Telecom News - משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת להטמעת פרוטוקול IPv6

משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת להטמעת פרוטוקול IPv6

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת להטמעת פרוטוקול IPv6
משרד התקשורת מתקן את רישיונות חברות התקשורת להטמעת פרוטוקול IPv6
מאת: מערכת Telecom News, 3.7.19, 12:42IPV6
 
חברות התקשורת תחוייבנה להתאים את הרשת ומרכיביה. כך, שיתמכו באופן מלא בפרוטוקול IPv6 ובאופן שיאפשר גישה למנויים לשירות האינטרנט בפרוטוקול IPv6 מכל ציוד קצה התומך בפרוטוקול IPv6
 
משרד התקשורת הפיץ היום לחברות תוכנית סדורה כדי להתאים את שירות האינטרנט בישראל לפרוטוקולIPv6 , מעבר טכנולגי המהווה שלב הכרחי כדי להתאים את ישראל למהפכה הדיגטלית בעידן ה-IoT ((Internet of Things.

פרוטוקול כתובות האינטרנט IPv6 נוצר בעיקר כדי לפתור את מצוקת הכתובות בפרוטוקול IPv4 ולהיערך לעידן חדש בו כל חפץ המחובר לרשת האינטרנט יידרש לכתובת אינטרנט עצמאית.
 
כבר מ-2012 הארגון המקצה את הכתובות למדינת ישראל (RIPE NCC) אינו מקצה יותר כתובות בפרוטוקול IPv4, דבר שהביא למחסור בקרב ספקיות האינטרנט בכתובות בפרוטוקול IPv4. הדרך המקובלת בעולם התקשורת להתמודדות עם מצוקת הכתובות היא תמיכה בפרוטוקול IPv6  ע"י כל המעורבים בשרשרת הערך בתמיכה בפרוטוקול.
 
משרד התקשורת הפיץ באוקטובר 2018 שימוע בנושא המעבר לפרוטוקול IPv6  לבעלי הרישיונות  השונים ולהתייחסות הציבור. לאחר בחינת הטענות, שהתקבלו במשרד בעקבות השימוע, הוחלט לבצע את המעבר לפרוטוקול IPv6 באופן הדרגתי ומבוקר באופן שיאפשר לחברות התקשורת לבצע תכנון ובדיקות וכדי להכשיר כוח אדם וזאת בהתחשב במשאבים ועלויות יישום המעבר.
 
במקביל, המשרד פועל במספר מישורים כדי לקדם את ההטמעה בישראל, בין היתר, תוך שיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי, מערך הסייבר, הרשות להגנת הפרטיות, רשות התקשוב הממשלתי, משרד החשב הכללי ועוד.
 
המסמך המלא נמצא באתר האינטרנט של משרד התקשורת - כאן.
 
אבני הדרך ליישום המעבר לפרוטוקול IPv6:
עד 12 חודשים מיום החתימה על תיקון הרישיון: הטמעת השינוי במערכות החברה. בתקופה זו החברה תתאים את הרשת ומרכיביה כך, שיתמכו באופן מלא בפרוטוקול IPv6 ובאופן שיאפשר גישה למשתמשי הקצה לשירות האינטרנט בפרוטוקול IPv6 מכל ציוד קצה שהוא, וכן תפעל להכשרת כוח אדם כנדרש לתמיכה.  
 
12 עד 18 חודשים מיום החתימה: מתן כתובות  IPv6 על פי דרישה. בתקופה זו החברה תבחן  ת השפעת המעבר על הרשת, המנויים וציוד הקצה.
 
החל מ-18 חודשים מיום החתימה: העברה יזומה של כלל המנויים. בתקופה זו יחלו חברות התקשרות, באופן יזום, להעביר 100% ממצבת המנויים הקיימים והחדשים שלו לכתובות בפרוטוקול IPv6. מועד הסיום של אבן דרך זו בהתאם לסוג הרישיון של כל חברה.

ניתוח קצר:

לגופו של עניין, ההחלטה של הגירה מדורגת ל-IPv6 היא נכונה. אולם, ההחלטה הזו חסרת כל תוקף חוקי מהסיבה הפשוטה הבאה: יש לבטל קודם להחלטה את מדיניות שר התקשורת בנושא מדיניות רישוי האינטרנט - הנמצאת כאן

המשמעות המעשית של ההחלטה הזו היא ביטול מעשי של סעיף 5.3 של מסמך המדיניות של השר.  

אין כרגע שר תקשורת (ח"כ דודי אמסלם יושבע רק בשבוע הבא), שום שר לא ביטל את מדיניות השר (גם הביטול דורש שימוע, מה שלא נעשה). כך, שזה נראה "מחטף" של מנכ"ל המשרד לפני שנכנס שר חדש, בדיוק כמו "המחטף", שבוצע בעניין IBC ורכישתה ע"י סלקום-תש"י (כאן סעיף 1). 

כ"כ, תיקוני הרישיונות נעשים ללא סמכות בגלל הגדרה שגויה ולא חוקית של התיקונים כמופיע בתצלום הבא:
תיקון רישיון

בנוסף, יש סעיף שגוי ולא חוקי במסמך שבחתימת המנכ"ל:
אסדרה

במציאות, יש כמה חוקים של מדינת ישראל, שחוקקו ע"י הכנסת, שמכסים את תחום השידורים באינטרנט (OTT). איש לא התיר למנכ"ל משרד התקשורת לבטל את החוקים הללו. 

לבסוף, מומלץ לקרוא את הכתבות הבאות:

משבר חמור בתחום מספרי IP. מומחה התקשורת סרג'יו רוזנצוייג מזהיר ממפולת: חשיפה: הקצאת כתובות IPv4 עבור מבקשי "רשימת המתנה" מושעית בצפון אמריקה עד להודעה חדשה. ממש בקרוב זה יקרה באירופה (שישראל היא חלק ממנה). היות ומשרד התקשורת התרשל וכשל עד היום בטיפול במעבר ל-IPv6, מזהיר המומחה מס' 1 בישראל לתחום IPv6, סרג'יו רוזנצוייג, שבקרוב מאוד צפויה מפולת חמורה ברשת האינטרנט בישראל, רשת שלא התקדמה ולא השתדרגה ל-IPv6. הספסרות במספרי IPv4 שאזלו - כבר החלה גם בישראל ואנו עומדים בפני שלב חדש, חמור הרבה יותר, של תחילת היעדר יכולת לשרת את תושבי ישראל ברשת האינטרנט הישראלי - כאן.

משבר כתובות האינטרנט, RIPE ומדינת ישראל: המשמעויות, הנתונים, המספרים והצורך בטיפול נכון של משרד התקשורת:
לממשלה החדשה, שתקום אחרי הבחירות כנראה בחודשים יוני - יולי 2019, יהיה פחות משנה מאותו מועד ועד לאזילת מלאי החירום של כתובות 4IPv אם קצב ההקצאות ימשיך באותה עוצמה. תיאור המשמעות של האזילה הקרובה של מאגר החירום של כתובות 4IPv עבור מדינת ישראל, שאסור להשאיר אותה חשופה למהלכים חיצונים בלתי מתוכננים בתחום משבר כתובות 4IPv בעולם - כאן.
 
למה מסתירים מהציבור את "מטמון" כתובות IPv4 המוחבא באיגוד האינטרנט?
איגוד האינטרנט הישראלי, הפוך מהמדיניות המוצהרת שלו, מסתיר מהציבור, לרבות מחברי האיגוד, את הנתונים הכי חשובים לקיומה של תשתית אינטרנט מפותחת בישראל. חשיפת הנושאים השונים, שהאיגוד מסתיר, ולמה הוא מסתיר אותם, ובראשם "המטמון" של כתובות IPv4, במצב של מחסור חמור בכתובות כאלו בישראל - כאן.



 



 
 
Bookmark and Share