בקדנציה של פחות משנה, דודי אמסלם שבר שיא עולמי של כ-220 כישלונות, החלטות הזויות, פאשלות ושערוריות, בקדנציה קצרה אחת, שהחלה ב-1.6.19. למזלו של שוק התקשורת, דודי אמסלם, מי שללא ספק מחזיק בתואר: "שר התקשורת הגרוע ביותר שהיה אי פעם בישראל", הולך ממשרד התקשורת ולא ישוב אליו.
לפני כניסת השר החדש לתפקידו, "אנקה את השולחן" בחשיפת עוד 6 שערוריות, שרשומות על שמו של דודי אמסלם, שנעשו ממש בימים האחרונים בתחומי הסלולר, האינטרנט והרשתות.
מתי הכאוס בצמרת משרד התקשורת ייעצר וייחקר? העיקרון: "מה שלא ביבי לא חוקרים", כנראה, שולט גם כאן. השתוללות ה-Deep State ("שלטון הפקידים") במשרד התקשורת, בניגוד לכל חוק, תקנה, נורמה ומדיניות - נמשכת עד רגע זה.
מאת:
אבי וייס, 16.5.20, 20:13
לפני כ-3 שבועות חשבתי, שהגיעה העת לסכם את הקדנציה הכושלת של השר הכושל ביותר, שהיה אי פעם בישראל (דודי אמסלם, בתמונה משמאל), ופרסמתי זאת בכתבה תחת הכותרת: "
עוד 23 שערוריות במש' התקשורת: שיא עולמי של כ-200 שערוריות לקדנציה!" (מומלץ לקריאה למי שפספס, אין שום אתר חדשות בישראל, שכותב על נושאים כאלה, שנוגעים לכל צרכן בשוק התקשורת).
אולם, התברר לי חיש מהר, שקצב הפאשלות וההחלטות הכושלות וההזויות
ממשיך ממש עד לרגע פרידתו מהמשרד.
חלק מהפאשלות פרסמתי במאמרים נפרדים מחוץ לפרקי הסדרה (למשל:
כאן,
כאן,
כאן,
כאן,
כאן,
כאן סעיפים 2 ו-4,
כאן ו
כאן),
היקף כזה אדיר של פשלות וכישלונות לא היה מעולם בהיסטוריה של משרד התקשורת, שפועל בהתמדה
נגד האינטרסים של הציבור
ובשירות אינטרסים חיצוניים.
זאת, ללא כל הפוגה, בניגוד לחוקי מדינת ישראל. צמרת משרד זה סבורה, שהיא "חסינה" מחקירות, בגלל ההגנה של "
קליקת הפרקליטים" על מעשיה והחלטותיה בכל התחומים.
לקראת הסתלקותו מהמשרד של שר התקשורת הגרוע אי פעם -
דודי אמסלם, ולקראת כניסת שר חדש למשרד התקשורת (
יועז הנדל), "אנקה את השולחן"
מ-6 שערוריות חדשות, שהצטברו בשבועיים האחרונים במגירה, אך פרסומן נדחק הצידה עד כה, בגלל ההיקף העצום של החלטות שגויות בתחום מצב החירום, שנחת על הציבור בכלל ושוק התקשורת בפרט.
זה מסכם כ-220 שערוריות לשר אחד בקדנציה של כ-11 חודשים וחצי. שיא עולמי של כאוס וביזיונות.
תופעה, שלא הייתה מעולם בשוק התקשורת בישראל (ובספק אם הייתה אי פעם, במקום אחר בעולם).
אדישות מוחלטת, חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות או בכלל וחוסר תפקוד ברמה הכי חמורה, שניתן לצפות משר.
זו אדישות
של השר
דודי אמסלם למה שנעשה במשרד, שהוא הנושא
באחריות מיניסטריאלית להתנהלותו ונושא באחריות לדרדור הנמשך במצב תשתיות התקשורת בישראל (אנו מקום 95 בדירוג העולמי בתחום תשתיות הסלולר) ולאבדן כל חוק ונורמות - בשוק הזה. ברור לי לחלוטין (ולרבים בשוק התקשורת), שהמינוי שלו ע"י רוה"מ לתפקיד שר התקשורת באמצע 2019, היה "מקח טעות" ענק ו
פלופ ציבורי ממדרגה ראשונה.
זה השר היחיד בישראל, שפתח את דרכו כשר במשרד התקשורת
כשהזמין לשבת לצדו בטקס הכניסה לתפקיד את "הבוררת" (מי זו? -
ראה כאן), אבל לא הזמין את אתר Telecom News, האתר היחיד בישראל המוקדש במיוחד לעולם הטלקום. זה האיש.
כעת, תפורטנה להלן
6 החשיפות, שכבר סיימתי לאסוף מידע ולטפל בהן בשבועיים החולפים, והן נחשפות ומוצגות כאן לציבור.
1. האם היה מותר להעלות מחירי חבילות סלולר בתקופת הסגר והחירום עקב מגפת הקורונה?
אחת מהתוצאות האומללות של ההתנהלות הכיאוטית של צמרת משרד התקשורת בתקופת החירום, היא בשאלה, האם החלטת שר התקשורת
דודי אמסלם (
כאן סעיף 4 בהחלטות השר) מתחילת התקופה הזו,
שאסור להעלות מחירים (למי שנגמרה החבילה באמצע תקופת החירום) - האם זו
החלטה תקפה, או רק ספין נוסף של השר על הציבור.
לכן, ביום
2.5.20 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: בלבול הציבור בתקופת החירום בנושא העלאות מחירים.
שבוע טוב ובריא,
1. ביום
18.3.20 החליט שר התקשורת כמה החלטות (
המפורטות בהודעת המשרד לציבור כאן), ובכללן
איסור העלאת מחירים בסלולר בתקופת החירום (מצ"ב צילום ההחלטה על הקפאת העלאת המחירים).
2. אולם, מעיון מדוקדק במסמך,
שהוציא מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן,[בתמונה משמאל], כנראה על דעת השר, ביום
24.3.20 , בסעיף 4 במסמך עולה,
שאין הקפאת מחירים. מצ"ב צילום הקטע המצביע על כך,
שאין הקפאת מחירים בסלולר.
3. ההודעה הזו (
שאין הקפאת מחירים) לא פורסמה לציבור
בשום מקום, בעוד שההודעה על
כן הקפאת מחירים פורסמה בהבלטה לציבור וגם בהבלטה באתר המשרד.
4. מדוע נושא כזה חשוב
הושאר בערפל ללא עדכון לציבור, שהחלטת השר הראשונה
בוטלה?
5. אודה להתייחסות לנוכח
חשיבות הנושא לצרכנים בשוק הסלולרי".
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה
לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. שר התקשורת והמנכ"ל - בפועל הם אינם עובדי ציבור, כי הם שכחו ומזמן עבור מי הם עובדים ומקבלים משכורת, רכב צמוד, נהג צמוד וכך הלאה.
בקצרה: עוד הליך של
כאוס רגולטורי והפרות חוק, רישיונות ותקנות ללא כל בסיס, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת
דודי אמסלם,
כנגד האינטרסים של הציבור, תוך הסתרת כל תהליכי העבודה הרגולטוריים מהציבור.
כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה".
2. "שדידת" לקוחות ספק האינטרנט "רימון" ע"י סלקום, בלי לשאול את הלקוחות, בניגוד לחוק, לתקנות ולהוראות הרישיון.
סיפור כזה מעולם לא שמעתי, וגם לא חשבתי שזה אפשרי.
אולם, מי שקורא את סדרת הכתבות והחשיפות שלנו סביב קבוצת סלקום\IBC, החשיפה האחרונה היא
כאן, לא יכול להיות מופתע מכלום.
זאת סלקום, בהנהגתו של המנכ"ל החדש אבי גבאי, (בתמונה משמאל). תזכורת: פורסם
כאן: "על פי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן:
סלקום היא שיאנית התלונות ב-2019. היא מובילה לשלילה בראש הטבלה, מבין כל החברות שיש בשוק הישראלי (לא רק בין חברות התקשורת).
ביום
13.5.20 שלחתי לשר
דודי אמסלם ולידיעת צמרת משרד התקשורת, צמרת קבוצת סלקום וצמרת חברת ה-ISP "
רימון" את השאלה הבאה:
"הנדון: ניתוק שירותי האינטרנט רימון משירותי התשתית האינטרנטית של סלקום.
שלום רב,
1. קיבלתי מאחד הקוראים הבכירים של אתר טלקום ניוז את הפנייה הדחופה הבאה:
"סלקום לפני זמן מה - הפסיקו
לפתע, ללא כל התראה, את האפשרות לגלוש דרכם כתשתית אינטרנט עם אינטרנט רימון כספק -
ISP ולא יידעו את הלקוחות כלל.
אני גיליתי בטעות אחרי כמה זמן, שאנחנו בכלל לא גולשים על רימון, ואין לנו חסימה, למרות שהמשכנו לשלם לרימון (בלי להרגיש שאנו
מקבלים את האינטרנט מסלקום, ש"חטפו אותנו" מרימון).
גם רימון שמעו זאת פעם ראשונה ממני"
..
2. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חומרת הנושא".
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה
לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה: לקבוצת סלקום יש "
חסינות" מצמרת משרד התקשורת. סלקום (ולא מאתמול) בחסות צמרת משרד התקשורת מספקת שירותי אינטרנט ללא יכולת בחירת ISP על ידי לקוחותיה.
סלקום היא גם ספק התשתית וגם ספק האינטרנט. למה? ככה.
בקצרה: עוד הליך של
כאוס רגולטורי והפרות חוק, רישיונות ותקנות ללא כל בסיס, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת
דודי אמסלם,
כנגד האינטרסים של הציבור, תוך הסתרת כל תהליכי העבודה הרגולטוריים מהציבור.
כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה".
3. מה קרה עם רישון פרטנר ומי שינה בו ולמה, את דרישת "הישראליות" של הבעלים של החברה?
בפרק הקודם בסדרה (
כאן סעיף 2) חשפתי דבר די מוזר ברישיון של פרטנר קווי: נעלם תיקון מס' 15 בנושא "הדדיות" מאתר משרד התקשורת, ללא כל הסבר והוא לא חזר לאתר. זו כנראה אחת ההסתעפויות של "
תיק 4000" המפוברק.
כעת, אנו חושפים עוד תעלומה סביב הרישיון של פרטנר, והפעם בנושא רגיש נוסף (שקשור ל"
תיק 4000" וגם ל"
תיק 5000" שלא נחקר עד כה) והוא
חובת "הישראליות" של בעלי פרטנר. כאן
נעלם תיקון מס' 101 לרישיון פרטנר סלולר.
יצויין, ששינויים זמניים דומים באחזקות הבעלים של חברות תקשורת המרכזיות, שנעשו בעבר, למשל בסלקום, וכמובן בבזק, נעשו ב
חתימת שר (ובאישור רוה"מ ושר הביטחון- במקום שנדרש), לפי הסעיף המתאים בחוק.
לכן, שלחתי ביום
25.4.20 את השאלות הבאות לשר התקשורת
דודי אמסלם ולידיעת צמרת משרד התקשורת ופרטנר:
"הנדון: שינוי הישראליות ברישיון של פרטנר.
שלום רב,
1. עלתה לפתע
בדף "חוק חפש המידע" של משרד התקשורת,
בקשה בנוגע לשינוי ברישיון של פרטנר, וצורף לזה
מסמך של המנכ"ל, נתי כהן, [בתמונה משמאל], שמשנה את
חובת "הישראליות" ברישיון של
פרטנר מ-5% ל-3.82%.
המסמך הזה
היה מוסתר עם היום מהציבור ו
לא פורסם בשום מקום.
ברשימת תיקוני הרישיון של פרטנר באתר משרד התקשורת (
מצ"ב צילום),
תיקון מס' 101 - לא קיים.
חסרים ברשימה הזו
עוד תיקוני רישיונות המוסתרים עד היום מהציבור. די ברור למה.
2. כתוב באישור המנכ"ל,
שהואצלה למנכ"ל סמכות שר התקשורת. הייתכן?
היכן האצלת הסמכות הזו?
הרי השר אמור לדעת, ששינוי כזה
אמור להיות באישור לא רק של שר התקשורת, אלא גם באישור ראש הממשלה ובהסכמת שר הביטחון (
סעיף 4ד בחוק על כל תת סעיפיו).
3. האישור ניתן ע"י המנכ"ל לפי
סעיף 4(ה) לחוק, כשהמנכ"ל
יודע היטב שזה לא הסעיף הנכון לשינוי כזה ברישיון.
יתרה מכך, המנכ"ל בעצמו הוציא שימוע בדיוק לנושא הזה (
מפורט ומנותח בהרחבה כאן), ובשימוע הזה
נטען, שניתן להוריד את דרישת "הישראליות"
ברישיונות לפי סעיף 13 לחוק. גם זה סעיף לא נכון.
בכל מקרה,
אם שינוי האחזקות ברישיונות בעניין "הישראליות" אמור להיעשות לפי סעיף 13 לחוק, כיצד המנכ"ל מוציא אישור שינוי באחזקות לפי סעיף 4(ה)?
4.
האם לא מן הדין, שהשר יורה על ביטול המכתב הבלתי חוקי הזה של מנכ"ל משרד התקשורת?
5.
אילו תהליכי קבלת החלטות היו במשרד התקשורת טרם הוצאת התיקון הזה והאם השר היה מודע לנושא הזה ואישר אותו (לרבות בדיעבד)?
אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חומרת הנושא".
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה
לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה.
כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה".
4. "שדידת" לקוחה של קבוצת סלקום.
על סלקום כתבנו קודם בסעיף 2 למעלה, והכאוס בהתנהלות חברה זו עובר כל נורמה מתקבלת על הדעת.
בידי שר התקשורת
סמכויות אכיפה אדירות כלפי סלקום (החל מיכולת להכניס את ראשי סלקום לכלא, לשלול לה את הרישיון, להפקיע לה ערבויות, להטיל קנסות ענק ועוד). אולם, בפועל קבוצת סלקום מקבלת "חסינות" - על הכל.
לכן, ביום
8.5.20 שלחתי את השאלה הבאה לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת וצמרת סלקום:
"הנדון: בקשת התייחסות לתלונה של לקוחת סלקום, שנשדדה על ידי סלקום.
שלום רב,
מצ"ב למטה תלונת לקוחה של סלקום, התלונה מדברת בעד עצמה.
אודה להתייחסותכם.
*********************************************************************************************************
"שלום,
בביקור שערכתי במרכז שירות של סלקום, הוצאו לי שני מכשירי טלפון, שני appelle tv ואקס-בוקס.
התנאי היה שאשאר שלוש שנים.
כששאלתי באם אעבור לחברה אחרת - כמה אשלם? ענו לי 80 שקלים לשלוש שנים...
השכנוע היה אינטנסיבי...שמא איכפת לי שאמשיך לשלם את הסכום, שממילא שילמתי לסלקום.
כמו כן, בשום מקרה הם לא אמרו שמוכרים לי את ה-apple TV.... הם הציגו אותו כממיר מתקדם.
לא נאמר לי, שאני קונה את המכשירים.. ואני בבורותי לא הבנתי דבר.
רק לפני כשבועיים - הבנתי
שנפלתי לתרמית.
מסתבר, שאני משלמת הרבה מאוד כסף. כרגע אני
חייבת להם כ- 8,000 שקלים (!).
כי לכאורה רכשתי את הממירים.
זאת ועוד, אפילו על מגיני הטלפון, הם גובים למעלה מ-
20 שקלים - לשלוש שנים.
היעלה על הדעת שמישהו ביודעין יחתום על כזה דבר???
אני מזועזעת ומתביישת,
שנפלתי לתרמית הזאת.
הלוואי שתמצאו טעם בדבריי".
**********************************************************************************************************
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה
לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה.
כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה".
5. מה יהיה עם מכרז ה-5G שנמשך כבר כ-3 שנים ולא נראה "אור בקצה המנהרה":
בתחום מכרז ה-5G כתבתי הרבה, ושר התקשורת פשוט התעלם. ככה הדרדרנו, בקדנציה הזו שלו כשר,
למקום 95 בעולם. אולם, ההצעה החשובה ביותר שלי
הוגשמה במלואה במדינות אחרות.
לכן, ביום
14.5.20 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת:
"הנדון: ויתור על מכרז ה-5G.
שלום רב
1 מזמן (למשל
כאן סעיף א'), הצעתי
לבטל את מכרז התדרים ל-
5G ולחלק את התדרים (שיש בשפע ל-
5G), ל-3 הרשתות הקיימות בישראל (למשל בהגרלה).
2.
יש מדינות, שבדיוק זה מה שהן עשו. דוגמה מובהקת היא ניו-זילנד,
שביטלה מכרז לתדרים ב-3.5 גיגהרץ ל-5G וחילקה את התדרים
בחינם ל-3 החברות הסלולריות שם, שהיו מעוניינות בתדרים הללו ל-
5G.
ראה פירוט כאן:
https://telecoms.com/504285/new-zealand-sensibly-abandons-latest-5g-auction-and-just-hands-the-spectrum-over/
3. האם לא נכון וראוי, כפעולה אחרונה של השר לפני לכתו,
לעשות בדיוק את הצעד החיוני הזה?
4. ישראל נמצאת היום במקום 95 בעולם, בגלל מדיניות מוטעית וכושלת של ראשי משרד התקשורת. זו העת, שבה ניתנת לך הזדמנות אחרונה להשאיר חותם חיובי על שוק התקשורת ולשנות את הכיוון הכושל הזה, גם במכרז ה-5G!
5. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חשיבות הנושא".
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה
לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה.
6.
רשתות התקשורת בישראל ממשיכות לקרוס בהיקף עצום, וכולם מסתירים את זה.
כל חברות התקשורת עשו מאמצים להמשיך ולפעול במצב החירום ללא תקלות, אבל תקלות הן בלתי נמנעות בתצורה בה שוק התקשורת הישראלי מתנהל.
הבעיה היותר גדולה היא:
כשמנסים להסתיר את התקלות.
זה קרה בעבר
ויותר מפעם אחת.
כ"שאין דין ואין דיין", הכי טוב לא לדווח ולהסתיר את הנפילות והפאשלות, למרות שהחוק, התקנות והרישיונות של החברות אומרים ומחייבים דברים אחרים לגמרי.
החובה של שר התקשורת ומשרד התקשורת היא
לדאוג לשוק תקשורת מתפקד ולהעניש כל מי שהתרשל בתחזוקת הרשת שלו (זה לא קרה בקדנציה של השרים
איוב קרא ו
דודי אמסלם עם המנכ"ל
נתי כהן. די ברור למה. הם לא "עובדי מדינה". הם "עובדי החברות"), או
להפיק לקחים מתקלות, שהן בבחינת "כוח עליון", כשאין מאחור רשלנות של איש.
לכן, ביום 1
5.5.20 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת ולידיעת צמרת משרד התקשורת, בהתייחס ל-2 הגרפים להמחשה ולתיעוד הנפילות שהיו, שנמצאים כאן מצד שמאל (לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה):
"הנדון: 2 נפילות של כל רשתות האינטרנט בישראל, בלילה בין חמישי לשישי (15.5.20).
שלום רב
1. לפנות בוקר ביום 15.5.20 היו
2 נפילות ארציות עצומות ממדים (מצ"ב התמונות של נתוני הרשת הכוללת ושל כמה ספקים מובילים מאתר
IIX. הנפילה הייתה
בכל ספקי האינטרנט).
הנפילות היו פעם אחת אחרי חצות למשך כרבע שעה ופעם שנייה אחרי חצות וחצי, למשך קרוב לשעה.
2. האם המשרד קיבל הודעה על כך מהספקים?
3. אם כן – מה המקור לנפילה?
4. מה נעשה כדי למנוע נפילה חוזרת?
5. אודה להתייחסות דחופה, לנוכח חשיבות הנושא".
מומחים, ששוחחתי עמם, אומרים, שיש 2 אפשרויות להסביר את מה שקרה: א) נפילות שהיו בבזק בינלאומי בכבל התת ימי והתקלה התפשטה לכל רשת האינטרנט בישראל, במעין "התמוטטות שרשרת". ב) אולי יש לזה קשר לתקיפות הסייבר בימים אלה נגד ישראל, בעיקר מכיוון איראן, תקיפות
אודותיהן פרסמנו ממש בימים האחרונים.
למרות שניסיתי וחזרתי וניסיתי לקבל תשובה, תשובה
לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה.
תגובת בזק: "מבדיקה שלנו, לא הייתה בעיה ברשת בזק כלל, "החורים" בגרפים נראים כמו בעיית דגימה/ניהול ולא בעיית רשת. בכל מקרה אצלנו לא זוהתה בעיה."
בינתיים, השר
דודי אמסלם קיבל כבר ג'וב חדש (
כאן), שכולל כמה יחידות ממשלתיות חשובות וגדולות, משרד
שגדול בהרבה בהיקפו ממשרד התקשורת. יש שם
הרבה מה להרוס...
מה אמור לעשות שר התקשורת הבא - יועז הנדל (בתמונה משמאל)
?
בעניין זה פרסמתי כבר 2 כתבות מאוד ברורות:
נאחל לשר החדש הצלחה במילוי תפקידו ונבחן את החלטותיו באופן עצמאי, כהרגלנו ונדווח לקוראינו - רק את האמת.
על ידי החלפת השר והמנכ"ל, ניתן (אולי) יהיה לשקם מקצת מההריסות של משרד התקשורת הישראלי ושוק התקשורת הקווי והנייד, משרד, שאמור היה מזמן להיות "
רשות לתקשורת" (פירוט להלן), כמקובל בעולם הנאור. משרד הדואג רק
לאינטרסים של הציבור, מה שלא מתקיים היום.
הפתרון (גם ללא הקמת "רשות לתקשורת", מהלך הדורש תהליכי חקיקה לא פשוטים - פירוט להלן) לבעיה האקוטית הקיימת במשרד התקשורת היה די פשוט: השר
דודי אמסלם אמור וצריך היה לבטל (או להקפיא עד לביטול), את כל העברת הסמכויות, שביצע השר הקודם
איוב קרא לצמרת המשרד (נקרא "
אצילת סמכויות" - יותר פרטים
כאן), עד שהוא (
איוב קרא) נשאר כמעט בלי סמכויות. הוא פשוט חתם על כל מסמך, שהגישו לו. לא הבין, כנראה, בכלל על מה הוא חותם. אולם, השר
דודי אמסלם המשיך
בדיוק באותו קו ובאותו מצב כאוטי, של היעדר מימוש הסמכויות של השר בתחומים הכי רגישים לציבור ולשוק התקשורת.
היה צורך בהקפאת "אצילת הסמכויות", השימועים וההחלטות, שמשרד התקשורת הוציא בשנתיים האחרונות, עד שהשר (
דודי אמסלם) יבדוק את הנושאים הללו בעצמו ובסיוע "מטה מקצועי" בלתי תלוי, ויקבל בעצמו החלטות המבוססות על חוקי מדינת ישראל ולא על "חוקי הג'ונגל" וחוקי "רפובליקת בננות". אולם,
זה לא קרה בקדנציה של השר
דודי אמסלם, ולכן קיוויתי
שתהיה קצרה ככל הניתן.
אם לא ייעשו תיקונים דחופים של
החלפת הצמרת של המשרד, הארגון הנוכחי של המשרד לא יכול לתפקד יותר לאורך זמן במסגרת המשפטית הנוכחית, ונדרשת מהפכה אמתית למשרד הכושל והמכשיל הזה, כי לא ניתן להשלים עם
התהום, ששוק התקשורת נפל לתוכו, כתוצאה מרגולציה שגויה, כאוטית וכושלת.
יש לבצע "ניתוח דחוף" בחולה המדמם הזה, שנמצא במצב גסיסה מזה כמה שנים טובות (למעשה זה "צמח" במצב של "מוות קליני" ב"הנשמה מלאכותית"), חולה, ששמו משרד התקשורת הישראלי.
הטיפול הכושל ברגולציית עולם התקשורת בישראל והטיפול הכושל וחסר האחריות של ראשי משרד התקשורת וגופי הסמך של המשרד בתחום השמירה על האינטרסים הציבוריים וקיום החוק במדינת ישראל (בדגש על חוק התקשורת ותקנותיו), מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק.
ראוי כי בנוסף להקמת ''רשות תקשורת לאומית'', יש להקים גם ''ועדה קבועה בכנסת לענייני תקשורת''. גם בארה''ב יש ועדה בקונגרס לענייני תקשורת. לעניות דעתי, יש להוציא את נושא התקשורת מועדת הכלכלה של הכנסת, שעמוסה בנושאים כלכליים מגוונים ואינה מסוגלת להתמחות בתחום התקשורת. היקף תחום התקשורת בישראל הוא מעל 20 מיליארד ש''ח והוא טכנולוגי מאד ורווי בנושאי רגולציה, שמחייבים התמחות מקצועית ייחודית - גם בכנסת ובוועדותיה.