Telecom News - למה מש' התקשורת דוחה בפעם ה-10 את חובת הוט לפרוס תשתית בכל הארץ?

למה מש' התקשורת דוחה בפעם ה-10 את חובת הוט לפרוס תשתית בכל הארץ?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה מש' התקשורת דוחה בפעם ה-10 את חובת הוט לפרוס תשתית בכל הארץ?
התשובה המפתיעה (לא את קוראי האתר הוותיקים): כי אפשר לפברק מסמכים בקלות ולקבל החלטות שגויות ושקריות, רק בגלל חולשת שר התקשורת איוב קרא, שנותן לראשי משרד התקשורת לדרדר את שוק התקשורת לתהום, בלי כל מעצורים. עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 6.4.19, 18:20נתי כהן

בשבוע שעבר (ב-2.4.19) פרסם משרד התקשורת הודעה בזו הלשון: הודעה לציבור בעניין: בחינה של האפשרות לדחות את החלטת שר התקשורת בנוגע לפרישת תשתית "הוט טלקום".

ההודעה המלאה בחתימת מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן (בתמונה משמאל), מצויה כאן.

כמעט כל כלי התקשורת, שלא מבחינים בספינים ירודים מהסוג הזה, פרסמו את ההודעה הזו כלשונה. ככה אפשר לעבוד בקלות על הציבור, שלא מבין למה צריך בפעם העשירית לדחות החלטה שנוגעת להוט ולתושבי הפריפריה של ישראל.

הכתב היחיד, שהבחין שיש כאן ספין ענק על הציבור, היה ארז רביב מ"דבר ראשון", שפרסם כאן מאמר די נוקב וברור בעניין הזה. מומלץ לקריאה.

במאמר של ארז רביב, נחשף, בין היתר, הכישלון האדיר של אחד הפתרונות הקודמים לבעייה של פריסת הוט: האישור, שקיבלה הוט מהשר צחי הנגבי (בהמלצת שלמה פילבר) להיות OTT על רשת בזק, ביישובים שאין בהם פריסה של הוט: 75 (!) לקוחות הצטרפו לשירות הזה בהוט, מאז שהושק חגיגית ב-2017.  

פרסמנו את הפלופ הזה כשנולד, בינואר 2017, במאמר תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "כיצד צחי הנגבי הצטרף לגלעד ארדן ומשה כחלון בהשקת שירות ללא רישיון". כתבנו אז, שהמצב של "איש הישר בעיניו ייעשה" הפך לנורמה בשוק התקשורת במדינת ישראל. ואכן, גם השר איוב קרא המשיך "במסורת המפוארת" הזו ופרסמנו זאת כמה וכמה פעמים, למשל במאמר תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "עד מתי רשעים יעלוזו וצדיקים יזילו דמעה?" בגרסת ה-OTT וה-FTTH בישראל.

אני אחשוף כאן את מה שארז רביב לא התייחס אליו, בכתבתו המרתקת.

אני מריח ספינים ומסמכים מפוברקים מקילומטרים, והמסמך של מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, היה דומה להפליא ל"מיטב המסורת" של כמה מנכ"לים, שקדמו לו, דוגמת אבי ברגר ושלמה פילבר, שנהגו לפברק החלטות ללא סמכות באופן חופשי. הם חשבו וחושבים, שהם מעל לכל חוק. הם הציבור והם גם המחוקק. הם הכל ויכולים לעשות כל העולה על דעתם. 

לכן, מיד כשפורסמה הידיעה, ב-2.4.19, שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת ולשר התקשורת, שמינה את "הוועדה המייעצת" (לנושא הפריסה האוניברסלית): 
"באתר המשרד פורסמה הודעה (כאן) ומסמך בחתימת המנכ"ל (כאן), שבו נאמר וכמה פעמים שוב ושוב: "הוועדה המייעצת שוקלת עתה..", "...שוקלת הוועדה המייעצת להמליץ..".
אולם אין שום פרוטוקול דיון, שאכן הוועדה המייעצת התכנסה לנושא הזה וקיבלה החלטה \ החלטות, שהיא "שוקלת", את מה שנטען בשימוע "לשקול", מה שנטען בחתימת המנכ"ל.

היכן פרוטוקול הדיון הזה של הוועדה המייעצת?

זאת, כי כך כתוב בחוק התקשורת:   (ט (בישיבות הוועדה ייערך פרוטוקול מלא; הפרוטוקול יהיה פתוח לעיון הציבור, ובלבד שהמנהל לא יפרסם פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים, שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור.

האם שוב במשרד התקשורת מפברקים החלטות ודיונים שאינם?"

תשובה לא הצלחנו לקבל. לא שלא ניסינו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

פרוטוקול - אין. 

קןראינו הוותיקים כבר יודעים, שתשובה לא נקבל. כי להודות בפברוק החלטה ובפברוק ישיבה שלא הייתה, זה הרבה יותר חמור מאשר לא להשיב על שאלה פשוטה שלי, אבל נוקבת וברורה. 

בנוסף, "הוועדה המייעצת" פרסמה במחצית 2018 שימוע (כאן) בדיוק בנושא הזה. מה יצא מהשימוע הזה?  סוד צבאי.

מה יצא מהניסוי הטכנולוגי של הוט-מובייל, שאושר ע"י השר - כאן במחצית 2018 (עוד "פתרון" לבעיית הפריסה של הוט: שידורי OTT על רשת הסלולר של הוט-מובייל ב- 4 יישובים)? גם כן סוד צבאי.

כך, גם החלטות קודמות של השר, של חובת פריסה של הוט ב-5 קיבוצים, הפכו לסוד צבאי. 

כלומר: כל השימוע החדש הזה - זה פברוק בלתי חוקי אחד ענק. 

אצל המנכ"ל הנוכחי, נתי כהן, זו גם לא פעם ראשונה ואפילו לא פעם שנייה. הפברוק הענק והמחריד האחרון שלו היה בעניין "הוועדה המייעצת" (מפורט כאן) בעניין הקנס ההזוי על בזק, נושא הנמצא כעת בפני דיון בבית המשפט המחוזי בת"א. 

למה אפשר לפברק בקלות החלטות ודיונים במשרד התקשורת?
כי אין שר תקשורת. יש רק שם כזה (איוב קרא), שנותן לשוק התקשורת להדרדר חופשי לתהום.
הוא כבר משלם על מחדליו ויסיים בקרוב מאוד את תפקידו.
אבל מה יהיה על שוק התקשורת? לזה אין מענה. 

כמה כתבות רקע לנושא הנדון כאן, למתעניינים: באופן די אירוני, במקביל להחלטה הזו של משרד התקשורת (בעניין דחיית הפריסה האוניברסלית של הוט), הרשות לתחרות (לשעבר הרשות להגבלים עסקיים) פרסמה שימוע (המצוי כאן) תחת הכותרת: "רשות התחרות מפרסמת קול קורא המבקש מהציבור להצביע על כשלי תחרות שמקורם ברגולציה".

לי יש על מה להצביע, בתגובה לשימוע החשוב הזה של הרשות לתחרות: משרד התקשורת הישראלי הוא מכשול אחד ענק, גם לתחרות וגם לשוק התקשורת, בגלל רגולציה מוטעה, מפוברקת ושקרית. 

שורה תחתונה:
רק פירוק המשרד הכושל הזה (גם לדברי בכיר ותיק במשרד) והקמת "רשות לתקשורת" יוכלו, כנראה, לשנות את הכיוון, ששוק התקשורת הישראלי הולך בו מאז תחילת העשור הנוכחי ועד עצם היום הזה. אולם, זה, כנראה לא יקרה, בטווח הזמן הקרוב. 

עדכון 13.4.19: שר התקשורת איוב קרא אישר את הדחייה, כמפורט כאן. הלחץ והפרסום שלי עשו את שלהם ופורסם "הפרוטוקול" של "הוועדה המייעצת", במסמך שנראה "מפוברק לאחור" מ-10.4.19. זאת, משום שהמסמך הזה הוא בכלל לא פרוטוקול של דיון בוועדה המייעצת, אלא חתימה של חברי הוועדה בדיעבד על מסמך המנכ"ל, שכבר פורסם ב-2.4.19. הוועדה המייעצת התכנסה בבהילות ב-10.4.19, יום לאחר מועד הסיום של הגשת תגובות למסמך המנכ"ל, כנראה בעקבות החשיפה שלי, ובאותו יום ממש (ללא שום רישום פרוטוקול, כנדרש בחוק), חתמו חברי הוועדה על מסמך המנכ"ל מ-2.4.19 שלא עבר שום שינוי מהותי - למעט החלפת התאריך עליו. כבר למחרת (11.4.19), ב"שיא היעילות והמהירות" שאינם אופייניים לפעילות המשרד, השר איוב קרא חתם על המסמך המאשר זאת, גם הוא. יודגש שהיו 2 התייחסויות למסמך המנכ"ל, האחת של כותב שורות אלו. סביר להניח שההתייחסות השנייה הייתה מהוט, או מבזק. ההתייחסויות הללו פשוט נזרקו לפח \ נגרסו, ללא כל טיפול \ מענה \ התייחסות לחיוב או לשלילה. ככה השר והמנכ"ל פיברקו תוך יום את המסמכים, ועי"כ "המציאו" את ההחלטה חסרת האחריות וחסרת בסיס הזו, בעניין פריסת הוט.  

ראה גם
:
CABLES FREE

 



 
 
Bookmark and Share