Telecom News - למה 9 מיליוני מנויי חברות הסלולר לא מקבלים מענה 24/7 לכל תקלה טכנית?

למה 9 מיליוני מנויי חברות הסלולר לא מקבלים מענה 24/7 לכל תקלה טכנית?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> למה 9 מיליוני מנויי חברות הסלולר לא מקבלים מענה 24/7 לכל תקלה טכנית?
פרק ראשון בסדרת כתבות, שתחשוף את "שלטון הצללים" במשרד התקשורת, שעובד בהתנדבות בשירות חברות הסלולר, כדי למנוע הטבות צרכניות עבור הציבור. והפעם: כיצד הרפורמה לשיפור המענה במוקדי השירות של חברות הסלולר לתקלות טכניות נדחתה (ולא בפעם הראשונה), בפעולה נסתרת, ללא כל שימוע ציבורי, ללא כל פרוטוקול דיון וללא פרסום לציבור.
מאת: אבי וייס, 20.4.19, 19:50נתי כהן ואיוב קרא

בסדרת כתבות חדשה, שעוסקת בנושאים הצרכניים הכי חשובים לציבור הצרכנים בתחום הנייד (כל עם ישראל) ושהיא למעשה "הכנה" לשר התקשורת הבא (מי שלא יהיה), איך מתנהל משרד התקשורת במציאות, כמשרד ממשלתי, שאמון על ייצוג האינטרס הציבורי והצרכני, אנו חושפים ונחשוף את הפרות החוק וההתעלמות מכל נורמה, תקנה ורישיון.

בשנה האחרונה בוצעו כמה וכמה מהלכים בשיטת "שלטון הצללים" (Deep State), שיטה שבה פקיד אחד בגיבוי "קליקת הפרקליטים" והממונים עליו (לכל אורך השרשרת, לרבות המנכ"ל נתי כהן ועד לשר התקשורת איוב קרא, שניהם בתמונה למעלה משמאל), נותנים גיבוי וחיפוי למעשים בלתי חוקיים ואנטי צכניים הללו.

השר האחרון, שראה רק את טובת הציבור במשרד התקשורת, היה השר לשעבר אריאל אטיאס והמנכ"ל האחרון, שראה רק את טובת הציבור, היה מרדכי מרדכי. 

מאז עברנו סדרה של שרים ומנכ"לים, שגרמו לנזקים של מיליארדים לתשתיות התקשורת של ישראל, והכי חמור: גרמו לכאוס רגולטורי בסגנון של "איש הישר בעיניו ייעשה".

הצמד של השר - איוב קרא, והמנכ"ל - נתי כהן, האפיל בנזקיו ובכאוס שיצר בשוק התקשורת על קודמיו, גלעד ארדן כשר, אבי ברגר ושלמה פילבר כמנכ"לים. 

הפרות החוק, התקנות והרישיונות, הפכו לנורמה. משרד התקשורת הפך את שוק התקשורת ל"מדינת בננות" מונעת מאינטרסים צרים ביותר וחסרי כל הגיון ואינטרס ציבורי,  והכי גרוע - בניגוד לחוק

למותר לציין, שכל פניותינו במהלך השסיני ליבלבועות אחרונים לקבל הסברים מצד צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) לא נענו ולכן את רוב המידע, שמוצג כאן, אסף עבור קוראינו, סיני ליבל (בתמונה משמאל), שמכיר את כל הנושאים הללו היטב, במסגרת עיסוקו בנושאים הללו במאבקים רבי שנים.  

לנושא, שאנו חושפים כאן, בפרק הראשון בסדרה, הקדשנו כבר מאמר פרי עטו של סיני ליבל, שפורסם ממש בתחילת מרץ 2019 תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "האם יחול מפנה לגבי מוקד טלפוני 7X24 בחב' הסלולר לטיפול בתקלה טכנית?". מומלץ לקריאה כרקע לחשיפה כאן.

בקצרה: החל מ-21.3.19 היה אמור להתחולל מפנה דרמטי במוקדי השירות של כל החברות הסלולריות, ומנויי חברות הסלולר היו אמורים לקבל מענה בעניין כל תקלה בקבלת שירותי רט״ן (סלולר), 24 שעות ביממה, כל ימות השבוע ובמשך 364 יממות בשנה (כשנכון להיום, מפנים מנוי המתקשר אחרי השעה 18:00 לפנות למוקד הטכני החל מהשעה 08:00 למחרת, ובשבתות וחגים אין מוקד לסיוע טכני וכמובן אין ביום כיפור). זאת,כפי שקבע מנכ״ל משרד התקשורת בחתימת ידו ב-21.5.18.

סיני ליבל צפה במאמרו הנ"ל, שהמועד הזה לא יכובד. למה? פשוט, כאשר מכירים איך משרד התקשורת עובד (Deep State כבר אמרנו?), היה זה די ברור, שבמנגנון "רפובליקת הבננות", ששולט במשרד התקשורת מזה כמה שנים טובות, האינטרסים הכלכליים של חברות הסלולר חשובים פי כמה מהחוק, מהתקנות, מהרישיונות, מהחלטות הממשלה והכנסת, מהאינטרס הציבורי ומהאינטרס הצרכני.

ואכן, 21.3.19 חלף עבר לו ושום שינוי לא התרחש במוקדי השירות של חברות התקשורת

לכן, שלחתי ביום 15.4.19 לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת את הקובץ המצוי כאן, המתאר לפרטי פרטים מלווה במסמכים מקוריים את השתלשלות הנושא הזה, כפי שנחשף ע"י סיני ליבל ושאלתי: "מה תגובתכם למצ"ב?". תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

מה שקרה מאחורי הקלעים הוא, שהמועד ליישום הרפורמה של מתן שירות טכני לכל תקלה ללקוחות חברות הסלולר נדחה ל-21.05.2019 ומשם הרפורמה נדחה ל-25.07.2019.

האם היה שימוע לדחיות הללו? - לא ברור.  
האם היו איזה דיון ואיזה פרוטוקול דיון לדחיות? - לא.
מהם הנימוקים לדחיות? - לא ידוע. אין נימוקים. אין דיון ואין פרוטוקול... 

איך השינויים הללו בתאריכים "הוגנבו" בלי שנרגיש, לרישיונות החברות? דרך שימוע משני, שלא פורסם אף הוא לציבור ולא עלה לאתר משרד התקשורת, עד שנחשף ע"י סיני ליבל (זאת, בעניין אחר לגמרי, בעניין "חוק 6 הדקות", שהפך במשרד התקשורת הישראלי, במקום 6 דקות כמופיע בחוק, ל"חוק 8 הדקות", נושא שנעסוק בו בפרק השלישי בסדרה), בסוף ההחלטה לגבי "חוק 8 הדקות" החדש, הוכנס התיקון הזה (גם כן הוסתר מהציבור עד שנחשף על ידנו), תיקון בתאריכי היישום של תמיכה טכנית וגם כן בצורה עקיפה ומוסווית. זאת, בלי להזכיר במפורש בהחלטה, שההחלטה הזו על הרפורמה נדחית. בשימוע עצמו, שכאמור היה נסתר מהציבור, עניין הדחייה של הרפורמה הוסתר בניסוח פתלתל של כותב השימוע. זה הסתתר גם בתוצאות השימוע (מסמך שהיה נסתר בפני עצמו) בלי להזכיר באופן ישיר שהרפורמה נדחתה. פשוט, זה "הושתל" כבדרך אגב בתוצאות השימוע שעסק בנושא אחר לגמרי ("חוק 6 הדקות"), מבלי שהיה בכלל שימוע ציבורי לנושא הציבורי - צרכני הזה (השימוע המשני הזה הופנה רק לבעלי העניין, לא פורסם לציבור ולא עלה לאתר המשרד - עד שחשפנו אותו). 

הסבר מתפתל כיצד הפלא הזה קרה ו"בושל" מאחורי הקלעים מצוי כאן (למתעניינים), בתקווה שתצליחו להבין מה כתוב במענה הרשמי של משרד התקשורת לסיני ליבל, ששאל שאלות ממוקדות כיצד נולדה הדחייה של המועד ליישום הרפורמה בתחום המענה לכל תקלה טכנית, וקיבל תשובה מאוד מוזרה (בלשון המעטה) ממשרד התקשורת, לפי חוק חופש המידע. 

אם לא די בתרגיל הירוד, החשאי והשקרי הזה (של ערבוב בין 2 נושאים, בשימוע אחד נסתר, שעסק בנושא אחר), הדחייה של מועדי יישום התיקון ברישיונות של חברות הסלולר בתחום מתן השירות הטכני לכל תקלה, לא היה השינוי היחיד שבוצע במחשכים ע"י ה-Deep State של משרד התקשורת, כדי לטרפד את ההחלטות הצרכניות החשובות הללו.

בוצע עוד שינוי בהחלטה וברישיונות: הוחלפה מילה אחת בהחלטה, מילה מאוד משמעותית, מילה, שנועדה לחסל לחלוטין את ההחלטה, לא רק לדחות את מועד ביצועה, שוב ושוב.

סיני ליבל ואני עלינו על זה במקביל ממש במקרה, בגלל התחכום של הזיוף הזה במילה אחת בהחלטה בתיקוני הרישיונות. את החשיפה המדהימה הזו נפרט בפרק השני בסדרה, שהתחלנו בה היום.

כך, גם התאריך של הרפורמה (למתן שירות טכני לכל תקלה סביב השעון) נדחה וגם המשמעות של הרפורמה טורפדה (בהחלפת מילה בתקנות) ולכן לקוחות חברות הסלולר לא מקבלים שירות טכני לכל תקלה 24X7X364 כפי שתוכנן כבר לפני כשנה, החל מ-21.3.19, ולא ברור עד הסוף מתי הציבור הצרכני (כ-9 מיליון לקוחות חברות הסלולר) כן יקבלו שירות כזה ובאיזו צורה (אם בכלל).

כל זאת, לאור השיבוש, שהוכנס בחשאיות (עד שנחשף ע"י סיני ליבל ו-Telecom News), שיבוש מכוון, שהוכנס ברפורמה החשובה הזו, ע"י אדם אחד במשרד התקשורת, שקיבל גיבוי וחיפוי מצמרת משרד התקשורת, לכל אורך הדרך של השיבוש הבלתי חוקי והאנטי צרכני הזה, גיבוי וחיפוי מלאים מהשר ומהמנכ"ל. הוגשה תלונה חריפה כנגדו וכנגד ראשי המשרד ואנו נדווח מה מתפתח עם התלונה הזו. המשך יבוא ודי בקרוב. 
תמיכה טכנית



 
 
Bookmark and Share