצרכי השוק, מהחלטת הבג"ץ ומההתפתחויות של עולם התקשורת הקווית בעולם. העיקר: השימוע הזה הוא המשך ישיר ל"תיק 4000". 
מאת: אבי וייס, 30.3.19, 17:40נתי כהן

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן (בתמונה משמאל), ממשיך (כהרגלו, מהיום הראשון בו הגיע למשרד ועד עצם היום הזה), להתנהל בכאוטיות מוחלטת, ופרסם שימוע חדש בנושא ה"באנדל ההפוך" של בזק.

השימוע נמצא כאן באתר משרד התקשורת ומסמך המנכ"ל מצוי כאן.

נראה, שהמסמך ההזוי הזה "בושל" באגף הכלכלה של המשרד, שכן תגובות לשימוע יש להעביר לאגף הכלכלה עד 9.4.19, לידי רן אורנבך, מרכז בכיר רגולציה במינהל כלכלה.

המסמך של המנכ"ל מכיל (כרגיל אצל נתי כהן) את כל אוסף הטעויות האפשרי במסמך אחד, ואלו מקצת מהטעויות הקיימות בשימוע החדש הזה:
  • המסמך מופנה רק לבעלי עניין בעוד ששימועים ציבוריים אמורים להיות מופנים רק לציבור ולנציגי הציבור המוסמכים. דעתם של הספקים ובעלי העניין אינה מעניינת יותר מדעתה של גברת כהן מחדרה (סליחה, דעתה של גברת כהן מחדרה הרבה יותר חשובה מדעתם של בעלי העניין ושל כל "המקורבים לצלחת"). מתי משרד התקשורת הישראלי יבין, ששימוע זה לציבור, ובהגדרת הציבור אי אפשר לכלול את "ציבור הטייקונים ומנהלי חברות התקשורת"?? הם לא הציבור, הם לא מייצגים את הציבור ואין שום חשיבות מיוחדת או בכלל למה שהם אומרים או כותבים בשימועים.
  • המסמך מתעלם לחלוטין מהערה והחלטה חשובה ביותר של הבג"ץ, שנאמרה אך לאחרונה, לגבי המתכונת הפגומה ביותר של שימועים, שמבצע משרד התקשורת (מפורט כאן). מסתבר, שהבג"ץ יכול לומר מה שהוא רוצה, אבל את נתי כהן זה לא מעניין. הוא מעל לבג"ץ. הוא כנראה איזו דרגה עליונה המשוטטת לה בחלל בספינת חלל מעל לבג"ץ הנמצא על כדור הארץ, הרבה מעל לחוק, מעל לתקש"יר ומעל הציבור המממן את משכורתו, הרכב הצמוד, הנהג הצמוד ושאר "התנאים המפנקים" הנלווים לתפקיד מנכ"ל. 
 
  • המגבלות על בזק בעניין "הבאנדל ההפוך" הומצאו ע"י מי שנקבע ב"כתב החשדות" של "תיק 4000" כעושה דברו של נתניהו וכמסייע לבזק לפי הוראותיו, שלמה פילבר ("עד המדינה"). בעוד שבפועל הוא (פילבר) דווקא החליט החלטות מאוד קשות כנגד העמדות והדרישות של בזק, גם בעניין "הבאנדל ההפוך" וגם בעניין פריסת סלקום ופרטנר בתשתיות בזק. לא מאמינים? אז הנה זה כאן (מסמך המנכ"ל) כאן (הודעת הדוברות לציבור), כאן (ניתוח ההחלטות), "שחור על גבי לבן". בדיוק הפוך ממה שכל מערכות אכיפת החוק לרבות היועמ"ש וכמובן רוב כלי התקשורת דיווחו לציבור, בשנתיים וחצי האחרונות.
 
  • את המגבלות על בזק  (12 חודשים בלבד של "באנדל הפוך" ו"מנגנון מניעת שימוש לרעה במידע על לקוחות") המציא שלמה פילבר (ביחד עם שמילה מימון) כאן, אבל שמילה מימון החמיר עם זה ואף עצר לתקופת זמן את ה"באנדל ההפוך", ללא כל בסיס חוקי, רק בגלל שרצה להוכיח לכל השוק ובמיוחד לבזק, שהוא יכול לעשות "מה שבראש שלו", בתקופת הביניים, כשהייה מ"מ מנכ"ל, אחרי שלמה פילבר (כמפורט כאן) ולפני המינוי של נתי כהן למנכ"ל.
   
  • הדרך הנכונה ללכת בה בסוגיה הזו היא: 
    • 1) לבטל את מתכונת "השוק הסיטונאי" הכושל הקיים ולעבור למתכונת הקיימת ברגולציה האירופאית, מזה שנים.
    • 2) להוציא את סלקום ופרטנר מ"השוק הסיטונאי", כי "שוק סיטונאי" זה לספקים חסרי תשתיות ולסלקום ולפרטנר יש תשתיות והרבה, מכל הסוגים.
    • 3) לבטל את כל המגבלות של "באנדל הפוך", כולל הרעיון האווילי החדש מבית היוצר של נתי כהן, של "חודש צינון" אחרי כל שנה. הלקוחות לא כאלה אידיוטים, שצריך לתת להם להיות "תלויים באוויר" חודש, רק לקבל החלטה אם הם רוצים לעבור ספק, בסיום כל שנה. הלקוחות יכולים לעבור בכל יום לספק אחר אם הם לא מרוצים מהשירות ו\או מהמחיר.
    • 4) אין שום צורך, שמשרד התקשורת יתערב בשוק תחרותי ויכתיב כל דבר. "מיקרו רגולציה" היא אבי אבות הכאוס הקיים בשוק התקשורת הישראלי. מרוב נהלים ותקנות, איש לא מקיים כמעט שום דבר וכולם מצפצפים על המשרד, הרישיון, התקנות והחוק. מזל שיש את הרשות להגנת הצרכן, שמסייעת ובתקיפות ונחרצות לצרכנים של שוק התקשורת (במקום משרד התקשורת), ואת סיני ליבל הפועל בהתנדבות סביב השעון במשך שנים, לטובת הצרכנים.
    • 5) הכי חשוב: לבצע שימוע נכון עבור הציבור והמכוון רק לציבור, לא לבעלי העניין ו"למקורבים לצלחת". אולם, כדי שזה יקרה, יש צורך לפרק קודם את משרד התקשורת, לשלוח הביתה את כמעט כל הצמרת הכושלת של המשרד הזה ולהקים "רשות לתקשורת" עצמאית ומקצועית. זה כמובן לא יקרה... 
שורה תחתונה:
עוד שימוע הזוי מבית היוצר של צמרת משרד התקשורת הישראלי, שלא יוביל לשום דבר מועיל לציבור, או בכלל. 

HELP FREE



 
 
Bookmark and Share