Telecom News - גמלאי משרד התקשורת "מורידים כפפות" ויוצאים חזיתית כנגד צמרת המשרד

גמלאי משרד התקשורת "מורידים כפפות" ויוצאים חזיתית כנגד צמרת המשרד

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> גמלאי משרד התקשורת "מורידים כפפות" ויוצאים חזיתית כנגד צמרת המשרד
לגמלאי משרד התקשורת נמאס מהשקרים ומשוד הכספים המגיעים להם בדין, והם הוציאו מכתב התראה חריף לפני נקיטת הליכים משפטיים, כנגד צמרת משרד התקשורת, שמתעמרת, מזלזלת ומתנכרת לגמלאי המשרד. בנוסף: חשיפת השוד (לכאורה) של כספי הגמלאים בהיקף של כ-420 אלף ש"ח, שנעלמו ואינם ב-2019. מדובר ב"יום שחור" בהיסטוריה של משרד התקשורת הישראלי (כך כתבו נציגי הגמלאים). 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 18.2.20, 06:30אביבית מסבנד

אחרי שנים של סחבת ושקרים (דוגמאות חריפות ביותר: כאן, כאן וכאן), נמאס לגמלאי משרד התקשורת מאי הטיפול בהם, מהשקרים, מההתעמרות ושוד הכספים המגיעים בדין לגמלאי המשרד (פירוט השוד, לכאורה, של 2019 בהיקף של כ-420 אלף ש"ח - בהמשך הכתבה).

לכן, לאחר שמוצו ההליכים של נציגות הגמלאים בנושא זה מול רשות התאגידים (מכתב התגובה של משרד המשפטים \ רשות התאגידים מצוי כאן), הגמלאים של המשרד הקימו צוות משפטי, שייצג אותם במהלכים המשפטיים הבאים, בראשותם של 2 עורכי דין, שהיו בכירים ביותר במשרד התקשורת עד יום פרישתם לגמלאות: עו"ד חיים גרון, שהיה סמנכ"ל בכיר במשרד ועו"ד יגאל לוי, שגם הוא היה סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת. 

הפנייה החריפה ביותר של נציגי הגמלאים, שנשלחה לסמנכ"לית בכירה במשרד, אביבית מסבנד, בתמונה משמאל, שנמצאה על ידם כמכשול העיקרי בטיפול בנושא, נמצאת כאן במלואה.

במכתב, מתוארת ההתעמרות והזלזול בגמלאים מצד צמרת משרד התקשורת ובמיוחד מצדה של אביבית מסבנד. 

בשיחות שקיימתי בימים האחרונים, לאור המסמך המאוד חמור והחריג הזה, עם עובדים במשרד (לא גמלאים), קיבלתי תמונה מאוד עגומה לגבי אביבית מסבנד. לדברי העובדים במשרד, מיחידות שונות ובדרגות שונות, אביבית מסבנד החליפה בסוף 2017 את תמי לשם, הסמנכ"לית הבכירה הקודמת, והביאה "משב רוח רענן" למשרד בחודשי כניסתה הראשונים לתפקיד. אולם, האופוריה הזו התפוגגה די מהר, כשהעובדים נכחו לדעת, שהיא "הצטרפה לקליקה" והפכה למנהלת גרועה ביותר, ממש מטרד ניהולי ואישי חמור יותר מתמי לשם. יצויין, שיש כעת פרשה, שהיא מעורבת בה אישית, שבבוא הזמן המתאים, אחשוף אותה לקוראינו (רמז לפרשה תוכלו למצוא כאן). 

בינתיים, כמה סממנים מאוד חמורים להתנהלותה הפגומה של אביבית מסבנד, נחשפו על ידי לאחרונה ובכלל זה:
1) מינוייה כחברה ל"ועדה המייעצת לפריסה אוניברסלית", בלי שום רקע, ידע, ניסיון, השכלה, הבנה, או הכשרה לתפקיד הזה, רק כדי שתהיה "קול אוטומטי" עבור המנכ"ל (נתי כהן) ותרגיליו.
ו-2) קבלת פרס "עובד מצטיין" על ידה מהמנכ"ל (ביחד עם שמילה מימון, המשנה למנכ"ל), במקום שהפרס החשוב הזה יינתן לעובד מצטיין ולא למנהלת בכירה ביותר. אם לפחות את סכום הפרס (אלפיים ש"ח) הייתה תורמת למטרות חברתיות (או לעובד נזקק), היה בכך כדי לכפר על החרפה המזעזעת הזו, שמנהלת (שממונה, בין היתר, על המשמעת במשרד ועל ניהול העובדים במשרד), לוקחת לכיס של עצמה פרס כספי - שמגיע לעובדים ולא למנהלים בכירים ביותר. 

החלק החשוב ביותר במסמך של נציגות הגמלאים לאביבית מסבנד ולבכירים רבים נוספים הוא בתצלום כאן:
מכתב הגמלאים

פניתי מספר פעמים לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת, לקבל תגובה על המסמך החמור ביותר הזה ("יום שחור"), שנציגות הגמלאים הוציאה בלוח תפוצה רחב, אך לא הצלחתי לקבל תגובה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה, די ברור למה. 

המשך שוד כספי הגמלאים: חשיפת היקף השוד (לכאורה) של שנת 2019 עם כל האסמכתאות:השר דודי אמסלם
ביום 2.2.20 פניתי באופן דחוף לשר התקשורת (דודי אמסלם, בתמונה משמאל) וצמרת משרד התקשורת בשאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: העברת כספי הגמלאים בתרגיל הנחזה להיות לא חוקי לעמותת גמלאי הדואר, שנמצאת תחת חקירה ואין לה "אישור ניהול תקין" מזה כמה שנים!
שלום רב,
1. על חשיפת פרשת העברת כספי הגמלאים ממשרד התקשורת לעמותת גמלאי הדואר, עמותה תחת חקירה, שכבר כמה שנים אין לה "אישור ניהול תקין" ממשרד המשפטים, כך, שאסור להעביר לה כספים ממשרדי הממשלה, כתבתי כבר כמה וכמה מאמרים בפרשה זו (למשל: כאן, כאן, כאן וכאן).
2. כעת מתברר, שמשרד התקשורת מצא "פטנט" לעקיפת האיסור הזה, להעביר כספים לעמותת גמלאי הדואר: מעבירים את הכסף לעמותת גמלאי הדואר דרך חברת הדואר, ולא ישירות.

מצ"ב 3 תנועות כספיות לא מוסברות, שנמצאות בדו"ח ההוצאות של המשרד רבעון 4 בסיום 2019 ועוד תנועה כספית אחת, שנמצאת באתר משרד המשפטים, סה"כ 4 תנועות כספיות, שנחזות להיות, ,לכאורה, לא חוקיות, בסכום כולל של 420 אלף ₪, שלא הגיעו ליעדן הנכון בשנה החולפת (לגמלאי משרד התקשורת): 3. בנוסף, נציגות הגמלאים של משרד התקשורת שלחה את המסמך המצ"ב לרשות התאגידים, עם העתקים לגורמים רבים המעורבים בנושא, מסמך המדבר בעד עצמו, מסמך חמור ביותר בתוכנו.

4. אודה להתייחסות דחופה, שכן הנושא אינו חדש, כיצד השר מתכוון לטפל במעילת כספי ציבור, לכאורה, של משרד התקשורת, שמתוארת כאן למעלה".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה.

לאור העובדה, שמדובר, לכאורה, במעילה בכספי ציבור בנסיבות מחמירות, העברתי את הנושא לטיפולו של היועץ המשפטי לממשלה (הפנייה שלי מצויה כאן, אישור קבלה מהיועמ"ש - כאן), בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי משרד התקשורת וכנגד כל מי שנתן את ידו לשוד, לכאורה, של כספי הגמלאים.

זאת, כשידוע לכל העוסקים בנושא בצמרת המשרד מזה כשנתיים, שאסור היה להעביר כספים לעמותת גמלאי הדואר, ישירות או בעקיפין, גם בגלל היעדר "אישור ניהול תקין" ממשרד המשפטים. 

המשך יבוא ודי בקרוב. 

עדכון 19:00: הגמלאים של משרד התקשורת קיבלו עדכון מעורכי הדין המייצגים אותם כדלהלן: "לאחר שנים רבות של נסיונות ופניות להנהלת המשרד ולגורמים נוספים שלא צלחו, מצ"ב לעיונכם פנייתנו האחרונה להנהלת משרד התקשורת וכן הפרק בתקשי"ר הדן במחויבות המשרד כלפי גימלאיו. בימים הקרובים תוגש תביעה משפטית לביה"ד לעבודה בעניין זה. נשמח לכל סיוע, מידע והערות/הארות מועילות".

עדכון 20.2.20: התקבלה החלטת היועמ"ש להעביר את תלונתי (בעניין כספי הגמלאים) לפרקליט המדינה. ההחלטה מצויה כאן

עדכון 1.3.20: התקבלה החלטת היועמ"ש להעביר את תלונת ההמשך שלי (בעניין כספי הגמלאים) למשנה ליועמ"ש. ההחלטה מצויה כאן

MONEY FREE

 



 
 
Bookmark and Share