Telecom News - עוד 2 שימועים הזויים של משרד התקשורת בלי כל קשר לצרכי הציבור!

עוד 2 שימועים הזויים של משרד התקשורת בלי כל קשר לצרכי הציבור!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד 2 שימועים הזויים של משרד התקשורת בלי כל קשר לצרכי הציבור!
אלה, שנשארו לעבוד במשרד התקשורת, ממשיכים במסע ההרס השיטתי של שוק התקשורת בשליחות בעלי ההון והלוביסטים (החיצוניים והפנימיים), והוציאו היום עוד 2 שימועים חמורים (אחד מהם של מועצת הכבלים והלוויין), שימועים בתחום הסלולר ושירותי הטלוויזיה של הוט ו-Yes, שמנותקים מכל קשר לצרכי הציבור בשעת החירום של משבר הקורונה.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 22.3.20, 22:20מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן

סברתי לתומי, שאחרי הפרסום הקודם: "צמרת משרד התקשורת ממשיכה בשימועים הזויים ומנותקים מצרכי הציבור!" ואחרי שחלק ניכר מעובדי משרד התקשורת הולכים לביתם (חופשה מאולצת או חל"ת), והמשרד למעשה הפך ללא רלבנטי למציאות, כמופרט במאמר: "הפספוס הגדול של מגפת הקורונה: איש לא "סופר ממטר" את משרד התקשורת", תהיה האטה בשימועים ההזויים של המשרד.

מתברר שטעיתי. פשוט טעיתי. 

הרצון לעזור לבעלי ההון ולבצע את דרישות "המקורבים לצלחת" והלוביסטים החיצוניים והפנימיים של בעלי החברות הסלולריות, בניגוד גמור לצרכי הציבור והאינטרסים הציבוריים, גובר על כל שיקול חוקי והגיוני אחר. לרצון הזה, כנראה, אין החלמה, בעוד שלווירוס הקורונה כנראה יש.

היום, צמרת משרד התקשורת, כהרגלה בימים האחרונים, פרסמה עוד 2 שימועים הזויים:

א. שימוע לא ממסופר (משום מה המספור של השימועים נגמר אחרי שימוע מס' 3), עם שם מאוד עמום ומטעה בכוונה, כדי שהציבור לא יבין מה הולך כאן ("שימוע - הוראה מכח מתן הוראה לפי סעיף 11(ב) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982"). פרטי השימוע מצויים כאן וכאן

אם לא הבנתם שום מילה מהשימוע הזה, אתם לא לבד.

אני מניח, שהשימוע הבא של צמרת משרד התקשורת יהיה בארמית, בכדי לעשות זאת עוד יותר בלתי מובן. 

בקצרה, השימוע הזה "מלבין" את העובדה, שכל מערכי השיווק של חברות התקשורת פורקו ועובדיהם נשלחו הביתה לחל"ת, כולל הפסקת הניודים (והחלפתם בשיטה שאפילו מומחים לקריאה בארמית לא יבינו), צעד אנטי צרכני מזעזע. פשוט מזעזע. כ"כ, מחירי החבילות הקיימות מוקפאות עד 5.4.20.

כלומר: גם לוכדים את הלקוחות אצל אותו ספק עם חבילה שנגמרה וגם נותנים פתח לחברות למנוע מהלקוחות להתנייד (כי אין יותר אכיפה), לקוחות שמעוניינים להתנייד כדי להוזיל את העלויות שלהם, במעבר לספק אחר, זול יותר, או טוב יותר. 

ב. שימוע של מועצת הכבלים והלוויין, גם כן לא ממספר, עם שם סתמי ביותר: "שימוע - הוספת הוראת שעה לרישיונות החברות בשל נגיף הקורונה ולגבי מתן הקלות על פי הוראת השעה, ככל שתקבע". פרטי השימוע הדי ארוך הזה מצויים כאן

בקצרה: במועצת הכבלים והלוויין לקחו את כל השימועים ההזויים, שהיו במשרד התקשורת עד כה, ומחילים אותם גם על הוט ו-YES, שכפופים למועצה מבחינת הרגולציה, ואף הוסיפו לחברות הללו כמה צ'ופרים קטנים על חשבון הציבור. למשל, שעות המוקדים צומצמו ל-6 שעות ביום (משרד התקשורת קיצר ל-8 שעות, מועצת הכבלים והלוויין מורידה את הרף עוד יותר). זמני התקנת ציוד קצה בוטלו ואיסוף ציוד קצה אצל לקוח נוטש - גם זה בוטל.

בקיצור: אנרכיה מושלמת

גם אין אכיפה, כי השר ביטל את האכיפה. אין כלום. "איש הישר בעיניו ייעשה". 

כמובן, שאת התגובות שלי לשימועים (אני מגיב לכל השימועים), זורקים ישר "למגרסה של שמילה". ככה הכי טוב. אם זה נגרס, אז אין תגובות מהציבור או מנציגי הציבור (יש הרבה, רק שלא פונים אליהם, בכוונה). יש רק תגובות מהמקורבים לצלחת והלוביסטים. 

כל ההישגים הצרכניים של העשורים האחרונים - נזרקו למגרסהבצו אחד

קריסת רשתות תקשורת - היא רק עניין של זמן. זה כבר בפתח. ממש כאן.

למעשה, זה כבר החל. 

הזהרתי בחודשים האחרונים וממש חזרתי על זה שוב ושוב בשבועות ובימים האחרונים - שהאנרכיה משתלטת על משרד התקשורת - ואיש לא האמין לי ולא ננקט שום צעד לטובת הציבור וצרכיו. איש לא בודק ולא מתענין מהם הצרכים של הציבור.

כעת, זה מתממש ממש מול עינינו.

כל חברת תקשורת מחליטה בעצמה - מה לעשות עם לקוחותיה. כאוס מושלם. 

כך, השר והמנכ"ל דאגו ודואגים רק לכיס של בעלי ומנהלי חברות התקשורת, שלא תצטרכנה לשלם שכר לעובדים, שנשלחו כמעט כולם לביתם לחל"ת (סלקום הייתה הראשונה לשלוח את עובדיה הביתה לחל"ת, השנייה הייתה הוט ואחריה הלכו כל החברות). האינטרסים הציבוריים נדרסו ברגל גסה. 

זה מתרחש כעת בכל תחום, כולל בתחום ביטול הצורך בהקלטת השיחות במוקדים, העיקר לחסוך כמה שיותר כסף לבעלי החברות.

האינטרסים של הציבור - נזרקו כולם לפח. 

שוק התקשורת, שהוא שוק חירום - חיוני בעת חירום, השוק הזה הופקר לחלוטין ומתמוטט. 

בנוסף, מדוע לא מנצלים את מצב החרום וכוללים את פעילות איגוד האינטרנט בתחום "שמות המתחם", במסגרת הרשיון שניתן לאיגוד בתחום מחלף האינטרנט? ראה כאן הרישיון ל"מחלף האינטרנט" של איגוד האינטרנט הישראלי. הרי שירותי האינטרנט הם כעת הצורך הכי מרכזי של תושבי ישראל!!!  זה בדיוק הזמן לאשר, שראש הממשלה הוא השר הממונה על המרשם הלאומי של שמות המתחם, בהיותו עומד בראש הרשות המבצעת ובהעדר שר אחר המוסמך לנושא.

הציבור יגלה לבד, בשעות הקרובות, ובהמשך 3 החודשים הבאים, מה לא מתפקד ומה המשמעות והפגיעה האישית בהם ובתשתיות התקשורת לביתם, בהחלטות המופקרות הללו. 

כעת, גובר הצורך להקים מייד את "רשות התקשורת הלאומית" ולהקים ועדה לענייני תקשורת בכנסת ישראל (ולהוציא את תחום התקשורת מוועדת הכלכלה של הכנסת).

ככל שתקום ממשלת חירום, אני ממליץ, שדבר ראשון (או שני) שיש לעשות בהרכב הממשלה לחירום: יש להחליף את שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת, כדי לנסות ולשקם את הכאוס וההרס, שהם יצרו בשוק התקשורת.

עדכון 23.2.30: משרד התקשורת סוף סוף החל בצעדים לטובת הציבור, להלן הודעת המשרד מהבוקר, על הצעד הראשון, קצת באיחור, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא: "בעקבות פנייה ממשרד התקשורת, Netflix נעתרה לבקשה להוריד את קצב הזרמת הסיביות בישראל.
מהלך זה נועד להבטיח את תפקודו החלק של האינטרנט במהלך משבר COVID19 תוך שמירה על חוויית המשתמש בשירות הישראלי.
בעקבות העומס בתעבורת הנתונים עליו מדווחים ספקי שירותי האינטרנט בישראל, בצל משבר נגיף הקורונה (גידול של כ-20%- 30% בממוצע מהשגרה), פנה משרד התקשורת לחברת Netflix העולמית בבקשה להוריד את קצב הסיביות של שידורי החברה כפי שעשתה החברה במדינות האיחוד האירופי.
Netflix נעתרה לבקשת משרד התקשורת ותוריד את קצב שידור הסיביות למשך 30 יום. שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה בכדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות.
מדברי שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם: "משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת, ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים ובין היתר לבצע פניה בנושא לחברת Netflix, אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה, שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה"
דובר מטעם נטפליקס מסר כי: "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי ל- Netflix ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה - החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ- 25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו"."

עדכון 24.3.20, 12:00: הטירוף ממשיך. שר התקשורת החליט לבטל את ניידות המספרים עד 6.4.20. השימוע ההזוי לנושא היה באמת הזוי, כפי שחזינו, וההחלטות נמצאות כאן וכאן. מה שמוכיח שיש תחתית מתחת לתהום, התהום ששוק התקשורת נפל בו ביוזמת ראשי משרד התקשורת, שר ומנכ"ל ועוד כמה "לוביסטים", שעובדים בשירות הטייקונים והכיס שלהם, במקום בשירות הציבור והאינטרס הציבורי. "הפרת אמונים" (לכאורה) ברמה בלתי נתפסת, דווקא במשבר בו אנו נמצאים. 

בנוסף, הדואר קיבל הקלות רבות - כאן

עדכון 24.3.20 23:30: כצפוי, מועצת הכבלים והלוויין אישרה את כל ההקלות לחברות הוט ו-YES, כמפורט כאן. בשונה מהשימועים של משרד התקשורת עצמו והחלטות המשרד (שר ומנכ"ל), נשמעו בדיון במועצה עמדותיהם של 2 ארגוני צרכנים (המועצה הישראלית לצרכנות וארגון "אמון הציבור"), ולמרות שעמדותיהם לא התקבלו (גם לא עמדתי), זו התקדמות יפה, שבכלל מקשיבים לנציגי הציבור המוסמכים (גם אם רק ל-2 ארגוני צרכנים). לפחות במועצת הכבלים והלוויין, ניתנה התייחסות לעמדות של הארגונים הללו. 

עדכון 25.3.20: משרד התקשורת קיבל היום 2 החלטות נכונות (לשם שינוי):
אבוטלו כל ההגבלות על בזק בתחום "הבאנדל ההפוך". מפורט כאןכאן וכאן.
במוחזר הפיקוח והאכיפה, בינתיים רק לעניין יישום הוראות המשרד במצב החירום בו אנו נמצאים. מפורט כאן וכאן

עדכון 26.3.20: המשרד ממשיך בשימועים הזויים ופרסם היום עוד שימוע לא ממוספר (כאןכאן וכאן), שימוע שנועד לחזק את "איסור ניידות המספרים", שכבר הוחלט עליו לפי יומיים (כאן וכאן). השימוע החדש הזה פורסם, בגלל שנודע למשרד התקשורת שיש ספקים שממשיכים "לגנוב לקוחות" גם אחרי ההחלטה שלא יהיה ניוד מספרים. ההחלטה המוצעת בשימוע, אוסרת כל פעילות שיווקית בעת החירום הזו. 

 
CORONA FREE
CHAOS FREE



 
 
Bookmark and Share