Telecom News - נפרדים ולא בצער מדודי אמסלם: חשיפת הפאשלות האחרונות של שר התקשורת

נפרדים ולא בצער מדודי אמסלם: חשיפת הפאשלות האחרונות של שר התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> נפרדים ולא בצער מדודי אמסלם: חשיפת הפאשלות האחרונות של שר התקשורת
בקדנציה של פחות משנה, דודי אמסלם שבר שיא עולמי של כ-220 כישלונות, החלטות הזויות, פאשלות ושערוריות, בקדנציה קצרה אחת, שהחלה ב-1.6.19. למזלו של שוק התקשורת, דודי אמסלם, מי שללא ספק מחזיק בתואר: "שר התקשורת הגרוע ביותר שהיה אי פעם בישראל", הולך ממשרד התקשורת ולא ישוב אליו.
לפני כניסת השר החדש לתפקידו, "אנקה את השולחן" בחשיפת עוד 6 שערוריות, שרשומות על שמו של דודי אמסלם, שנעשו ממש בימים האחרונים
 בתחומי הסלולר, האינטרנט והרשתות. 
מתי הכאוס בצמרת משרד התקשורת ייעצר וייחקר? העיקרון: "מה שלא ביבי לא חוקרים", כנראה, שולט גם כאן. השתוללות ה-Deep State ("שלטון הפקידים") במשרד התקשורת, בניגוד לכל חוק, תקנה, נורמה ומדיניות - נמשכת עד רגע זה.

מאת: אבי וייס, 16.5.20, 20:13דודי אמסלם

לפני כ-3 שבועות חשבתי, שהגיעה העת לסכם את הקדנציה הכושלת של השר הכושל ביותר, שהיה אי פעם בישראל (דודי אמסלם, בתמונה משמאל), ופרסמתי זאת בכתבה תחת הכותרת: "עוד 23 שערוריות במש' התקשורת: שיא עולמי של כ-200 שערוריות לקדנציה!" (מומלץ לקריאה למי שפספס, אין שום אתר חדשות בישראל, שכותב על נושאים כאלה, שנוגעים לכל צרכן בשוק התקשורת).

אולם, התברר לי חיש מהר, שקצב הפאשלות וההחלטות הכושלות וההזויות ממשיך ממש עד לרגע פרידתו מהמשרד.

חלק מהפאשלות פרסמתי במאמרים נפרדים מחוץ לפרקי הסדרה (למשל: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן סעיפים 2 ו-4כאן וכאן), היקף כזה אדיר של פשלות וכישלונות לא היה מעולם בהיסטוריה של משרד התקשורת, שפועל בהתמדה נגד האינטרסים של הציבור ובשירות אינטרסים חיצוניים.

זאת, ללא כל הפוגה, בניגוד לחוקי מדינת ישראל. צמרת משרד זה סבורה, שהיא "חסינה" מחקירות, בגלל ההגנה של "קליקת הפרקליטים" על מעשיה והחלטותיה בכל התחומים.

לקראת הסתלקותו מהמשרד של שר התקשורת הגרוע אי פעם - דודי אמסלם, ולקראת כניסת שר חדש למשרד התקשורת (יועז הנדל), "אנקה את השולחן" מ-6 שערוריות חדשות, שהצטברו בשבועיים האחרונים במגירה, אך פרסומן נדחק הצידה עד כה, בגלל ההיקף העצום של החלטות שגויות בתחום מצב החירום, שנחת על הציבור בכלל ושוק התקשורת בפרט.

זה מסכם כ-220 שערוריות לשר אחד בקדנציה של כ-11 חודשים וחצי. שיא עולמי של כאוס וביזיונות. 

תופעה, שלא הייתה מעולם בשוק התקשורת בישראל (ובספק אם הייתה אי פעם, במקום אחר בעולם). 

אדישות מוחלטת, חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות או בכלל וחוסר תפקוד ברמה הכי חמורה, שניתן לצפות משר.

זו אדישות של השר דודי אמסלם למה שנעשה במשרד, שהוא הנושא באחריות מיניסטריאלית להתנהלותו ונושא באחריות לדרדור הנמשך במצב תשתיות התקשורת בישראל (אנו מקום 95 בדירוג העולמי בתחום תשתיות הסלולר) ולאבדן כל חוק ונורמות - בשוק הזה. ברור לי לחלוטין (ולרבים בשוק התקשורת), שהמינוי שלו ע"י רוה"מ לתפקיד שר התקשורת באמצע 2019, היה "מקח טעות" ענק ופלופ ציבורי ממדרגה ראשונה.

זה השר היחיד בישראל, שפתח את דרכו כשר במשרד התקשורת כשהזמין לשבת לצדו בטקס הכניסה לתפקיד את "הבוררת" (מי זו? - ראה כאן), אבל לא הזמין את אתר Telecom News, האתר היחיד בישראל המוקדש במיוחד לעולם הטלקום. זה האיש. 

כעת, תפורטנה להלן 6 החשיפות, שכבר סיימתי לאסוף מידע ולטפל בהן בשבועיים החולפים, והן נחשפות ומוצגות כאן לציבור.

1. האם היה מותר להעלות מחירי חבילות סלולר בתקופת הסגר והחירום עקב מגפת הקורונה?
 אחת מהתוצאות האומללות של ההתנהלות הכיאוטית של צמרת משרד התקשורת בתקופת החירום, היא בשאלה, האם החלטת שר התקשורת דודי אמסלם (כאן סעיף 4 בהחלטות השר) מתחילת התקופה הזו, שאסור להעלות מחירים (למי שנגמרה החבילה באמצע תקופת החירום) - האם זו החלטה תקפה, או רק ספין נוסף של השר על הציבור.

לכן, ביום 2.5.20 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: בלבול הציבור בתקופת החירום בנושא העלאות מחירים.
שבוע טוב ובריא,
1. ביום 18.3.20 החליט שר התקשורת כמה החלטות (המפורטות בהודעת המשרד לציבור כאן), ובכללן איסור העלאת מחירים בסלולר בתקופת החירום (מצ"ב צילום ההחלטה על הקפאת העלאת המחירים).
אין העלאת מחירים

2. אולם, מעיון מדוקדק במסמך, שהוציא מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן,[בתנתי כהןמונה משמאל], כנראה על דעת השר, ביום 24.3.20 , בסעיף 4 במסמך עולה, שאין הקפאת מחירים. מצ"ב צילום הקטע המצביע על כך, שאין הקפאת מחירים בסלולר.
אין העלאת מחירים

3. ההודעה הזו (שאין הקפאת מחירים) לא פורסמה לציבור בשום מקום, בעוד שההודעה על כן הקפאת מחירים פורסמה בהבלטה לציבור וגם בהבלטה באתר המשרד.

4. מדוע נושא כזה חשוב הושאר בערפל ללא עדכון לציבור, שהחלטת השר הראשונה בוטלה?

5. אודה להתייחסות לנוכח חשיבות הנושא לצרכנים בשוק הסלולרי"

למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. שר התקשורת והמנכ"ל - בפועל הם אינם עובדי ציבור, כי הם שכחו ומזמן עבור מי הם עובדים ומקבלים משכורת, רכב צמוד, נהג צמוד וכך הלאה. 

בקצרה: עוד הליך של כאוס רגולטורי והפרות חוק, רישיונות ותקנות ללא כל בסיס, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת דודי אמסלםכנגד האינטרסים של הציבור, תוך הסתרת כל תהליכי העבודה הרגולטוריים מהציבור. 

כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה". 

2.  "שדידת" לקוחות ספק האינטרנט "רימון" ע"י סלקום, בלי לשאול את הלקוחות, בניגוד לחוק, לתקנות ולהוראות הרישיון.
סיפור כזה מעולם לא שמעתי, וגם לא חשבתי שזה אפשרי.

אולם, מי שקורא את סדרת הכתבות והחשיפות שלנו סביב קבוצת סלקום\IBC, החשיפה האחרונה היא כאן, לא יכול להיות מופתע מכלום. אבי גבאי

זאת סלקום, בהנהגתו של המנכ"ל החדש אבי גבאי, (בתמונה משמאל). תזכורת: פורסם כאן: "על פי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: סלקום היא שיאנית התלונות ב-2019. היא מובילה לשלילה בראש הטבלה, מבין כל החברות שיש בשוק הישראלי (לא רק בין חברות התקשורת). 

ביום 13.5.20 שלחתי לשר דודי אמסלם ולידיעת צמרת משרד התקשורת, צמרת קבוצת סלקום וצמרת חברת ה-ISP "רימון" את השאלה הבאה:

"הנדון: ניתוק שירותי האינטרנט רימון משירותי התשתית האינטרנטית של סלקום.
שלום רב,
1. קיבלתי מאחד הקוראים הבכירים של אתר טלקום ניוז את הפנייה הדחופה הבאה:
"סלקום לפני זמן מה - הפסיקו לפתע, ללא כל התראה, את האפשרות לגלוש דרכם כתשתית אינטרנט עם אינטרנט רימון כספק - ISP ולא יידעו את הלקוחות כלל.
אני גיליתי בטעות אחרי כמה זמן, שאנחנו בכלל לא גולשים על רימון, ואין לנו חסימה, למרות שהמשכנו לשלם לרימון (בלי להרגיש שאנו מקבלים את האינטרנט מסלקום, ש"חטפו אותנו" מרימון).
גם רימון שמעו זאת פעם ראשונה ממני"..
2. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חומרת הנושא". 

למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה: לקבוצת סלקום יש "חסינות" מצמרת משרד התקשורת. סלקום (ולא מאתמול) בחסות צמרת משרד התקשורת מספקת שירותי אינטרנט ללא יכולת בחירת ISP על ידי לקוחותיה. סלקום היא גם ספק התשתית וגם ספק האינטרנט. למה? ככה.  

בקצרה: עוד הליך של כאוס רגולטורי והפרות חוק, רישיונות ותקנות ללא כל בסיס, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת דודי אמסלםכנגד האינטרסים של הציבור, תוך הסתרת כל תהליכי העבודה הרגולטוריים מהציבור. 

כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה". 

3. מה קרה עם רישון פרטנר ומי שינה בו ולמה, את דרישת "הישראליות" של הבעלים של החברה?
בפרק הקודם בסדרה (כאן סעיף 2) חשפתי דבר די מוזר ברישיון של פרטנר קווי: נעלם תיקון מס' 15 בנושא "הדדיות" מאתר משרד התקשורת, ללא כל הסבר והוא לא חזר לאתר. זו כנראה אחת ההסתעפויות של "תיק 4000" המפוברק. 

כעת, אנו חושפים עוד תעלומה סביב הרישיון של פרטנר, והפעם בנושא רגיש נוסף (שקשור ל"תיק 4000" וגם ל"תיק 5000" שלא נחקר עד כה) והוא חובת "הישראליות" של בעלי פרטנר. כאן נעלם תיקון מס' 101 לרישיון פרטנר סלולר.
 
יצויין, ששינויים זמניים דומים באחזקות הבעלים של חברות תקשורת המרכזיות, שנעשו בעבר, למשל בסלקום, וכמובן בבזק, נעשו בחתימת שר (ובאישור רוה"מ ושר הביטחון- במקום שנדרש), לפי הסעיף המתאים בחוק. 

לכן, שלחתי ביום 25.4.20 את השאלות הבאות לשר התקשורת דודי אמסלם ולידיעת צמרת משרד התקשורת ופרטנר:
"הנדון: שינוי הישראליות ברישיון של פרטנר.דודי אמסלם
שלום רב,
1. עלתה לפתע בדף "חוק חפש המידע" של משרד התקשורת, בקשה בנוגע לשינוי ברישיון של פרטנר, וצורף לזה מסמך של המנכ"ל, נתי כהן, [בתמונה משמאל], שמשנה את חובת "הישראליות" ברישיון של פרטנר מ-5% ל-3.82%.
איושר לפרטנר
המסמך הזה היה מוסתר עם היום מהציבור ולא פורסם בשום מקום.
ברשימת תיקוני הרישיון של פרטנר באתר משרד התקשורת (מצ"ב צילום), תיקון מס' 101 - לא קיים.
חסרים ברשימה הזו עוד תיקוני רישיונות המוסתרים עד היום מהציבור. די ברור למה.
2. כתוב באישור המנכ"ל, שהואצלה למנכ"ל סמכות שר התקשורת. הייתכן?
היכן האצלת הסמכות הזו?
הרי השר אמור לדעת, ששינוי כזה אמור להיות באישור לא רק של שר התקשורת, אלא גם באישור ראש הממשלה ובהסכמת שר הביטחון (סעיף בחוק על כל תת סעיפיו).
3. האישור ניתן ע"י המנכ"ל לפי סעיף 4(ה) לחוק, כשהמנכ"ל יודע היטב שזה לא הסעיף הנכון לשינוי כזה ברישיון.
יתרה מכך, המנכ"ל בעצמו הוציא שימוע בדיוק לנושא הזה (מפורט ומנותח בהרחבה כאן), ובשימוע הזה נטען, שניתן להוריד את דרישת "הישראליות" ברישיונות לפי סעיף 13 לחוק. גם זה סעיף לא נכון.
בכל מקרה, אם שינוי האחזקות ברישיונות בעניין "הישראליות" אמור להיעשות לפי סעיף 13 לחוק, כיצד המנכ"ל מוציא אישור שינוי באחזקות לפי סעיף 4(ה)?
4. האם לא מן הדין, שהשר יורה על ביטול המכתב הבלתי חוקי הזה של מנכ"ל משרד התקשורת?
5. אילו תהליכי קבלת החלטות היו במשרד התקשורת טרם הוצאת התיקון הזה והאם השר היה מודע לנושא הזה ואישר אותו (לרבות בדיעבד)?
אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חומרת הנושא".

למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. 

כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה". 

4. "שדידת" לקוחה של קבוצת סלקום.
על סלקום כתבנו קודם בסעיף 2 למעלה, והכאוס בהתנהלות חברה זו עובר כל נורמה מתקבלת על הדעת.
בידי שר התקשורת סמכויות אכיפה אדירות כלפי סלקום (החל מיכולת להכניס את ראשי סלקום לכלא, לשלול לה את הרישיון, להפקיע לה ערבויות, להטיל קנסות ענק ועוד). אולם, בפועל קבוצת סלקום מקבלת "חסינות" - על הכל.

לכן, ביום 8.5.20 שלחתי את השאלה הבאה לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת וצמרת סלקום:
"הנדון: בקשת התייחסות לתלונה של לקוחת סלקום, שנשדדה על ידי סלקום.
שלום רב,
מצ"ב למטה תלונת לקוחה של סלקום, התלונה מדברת בעד עצמה.
אודה להתייחסותכם.
*********************************************************************************************************
"שלום,
בביקור שערכתי במרכז שירות של סלקום, הוצאו לי שני מכשירי טלפון, שני appelle tv ואקס-בוקס. 
התנאי היה שאשאר שלוש שנים.
כששאלתי באם אעבור לחברה אחרת - כמה אשלם? ענו לי 80 שקלים לשלוש שנים...
השכנוע היה אינטנסיבי...שמא איכפת לי שאמשיך לשלם את הסכום, שממילא שילמתי לסלקום.
כמו כן, בשום מקרה הם לא אמרו שמוכרים לי את ה-apple TV.... הם הציגו אותו כממיר מתקדם.
לא נאמר לי, שאני קונה את המכשירים.. ואני בבורותי לא הבנתי דבר.
רק לפני כשבועיים - הבנתי שנפלתי לתרמית.
מסתבר, שאני משלמת הרבה מאוד כסף. כרגע אני חייבת להם כ- 8,000 שקלים (!).
כי לכאורה רכשתי את הממירים.
זאת ועוד, אפילו על מגיני הטלפון, הם גובים למעלה מ- 20 שקלים - לשלוש שנים.
היעלה על הדעת שמישהו ביודעין יחתום על כזה דבר???
אני מזועזעת ומתביישת, שנפלתי לתרמית הזאת.
הלוואי שתמצאו טעם בדבריי".
**********************************************************************************************************
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. 

כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה". 

5. מה יהיה עם מכרז ה-5G שנמשך כבר כ-3 שנים ולא נראה "אור בקצה המנהרה":
בתחום מכרז ה-5G כתבתי הרבה, ושר התקשורת פשוט התעלם. ככה הדרדרנו, בקדנציה הזו שלו כשר, למקום 95 בעולם. אולם, ההצעה החשובה ביותר שלי הוגשמה במלואה במדינות אחרות.

לכן, ביום 14.5.20 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת:
"הנדון: ויתור על מכרז ה-5G.
שלום רב
1 מזמן (למשל כאן סעיף א'), הצעתי לבטל את מכרז התדרים ל-5G ולחלק את התדרים (שיש בשפע ל-5G), ל-3 הרשתות הקיימות בישראל (למשל בהגרלה).
2. יש מדינות, שבדיוק זה מה שהן עשו. דוגמה מובהקת היא ניו-זילנד, שביטלה מכרז לתדרים ב-3.5 גיגהרץ ל-5G וחילקה את התדרים בחינם ל-3 החברות הסלולריות שם, שהיו מעוניינות בתדרים הללו ל-5G.
ראה פירוט כאן:
https://telecoms.com/504285/new-zealand-sensibly-abandons-latest-5g-auction-and-just-hands-the-spectrum-over/
3. האם לא נכון וראוי, כפעולה אחרונה של השר לפני לכתו, לעשות בדיוק את הצעד החיוני הזה?
4. ישראל נמצאת היום במקום 95 בעולם, בגלל מדיניות מוטעית וכושלת של ראשי משרד התקשורת. זו העת, שבה ניתנת לך הזדמנות אחרונה להשאיר חותם חיובי על שוק התקשורת ולשנות את הכיוון הכושל הזה, גם במכרז ה-5G!
5. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חשיבות הנושא".

למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. 

6. רשתות התקשורת בישראל ממשיכות לקרוס בהיקף עצום, וכולם מסתירים את זה.
כל חברות התקשורת עשו מאמצים להמשיך ולפעול במצב החירום ללא תקלות, אבל תקלות הן בלתי נמנעות בתצורה בה שוק התקשורת הישראלי מתנהל. נפילה 1

הבעיה היותר גדולה היא: כשמנסים להסתיר את התקלות.

זה קרה בעבר ויותר מפעם אחת.

כ"שאין דין ואין דיין", הכי טוב לא לדווח ולהסתיר את הנפילות והפאשלות, למרות שהחוק, התקנות והרישיונות של החברות אומרים ומחייבים דברים אחרים לגמרי.

החובה של שר התקשורת ומשרד התקשורת היא לדאוג לשוק תקשורת מתפקד ולהעניש כל מי שהתרשל בתחזוקת הרשת שלו (זה לא קרה בקדנציה של השרים איוב קרא ודודי אמסלם עם המנכ"ל  נתי כהן. די ברור למה. הם לא "עובדי מדינה". הם "עובדי החברות"), או להפיק לקחים מתקלות, שהן בבחינת "כוח עליון", כשאין מאחור רשלנות של איש. נפילות 2

לכן, ביום 15.5.20 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת, בהתייחס ל-2 הגרפים להמחשה ולתיעוד הנפילות שהיו, שנמצאים כאן מצד שמאל (לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה):
"הנדון: 2 נפילות של כל רשתות האינטרנט בישראל, בלילה בין חמישי לשישי (15.5.20).
שלום רב
1. לפנות בוקר ביום 15.5.20 היו 2 נפילות ארציות עצומות ממדים (מצ"ב התמונות של נתוני הרשת הכוללת ושל כמה ספקים מובילים מאתר IIX. הנפילה הייתה בכל ספקי האינטרנט).
הנפילות היו פעם אחת אחרי חצות למשך כרבע שעה ופעם שנייה אחרי חצות וחצי, למשך קרוב לשעה.
2. האם המשרד קיבל הודעה על כך מהספקים?
3. אם כן – מה המקור לנפילה?
4. מה נעשה כדי למנוע נפילה חוזרת?
5. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חשיבות הנושא".

מומחים, ששוחחתי עמם, אומרים, שיש 2 אפשרויות להסביר את מה שקרה: א) נפילות שהיו בבזק בינלאומי בכבל התת ימי והתקלה התפשטה לכל רשת האינטרנט בישראל, במעין "התמוטטות שרשרת". ב) אולי יש לזה קשר לתקיפות הסייבר בימים אלה נגד ישראל, בעיקר מכיוון איראן, תקיפות אודותיהן פרסמנו ממש בימים האחרונים

למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. 

תגובת בזק: "מבדיקה שלנו, לא הייתה בעיה ברשת בזק כלל, "החורים" בגרפים נראים כמו בעיית דגימה/ניהול ולא בעיית רשת. בכל מקרה אצלנו לא זוהתה בעיה."

בינתיים, השר דודי אמסלם קיבל כבר ג'וב חדש (כאן), שכולל כמה יחידות ממשלתיות חשובות וגדולות, משרד שגדול בהרבה בהיקפו ממשרד התקשורת. יש שם הרבה מה להרוס... 

מה אמור לעשות שר התקשורת הבא - יועזיועז הנדל הנדל (בתמונה משמאל)?
בעניין זה פרסמתי כבר 2 כתבות מאוד ברורות: נאחל לשר החדש הצלחה במילוי תפקידו ונבחן את החלטותיו באופן עצמאי, כהרגלנו ונדווח לקוראינו - רק את האמת.

על ידי החלפת השר והמנכ"ל, ניתן (אולי) יהיה לשקם מקצת מההריסות של משרד התקשורת הישראלי ושוק התקשורת הקווי והנייד, משרד, שאמור היה מזמן להיות "רשות לתקשורת" (פירוט להלן), כמקובל בעולם הנאור. משרד הדואג רק לאינטרסים של הציבור, מה שלא מתקיים היום. 

הפתרון (גם ללא הקמת "רשות לתקשורת", מהלך הדורש תהליכי חקיקה לא פשוטים - פירוט להלן) לבעיה האקוטית הקיימת במשרד התקשורת היה די פשוט: השר דודי אמסלם אמור וצריך היה לבטל (או להקפיא עד לביטול), את כל העברת הסמכויות, שביצע השר הקודם איוב קרא לצמרת המשרד (נקרא "אצילת סמכויות" - יותר פרטים כאן), עד שהוא (איוב קרא) נשאר כמעט בלי סמכויות. הוא פשוט חתם על כל מסמך, שהגישו לו. לא הבין, כנראה, בכלל על מה הוא חותם. אולם, השר דודי אמסלם המשיך בדיוק באותו קו ובאותו מצב כאוטי, של היעדר מימוש הסמכויות של השר בתחומים הכי רגישים לציבור ולשוק התקשורת. 

היה צורך בהקפאת "אצילת הסמכויות", השימועים וההחלטות, שמשרד התקשורת הוציא בשנתיים האחרונות,  עד שהשר (דודי אמסלם) יבדוק את הנושאים הללו בעצמו ובסיוע "מטה מקצועי" בלתי תלוי, ויקבל בעצמו החלטות המבוססות על חוקי מדינת ישראל ולא על "חוקי הג'ונגל" וחוקי "רפובליקת בננות". אולם, זה לא קרה בקדנציה של השר דודי אמסלם, ולכן קיוויתי שתהיה קצרה ככל הניתן

אם לא ייעשו תיקונים דחופים של החלפת הצמרת של המשרד, הארגון הנוכחי של המשרד לא יכול לתפקד יותר לאורך זמן במסגרת המשפטית הנוכחית, ונדרשת מהפכה אמתית למשרד הכושל והמכשיל הזה, כי לא ניתן להשלים עם התהום, ששוק התקשורת נפל לתוכו, כתוצאה מרגולציה שגויה, כאוטית וכושלת.

יש לבצע "ניתוח דחוף" בחולה המדמם הזה, שנמצא במצב גסיסה מזה כמה שנים טובות (למעשה זה "צמח" במצב של "מוות קליני" ב"הנשמה מלאכותית"), חולה, ששמו משרד התקשורת הישראלי. 

הטיפול הכושל ברגולציית עולם התקשורת בישראל והטיפול הכושל וחסר האחריות של ראשי משרד התקשורת וגופי הסמך של המשרד בתחום השמירה על האינטרסים הציבוריים וקיום החוק במדינת ישראל (בדגש על חוק התקשורת ותקנותיו), מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 

ראוי כי בנוסף להקמת ''רשות תקשורת לאומית'', יש להקים גם ''ועדה קבועה בכנסת לענייני תקשורת''. גם בארה''ב יש ועדה בקונגרס לענייני תקשורת. לעניות דעתי, יש להוציא את נושא התקשורת מועדת הכלכלה של הכנסת, שעמוסה בנושאים כלכליים מגוונים ואינה מסוגלת להתמחות בתחום התקשורת. היקף תחום התקשורת בישראל הוא מעל 20 מיליארד ש''ח והוא טכנולוגי מאד ורווי בנושאי רגולציה, שמחייבים התמחות מקצועית ייחודית - גם בכנסת ובוועדותיה. 
 

FAREWELL FREE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים