Telecom News - עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא גוגל ופייסבוק?

עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא גוגל ופייסבוק?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא גוגל ופייסבוק?
שר התקשורת יועז הנדל הולך בעקבות קודמיו והוציא מכתב כנגד גוגל ופייסבוק, שהן גוזלות את הפרנסה מתושבי ישראל, לא משלמות מיסים בישראל וגם מפרסמות פייק ניוז. בשם מי השר הוציא את הפנייה הזו? מי בדיוק הפעיל אותו? רמז: בעבר חשפתי, שאת איוב קרא הפעילה מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין. מי הפעם? תעלומה שתיפתר בקלות כאן.
עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 29.6.20, 22:57יועז הנדל

הערב, דובר שר התקשורת יועז הנדל, (השר - בתמונה משמאל) הוציא הודעה מאוד מוזרה, בלשון המעטה, לכלי התקשורת [ציטוט]:
*****************************************************************
"שר התקשורת חה״כ יועז הנדל בפניה ללשכת הפרסום הממשלתית (לפ״מ): יש לחשוף את נתוני ההשקעה הממשלתית בפרסום בגוגל ופייסבוק.

לאור הקשיים של גופי התקשרות בישראל בשנים האחרונות, ולאור ירידה בהיקף הפרסום כחול-לבן בייחוד בתקופת הקורונה, פנה היום שר התקשורת חה״כ יועז הנדל ללפ״מ בדרישה לפרסם את נתוני ההשקעה הממשלתיים בפרסום בחברות פייסבוק וגוגל. 

״תקופת הקורונה הכניסה גופים אלו למשבר כלכלי עצום והם כיום בסכנת קריסה מיידית״ ציין הנדל במכתב. 

עוד ציין כי ״מזה זמן אנו חוזים בתכנים הקוראים לפעילות דה-לגיטימציה של ישראל המפורסמים ברשתות, והחברות אינן עושות די בכדי להילחם בתופעות אלו ולמגרן״. 

על כן מבקש הנדל כחלק מבחינה רחבה של כשלי השוק לבדוק מחדש גם את הקולות הקוראים לפרסום במדיה חברתית. החברות שאינן נדרשות לשלם מיסים בישראל משפיעות לרעה על התחרות ועל השיח הציבורי".

*********************************************************************

מי "הפעיל" את השר לפנות בנושאים שלא בתחום אחריותו המיניסטריאלית (גביית מיסים, תעסוקה, משבר כלכלי תעסוקתי, היקפי הפרסום בגופי התקשורת, לפ"מ - לשכת הפרסום הממשלתית וכיו"ב)?

מהיכן הוא שאב את הנתונים, שפייסבוק וגוגל אחראיות לכל הצרות הכלכליות הקיימות בישראל?

מי החליט שיש כשלי שוק בפייסבוק ובגוגל? זה בא לו בחלום?

אולי כשל השוק המרכזי זה דף הפייסבוק של השר ודף הפייסבוק של משרד התקשורת שמפזרים ספינים ושקרים כל הזמן לציבור? 

בפעם הקודמת, שחשפתי את התהליכים הללו (של הפעלת שר התקשורת כנגד פייסבוק וגוגל) זה ההשר לשעבר איוב קראיה בתקופת השר איוב קרא, (בתמונה משמאל), שהוציא הודעה די דומה לתקשורת ופרסמתי זאת תחת הכותרת: "עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא מיסים באינטרנט?".

זו כתבה מומלצת לקריאה למי שפספס. כך "הגלגל מסתובב", עם ספינים שקריים ממוחזרים שוב ושוב, והשגיאות הטפשיות והחוזרות על עצמן של פוליטיקאים קטנים - נשארות ללא כל שינוי, לא חשוב השם של השר. 

בזמנו, חשפתי מי בדיוק הפעיל את השר איוב קרא, כדי לצאת במתקפה (כושלת, יש לצייןׂׂׂ) מול פייסבוק וגוגל: טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט. 

ומי מפעיל את השר יועז הנדל כעת?
לא צריך להיות בלש מתוחכם כדי לגלות את זה.

ההודעה הזו מגיעה ממש כמה שעות אחרי פרסום החלטת השר יועז הנדל בעניין "חלוקת כספי הביד" (מה זה? מפורט כאן). הודעה, שגרמה לרשת ולקשת לצאת מדעתן... 

אם לא די בכך, השר יועז הנדל גם רומז בצורה שלא משתמעת לשתי פנים מי בדיוק הפעיל אותו, והוא כותב זאת ממש בתחילת הודעתו: "לאור הקשיים של גופי התקשורת בישראל בשנים האחרונות, ולאור ירידה בהיקף הפרסום כחול-לבן בייחוד בתקופת הקורונה..." "תקופת הקורונה הכניסה גופים אלו למשבר כלכלי עצום והם כיום בסכנת קריסה מיידית".

כלומר: הוא מופעל או ע"י רשת או ע"י קשת (או שתיהן גם יחד)... 

כך פועל איש ציבור, עובד מדינה, ברמת שר, שר התקשורת, בשירות הטייקונים והבעלים של ערוצי 12 ו-13.

האינטרס הציבורי של תושבי ישראל - ממנו והלאה.

שקיפות - ממנו והלאה. 

מבהיל, מרגיז ומזעזע גם יחד. 

 
פאשלה
עדכון 15.7.20: שר התקשורת חזר בו (לפחות לגבי פייסבוק) מההכרזה ההזויה הנמצאת כאן למעלה, הודעה שהוציא ברגע של טפשות וככניעה לרשת ולקשת.
להלן הודעת דובר השר:
"בתום פגישה בין שר התקשורת יועז הנדל לבין מנכ"לית פייסבוק ישראל עדעדי סופר-תאניי סופר תאני [בתמונה משמא] סיכמו הצדדים כי:

1. סיוע לעסקים קטנים בקורונה - סיוע בטרנספורמציה דיגיטלית, בדגש על עצמאיים ועסקים שבסכנת קריסה לאור המצב. פרוייקט שקודם בשיתוף פעולה עם בית הנשיא ומשרד התקשורת מברך על המהלך ויירתם לסייע. 

2. יוקם שולחן עגול בנושא מאבק באנטישמיות באינטרנט עם נציגי משרדי ממשלה, חברות הייטק ורשתות חברתיות נוספות. 

3. פייסבוק עדכנה שבעניין תשלום מיסים, מעבר למה שמשלמת כחוק, החלה לעבור בכל העולם למודל של מיסוי מקומי.

עוד סוכם כי בכל הנוגע לשוק הפרסום והתוכן תערך פגישה נוספת בתקווה להביא בשורה לציבור בנושא.

שר התקשורת חה"כ יועז הנדל:
"ההשקעה של פייסבוק וחברות בינלאומיות נוספות בישראל היא חשובה, ויש לעודד את ההשקעה ולהסיר חסמים. מצד שני, על מדינת ישראל לשמור על האינטרסים שלה ושל תושביה בכל הקשור לתוכן אנטישמי, תשלום מיסים בישראל, וסיוע לקהילה.
בתקופה כזו נדרשים מנועי צמיחה ויצירת משרות. חברות התקשורת וההזנק ישראליות וזרות שפועלות בישראל הן חלק מכך".

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל:
״אני מודה לשר התקשורת על הפגישה החשובה שבה שוחחנו על המשימה של פייסבוק בישראל, על העבודה שלנו עם עסקים קטנים ובינוניים, שתסייע להם לצמוח בתקופה בה המשק משתקם, ועל נושאים נוספים שעל הפרק. שיח פתוח עם קובעי מדיניות ושמירה על שקיפות חשובים לכל הצדדים ואנו מברכים על כך״."



 
 
Bookmark and Share