Telecom News - עלתה לרשת מפת מעקב בעברית למיפוי בזמן אמת של התפשטות וירוס הקורונה

עלתה לרשת מפת מעקב בעברית למיפוי בזמן אמת של התפשטות וירוס הקורונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> עלתה לרשת מפת מעקב בעברית למיפוי בזמן אמת של התפשטות וירוס הקורונה
עלתה לרשת מפת מעקב בעברית למיפוי בזמן אמת של התפשטות וירוס הקורונה
מאת: מערכת Telecom News, 17.2.20, 12:06CORONA FREE
 
שימוש בטכנולוגיית מערכת מידע גיאוגרפית, ש׳שואבת׳ נתונים ממגוון מקורות מוסמכים, מאפשר להבין את מגמת ההתפשטות של הווירוס הקטלני.

בנוסף, בתחתית הכתבה יש לינק למפת הקורונה הרשמית של ישראל, עם נתוני זמן אמת ויש גם קישור לאיתור מקרים בסביבה הקרובה לגולש לפי שם רחוב ועיר.

כ"כ, יש למטה לינק לאתר עולמי הסופר את מספרי החולים והמתים.

בנוסף, יש למטה
 לינק לדשבורד מהימן בזמן אמת של התקדמות מחלת הקורונה מהיום הראשון בכל העולם הכולל מפות, גרפים, ניתוח אנליטי ועוד. יש פירוט על כמות נדבקים, מתים, מחלימים, התקדמות המחלה לאורך הזמן, חלוקה לפי מדינות ועוד. 

כ"כ, יש למטה לינק לאפליקציה - "המגן 2.0"  המעודכנת - אפליקציית משרד הבריאות המזהה אם נתקלים בחולה קורונה מאומת.

בנוסף, יש למטה לינקים למקורות מהימנים נוספים.


 בנוסף, יש למטה קישור לדשבורד של מקאפי להצגת תמונה עדכנית של איומי אבטחה בהקשר לנגיף הקורונה.

חברת התוכנה הישראלית ״סיסטמטיקס טכנולוגיות״, שמשווקת, בין השאר, מערכות מידע גיאוגרפי (GIS), נציגת חברת esri העולמית בישראל, העלתה לרשת מפת מעקב עולמית, בעברית, שמספקת סטטוס בזמן אמת של וירוס הקורונה (COVID-19). הנתונים, שמופיעים על מפת כדור הארץ, מראים את שיעורי ההדבקות מהמחלה, ההחלמה ומספר מקרי המוות, וניתן להבין את מגמת ההתפשטות של הווירוס הקטלני.
 
המפה מבוססת הענן, נבנתה ע"י צוות מומחי ה-GIS של סיסטמטיקס על בסיס שירות נתונים ציבורי של ארגון הבריאות העולמי וגופים רשמיים נוספים. מערכת המידע הגיאוגרפית ArcGIS, בה השתמש הצוות הישראלי, מאפשרת בנייה פשוטה של יישומים גיאוגרפיים מתוך מגוון מאגרי נתונים ציבוריים או ארגוניים-פרטיים.
 
לורן גרדנר, חוקרת מחלות מאוניברסיטת ג׳והנס הופקינס (שמחלקת ההנדסה שלה סייעה באיסוף הנתונים): "המידע על המחלה הקטלנית, ממקורות רשמיים ולא רשמיים, ממשיך להצטבר, אך הבעיה המרכזית היא הקושי בניטור התפשטות המחלה, בגלל פרסום מושהה של נתונים רשמיים ושינויים תכופים ומהירים בהנחיות והגבלות על נוסעים בין מדינות. ״חשוב להבחין בין מידע, שמגיע מרשויות בריאות ציבוריות וחוקרים, לבין מידע מוטעה, שרק יוצר בהלה מיותרת״.
 
אופיר בצר, מנהל תחום GIS בחברת סיסטמטיקס: "מערכות המידע הגיאוגרפיות, בהן השתמשנו, מאפשרות להבין את המצב בצורה המיטבית, לראות את התמונה המלאה על גבי מפה ולייעל הליכי קבלת החלטות ע"י הגורמים הרלוונטיים, וכל זה, תוך שיתוף מלא של הציבור במידע.
 
זוהי דוגמא אחת מיני רבות לשימוש ההולך וגובר במיפוי ובפתרונות GIS לצורכי הבנת תופעות בעלות מאפיינים גיאוגרפיים, בזמן אמת ובצורה ויזואלית ונוחה להבנה. יישומי GIS נכנסים ומתבססים כיום בכל תחומי החיים ולא רק בתחומים המסורתיים, דוגמת בטחון וצבא. כיום GIS הוא כלי מרכזי גם בעולם העסקי והציבורי, במשרדי ממשלה, בארגונים מוניציפאליים ובגופי תכנון שונים״.

המפה - כאן.

השימוש במפה הוא באדיבות ״סיסטמטיקס טכנולוגיות״, נציגת esri בישראל

מפה
 

בנוסף, מפת הקורונה של ישראל מטעם משרד הבריאות ומד"א - כאן. כשלוחצים על העיגולים הצבעוניים במפה המצויה בקישור הנ"ל, רואים את פרטי החולים והיכן היו.

בנוסף, בלינק - כאן בצד שמאל למעלה אפשר לכתוב שם רחוב ועיר ולראות אם יש בסביבתו בטווחים שונים מקומות בהם ביקרו חולי קורונה, שדורשים מהשוהים בהם בידוד.


 
מפת הקורונה הישראלילת

 
כמו כן, יש אתר עולמי מומלץ ביותר, שסופר את החולים, את המחלימים ואת המתים מקורונה:   https://www.worldometers.info/coronavirus/

בנוסף, בלינק המצורף ניתן לראות דשבורד מהימן של התקדמות מחלת הקורונה מהיום הראשון בכל העולם הכולל מפות, גרפים, ניתוח אנליטי ועוד. יש פירוט על כמות נדבקים, מתים, מחלימים, התקדמות המחלה לאורך הזמן, חלוקה לפי מדינות ועוד. המידע מתעדכן בזמן אמת כל הזמן. הניתוחים האנליטיים המתקדמים הללו מבוצעים על גבי פתרון Splunk - פלטפורמת ניתוח Big Data, שמיוצגת בארץ ע"י חברת מטריקס. פלטפורמה זו מאפשרת איסוף, קטלוג וניתוח נתונים מרובים בזמן אמת, בשגרה וכמובן בחירום.
 
לינק לדשבורד הנתונים - כאן.
מטריקס


כמו כן, להלן לינק ל"המגן 2" - אפליקציית משרד הבריאות המזהה אם נתקלים בחולה קורונה מאומת. האפליקציה מצליבה את מיקומך עם מפות המסלולים של חולי הקורונה המאומתים ומעדכנת אותך במקרה של חפיפה.  לאנדרואיד - כאן, לאייפון - כאןבגרסה החדשה יש יכולות נוספות לאיתור ודיוק נקודות חפיפה בין משתמשי האפליקציה לבין חולי קורונה מאומתים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושיפור חוויית המשתמש.
כעת מבצעת האפליקציה איתור נקודות חפיפה מ-2 סוגים במקביל:
איתור גיאוגרפי מבוסס טכנולוגיית GPS, שמתריע על נקודות קרבה מבוססות מיקום לחולי קורונה.
איתור מבוסס טכנולוגיית בלוטות' (Bluetooth), שמאפשר זיהוי נקודות קרבה בין מכשירי טלפון סלולריים, שעליהם מותקנת האפליקציה.
שיתוף מסלול:
יכולת שיתוף מסלול ע"י חולה קורונה מאומת, לתמיכה בתהליך החקירה האפידמיולוגית במשרד הבריאות, בצורה ידידותית, מהירה ומאובטחת.שיתוף המידע ייעשה בהסכמת החולה בלבד. בשלב הראשון יישלח אליו קישור דרכו יוכל לשתף את המידע, ורק לאחר מכן יבוצע שיתוף המידע בפועל. המידע האישי נשאר חסוי, יפורסמו לציבור רק מקומות שהייה פומביים המהווים סכנת הדבקה לאחרים.
 
המגן
 
עדכון 25.3.20: עלה אתר מידע המקיף המון מידע במצב החירום שבו אנו מצוים, אתר Link4u. מאוד מומלץ. באתר זה יש ים של המידע הנחוץ לכל אחד, במגוון נושאים הקשורים, החשובים והנחוצים לתקופה זו, בלי לצאת מהבית.

עדכון 3.4.20: מקור מהימן נוסף המסכם את מכלול המפות והגרפים:

THE BEST GRAPHS AND DATA OR TRACKING THE CORONAVIRUS PANDEMIC

- כאן.

עדכון 18.6.20: מקאפי (McAfee) השיקה דשבורד מקוון בחינם להצגת תמונה עדכנית של איומי אבטחה בהקשר לנגיף הקורונה.
קישור לדשבורד של מקאפי - כאן.
הדשבורד מציג את מספר וסוג האיומים, ששחקנים עוינים מפעילים תוך ניצול מגפת הקורונה, כמו גם את המדינות והמגזרים העסקיים, שאותם איומים מכוונים אליהם (ישראל מדורגת במקום העשירי בעולם). כדי לעזור לארגונים ולבעלי עניין אחרים, מקאפי תרענן מדי יום בשעה 23:00 (שעון ישראל) את הנתונים בדשבורד, עם תובנות חדשות כגון:
  1. מספר עדכני של כל הקבצים הזדוניים הקשורים לקורונה, שהתגלו מאז 1.1.20 ועד היום.
  2. נתונים עדכניים על קבצים זדוניים הקשורים לקורונה שהתגלו, בחלוקה למדינות.
  3. נתונים עדכניים על קבצים זדוניים הקשורים לקורונה שהתגלו, בחלוקה למגזרי תעשייה.
  4. חלוקה לפי סוג האיומים (טרויאני, וירוס, וכד') הקשורים לקורונה,
  5. הצגת מגמה של השימוש בסוגי איומים שונים לאורך זמן (מתחילת ינואר 2020 ועד היום).
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share