Telecom News - האם אפשר לחייג למוקד העירוני 106 מהסלולר כשאתה בהליכה או בנסיעה?

האם אפשר לחייג למוקד העירוני 106 מהסלולר כשאתה בהליכה או בנסיעה?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האם אפשר לחייג למוקד העירוני 106 מהסלולר כשאתה בהליכה או בנסיעה?
התשובה היא לא אם אתה לקוח של סלקום. תרגיל נוסף של סלקום, כדי לחסוך את עלויות הזיהוי והניתוב של לקוחות הסלולר שלהם לפי מיקום המצאם, כדי לנתבם למוקד העירוני הקרוב. סיני ליבל "מכה שנית" ומגיש תביעה נוספת כנגד סלקום.
משרד התקשורת ושר התקשורת כהרגלם, לא מגיבים.

מאת: אבי וייס, 5.5.20, 06:30סיני ליבל

לפני למעלה מחצי שנה פרסמנו וחשפנו (כאן), את התביעה של סיני ליבל, (בתמונה משמאל),, כנגד סלקום, בגין העובדה, שמי שמחייג 106 מהטלפון הסלולר ברשת סלקום, במקום להיות מנותב למוקד העירוני הקרוב, שירות, שקיים בכל חברות הסלולר האחרות (כל חברה בחרה שיטה אחרת לניתוב החיוג ל-106: אוטומטי לחלוטין - בפרטנר, בזיהוי קולי - כלומר שהמתקשר אומר בקולו את שם היישוב המבוקש - בפלאפון, או בניתוב ידני על ידי בחירה מתפריט קולי - ברוב החברות האחרות), המתקשר, שהוא לקוח סלקום, מקבל הודעה מאוד מבלבלת וחסרת כל תוחלת, כמפורט בנספח א' כאן למטה.

כיום, המחייג מקבל הודעה אחרת ממה שהיה בתביעה הקודמת, הודעה, שעליו לחפש את מספר הגישה למוקד העירוני הקרוב באינטרנט. זו תשובה אוטומטית למחייג 106, קצת לא הגיונית וגם מסוכנת ולא חוקית, כשהמתקשר 106 נמצא בתנועה, למשל בנסיעה ברכבו.

סיני ליבל מתאר את המציאות של לקוחות סלקום בחיוג 106 כ"מסלול מכשולים" ממש מטופש ומטריד, שמוביל לבסוף ליעד אחר (כלומר למוקד עירוני אחר, לא זה שאתה מעוניין לחייג אליו), כמפורט בנספח א' כאן למטה.

ב-2019, סיני ליבל ביטל את תביעתו בבית המשפט כנגד סלקום, לאחר שסלקום התחייבה לתקן את העניין ואכן הוא תוקן אז. 

אולם, סלקום "חזרה לסורה", ככל הנראה, כדי לחסוך את העלויות הכרוכות בזיהוי מיקום המתקשר וניתובו למוקד העירוני הקרוב.

לכן, סיני ליבל הגיש תביעה חדשה כנגד סלקום.

התביעה החדשה נמצאת כאן במלואה - למתעניינים.

לאור התביעה החדשה הזו, פניתי ביום 29.4.20 לשר התקשורת השר דודי אמסלםדודי אמסלם, (בתמונה משמאל), לצמרת חברת סלקום ולצמרת משרד התקשורת בשאלות הבאות:
"הנדון: אי ניתוב לקוחות סלקום למוקדי העיריות בחיוג 106. 
שלום רב,
1. מצ"ב כתב תביעה חדש של סיני ליבל כנגד סלקום, על כך, שסלקום "חזרה לסורה" ואינה מנתבת את לקוחותיה למוקד 106 עירוני המתאים לפי המיקום של הלקוח בעת החיוג.
2. זאת, לאחר שסלקום תיקנה את ההתעמרות הזו בלקוחותיה לפני מעט יותר מחצי שנה, בעקבות תביעה קודמת כנגד סלקום בנושא זה (מה שפורסם כאן).
3. מה בדעת השר לנקוט כנגד סלקום, בהתחשב, שזו הפרה חוזרת של התחייבות שלה כלפי בית המשפט והתעמרות נמשכת בלקוחותיה ובצרכים של הציבור המנוי ברשת של סלקום.
אודה להתייחסות דחופה לבעיה, שנחשפת שוב בעניין זה כאן".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים ,שתגובה לא אקבל, די ברור למה.

למה סלקום הרשתה לעצמה לצפצף על בית המשפט ומשרד התקשורת, דווקא כעת?
את התשובה הברורה לשאלה הזו כבר נתתי בהרבה כתבות קודמות הנוגעות לקבוצת סלקום, והנה כמה מהן, למי שפספס: בקצרה: בגלל חולשת משרד התקשורת ואבדן הדרך של המשרד, שהוביל לחורבן השוקנפלנו למקום 95 בדירוג העולמי, נפילה של 8 מקומות בבת אחת רק בחודש האחרון, השתררה בשוק התקשורת הפקרות מוחלטתאנרכיה מושלמת, בבחינת "איש הישר בעיניו ייעשה", ולגבי קבוצת סלקום, ההשתוללות הזו מתועדת, בגלל שסיני ליבל הוא גם לקוח של סלקום בכמה שירותים. 

רק לשם קבלת פרופורציה כמה אנו מדינה מפגרת (רק בגלל הרגולציה והרשלנות של צמרת משרד התקשורת), דווח שדווקא במהלך מגיפת הקורונה, חברת Telstra האוסטרלית (חברה שמקורה בחברת הבזק האוסטרלית) השלימה פריסה ארצית מלאה של 5G ביבשת אוסטרליה הענקית, כמפורט כאן. יחי ההבדל הקטן, מול מה שאצלנו בישראל נעשה, באותה תקופת החירום. 

למה ניתן "להתעלם" בלי שום בעיה מכל הפרת חוק, תקנה והוראות רישיון של קבוצת סלקום \ IBC, ע"י צמרת משרד התקשורת?
מהסיבה המאוד פשוטה: יש כאן "הצטלבות אינטרסים" של 2 קליקות בתוך משרד התקשורת וקליקה חיצונית נוספת, קליקות המנהלות את המשרד הזה באין מפריע ובגיבוי וחיפוי מלא של שר התקשורת (שמציג עצמו בכל מקום כתומך נתניהו, כשבפועל אין זה כך בכלל), בשנתיים האחרונות:

א. הקליקה נגד בזק (ובעד קבוצת סלקום), שמוביל אותה סמנכ"ל בכיר לכלכלה ד"ר עופר רז-דרור, ויש בה שותפים בכירים נוספים דוגמת המנכ"ל (נתי כהן), אתי שמואלי, ועוד.

ב. הקליקה נגד נתניהו (שסייעה במישרין ובעקיפין לתופרי תיק 4000), וגם נגד בזק ובעד קבוצת סלקום, שכוללת, בין היתר, את: המשמילה מימוןשנה למנכ"ל שמילה מימון, (בתמונה משמאל), היועצת המשפטית עו"ד דנה נויפלד, ועוד בכירים דוגמת: עו"ד איה בן-פורת, עו"ד ברוריה מנדלסוןיאיר חקק ועוד.

כולם מופיעים 
ברשימת עדי התביעה בבית המשפט המחוזי בי-ם.

כך, במקום לטפל בהפרות החוק הנמשכות של קבוצת סלקום, גם בקווי, גם בסיבים, גם בסלולר וגם במכירת נתוני הלקוחות הסלולריים שלה במשך שנים, צמרת משרד התקשורת הבכירה הזו, "עושה את עצמה" כמי שלא מבינה מה קורה כאן, ופשוט נותנת לזה גיבוי וחיפוי.

ג. הקליקה מבחוץ, מורכבת כמה מיוצאי משרד התקשורת, שמסייעים בעקביות לקבוצת סלקום \ IBC לקדם את האינטרסים של בעלי סלקום בתוך משרד התקשורת. גם הם, ממש לא במקרה, עדי תביעה מרכזיים בתיק כנגד נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בין ה"מסייעים" החיצוניים הללו יש, בין היתר, את: אבי ב
אבי ברגררגר, (בתמונה משמאל), לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ואת הרן לבאות, לשעבר סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת. 

כך, משרד התקשורת מתנהל בשנתיים האחרונות על פי תפיסה רגולטורית כושלת ובלתי מתקבלת על הדעת, פרי שילוב של אינטרסים של 2 קליקות פנימיות וקליקה אחת חיצונית, שמה שמשותף לכל הקליקות הללו זו שנאת בזק (מלבד שנאת 
נתניהו) ואהדה ללא גבולות לאינטרסים הכלכליים והאחרים של קבוצת סלקום \ IBC. 

כך, משרד ממשלתי שלם "הוכחד" והפך מ"משרד התקשורת" ל"משרד הטייקונים בסלולר".  

לא היה מעולם כישלון כזה חמור במשרד ממשלתי, שאמור לעבוד עבור הציבור, במיוחד בעת חירום. 

פרשה חמורה נוספת, שנוגעת לקבוצת סלקום (פרי חשיפה של סיני ליבל), תיחשף בכתבה הבאה. 

שורה תחתונה
הכי פשוט והכי חסכוני לציבור: לסגור את המשרד המיותר הזה הנקרא משרד התקשורת וזהו.
רק בהקמת רשות עצמאית לתקשורת, יש סיכוי (אולי) לשקם את החורבן, שמשאירים אחריהם דודי אמסלם ונתי כהן ועוד כמה "טייסי חלל ללא רישיון", שנמצאים בצמרת המשרד, שסייעו ומסייעים בידם בהרס השיטתי של שוק התקשורת הישראלי, גם במצב החירום, שבו אנו נמצאים בחודשיים האחרונים.


נספח א'
"מסלול המכשולים" של כל מי שמעוניין לחייג למוקד עירוני 106 דרך רשת הסלולר של סלקום, כפי שתאר זאת סיני ליבל בתביעתו הקודמת ב-2019 כנגד סלקום.
כיום, המענה בסלקום הוא שונה: המתקשר 106 מופנה לחפש את מספר הגישה המקוצר ברשת האינטרנט, תוך כדי הנסיעה...
(לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
תביעת סיני ליבל כנגד סלקום

עדכון 11.5.20: גלובס (גדי פרץפרסם כאן: "סלקום מצמצמת את העבודה מול משווקים חיצוניים. במקום זאת, סלקום תקצה יותר עובדי חברה שישווקו את כלל מוצריה".
למי ששכח (אני לא), זה בדיוק מה שעשה אבי גבאי, זמן די קצר אחרי שהתמנה למנכ"ל בזק (היה מנכ"ל בזק בשנים 2007 עד 2013). התוצאה המאוד הברורה של המהלך הזה: יכולת לקיים מהלכים של שחיתות, מניפולציות לא חוקיות וסיאוב, ברמות שלא היו אפשריות קודם.
למה? כי אם אתה כגוף עסקי גדול עובד עם הרבה גופים חיצוניים, דוגמת יועצים חיצוניים, משווקים חיצוניים, קבלנים חיצוניים וכיו"ב, אתה "לא יכול לגנוב סוסים" עם כל כך הרבה אנשים, שלא תלויים בך באופן בלעדי.
אולם, זה קל הרבה יותר לעשות, כשאתה פועל רק עם העובדים שלך, שכפופים לך ותלויים בך, מכל הבחינות.
בבזק, תהליך ההשחתה החל עם "עסקאות בעלי עניין" ב-2010, מול חברת יורוקום, שהייתה גם כן של שאול אלוביץ' (שרכש את קבוצת בזק בסוף 2009 וקיבל אישור ורישיון לקבוצת בזק בתחילת 2010), והתהליכים המושחתים התפשטו והתרחבו תוך מספר שנים די קצר, כמעט לכל פינה ותחום בפעילות צמרת בזק ובעליה. מה שמתואר בהרחבה במה שמכונה "תיק בזק" שהוא חלק מ"תיק 4000" (יודגש רוב החלקים של "תיק בזק" טרם הוגשו לבית משפט. מה שהוגש לבית המשפט המחוזי בי-ם, זה רק החלק שבו נתניהו "מככב" מול בזק \ אלוביץ').
 
SMARTPHONE FREE
 

 
Bookmark and Share