Telecom News - שר התקשורת יועז הנדל הכריז על שקיפות. בפועל - לא שקיפות ולא נעליים

שר התקשורת יועז הנדל הכריז על שקיפות. בפועל - לא שקיפות ולא נעליים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת יועז הנדל הכריז על שקיפות. בפועל - לא שקיפות ולא נעליים
יועז הנדל משוכנע, שכולנו מטומטמים, כשצייץ אתמול בטוויטר על אחריותו "לתת מענה בשקיפות", בזמן שבמציאות הוא משקר, מסתיר ומפריח ספינים באוויר, מיומו הראשון בתפקיד שר התקשורת.
חשיפת עוד כמה הסתרות של מידע, שהוא לא רוצה שתדעו שהוא מסתיר מהציבור. 
ההודעה הזו שלו (אודות השקיפות) מתאימה אולי ל-1 באפריל, אבל יש עוד הרבה זמן עד 1 לאפריל הקרוב. בינתיים, "הקליקה", שתפרה את "תיק 4000" וטרם נחקרה ב"תיק 5000", ממשיכה לנהל את משרד התקשורת. לא הוא. 

מאת: אבי וייס, 2.6.20, 10:05ח"כ יועז הנדל יפעל בשקיפות, אבל רק ב-1 באפריל

אך אמש חשפתי כאן כיצד שר התקשורת יועז הנדל החל לשקר ממש מיומו הראשון כשר התקשורת, והוספתי עוד כמה וכמה חשיפות, שהתרחשו סביבו בשבועיים האחרונים, ולפתע אמש, השר כנראה שכח שזה היה 1 ביוני ולא 1 באפריל, וצייץ בטוויטר את הציוץ, שנמצא כאן בתצלום מצד שמאל, ובו הוא טוען: "האחריות שלי היא לתת מענה בשקיפות".

דקה אחרי שצייץ זאת בטוויטר, הוא חסם אותי כליל בטוויטר (מפורט כאן), אחרי שחשפתי, שהוא נוהג לחסום אזרחים ככה סתם - בלי כל הסבר, רק בגלל שהם שאלו אותו בנימוס איזו שאלה.

הוא חסם אותי בטוויטר, כנראה, ליתר ביטחון, שלא אקח ברצינות את עניין השקיפות ואשאל אותו שאלות מביכות על נושאים ,שהוא ממש לא רוצה לנהוג בהם בשקיפות.

יש הרבה נושאים כאלה, שהשר מאוד לא מעוניין שיהיו שקופים. כאן אציג לדוגמה רק שניים מהם. יש הרבה, אבל הקדנציה שלו רק החלה. כך, שתהיינה עוד התפתחויות ויהיה הרבה מה לכתוב בעניין השקיפות הזו, שנמצאת תחת האחריות שלו, כמו שהצהיר (ולא בפעם הראשונה. גם בטקס כניסתו לתפקיד הצהיר הצהרות ריקות מתוכן, בדיוק בסגנון הזה). . 

א. הסתרת מסמך או מסמכים הנוגעים ל"טלפוניה הסיטונאית" בבזק:
לאור פרסומים שונים ולאחר הודעת בזק לבורסה (כאן) מיום 31.5.20, שלחתי ביום 31.5.20 את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת יועז הנדל (זה שפרסם ציוץ לציבור על אחריותו האישית לשקיפות) ולידיעת צמרת המשרד:
"הנדון: אי שקיפות בפעילות משרד התקשורת.
שלום רב.

1. מצ"ב (גם כאן) הודעת בזק לבורסה, בנושא ("טלפוניה סיטונאית"), שהודלף כבר בשבוע שעבר, כנראה ע"י שמילה מימון לגלובס ולדה-מרקר.

2.. מדוע העניין הזה מתפרסם קודם בהדלפה ואח"כ בהודעה לבורסה (מבזק) ולא בהודעה רשמית [עם המסמך או המסמכים] באתר משרד התקשורת?

3. מתי משרד התקשורת יחל לעבוד בשקיפות הנדרשת ממשרד ממשלתי רציני, שפועל על פי החוק, התקשי"ר, הנחיות למנכ"לים, קוד אתי לעובדי המדינה, הנחיות וכללי "רגולציה חכמה", החלטות הממשלה, פסקי דין של בג"ץ וכיו"ב (משרד התקשורת זה לא משרד הביטחון, או המשרד לענייני מודיעין. ממילא הכל יוצא או יצא החוצה, גם מה שנתי ושמילה עושים הכל כדי להסתיר מהציבור)?

4. אודה להתייחסות השר לסוגיה חשובה זו".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

ב. הסתרת מסמך קריטי, שבלעדיו הקנס הענק שהוטל על הוט טלקום - חסר כל תוקף חוקי.
ב-26.5.20 הפיץ ופרסם משרד התקשורת הודעה על קנס ענק שהוטל על הוט טלקום. כל כלי התקשורת פרסמו זאת בלי כל שאלות או בדיקות. גם אני פרסמתי זאת (כאן), אבל בסוף ההודעה הוספתי את השורה הבאה בצבע אדום בולט: ניתוח של הקנס ההזוי והבלתי חוקי (לכאורה) הזה, ייעשה במאמר נפרד.

מיד למחרת, 27.5.20 .כשראיתי שהדו"ח של "הוועדה המייעצת" (שמאשר את הקנס הזה למנכ"ל), לא פורסם, שלחתי את השאלה הדחופה ביותר הבאה לשר התקשורת יועז הנדל ולידיעת צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: דו"ח הוועדה המייעצת לעיצומים כספיים. 
שלום רב,
פרסום הידיעה על עיצום כספי שהוטל על הוט טלקום כאן:
https://www.gov.il/he/departments/news/26052020
הוא חסר כל ערך חוקי כרגע, כי על פי חוק התקשורת כתוב כך: "בישיבות הוועדה ייערך פרוטוקול מלא; הפרוטוקול יהיה פתוח לעיון הציבור, ובלבד שהמנהל לא יפרסם פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים, שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור".
היכן הפרוטוקול של הוועדה?
זו לא פעם ראשונה שמנסים להסתיר את הפרוטוקול הזה, בניגוד לחוק התקשורת.
אודה לעדכון דחוף".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

יצויין שהוגשה תלונה למבקר המדינה בנושא זה - כאן

האם יש עוד נושאים שהשר מסתיר מהציבור?
בוודאי. עשרות נושאים. אזכיר כרגע רק כמה מהם:
  • כל ההחלטות של ועדות התדרים - בניגוד מוחלט להחלטת ממשלה ברורה, שהגדירה את השקיפות הנדרשת בדיוני והחלטות הוועדה הזו. 
  • כל ההחלטות בנוגע לחרדים ול"עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" (חשיפות נוספות תגענה ממש בקרוב). 
  • החלטות הנוגעות ל"מקורבים לצלחת" (רק לאחרונה חשפתי כמה כאלו, למשל בעניין הסיוע למצבו הכלכלי הרעוע של איגוד האינטרנט). 
  • כל נושא הטיפול בגמלאי המשרד. בקרוב אציג חשיפה מזעזעת חדשה בתחום זה.
  • כל תחום הטיפול בעדכוני רישיונות, שימועים וקבלת ההחלטות בעניין רישיונות חברות התקשורת.
  • כל תהליכי תיקון ליקויים, כולל שיטות הטיפול בתלונות המגיעות מאזרחים. אך לאחרונה חשפנו כ-220 ליקויים חמורים, שאספנו רק בשנה האחרונה (הרשומים על שמו של השר הקודם דודי אמסלם) - כאן, ואין שום דיווח על שום תיקון של שום ליקוי מ-220 התקלות והפשלות הללו. במקום לתקן ליקויים אמיתיים ורציניים, שיש במשרד התקשורת, מה שדרדר את שוק התקשורת בשנתיים האחרונות לתחתית הטבלה העולמית בכל תחום, השר יועז הנדל החליט לנסות ולתקן דווקא את הליקויים (שהוא חושב שיש) ב"תיק 4000", (כנראה החליט להתחרות ברביב דרוקר, בעריכת "משפט פומבי" ב"תיק 4000"), כפי שפרסמנו כאן
יש עוד הרבה (מפורט בלינקים כאן מתח).

שורה תחתונה: זה שמדבר על שקיפות, נוהג בחסר שקיפות קיצוני, בכל התנהלותו. 

מביש ברמות-על, שזה שר התקשורת במדינת ישראל. 
 

TRANSPARENCY FREE
עדכון 02.02.22: לקראת פסק דין מהפכני בעניין חסימת טוקבקים ברשתות חברתיות של נבחרי ציבור, מצ"ב כאן עמדת היועמ"ש לבית המשפט, לפני הכרעת הדין.



 
 
Bookmark and Share