Telecom News - איך יפעלו מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה-23?

איך יפעלו מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה-23?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איך יפעלו מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה-23?
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון (מה שבסמכות כבוד השופט ניל הנדל), רוב אם לא כל חברות התקשורת בתחומים הקווי, הטלוויזיה והסלולר, תפעלנה "במתכונת שבת", בניגוד לחוק ולתקנות, בגלל הגיבוי של "הקליקה", שנמצאת מעל לכל חוק, ומנהלת את משרד התקשורת לטובת האינטרסים של החברות וכנגד האינטרסים של הציבור בשתיקת שר התקשורת דודי אמסלם, ששמירת החוק לא נחשבת כחשובה בעיניו, גם לא ביום הבחירות לכנסת ה-23.
עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 19.1.20, 19:16דודי אמסלם

לאור הניסיון (המר) בנושא פעילות חברות התקשורת לסוגיהן ביום הבחירות לכנסת (ב-2 מערכות הבחירות האחרונות לכנסת ובמערכת הבחירות לרשויות המקומיות, ראה פירוט לגבי מערכת הבחירות האחרונה - כאן), שלחתי ביום 18.1.20 את השאלה הדחופה הבאה לשר התקשורת, דודי אמסלם (בתמונה משמאל), ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: מילוי צו שופט בית המשפט העליון גיל הנדל.
שלום רב,
1. שופט בית המשפט העליון, ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, כבוד השופט ניל הנדל פרסם (כאן) ביום 8.1.20, החלטה בהתאם לחוק יסוד הכנסת ולחוק הבחירות לכנסת.
בהחלטה נקבע כי שירותי התקשורת יפעלו כסדרם ביום הבחירות (סעיף 5 בהחלטה).

2.  כיום, בניגוד לחוקים הנ"ל, ברישיונות של כל חברות התקשורת מופיעה הקביעה, שביום הבחירות לכנסת חברות התקשורת לא תפעלנה כסדרן (למעשה הובהר להן, ממישהו במשרד התקשורת, שהן תפעלנה ב"מתכונת שבת" וכל חברה מפרשת זאת אחרת, על דעת עצמה. כך, שמדובר בכאוס של הפרות חוק בחסות צמרת משרד התקשורת).

3. האם שר התקשורת מתכוון להורות למשרד התקשורת לתקן את הרישיונות של חברות התקשורת המספקות שירותי תקשורת, כך, שהן תפעלנה כסדרן ביום הבחירות לכנסת ה-23, כאמור בהחלטת השופט?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל.

למה לא אקבל תגובה? כי גם בפעמים הקודמות לא קיבלתי תגובה. בנוסף, שר התקשורת הוא רק דמות ייצוגית, גם זה בספק, "בובה על חוט" לכל היותר, שצמרת משרד התקשורת מניעה לפי רצונה (מפורט למשל כאן), ללא כל יכולת החלטה עצמאית.

בנוסף לפנייתי, סיני ליבל, שעסק רבות בסוגייה הזו בככבוד השופט ניל הנדל, מתוך ויקיפדיהל מערכות הבחירות השנים האחרונות, פנה ביום 18.1.20 ישירות לכב' השופט ניל הנדל (בתמונה משמאל), בפנייה בזו הלשון:
"הנושא: שירותי התקשורת אינם פועלים היום כסדרם - חרף ים של פניות לוועדת הבחירות - למנכ״ל משרד התקשורת, לשר, ליועצת המשפטית, ולמבקר הפנימי.
פנייה ליו״ר ועדת הבחירות לכנסת ה 23 
מכובדי, 
א. קבעת בצו כי שירותי התקשורת יפעלו ביום הבחירות כסדרם. 
ב. משרד התקשרות מאפשר לחברות הסלולר להפעיל את המוקדים הטלפונים במתכונת שבת. 
בפועל נפגעת הזמינות לכלל האזרחים במענה לתקלות טכניות, שכן גם מוקדי התקלות עובדים במתכונת שבת. 
קודמך - בתמיכה מלאה של הכפופים לו, נתנו לח״מ תשובות של עורכי דין/מענה סטנדרטי. 
בפועל - שרותי התקשורת לא פעלו כסדרם, בחלק מחברות. 
נכון צודק וראוי כי הכפופים לך לא יהיו ״ראש קטן״ וישלחו את הח״מ לפברק עתירה מנהלתית.  
מה יותר פשוט מזה, שהיו ממליצים לך לכתוב מכתב לשר התקשורת, שמסתכם בפיסקה:
'נטען ונמצא כי תנאי הרישיון מאפשרים לחברות התקשורת הפעלת המוקדים טלפונים של חברות התקשורת במתכונת שבת. 
אבקשך לוודא כי הצו שהוצאתי לפיו שרותי התקשורת יפעלו כסדרם - אכן מיושם'
ככה פשוט. 
ככה התעקשו על מענה חלול - שלא פתר בעיה, שיצר מר מאיר בן בסט. לא אסטרטגיה ולא דובים. סתם פרגון לחברות הסלולר. 
בכבוד רב 
סיני ליבל
העתק: שר התקשורת. 
משרד התקשורת - היועצת המשפטית עו״ד דנה נויפלד".  

ככל שתתקבל תשובה, נעדכן את קוראינו בהתאם. 

ללא התערבות פעילה של כבוד השופט ניל הנדל, מאומה לא ישתנה, גם במערכת הבחירות העומדת בפתח, לכנסת ה-23.

אולי נדרשת כאן "תביעה ייצוגית", כנגד חברות התקשורת, שצפצפו על הצו ופגעו ברמת השירות הנדרשת ללקוחותיהן, גם ביום הבחירות לכנסת, וחשבו (ועדיין חושבות), שמשרד התקשורת יגן עליהן. 

כך, תחום התקשורת (למעט הכיסוי של "תיק 4000") לא מעניין בכלל את המפלגות הרצות בבחירות לכנסת ה-23, ולכן מוקדי השירות הטלפוניים (למעט מוקדי השירות הטכני) - לא יעבדו גם הפעם כסדרם, כנדרש בחוק ובצו, ביום הבחירות לכנסת ה-23, אחרי שבבחירות לכנסת ה-21 וגם בבחירות לכנסת ה-22 (כמתואר בהרחבה כאן), ובבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, הם פעלו ב"מתכונת שבת" מצומצמת ביותר - באדיבות משרד התקשורת, שצפצף כמה פעמים על החוק והצווים והתעלם מהצפצוף של חלק מחברות התקשורת על החוקים והצווים הללו, וכעת זו פעם רביעית.

זה עוד הפסד קטן אבל חשוב, של "שלטון החוק" ועליונות "שלטון החוק", מול שלטון פקידים החושבים ובטוחיםשהם מעל לחוק (התופעה החמורה הזו נקראת Deep State), פקידים, ששוב ניצחו את החוק והאינטרס הציבורי והצרכני. 

עדכון 2.3.20סיני ליבל מעדכן שלא קיבל תשובות לעניין בעניין פניותיו, רק אישור קבלה של התלונות: א) ממשרד המשפטים לשכת היועמ"ש - כאן, ב) מוועדת הבחירות המרכזית - כאן.
דהיינו: סביר להניח שבהיעדר טיפול, הצפצוף על החוק והתקנות הפך והתקבע לעובדה קיימת, זו פעם רביעית (ב-3 מערכות בחירות לכנסת ומערכת בחירות אחת לרשויות המקומיות). 

CALL CENTER FREE



 
 
Bookmark and Share