Telecom News - עוד 4 שערוריות במשרד התקשורת: מתי תפוטר הצמרת העובדת למען סלקום?

עוד 4 שערוריות במשרד התקשורת: מתי תפוטר הצמרת העובדת למען סלקום?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד 4 שערוריות במשרד התקשורת: מתי תפוטר הצמרת העובדת למען סלקום?
בימים האחרונים ממשיכה צמרת משרד התקשורת (בעיקר הכוונה למנכ"ל, כי השר התפטר) לעבוד במרץ בשירות קבוצת סלקום, ללא כל הפוגה, בניגוד לחוקי מדינת ישראל, וצמרת זו סבורה, שהיא "חסינה" מחקירות, בגלל ההגנה של "קליקת הפרקליטים" על מעשיה והחלטותיה בעיקר בשוק הסלולר. עדכון בגוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 26.6.19, 10:56נתי כהן

ההתפטרות של השר איוב קרא (כאן), לא תעצור את שטף החשיפות שלי על ההתנהלות המופקרת של צמרת משרד התקשורת, של השר היוצא ושל המנכ"ל נתי כהן (בתצלום משמאל), צמרת, שצרכי הציבור מעניינים אותה כעולה מהחשיפות - "כשלג דאשתקד".

אני חושף תופעות, שהתגברו בחודשים האחרונים, בבחינת "איש הישר בעיניו ייעשה". רק בשבועיים האחרונים פרסמתי לא פחות מ-12 חשיפות, שכל אחת מהן בפני עצמה היא פרשה חמורה הראויה לחקירה. מנכ"ל משרד התקשורת נראה בטוח שהקוד האתי לעובדי המדינה לא חל עליו ועל החלטותיו. 

ההחלטות המופקרות והלא חוקיות הטריות של הימים האחרונים, בשירות קבוצת סלקום:

1. אישור עסקת סלקום-IBC-תש"י.
אתמול פרסם משרד התקשורת (כאן), ללא כל מסמך מלווה או כל מסמך רשמי אחר (למדו לקחים מ"תיק 4000"...) את "העברת אמצעי השליטה בחברת IBC לקבוצת סלקום בע"מ וקרן תשתיות לישראל".

זו בדיוק סוג ההחלטה, שבגינה נפתח "תיק 4000". אלא, שכאן זה "תיק 5000" הרבה יותר חמור (מפורט גם ב-3 הפרקים הראשונים של הסדרה: כאן, כאן וכאן), כשהנהנית מההטבות הרגולטוריות המפליגות היא קבוצת סלקום, כשבניגוד ל"תיק 4000", כאן כן עבר, עובר ויעבור כסף (לכמה מראשי משרד התקשורת בעבר ובהווה), (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולם), כמפורט בכל החשיפות הללו.

תלונות, שהוגשו ליועמ"ש עד רגע זה לא טופלו (בכוונה), נושא, שנחשוף בסדרת כתבות חדשה שתצא בשבוע הקרוב. 

בנוסף, ההחלטה הזו מאתמול, דורשת עוד החלטת ממשלה, שנקווה שלא תתקבל, כי מדובר בעניין פלילי מובהק (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולם). 

אם לא די בכך, מדובר ב"ישראבלוף" מדהים, שלא ישפר את מצב פריסת הסיבים בישראל במאומה. כלום. הכל בלוף אחד ענק. חשפנו זאת כמה פעמים ולאחרונה כאן.

כל פניותינו בעבר לקבל הסברים כלשהם ממשרד התקשורת לצעדים הללו - לא נענו. גם מענה ברור מהיועמ"ש - לא קיבלנו (אבל קיבלנו מענה ממישהו חשוב אחר: מהשופט בדימוס דוד רוזן, נושא, שנחשוף באחת מהכתבות הבאות). 

זה לא מפחית במאומה את החומרה של מה שיש כאן, מה שכבר חשפנו ומה שנמשיך לחשוף בעניין הזה. שערורייה פלילית (לכאורה, חזקת החפות), שערוריה ענקית בכל קנה מידה.

אסור להסכים לאמרה ש"הפשע משתתלם" (כאן וכאן).  

עדכון 28.6.19:
מצ"ב כאן מסמך ההחלטה לממשלה. מדובר במסמך מוזר ומופקר שהוכן ע"י "טייס חלל בלי רישיון". על פי הצעת ההחלטה הזו (ראה תצלום), אין ולא יהיה כסף לפריסת סיבים לבתים, כפי שכתבנו כאן מעל ובכתבתו הקודמות. 
יש במסמך הזה דבר מדהים ונתון שלא היה ידוע קודם:
חוב של 1.4 מיליארד ₪ (!) לבעלי מניות הקיימים ולקבוצת נושים נוספת אחת ("בעלי החוב האחרים") - כלומר סיסקו.
זה חוץ מהחובות לחברת החשמל.
איך נוצר חוב כזה ענק לחברת תקשורת כזו זעירה - IBC (פחות מ-5 אלף לקוחות)?
מי נושא באחריות להפקרות הכספית הזו?
הכי חמור: זורקים עכשיו לא פחות מ- 420 מיליון ₪ של המשקיעים (סלקום ותש"י) לצורך תשלום לסיסקו ולשאר בעלי המניות (בערכים של סוף 2018, אני מניח שזה נושא ריבית וכיו"ב, כך שבסוף זה יהיה יותר),
שזה 30% מהחוב ואז סיסקו והשאר יוותרו על 70% מהחוב.
מעל זה יש את הסדר החוב הכספי מול חברת החשמל.
אז איך יפרסו סיבים לבתים, כשמעל לחצי מיליארד ₪ "אף ברוח" לתשלומי חובות עוד לפני שפורסים סיב אחד?? 
למי יהיה עוד כסף להשקיע בפריסה חדשה, אחרי זריקת כל כך הרבה כסף לכיסוי חובות??
 המון שאלות בלי תשובות. ככה זה מתנהל.

עדכון 30.6.19: הממשלה אישרה את ההחלטה הזו (כאן)

2. עצירת מבצע ה-500 מגה של הוט, ללא כל הסבר חוקי סביר.
אתמול פרסם משרד התקשורת (כאן) הודעה, שהוא דוחה בכמה שבועות את שיווק חבילות ה-500 מגה של הוט. זאת, אחרי החלטה שערורייתית קודמת, שנעשתה בשירות קבוצת סלקום, להעלות את מחירי חבילות ה-200 מגה בהוט - המתחרה של סלקום ופרטנר. סיפור חמור ביותר אליו התייחסנו בהרחבה במאמר: "קריאה לפיטורי צמרת משרד התקשורת שעובדת בשירות קבוצת סלקום".

לאור ההחלטה הטרייה על חבילות ה-500 מגה של הוט, שלחתי ביום 25.6.19 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת ולצמרת הוט:
"ההודעה, שנשלחה ממשרד התקשורת, לא ברורה:
1. מה יקרה עד 14.8.19?
2. האם הלקוחות הקיימים (של חיבורי 500 מגה) ינותקו?
3.. האם ההודעה הזו אומרת בעקיפין, שאכן הוט הפרה את רישיונה?
4. אם כן – מהם ההליכים הננקטים כנגד ההפרה הזו, או שהוט חסינה מפני כל תביעה וקנס, בעניין זה?
5. מי קיבל את ההחלטה הזו ובאיזו סמכות ולפי איזה סעיף בחוק \ תקנות \ רישיון?
6. היכן ממצאי הבדיקה, שנטען בידיעה, שבוצעה (כולל ביצוע ניסויים הנדסיים, כך כתוב), בדיקה, שבוצעה במשרד התקשורת בעניין זה?
אודה לתגובה דחופה לאור חומרת העניין".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. 

בנשא הזה היו למשרד התקשורת 2 אופציות חוקיות:
1. אם הוט עברה על החוק והוראות רישיונה, היה צורך לנקוט כנגדה בצעדים חוקיים, כולל הפסקת המבצע והטלת קנס ענק על הוט ,על כך, שהיא מצפצפת בלי למצמץ על משרד התקשורת, החוק והרישיון שלה.

2. אם הוט לא עברה על החוק (וכעולה מהההודעה של המשרד, שלא מלווה בשום מסמך רשמי, לא מוזכר, שהיא עברה איזו עבירה), אזי על המשרד פשוט לשתוק.

המטרות המרכזיות של זכות קיומו של משרד התקשורת הן לעודד תחרות ולתמוך בפעולות לטובת הצרכנים. חבילות ה-500 מגה של הוט הן גם בכיוון של הגברת התחרות וגם לטובת הצרכנים.

במקום זה, המשרד החליט לבצע בדיקות טכניות עלומות, בשירות פרטנר וסלקום ולקבל החלטה בשירות אישי של הגחמות העסקיות של מנהלי פרטנר וסלקום, בלי שום שקיפות לציבור, החלטה מוזרה ביותר, לדחות את המבצע של הוט בכמה שבועות.

זו החלטה מבישה, אנטי צרכנית ולא חוקית לחלוטין.


3. גביית דמי מעבר בין תכניות.
משרד התקשורת הוציא הודעה מאוד מוזרה בעניין גביית דמי המעבר בין תוכניות. היות וההודעה הזו די קצרה, אני מביא אתה כאן במלואה: 
"משרד התקשורת נחשף לאחרונה לנוהג פסול בקרב חלק מחברות הסלולר בנושא העברת מידע שגוי בענין דמי מעבר בין סלי שירותים. 
מבדיקה שערך המשרד, התברר כי נציגי חברות הסלולר הטעו מנויים כאשר ציינו בשיחות עימם כי משרד התקשורת הורה לחברות לגבות דמי מעבר ממנויים בעת מעבר בין סל שירותים שהמנוי היה מקבל מהחברה להחלטה לעבור לקבל סל שירותים אחר מהחברה.
על פי חוק, חברות הסלולר רשאיות לגבות דמי מעבר בגין מעבר כזה אך בוודאי שאין חובה. 
מנכ"ל משרד התקשורת הפיץ אתמול מכתב הבהרה לבעלי הרישיונות,  המדגיש את החומרה בה רואה המשרד תופעה של  הטעייה צרכנית באופן מגמתי ומכוון, ודורש לחדול מפרקטיקה זו לאלתר".

לאור העובדה, שלהודעה הזו לא לווה כל תיעוד מהיכן זה צמח (אפילו מכתב המנכ"ל לא צורף להודעה), שלחתי ביום 20.6.19 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"כתוב בהודעת המשרד שנשלחה לתקשורת:
מבדיקה שערך המשרד, התברר כי נציגי חברות הסלולר הטעו מנויים
אז במקום לתת להם קנס, שולחים להם מכתב אזהרה, בסגנון של גננת בגן ילדים?
מה זה אמור להיות?
לפי איזה חוק \ תקנה  נוהל - סולחים להם בצורה כזו?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. 

זה ממשיך בשאלה, ששאלתי את צמרת משרד התקשורת ביום 15.6.19:
"שאלה בעניין: ‫איזה חברות מייבשות את הלקוחות על הקו בהמתנה לנציג? | חדשות 13:
מה תגובת המשרד לפרסום שיש כאן:
https://13news.co.il/item/news/economics/consumers/barcode-calls-rep-271467/"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. 

ככה נותנים "חסינות" ל"חברים" בסלקום ואולי גם בעוד חברות סלולר. פשוט גדול.

השחיתות הציבורית במיטבה. 

4. המשך כרסום ב"חוק 6 הדקות":
בהמשך לשערורייה של הפיכת "חוק 6 הדקות ל"חוק 8 הדקות" (כמפורט במאמר: "זו הסיבה ש"חוק 6 הדקות" הפך בהחלטת פקיד זוטר אחד ל"חוק 8 הדקות"", אותו פקיד זוטר, בגיבוי "קליקת הפרקליטים" וצמרת המשרד, ממשיך לעבוד בשירות חברות הסלולר ובראשן סלקום, והוציא שימוע חדש (כאן) תחת הכותרת המטעה: "מוקדי פניות טלפוניים - שימוע משני נוסף", שנועד להוסיף עוד הקלות לחברות התקשורת, בעניין קיום החוק, כמובן כנגד האינטרסים הצרכניים

אם לא די בכך, מועצת הכבלים והלוויין "הצטרפה לחגיגה האנטי צרכנית" הזו, כדי לטרפד את מימוש "חוק 6 הדקות" על הוט ו-YES, ויצאה בשימוע משל עצמה (כאן), לתיקוני הרישיונות של הוט ו-YES, ברוח הקלקולים והסירוס של החוק, שבאה מהצד של משרד התקשורת עצמו. השימוע המשני של המועצה עבר היום עדכון (כאן), בהתאם לשימוע המשני של המשרד (אותה "יד זדונית" מכוונת את שני השימועים, הכל באפס שקיפות, בכל הנושאים). 

תגובתי לשימוע במועצת הכבלים והלוויין מצויה כאן, למתעניינים. 

מי יגן על הציבור מפני הפקידים והמנהלים העובדים בשירות סלקום ופרטנר ו"מסרסים" עבורם את החלטות הכנסת?? 

כך, חוק צרכני וציבורי חשוב וברור של הכנסת, הפך ל"חוק הג'ונגל במדינת בננות", שמנוהלת ע"י פקידים בשירות חברות הסלולר, במקום בשירות הציבור המשלם את משכורתם..

כולם עוצמים עין ונותנים לכאוס הזה - להמשיך באין מפריע

אני מקווה, שכעת, לאחר התפטרות השר היוצא איוב קרא, ימונה לתפקיד שר התקשורת אדם ראוי, שיחל קודם כל בניקוי צמרת משרד התקשורת מכל המנהלים הכושלים המצויים שם ויבין ,שהם חייבים ללכת הביתה וכמה שיותר מהר.

רק כך ניתן (אולי) לשקם את ההריסות של משרד התקשורת הישראלי ושוק התקשורת, משרד שאמור היה מזמן להיות "רשות לתקשורת", כמקובל בעולם הנאור. משרד הדואג רק לאינטרסים של הציבור. 

SCANDAL FREE



 
 
Bookmark and Share