Telecom News - הפלופ הטרי: השר דודי אמסלם מקבל את "הובלת הספין התורן" - מכרז 5G

הפלופ הטרי: השר דודי אמסלם מקבל את "הובלת הספין התורן" - מכרז 5G

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הפלופ הטרי: השר דודי אמסלם מקבל את "הובלת הספין התורן" - מכרז 5G
עוד לפני שלמד מה זה משרד התקשורת, שלא לדבר על שוק התקשורת וכמובן מושגים מתקדמים דוגמת 5G, מנכ"ל משרד התקשורת "מניע" הבוקר את שר התקשורת הטרי דודי אמסלם היישר לחנוכת הספין הטרי: "השקת מכרז 5G", כדי שהשר יוכל לצבור לעצמו כותרות - על כלום. טוב כבר לא יכול לצאת לעם ישראל מהספינים הללו. עדכון בעקבות מסיבת העיתונאים - בתחתית הכתבה.
מאת: אבי וייס, 14.7.19, 07:00השר דודי אמסלם - יח"ץ משרד התקשורת

ימים ספורים אחרי שהשר הטרי לתקשורת, דודי אמסלם (בתמונה משמאל) נכנס לתפקידו וטרם הבין מה קורה במשרד הזה, הוא כבר "נפל בפח", כדי לייצר לעצמו כותרות בתקשורת (אותה תקשורת שאותה הוא תוקף...).

התרגיל הזה נולד, ככל הנראה, כדי למנוע את סילוק כל "הקליקה" מכסאה (שהכתב אלי ציפורי קורא לה בשם יותר חריף: "חונטה", כינוי שאני לא משתמש בו. זאת, משום שיש לביטוי "חונטה" משמעויות של "שלטון צבאי". למרות שיש לא מעט יוצאי צבא בכירים ב"קליקה" הזו, בעיקרה ה"קליקה" מונהגת ומקבלת גב, חיפוי וגיבוי  - ממשפטנים).

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהןמבצע  את התרגיל הראשון שלו על השר ממש היום בבוקר: כינוס מסיבת עיתונאים להשקת מכרז דור 5 (אגב, היה מעמד בדיוק כזה להשקת "מכרז דור 5", גם אצל השר הקודם איוב קרא - כאן. הסיכום שלי של ההכרזה הקודמת, של שר התקשורת הקודם במסיבת העיתונאים הקודמת בעניין 5G, נמצאת בנספח בתחתית הכתבה).

המנכ"ל ממהר לבצע זאת, כדי "ללכוד" את השר ב"מלכודת הדבש", לפני שהשר יבין, שאין מדיניות שר בעניין 5G ושמינוי ועדת מכרזים (מה שנעשה ע"י השר הקודם - איוב קרא), אינה תחליף לעבודת מטה רצינית, כולל קביעת מדיניות ממשלה \ כנסת ומדיניות שר, בעניין 5G, כמו שנעשה בכל המדינות המתוקנות בעולם (חוץ מישראל). 

את הכאוס סביב מכרז 5G כבר תיארתי וחשפתי כמה וכמה פעמים ולאחרונה במאמר מסכם, שפורסם עם הכותרת המדברת בעד עצמה: "הבדיחות של משרד התקשורת בעניין 5G הפכו לטרגדיה לאומית!". מומלץ לקריאה - למי שפספס.

משרד התקשורת יוצא למכרז 5G בלי שום בסיס נתונים מינימלי בנושא, שום סקר צרכים, שום התייעצות עם נציגי הציבור המוסמכים, שום כלום מכלום. התייעצו רק עם בעלי עניין ו"המקורבים לצלחת". המשרד רק אסף ניירת חסרת כל משמעות של פקידים, שמתכתבים בין משרדי הממשלה והעלה אותה לאתר (כאן). מנכ"ל המשרד ממשיך לבקר בגופים המפוקחים, "כאילו כלום", הביקור הטרי ההאחרון שלו היה בפלאפון ובבזק בינלאומי (כאן). להיפגש עם נציגי הציבור ולהבין מה הציבור צריך, גם לתחום ה-5G - אין לו זמן.  

כך המשרד מתנהל, ולא מהבוקר, כמפורט בכתבות הבאות  לכן, פרסמתי מספר כתבות ברורות ביותר, מה נדרש לעשות ובאופן מיידי. כמה דוגמאות, חשיפות וניתוחים: אני לא הוזמנתי לאירוע הבוקר, המשך ישיר של החרם מימי איוב קרא העליזים. אולם, אני מבטיח לקוראינו, ששום חרם מטופש ולא חוקי ושום איום מצד חברי "הקליקה", לא ימנעו ממני לפרסם את כל האמת ורק את האמת - לקוראינו, כמו שאני עושה יום יום בשירות הקוראים.

הדיבורים של דודי אמסלם על הצורך באיזון התקשורת היו ספין לא יותר טוב מהספינים, שיעופו מהיום בצהריים, אחרי מסיבת העיתונאים עם השר בעניין מכרז ה-5G.

קיוויתי, שכעת, לאחר התפטרות השר הכושל היוצא איוב קרא, ומינוי שר תקשורת ללא מחויבויות ל"קליקות" וללא תלות ב"קליקות" השולטות במשרד הזה ועושות ככל העולה על רוחן (ותורמות, כמעט מידי יום, לחיזוק "תיק 4000" המפוברק כנגד נתניהו), שיחל קודם כל בניקוי צמרת משרד התקשורת, מכל המנהלים הכושלים המצויים שם ויבין, שהם חייבים ללכת הביתה וכמה שיותר מהר.

זה לא קרה.

נראה, שמאוד מהר השר "נפל במלכודות" של "הקליקה". 

רק כך ניתן היה (אולי) לשקם את ההריסות של משרד התקשורת הישראלי ושוק התקשורת הקווי והנייד, משרד שאמור היה מזמן להיות "רשות לתקשורת", כמקובל בעולם הנאור. משרד הדואג רק לאינטרסים של הציבור. 

הפתרון המיידי (גם ללא הקמת "רשות לתקשורת", מהלך הדורש תהליכי חקיקה לא פשוטים) לבעיה האקוטית הקיימת במשרד התקשורת הוא די פשוט:
 השר דודי אמסלם אמור היה וצריך לבטל (או להקפיא עד לביטול), את כל העברת הסמכויות, שביצע השר הקודם איוב קרא לצמרת המשרד (נקרא "אצילת סמכויות" - יותר פרטים כאן), עד שהוא (איוב קרא) נשאר כמעט בלי סמכויות. על ידי כך, השימועים וההחלטות, שמשרד התקשורת הוציא בשנתיים האחרונות, יוקפאו, עד שהשר (דודי אמסלם) יבדוק את הנושאים הללו בעצמו ויקבל בעצמו החלטות - המבוססות על חוקי מדינת ישראל ולא על "חוקי הג'ונגל וחוקי "מדינת בננות". 

אם לא ייעשו תיקונים דחופים, כולל החלפת הצמרת של המשרד, הארגון הנוכחי של המשרד לא יכול לתפקד יותר במסגרת המשפטית הנוכחית ונדרשת מהפכה אמתית למשרד הכושל והמכשיל הזה. לא נראה, שזה עומד להתרחש וכנראה נצטרך להמתין לשר התקשורת הבא, אם לא ייעשו השינויים הנדרשים - ממש כעת. 

עדכון 14.7.19, 16:30:
משרד התקשורת פרסם את המסמכים של המנכ"ל והשרמסיבת העיתונאים, שנערכה היום (בתמונה משמאל), עם השר דודי אמסלם והמנכ"ל נתי כהן. מתברר שהם פשוט "עבדו על כולם בעיניים", בדיוק כפי שניתחתי כאן למעלה. 

מתברר, שמכרו לעיתונאים בדיוק את אותם מסמכים מלפני יותר מחצי שנה, עם הבדלים קטנים בניסוחים וההבדל העיקרי, שנעלמו מהמכרז תדרי ה-800 מגהרץ בלי כל הסבר.

בספק אם מי מהנוכחים במסיבת העיתונאים היום, הרגיש, שנעלמו תדרי ה-800 מגהרץ, תדרים מאוד אטרקטיביים, שמצביעים, שנכשלה כליל התכנית ל"הזזת תדרים" לחברות הסלולר לפי התקינה האירופאית (כלומר: המשרד נכנע לדרישות של החברות במקום לדאוג לציבור). הנושא הזה נדחף לטיפול עתידי במסגרת "התמריצים", כלומר: הנחות באגרות תדרים, תמריצים שכוללים כעת הנחה באגרות תדרדים על יישום VoLTE, שכבר מיושם בחברות פלאפון ופרטנר (כלומר: התמריץ הזה נולד עבור סלקום...). "ישראבלוף" חדש במיטבו.

המצגת הקודמת (שהציג איוב קרא) כאן, המצגת החדשה מהיום - כאן. זו בדיוק "אותה גברת" בשינוי שם השר, שנתן ידו לפלופ הזה, של מכרז תדרים ללא מדיניות, עם תסבוכת עצומה לשוק הסלולר (עם יצירת שחקנים חדשים רק לדור 5, שיפילו עוד יותר את השוק הזה לתהום). 

רוב העיתונות ביצעה "העתק והדבק" להודעת "הישראבלוף" המשוחזרת הזו של משרד התקשורת, בלי להבין מה כתוב בה ובכך הטעו את הקוראים, לחשוב שיש מחר איזה "שחר טכנולוגי חדש" לעם ישראל, ולא חלומות מלווים בספינים ירודים (שדורשים חקירה וחלקם הם חלק מתיקי 4000 ו-5000). 

מדהים, איך אפשר לעבוד על הציבור והעיתונאים, כל הזמן, גם היום, בלי למצמץ. 

לא ראיתי בשום כלי תקשורת ששואלים 2 שאלות בסיסיות, שלא דורשות שום הבנה בהנדסת תקשורת בכלל והנדסת סלולר בפרט: 1) היכן בסיס הנתונים לכל התחזיות הוורודות והנפלאות שהושמעו ע"י המנכ"ל והשר?
2) מה ההבדלים בין ההצגה של השר איוב קרא להצגה של השר דודי אמסלם, בהפרש של כ-7 חודשים זה מזה?

אגב, כל התיאורים ההזויים של השר והמנכ"ל באירוע ובהודעה לעיתונות לרבות בסרטון ההזוי ששפכו עליו המון כסף ציבורי יקר (כאן), על מה זו רשת 5G, אין להם שום קשר למציאות. המציאות נמצאת למשל כאן, בדיווח מקצועי על רשת 5G שנפרסה בשיקגו (ארה"ב).  

נספח:
סיכום ההכרזה הקודמת (מ-27.12.18) אודות מכרז 5G (המאמר המלא עם חשיפות חדשות, שפורסמו אז בעניין ההכרזה הקודמת על השקת מכרז 5G - כאן):
*********************************************************************************************************************
השר איוב קרא והמנכ"ל נתי כהן הוציאו היום כעת עקרונות חדשים למכרז תדרים, שאין להם שום קשר למדיניות הקיימת, הם לא ביצעו עדכון למדיניות הקיימת, התעלמו לחלוטין מהמדיניות הקיימת, וקיבלו החלטות על סמך דמיונם, עם אוסף מדהים של Fake News וסיסמאות דימיוניות ריקות מתוכן, בלי לשתף איש מהציבור ומבלי לשאול איש מהציבור, או מנציגי הציבור המוסמכים.

זאת, תוך הסתרת עובדות חשובות לעניין המכרז, כדי שהעיתונאים והציבור לא ידעו, שכל המכרז הזה בנוי על "ישראבלוף" אחד ענק, בעל היבטים חמורים ביתר (ופליליים לכאורה). לכן, הם גם דאגו לחסום את הגעתי למסיבת העיתונאים שקיימו היום באיירפורט-סיטי, ללא כל בסיס חוקי ובניגוד לכללי האתיקה והתקשי"ר. 


כלומר: ראשי משרד התקשורת החליטו שהם הציבור. הם "הסגנים של אלוהים". הם יודעים הכל ולכן כל מה שהם כותבים זו "תורה מסיני" וככה הם יובילו את השוק הסלולרי הישראלי למאה ה-21 והעסק החדש הזה שהם יצרו היום, יצעיד את מדינת ישראל לקדמת הבמה העולמית - של תשתיות סלולר מתקדמות ביותר ושירותים חדשניים ומלהיבים.

קדחת.

ככה אי אפשר להצליח. 
*******************************************************

5G FREE

עדכון 16.2.20: פורסם כאן כי: "שירותי הדור החמישי יושקו בישראל ב-2025. כך בישר נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת". כלומר: התחזית הפסימית שלי לגבי דור 5 בישראל - שלא יהיה לפני 2024התממשה. התודות לצמרת משרד התקשורת הישראלי, שהובילה אותנו היישר לתהום.



 
 
Bookmark and Share