Telecom News - האם עמותת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" תפורק בקרוב?

האם עמותת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" תפורק בקרוב?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האם עמותת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" תפורק בקרוב?
סקופ בלעדי: התשובה היא כנראה שכן. תוך כשבועיים רשות התאגידים במשרד המשפטים עתידה לפנות לבית המשפט בבקשה לפירוק העמותה לפי החוק, לאור הגילויים החדשים ומחרידים, שנחשפו בהתנהלות העמותה הזו (שקוראינו מכירים היטב). אם אכן העמותה תפורק, זו תהיה "רעידת אדמה" בקנה מידה שלא יתואר, בכל התחום של ה"קומה הכשרה" והתקשורת בעולם החרדי.
מאת: אבי וייס, 11.7.19, 11:47JEWISH FREE

את נושא "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" אתר זה מכסה מזה שנים (עד כה פורסמו באתר זה מעל ל-60 חשיפות וניתוחים בנושא). ממש בשבועיים האחרונים הנושא זכה להעתקת כל מה שנחשף ב-Telecom News באתרים אחרים, כולל באתר דה-מרקר (כאן), (ובאתרים חרדיים רבים, למשל כאן), אך מה שמצפה לנו בהמשך הדרך - הוא הרבה יותר חזק מכל החשיפות עד כה.

רשות התאגידים ערכה בקרה חוזרת ב"ועדת הרבנים לענייני תקשורת", לאור כל המידע, שזרם אל הרשות.

זה מעניין ומטריד גם יחד, משום שרשויות אחרות, שהיו אמורות להתערב בנושא, דוגמת משרד התקשורת, הרשות לתחרות, הרשות לצרכנות, לא עשו דבר וחצי דבר בנושא, למרות שהיה בידיהן כל המסמכים הדרושים לנקיטת פעילות רגולטורית וחוקית חמורה ודחופה, על פי החוקים והתקנות, שהרשויות הללו פועלות לפיהן.

הדו"ח החדש של הרשות לתאגידים במשרד המשפטים נמצא במלואו כאן - למתעניינים. מדובר בדו"ח חמור ביותר (שני במספר), שמאשר את כל מה שנחשף ב-Telecom News בעשרות הכתבות, שפורסמו בנושא זה בשנים האחרונות.

בדו"ח הזה נקבע לו"ז לעמותה עם תאריך סיום, שלאחריו יתחיל המהלך לפירוק העמותה.

לכן, שלחתי למשרד המשפטים ביום 8.7.19 את השאלה הבאה:
"בהמשך לדו"ח המצ"ב, התאריך 30.4.19 חלף לו.
מה ההחלטה, שהתקבלה בעניין פירוק העמותה?"

ביום 10.7.19 קיבלתי את התשובה הברורה ביותר הבאה מרשות התאגידים:
"במענה למכתב ההתראה, התקבלו מטעם העמותה מכתבי תשובה.
 
תשובת העמותה נבחנה, ובקשה לפירוק העמותה בשלבי הכנה.
 
במהלך השבועיים הקרובים תוגש בקשה לפירוק העמותה".

אם המהלך הזה אכן יצא לפועל תוך כשבועיים, כהחלטת הרשות, זו תהיה "רעידת אדמה" בכל הנושא של "הקומה הכשרה", "מכשירים כשרים" ותקשורת סלולרית וקווית במגזר החרדי בישראל.

היות ויש להיערך לשינוי החריף הזה, שלחתי בדחיפות ביום 10.7.19 לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) את השאלה הבאה:
"לאור החלטת רשות התאגידים לפנות לבית משפט, כדי לפעול לפירוק עמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת
מה משרד התקשורת מתכוון לעשות, לנוכח השינוי הדרמטי, שייווצר (ככל שהבקשה הזו תאושר בית המשפט) בתחום זה?".

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.דודי אמסלם - יח"ץ משרד התקשורת

הצעד של רשות התאגידים עשוי להקל על השר החדש (דודי אמסלם, בתמונה משמאל), לקבל החלטות בנושא ולהתחשב בצרכים הספציפיים של המגזר החרדי, כפי שפרטתי בכתבה קודמת תחת הכותרת: "לדודי אמסלם יש כבר משימה: לחלץ את משרד התקשורת מההסתבכות בבג"ץ". הבג"ץ הוא בדיוק בנושא הזה.

הפתרון לבעיה במשרד התקשורת הוא די פשוט: השר דודי אמסלם אמור וצריך לבטל (או להקפיא עד לביטול) את כל העברת הסמכויות, שביצע השר הקודם איוב קרא לצמרת המשרד (נקרא "אצילת סמכויות" - יותר פרטים כאן), עד שהוא (איוב קרא) נשאר כמעט בלי סמכויות, ועל ידי כך השימוע שמשרד התקשורת הוציא בעניין זה (של התקשורת בעולם החרדי) יוקפא, עד שהשר (דודי אמסלם) יבדוק את הנושא בעצמו ויקבל בעצמו החלטות המבוססות על חוקי מדינת ישראל. 

אם לא ייעשו תיקונים דחופים כולל החלפת הצמרת של המשרד, הארגון הנוכחי לא יכול לתפקד יותר במסגרת המשפטית הנוכחית ונדרשת מהפכה אמתית, למשרד הכושל והמכשיל הזה.
בכל מקרה, המסקנה העיקרית - יש להקים "רשות תקשורת לאומית". 


עדכון 15.7.19, 17:30: על פי פרסום בדה-מרקר (כאן), "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" (כלומר: "עסקני ועדת הרבנים") חסמו את מספר הטלפון של משרד התקשורת עצמו, לחרדים שנמצאים ב"קומה הכשרה". החסימה נפתחה בעקבות החשיפה. יותר נמוך מזה אין עוד לאן לרדת... 

עדכון 29.7.19, הופץ "עלון קיר" בעדה החרדית המדבר בעד עצמו:
עלון קיר חרדי



 
 
Bookmark and Share