Telecom News - ניצחון משפטי נוסף על סלקום: סיני ליבל הפסיק את תעלול הספאם הפרסומי!

ניצחון משפטי נוסף על סלקום: סיני ליבל הפסיק את תעלול הספאם הפרסומי!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ניצחון משפטי נוסף על סלקום: סיני ליבל הפסיק את תעלול הספאם הפרסומי!
סלקום, שכיבוד החוק והוראות רישיונה הוא לא הצד החזק שלה, הפסידה שוב לסיני ליבל, שאילץ את משרד התקשורת (באמצעות פרקליטות המדינה) להודות בבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, שסיני ליבל צודק ב-100%, ושאין לשום חברת סלולר רשות לשלוח פרסומות בכל דרך ברשת הסלולר, ללקוחות שלא ביקשו והסכימו לכך במפורש. ההפקרות נגמרה.
מאת: אבי וייס, 24.2.20, 08:40כבוד השוטפט אריה דורני דורון

הזכייה של סיני ליבל (בתמונה בתחתית הכתבה) בבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, בדיון שהתנהל בפני כבוד השופט אריה דורני - דורון, רשם בכיר, (בתמונה משמאל), החלה בתביעה על "ספאם פרסומי במסרונים והודעות" של סלקום.

זאת, כמפורט בכתבה שחשפה את הנושא הזה במאי 2019 ופורסמה תחת הכותרת: "הוגשה תביעה נגד סלקום המבצעת תרגיל ספאם טלפוני בלתי-חוקי על הציבור".

בתחילה, הנתבעות (סלקום ומשרד התקשורת, שמיוצג בבית המשפט ע"י הפרקליטות של מחוז ת"א), ניסו להתנער מהתביעה, ע"י בקשות חוזרות ונשנות לסלקה ולדחותה על הסף, מנימוקים שונים ומשונים, שהשופט לא קיבל. 

כבוד השופט אריה דורני - דורון, רשם בכיר וכמי שמנוסה בתביעות צרכניות, לחץ לקבל עמדה ברורה ממשרד התקשורת (באמצעות הפרקליטות) בעניין הנדון בפניו, ולחץ על הצדדים להתפשר. כך, שמה שתהיה עמדת משרד התקשורת - זו תהיה ההחלטה בדיון. החלטת השופט נמצאת כאן. הצדדים הסכימו לפשרה שהציע. 

השופט נתן למשרד התקשורת 60 ימים לענות, אבל ה-60 ימים חלפו וסיני ליבל ביקש התערבות בית המשפט לנוכח השיהוי במתן התגובה ע"י משרד התקשורת (פנייתו של סיני ליבל בעניין השיהוי במתן התגובה מצויה כאן). 

בסופו של דבר, באיחור קל, הוגשה תגובת משרד התקשורת באמצעות פרקליטות מחוז ת"א. התגובה המלאה של משרד התקשורת נמצאת כאן וכאן.

בקצרה: משרד התקשורת תומך בעמדת סיני ליבל, שלחברות התקשורת דוגמת חברות הסלולר, אין שום רשות לשלוח מסרונים ופרסומות ללקוחות באמצעות רשת הסלולר, מבלי שהם הסכימו או ביקשו את זה. אם נשלחה הודעת פרסום, חובת החברה לאפשר ללקוח להסיר את עצמו מקבלת פרסומות, באותה דרך בה קיבל את הפרסומת הלא רצויה. 

התוצאה הסופית של הדיון המשפטי: השופט פסק לטובתו של סיני ליבל (לפי הפשרה שהגיע עם סלקום, שהחלטת משרד התקשורת תקבע את התוצאה של הדיון המשפטי) והשית על סלקום לשלם לו סך של אלף ש"ח (ההחלטה המלאה של בית המשפט מצויה כאן).

סיני ליבל לא ביקש להתעשר בתביעה זו, אלא לקבוע את הנורמות החוקיות החלות על חברת סלולר ענקית, דוגמת סלקום, שמסרבת לציית לחוק בעצימת עין של צמרת משרד התקשורת.

כך, שוב סיני ליבל (בתמוסיני ליבלנה משמאל) הוכיח מה שכתבנו מזמן: "אפשר לנצח את סלקום, אם תובעים אותה בבית המשפט - השיטה של סיני ליבל".

ההחלטה של כבוד השופט אריה דורני- דורון, רשם בכיר, מקרינה ישירות על "קרב" נוסף ומקביל של סיני ליבל כנגד סלקום ומשרד התקשורת, בעניין הפרסומות ב-IVR (מערכת ניתוב ההודעות) של סלקום בשירות הלקוחות.

הנושא הזה נכנס לכתב התביעה המקורית שהחל, (כאמור לעיל) בנושא ספאם באמצעות SMS ע"י סלקום ובפסק דינו, השופט החליט להבליט דווקא את הנושא של איסור הפרסומות באמצעות IVR. 

איסור השמעות הפרסומות ב-IVR נחשף על ידינו מזמן, אבל לחברת סלקום זה בכלל לא הזיז. לכן, חשפנו את הפעילות  הנוספת של סיני ליבל בנושא זה, תחת הכותרת: "מי חברת הסלולר המצפצפת על ההוראה שאוסרת פרסומות בהתקשרות למוקד?".

בנושא זה הוגשה גם תלונה חריפה, בגין חשד "להפרת אמונים", מצד הממונה על הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת.

סיני ליבל: "חברות התקשורת היו אמורות להפסיק עם הפרסומות וההצעות השיווקיות מזמן, ומי שמעוניין לתבוע אותן, כמוני, על הפרת החוק ותנאי הרישיון, מוזמן לעשות זאת. 

חייבים להפסיק את התופעה הבלתי חוקית הזו. הוכחתי שבתי המשפט בישראל - לא ייתנו לזה יד.

ההבהרה החדה של בית המשפט, לאחר קבלת מסמך משרד התקשורת דרך הפרקליטות, היא דרמטית. לכאורה, ההודעה הזו אינה מחדשת דבר, אולם עצם ההבהרה בבית המשפט של המצב החוקי, עצם התגובה הברורה הזו, מחייבת את כל החברות בכלל וחברות הסלולר בפרט, ללמוד לקח מהפסיקה.

לא ייתכן, שמשרד התקשורת אוכף רק על חלק מהחברות את חוק התקשורת ומאפשר לאחרות לעקוף אותו בעצימת עין! השיטה הזו לא מקובלת גם על בית המשפט.
 
אין חייה כזאת, לשלוח פרסומת ב-sms ולמנוע מהמנוי מקבל הפרסומת ב-sms להסיר את עצמו מרשימת התפוצה. תזכורת: סלקום הפנתה את המנוי להתקשר לשירות הלקוחות ... זאת, כדי להסיר את עצמו מקבלת פרסומות של סלקום. 

גם אם לקוח טעה והסכים משום מה לקבל פרסומות, חובה לאפשר לו הסרת פרסומת, שהתקבלה ב-sms, ב-sms חוזר. 

הכלל הזה נכון לכל דרך בה נשלחה הודעת הפרסומת (כולל במענה הקולי, כולל ב-IVR, או בכל דרך אחרת). זה נכון לכל חברה מפרסמת.

ההפקרות נגמרה.

בפעם הבאה,שחברת סלולר תצפצף על החוק ותזלזל בצרכנים ובלקוחות שלה, היא תשלם על כך הרבה יותר ביוקר"

SMARTPHONE FREE



 
 
Bookmark and Share