Telecom News - שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים!

שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים!
בזמן שכולם עסוקים במשבר הכלכלי במשק, שר התקשורת יועז הנדל, מאחורי גבו של ראש הממשלה נתניהו והממשלה כולה, ללא כל בסיס חוקי, חתם (בחתימת ידו) על הטבה מדהימה ל-3 טייקונים (הבעלים של: הוט, סלקום ופרטנר), לא לשלם מיסים בישראל. זו הטבה, ששווה להם מאות מיליוני ש"ח בשנה. חשיפת התרגיל המדהים, הפלילי, לכאורה, והמקומם ביותר, שהשר לא רוצה שתדעו, שנעשה דווקא כעת על ידו ללא אישור רוה"מ הדרוש על פי החוק.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 10.7.20, 07:30שר התקשורת

שר התקשורת יועז הנדל משמיע בימים האחרונים שוב ושוב ספינים על הצורך לשמור על כלכלת ישראל ולעזור למובטלים ולעצמאים חסרי הפרנסה, שנפגעו עקב מגפת הקורונה, דוגמת מה שיש כאן בתצלום משמאל ובתצלום בתחתית הכתבה. 

אמש הוא חזר על זה בנוסח קצת שונה, אבל באותו כיוון:
לדאוג למקומות עבודה - יועז הנדל

הוא גם שלח מכתב נזעם (כאן) - למה גוגל ופייסבוק לא משלמות מיסים בישראל. 

אולם, ספינים לחוד ומציאות לחוד.

אני הזהרתי בתחילת השנה את השר דודי אמסלם, לא ללכת במתווה, שראשי "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת" הכינו לו בתחילת שנה זו, כדי לסייע ל-3 טייקונים לא לשלם מיסים בישראל ול"הלבין" את העבירות, שהם עוברים, בכך, שהם למעשה, לא עונים על הגדרת "הישראליות" הנדרשת מהם בחוק וברישיון של החברות בהן הם מחזיקים, ואז יידרשו לשלם מיסים בישראל, ופרסמתי זאת תחת הכותרת: "עוד תרגיל של "הקליקה" ל"הלבנת עבירות", הפעם בשת"פ השב"כ!".

השר דודי אמסלם פעל נכון ונמנע מלחתום על זה. כנראה הוא הבין, ש"עובדים עליו". 

במקביל ובלי כל קשר לכתבה שלי, פרסם הכתב הכלכלי ארז רביב ב-Davar1, כתבה נוקבת בנושא השימוע הזה, בה הוא הזים את שני הטיעונים המרכזיים (הכוזבים) שמשרד התקשורת הציג, כסיבות לרפורמה הרגולטורית הזו בתחום ה"ישראליות" בחברות התקשורת: 1) הקלת נטל בירוקרטי, 1) עידוד משקיעים. הכתבה של ארז רביב פורסמה תחת הכותרת: "מוכרים את התקשורת. משרד התקשורת מציע: שליטה מלאה לזרים בחברות תקשורת בישראל. ההצעה שתוריד את חובת האזרחות הישראלית מהבעלות על חברות תקשורת מכילה משמעויות כלכליות, ביטחוניות וחברתיות רחבות | האם ראוי שתעבור ללא חקיקה ובזמן ממשלת מעבר?". כתבה זו מומלצת מאוד לקריאה, כחומר רקע משלים לחשיפה כאן. 

החשיפה: ביומו האחרון כמנכ"ל המשרד, במקום להכין את המשרד ושוק התקשורת לקראת הסגר השני עקב מגפת הקורונה, "יו"ר הקליקה של אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת", נתי כהן, המנכ"ל היוצא של המשרד, בתמנתי כהןונה משמאל, בגיבוי חברת הקליקה הבכירה (היועצת המשפטית של המשרד, שמעורבת באין ספור תרגילים משמעתיים ופליליים - לכאורה, שאחד מהם נחשף אתמול, ו"אוהדת" קבוצת סלקום \ IBC ממניעים כלכליים), הצליח הפעם להחתים את השר הטרי יועז הנדל על ההחלטות הבלתי חוקיות והמקוממות הללו.

מדובר בהחלטות המספקות הטבות רגולטוריות ל-3 טייקונים (פירוט בהמשך לגבי כל אחד מהם), בהיקף כספי מצטבר אדיר - שמה שיש ב"תיק 4000" - נראה ממש זעיר לידם. 

רק 3 מסמכים בחתימת השר עלו עד כה לאתר המשרד ביום 7.7.20, ללא כל הודעה לציבור, למרות ש-3 המסמכים הללו נחתמו ע"י השר יועז הנדל ביום 1.7.20 (אפשר לראות זאת ב"מאפייני המסמך", למשל של סלקום הנמצא כאן, או של פרטנר הנמצא כאן).

לא ידוע כמה מסמכים נוספים זהים קיימים בחתימת השר - להערכתי עוד כמות לא קטנה של מסמכים - שעדיין מוחבאים. 

למה זה קרה כעת? כי זה ממש "בער" לבעלים של סלקום (עקב "מצבו הפיננסי" בהשקעותיו בישראל), וזו הייתה "מתנת הפרידה" של נתי כהן ועו"ד דנה נויפלד - עבורו.

זה גם שימש כהכנה לרכישה של גולן טלקום ע"י סלקום, כך שהחברה (גולן טלקום) תעבור מבעלות ישראלית לבעלות ארגנטינאית. 

כל זאת, בניגוד לחוק, בניגוד לתקנות ולצווים הקיימים, בלי שהשימוע (המצוי כאן, וכאן) הסתיים ותוצאותיו לא פורסמו, גם לא פורסמו הצווים המאפשרים את השינוייים הללו, צווים, שהיו בשימועים ולא פורסמו כנדרש.

העיקר: ראש הממשלה והממשלה לא קיבלו עדכון על השינויים הללו ולא אישר\ו אותם בכלל, כנדרש בחוק.

אולם, כל זה לא עניין בכלל את השר יועז הנדל, שחתם במו ידיו, בלי לדווח לציבור (הוא שכח, שהבטיח וכמה פעמים לפעול "בשקיפות"), על "הלבנת" העבירות של אותם 3 טייקונים ובכך הוא מאפשר להם בתרגיל רגולטורי מסריח ביותר, שמייד אפרט מה הוא, לקבל פטור שיישאר סודימחובת "הישראליות" שהם נדרשים לעמוד בה, ובכך הם פטורים מתשלומי מיסים בישראל, מה ששווה להם מאות מיליוני ש"ח לשנה (לכל אחד).

זה לא מקרי, שבכל מסמכי השימועים אין שום ניתוח כלכלי, מה המשמעות של הפטור מ"הישראליות", של אותם טייקונים. 

למי ששואל - כבר אענה: לבזק אין בעיה כזו, כי מי שרכש את Bcom, חברת האם של בזק, קרן סרצ'לייט האמריקאית, הקרן הזו ביצעה את הרכישה בשותפות עסקית וכלכלית עם דוד פורר, ישראלי העונה על כל הדרישות של "ישראליות". זאת, כדי לענות על דרישת "הישראליות" ב"היתר השליטה" בבזק, והיא (קרן סרצ'לייט) אכן קיבלה את "היתר השליטה" בבזק מהשר דודי אמסלם ובאישור היועמ"ש (כאן). 

לאור ההתפתחות הטרייה, החמורה והמזעזעת הזו, שלחתי ביום 8.7.20 לשר התקשורת יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת (כולל למנכ"לית החדשה: לירן אבישר בן-חורין), את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: חתימה על תיקוני רישיונות שלא על פי החוק, במטרה "להלבין עבירות" של כמה טייקונים.
שלום רב,
1. היום השר חתם על תיקוני רישיונות לכמה חברות תקשורת (סלקום, גולן טלקום, פרטנר תקשורת), שלא על פי חוקי מדינת ישראל ובכלל זה:
א. הכותרת של התיקון כוללת את המילים "לאחר ששקלתי את טענותיה של חברת X" בעוד שחוק התקשורת קובע, שיש לשקול דברים אחרים לגמרי, בשינוי תנאי הרישיון.
ב. סעיף 4(ה) לחוק התקשורת לא מקנה לשר שום סמכות לתקן את הרישיון כמו שתוקן, מפני שהתיקון נוגע לסעיפים אחרים בחוק, שדורשים אישור ראש הממשלה והממשלה.  
ג. סעיף 13 בחוק בכלל לא עוסק בנושא "הישראליות" או אחזקות ובעלות בחברות, ולכן אינו יכול להיות בסיס לשינוי ההגדרה של הישראליות והאחזקות.
סעיף זה בכלל לא מאפשר לשב"כ לתת איזה הנחיות והחלטות בתחום הבעלות, הישראליות והאחזקות.
2. הסברים נוספים יש כאן.
3. מדוע השר חתם על התיקונים הבלתי חוקיים הללו ברישיונות דווקא כעת (מה שהשר הקודם - דוד אמסלם נמנע מלחתום)?
4. אודה להתייחסותך הדחופה, בהתייחס לכך, שכנראה, השר אמור לחתום על תיקונים בלתי חוקיים כאלה גם לשאר החברות בשוק התקשורת.
5. האם לא מן הדין, שהשר יביא את הנושא לאישור הממשלה (לאחר ביטול האישורים, שכבר חתם עליהם), לאחר התייעצות ביועץ המשפטי לממשלה, לאור העובדה, שהמטרה הברורה של השינויים הללו, היא "להלבין עבירות" של כמה טייקונים (ובראשם הבעלים של הוט וסלקום) ולחסוך להם תשלומי מיסים בישראל - בהיקפים עצומים?"

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).
לצפצף על עוד כמה חוקים באי מענה לשאלותיי - זה כבר דבר פעוט ערך, מול הצטברות ההחלטות, שטעונות חקירה דחופה, של הטבות הרגולטוריות הענקיות הללו ל-3 טייקונים.

מענה לשאלות שעולות מהחשיפה:

1. מה השב"כ בכלל עושה כאן, בהחלטה הרגולטורית הנוגעת לרישיונות של החברות, בתחום הגדרת "הישראליות" של הבעלים של החברות הללו?

תשובה:
זה הוסבר כבר בכתבה הקודמת - כאן.

בקצרה: התפקיד של השב"כ בעניין אישורי הבעלות והבעלים ("היתר שליטה") בחברות התקשורת הוא לאשר מבחינה בטחונית את הבעלים ועוד כמה נושאים הקשורים לביטחון המדינה (האזנות סתר, ביטחון מידע וכיו"ב).

אין לשב"כ שום מעמד בשום חוק לקבוע מה אחוזי השליטה, שיהיו בחברות, ואין לו שום הסמכה בשום חוק או תקנה, לתת פטור מ"ישראליות" לבעלי החברות הללו. 

לכן, התפקיד החדש של השב"כ כאן, לפי ההמצאה של "הקליקה": השב"כ ייתן לטייקונים, בעלי החברות, פטור מ"ישראליות", ואתם (וגם הבורסה, מס הכנסה, או כל גוף אחר בישראל) בכלל לא תדעו, שיש אישור כזה, כי המסמכים של השב"כ הם סודיים...  

ככה ההלבנה \ הפטור של "הישראליות" של הטייקונים, תהפוך לסודית.

לא היה כדבר הזה מעולם בתולדות משרד התקשורת, שמחביאים החלטות - אצל השב"כ.

ממתי תפקיד השב"כ (או של שר התקשורת) לעודד השקעות של טייקונים זרים בתשתיות התקשורת בישראל ולהקל על כניסתם לישראל? ולמה שלא יהיה להם שותף ישראלי (כמו שקורה למשל בבזק)? יש גופי ממשלה אחרים שעסוקים בנושאים הללו ואיש מהגופים הללו לא היה מעורב בהחלטות כאן! מלבד זאת, הכישלון של הבעלים של פרטנר (סבן), הוט (דרהי) ושל סלקום (אלשטיין) בהשקעותיהם בשוק התקשורת, יכול להוביל למסקנה הפוכה לגמרי: שאין לעודד משקיעים זרים להיות הבעלים של חברות תקשורת ישראליות... 


ובכלל, השב"כ כפוף לראש הממשלה ולא לשר התקשורת, וראש הממשלה בכלל לא אישר את התרגיל המסריח ביותר הזה ולא חתם עליו. ככה - הכל סודי וחושבים, שאני לא יכול לחשוף זאת... 

2. מה אומרים החוק, התקנות והרישיון הקיים, בעניין "הישראליות"?
הם אומרים דבר אחד מאוד פשוט, ואדגים את זה בצילום הסעיף המתאים ברישיון של סלקום (ברישיון של פרטנר - כאן, זה די דומה):
רישיון סלקום "ישראליות"

כלומר: יש צורך, שמבין בעלי השליטה בחברה, לפחות 5% מהמניות יוחזקו בידי "ישראלים". יש הגדרות בחוק, בתקנות וברישיון מה זה "ישראלי". 

השינוי ברישיון, שחתם עליו השר יועז הנדל, מאפשר לשב"כ (בתיאום עם צמרת משרד התקשורת) לתת אישור של "פטור מישראליות" - לטייקונים.

כלומר: הפטור הוא, שלא יהיו 5% מהמניות בידי ישראלי, שעל פי חוקי המס בישראל, משלם מיסים בישראל.

כך, הטייקון הזר לא ישלם אגורה של מיסים בישראל. 

3. מיהם 3 הטייקונים המקבלים כעת את ההטבה הרגולטורית מהשר יועז הנדל ולמה?

א. אדוארדו אלשטיין, הבעלים של קבוצת סלקום. 
כבר כשהוא רכש את המניות של הקבוצה מנוחי דנקנר, היו לו בעיות קשות בתחום "היתר השליטה" בסלקום (כי הוא תושב ארגנטינה), ולכן נעשו אז כמה תרגילים (שהם חלק מ"תיק 5000", שטרם נחקר), שמי שמתעניין בפרטים של תחילת התרגילים הללו, שהחלו ב-2017, חשפתי אותם אז בהרחבה עם שלל מסמכים: כאן וכאן. זה גם נזכר כאן בסעיף 6. 

אולם, התרגילים המסובכים הללו, הכבידו על אדוארדו אלשטיין, שבתקופה האחרונה נמצא בצרות כלכליות בהשקעותיו בישראל, שלא כאן המקום לפרטן, ולכן נולד הצורך להוריד את ה"ישראבלוף" של "הישראליות" המדומה שלו.

כל התרגיל, שחתם עליו כעת השר יועז הנדל - נועד קודם כל - עבורו. 

ב. פטריק דרהי, הבעלים של קבוצת הוט. 
על השיטה, שבה פטריק דרהי הפך ל"ישראלי", אפשר לספר סיפור בלשי שלם, שנדלג עליו כעת. אחרי ההנפקה של הפירמידה שלו, נחשף מקום מגוריו הקבוע והיכן הוא משלם מיסים (לא בישראל). 

לכן, פניתי כמה פעמים בשאלות נוקבות, בעניין קיום חובת "הישראליות" שלו (אי קיום החובה הזו אמור לכלול סנקציות מאוד כבדות וחמורות מצד משרד התקשרות, עד כדי שלילת הרישיון של החברה). למשל שאלתי זאת כאן בסעיף 6, או כאן בסעיף 10.  תשובות לא קיבלתי.

הוא השני, שהתרגיל החדש של השר יועז הנדל נועד עבורו. יודגש, שעדיין המסמך הנוגע להוט - מוסתר. כך, שתוכנו לא ידוע לי. אבל אני מניח, שהמסמך להוט יהיה זהה לה של: סלקום, גולן טלקום (שמועמדת לרכישה ע"י סלקום. כיום גולן טלקום מוחזקת ע"י ישראלים, ומטרת התיקון לאפשר רכישתה ע"י בעלים תושב ארגנטינה) ופרטנר, 3 המסמכים, שכבר עלו לאתר המשרד. 

ג. לי קה שינג, יו"ר קבוצת האציסון מהונג-קונג (סין), הבעלים של פרטנר.
כאן הסיפור קצת מורכב, כי, למעשה, האצ'יסון טרם קיבלה "היתר שליטה" על פרטנר, מטעמים שונים ומשונים (ייתכן בגלל שהם סינים... והאמריקאים מתנגדים, שסינים יחזיקו בתשתיות תקשורת בארה"ב ובישראל), ולכן נתי כהן קיבל בסתר החלטה, ללא כל בסיס חוקי, להוריד להם את "דרישת הישראליות" כמעט לחצי, במקום 5% רק 3.8%, וכשחשפתי (כאן סעיף 13) את התרגיל הבלתי חוקי הזה - התעלמו ממני. 

היות ועדיין לא ברור אם הא'ציסון תמשיך להיות הבעלים של פרטנר, גם בגלל שלא קיבלה עד היום "היתר שליטה" על פרטנר, למרות ההקלה של נתי כהן, ההטבה הרגולטורית החדשה של יועז הנדל ללי קה שינג, תהיה אקטואלית, רק במקרה, שהוא ממשיך להיות הבעלים של פרטנר, אחרי אישור של "היתר שליטה". 

4. מה הבעיה בעניין הניסוח של תיקון הרישיונות, שהשר נשאל על ידי כאן למעלה?
הבעיה פשוטה וחמורה גם יחד. בתיקון הרישיון השר כותב בכותרת את הנימוקים להחלטתו, למשל, במסמך הנוגע לסלקום כתב כך: "לאחר ששקלתי את טענותיה של חברת סלקום...".

הוא (השר) בכלל, על פי החוק, אמור לשקול שיקולים אחרים, לא של "טענותיה של סלקום".

הוא (השר) לא נציג של סלקום במשרד התקשורת.

הוא נציג הציבור ונבחר ציבור
. וכך בדיוק כתוב בחוק:
שיקולים במתן רישיון
שיקולים במתן רישיון 2

5. לפי אילו סעיפים השר אמור לקבל החלטות לעניין "הישראליות" של בעלי חברות התקשורת החיוניות לשוק התקשורת?
כל ההחלטות אמורות להתקבל לפי סעיף 4ד ו-4ה לחוק. זהו. 

כל התיקונים (והשימועים, שקדמו להם) מסתמכים על סעיף 13 בחוק, סעיף, שבכלל לא נוגע בנושא זה ואין בו שום עיסוק בתחום האחזקות ו"הישראליות", שום הסמכה לשר ו\או לשב"כ לתת פטור מ"ישראליות".

בקיצור - מדובר כאן בהונאה רגולטורית.

הנה תצלום של סעיף 13, שעוסק בנושא חשוב אבל לא לעניין האחזקות ו"הישראליות":
סעיף 13 לחוק התקשורת

כל סעיפי המשנה בסעיף 13 הזה מצוים כאן בתצלום מתחת, ואין בהם שום התייחסות לעניין האחזקות ו"הישראליות" (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
סעיף 13

כלומר: נתי כהן, ביחד עם היועצת המשפטית של המשרד, "בישלו" כאן יצירת "פיקציה משפטית" המסתמכת על סעיף בחוק, שלא נוגע לעניין בכלל. 

לכן, בכתבה הקודמת, לאחר ששאלתי את השר (אז דודי אמסלם) שאלות רבות שלא נענו, כתבתי כך: 
  • ההגדרה של"ישראליות" אינה אינטרס של השב"כ, אלא של מדינת ישראל. לכן, הסכמות השב"כ לשינויים, שהציע מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן - אין להן תוקף
  • האינטרסים של "ישראליות" הם לא רק בהיבטים הביטחוניים של בעלי חברות תשתיות התקשורת. יש היבטים לא פחות חשובים כגון: הזיקה של בעלי התשתיות למדינת ישראל, השקעות ורכישות גומלין במדינת ישראל, אי משיכת המשאבים של ישראל לחו"ל (כבר ראינו כיצד בעלי IBC השבדי, הביא לבניית Data Center, כביכול לצרכי החברה, מכספי משלמי המסים בישראל - במתקן שנבנה בשבדיה...), תשלום מיסים בישראל (הטייקונים, שעומדים מאחורי סלקום, פרטנר והוט, לא מעוניינים לשלם מיסים בישראל, אלא במקלטי מס, או במדינות, שבהן המס הוא מזערי), התחייבות להעסקת עובדים מישראל לאורך זמן, זיקה לשמירה על כללי התחרות בישראל לרבות זיקה לשמירה על חוקי הצרכנות והגנת הצרכן הישראלי, ועוד ועוד. לכל הנושאים הללו - אין שום קשר לשב"כ.
  • לכן, השיקול לגבי ה"ישראליות" של בעלי תשתיות התקשורת, חייב להיות, ככתוב במפורש בחוק, של הממשלה בכללותה, באישור הכנסת (בשינויי חקיקה ולא רק באישור התקמת בוועדת הכלכלה), ולא של השב"כ, ובשינויי חקיקה מלאים ומתאימים בכנסת, כי הכנסת היא זו שקבעה ואישרה את הצורך ב"ישראליות", בסעיפים רבים בחוק התקשורת
  • תיקון תקנות המשנות סדרי עולם, כדי "להלבין עבירות" בדיעבד, הוא דבר בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת במדינת חוק. קודם צריך לטפל בעבירות ואחרי כן אפשר לדון בשינוי הכללים, אם בכלל.
  • את התקנות החדשות הכינה היועצת המשפטית של משרד התקשורת (ראה כאן), עו"ד דנה נויפלד, שיש לה "הסדרי ניגוד עניינים", שלא בוטלו, שנראים סותרים לחלוטין את המגמה והתוכן של השימוע הזה והתקנות, שהוכנו על ידה כחלק מהשימוע, תיקונים בעלי משמשות כלכלית מאוד כבדה, לטובת האינטרסים הכלכליים של בעלי סלקום ו-IBC.  
6. למה השר יועז הנדל חתם על המסמכים הללו כעת - בלי לבדוק?
מתחילת דרכו, למעשה כבר מהיום הראשון, השר יועז הנדל "נפל בשבי" של "הקליקה", בגלל סדרת החלטות שגויה, שקיבל כבר ביומו הראשון בתפקיד. מאז, הוא "שבוי" בידי "הקליקה" ורצונותיה.

בנוסף, אין לו מטה מקצועי וכל האנשים שהביא עימו למשרד התקשורת, לרבות המנכ"לית, וגם הוא עצמו, אין לאיש מכל הצוות החדש הזה, צל של מושג, ניסיון, השכלה, או ידע, בתחום רגולציית עולם התקשורת.

בנוסף, השר לא הקים לידו "גוף מייעץ" ("ועדה מייעצת", כמקובל ברוב המשרדים הממשלתיים, של "נציגי ציבור מוסמכים"), כדי לבחון כל החלטה רגולטורית, מבחינת האינטרס הציבורי שלה. נקודה אחרונה: אין לשר מערכת ייעוץ משפטי עצמאית, והוא תלוי בייעוץ המשפטי של חברי "הקליקה" שבמשרד, ייעוץ שיכול להוליך אותו שולל בקלות, כמו במקרה כאן. זה לא מפחית מאומה מאחריותו כשר, כי הוא זה שחתם בחתימת ידו על ההחלטות.  

שורה תחתונה:
השר יועז הנדל ממשיך ליישם כל מה שה-Deep State מכתיב לו. השר ממשיך להיות מובל - במקום להוביל.

חוק, תקנות, נהלים, צווים, ממשלה, ראש הממשלה, טובת הציבור - זה לא מעניין את השר יועז הנדל - בכלל. 

טובת הטייקונים והדאגה לכיסם, שלא יידרשו חס וחלילה לשלם מיסים בישראל - זה הדבר הכי חשוב לו - ממש כיום, על רקע המצב הכלכלי של מדינת ישראל, עקב מגפת הקורונה. 

לא פלא, שאני מפנה את הקוראים שוב לכתבה הנוקבת והחשובה ביותר, במיוחד אחרי החשיפה המצויה למעלה: 
"מה יגרום לך להצטרף לקריאה לפטר ובדחיפות את שר התקשורת יועז הנדל?".

 
ראיון עם השר יועז הנדל
צילום מתוך הסרטון של השר, של הראיון, שהשר קיים עם אילנה דיין. זה חלק משרשרת הספינים של השר יועז הנדל הטוען, שהוא דואג לפרנסה של אזרחי ישראל. במציאות - הוא דואג לכיס של הטייקונים! הוא לא דואג למקומות עבודה ולא להכנסות ממסים מטייקונים, הכנסות שיממנו מקומות עבודה ותשלומים למובטלים ולעצמאים!
TAX FREE
TAX FREE
עדכון 10.7.20, 19:00: הוגשה תלונה ליועמ"ש בגין מה שמתואר כאן למעלה. אישור קבלת התלונה נמצא כאן

עדכון 6.10.20: החלטת פרקליט המדינה (אליו הועברה התלונה מהיועמ"ש) - כאן.

עדכון 11.7.20, 21:30ארז רביב מ-Davar1 פרסם (כאן) מאמר נוסף בנושא תחת הכותרת: "הנדל מאפשר שליטה זרה בתשתיות. שר התקשורת אישר שליטה של אזרחים זרים בפרטנר, סלקום וגולן טלקום. על פי ההחלטה, השר וראש הממשלה יוכלו להתיר גם שליטה של תאגידים זרים בחברות תקשורת | המרוויחים המידיים: האצ'יסון הסינית שתוכל לשלוט באופן ישיר בפרטנר, ואדוארדו אלשטיין ששולט סלקום". מומלץ לקריאה. 

עדכון 13.7.20 08:00: הרגע סיימתי ראיון מרתק ברדיו עם אבי רצון ב"גלי ישראל" בנושא של "הלבנת הישראליות של הטייקונים" - חשיפה לגבי מהלך סודי ומסריח ביותר, במיוחד על רקע המחאה החברתית והקשיים הכלכליים, שביצע מאחורי גבכם, השר יועז הנדל. בשיחת הרדיו חשפתי עוד כמה פרטים מביכים, שהשר לא רוצה שתדעו אודותיו. הלינק לכל הראיון כאן: https://bit.ly/YoazAviWeiss. מומלץ להאזנה. 

עדכון 13.7.20 17:30:
א. ההקלה לחברת פרטנר ב"ישראליות" (3.82% במקום 5%, ראה סעיף 3ג' לעיל), הוארכה בחתימת השר יועז הנדל (קודם חתם על זה, משום מה, המנכ"ל נתי כהן, בחוסר סמכות) עד 1 לנובמבר 2020: כאן. זאת, ללא כל נימוק או איזה הסבר למה ההקלה הזו ממשיכה. 

ב. פורסמו - באחור רב - החתימות של השר בתיקוני הרישיונות בנוגע להקלות ב"ישראליות" (בטופס לא חוקי, כמוסבר בסעיף 4 לעיל), לשתי חברות התקשורת הבאות:
1) מרתון 018 אקספון (We4G) - כאן
2) הוט - מובייל - כאן

עדכון 16.7.20: לאחר אישר ההקלות במאות מיליוני ש"ח בחובת "הישראליות" לבעלים של סלקום (אדוארדו אלשטיין), מגיע כצפוי השלב הבא, כמופיע בהודעת דוברות משרד התקשורת כאן [ציטוט מלא]: "המלצת הדרג המקצועי במשרד התקשורת בעניין עסקת המיזוג בין החברות סלקום לגולן טלקום. הדרג המקצועי במשרד מסר היום את המלצתו לשר התקשורת, חבר הכנסת יועז הנדל, וקבע כי אין מניעה לעסקת המיזוג בין החברות סלקום לגולן טלקום בכפוף לתנאים ובמתכונת שיאשר המשרד. לאחר בחינה יסודית ומעמיקה של הבקשה למיזוג החברות, מסר היום הדרג המקצועי את המלצתו לשר." זו כל ההודעה. לא צורף אליה שום מסמך. כלומר: אם לא הבנתם, ההמלצות הן סודיות, כי הן לא פורסמו, במסגרת מדיניות השקיפות של שר התקשורת, יועז הנדל... 

ההודעה של סלקום בנושא זה לבורסה נמצאת כאן. סלקום מדווחת לבורסה יותר ממה שמשרד התקשורת מדווח לציבור... 

התחזיות שלי מ-2015, אז סלקום ניסתה לראשונה לרכוש את גולן טלקום וכשלה (כאן), במבט לאחור - התגשמו כמעט 1:1. אי אפשר להיות אופטימי מהאישור ששר התקשרות יועז הנדל ייתן בקרוב לסלקום לרכוש את גולן טלקום. גם כעת אפשר לחזור על המשפט שכתבתי אז ותקף גם כיום: למעשה זו עסקה המתאימה לעולם התחתון ולא לעולם התקשורת. 

כתבתי אז במחצית 2015, שהידרדרנו למקום 58, אחרי כמעט כל מדינות ערב, וכיום, במחצית 2020 אנו במקום ה-92. התודות לראשי משרד התקשורת ולשרים שמנהלים בעשור האחרון ובמיוחד בשלוש השנים האחרונות את שוק התקשורת, בכאוס רגולטורי מוחלט. 

עדכון 17.11.20: הוגשה תלונה למבקר המדינה בגין אי מענה של משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין, לתלונה בנושא "הישראליות של פטריק דרהי". אישור קבלת התלונה נמצא כאן

עדכון 24.11.20: כנראה בעקבות תלונתי למבקר המדינה, קיבלתי לפתע, אחרי שעברו שנתיים מפנייתי, תגובה ממועצת הכבלים והלויין הנמצאת כאן. מדובר בתשובה שקרית הטוענת שכאילו לא שלחתי הוכחות לפיהן פטריק דרהי אינו ישראלי (ההוכחות צורפו לפנייתי מלפני שנתיים).

לכן מייד עניתי בזו הלשון, למועצת הכבלים והלוויין ולשר התקשורת יועז הנדל:
"בפנייתי היו בהחלט הוכחות מרישומים בבורסה בהולנד ובארה"ב שדרהי אינו תושב ישראל.
מה שכתוב בתשובה הוא שקר מוחלט. 
בהמשך למה שכתבתי כאן למעלה, בחיפוש פשוט בגוגל הייתם מוצאים שהוא (על פי הצהרתו והודעתו לבורסות) תושב שוויץ
למשל כאן (צרפתי זאת לפנייתי הראשונה והחלטתם להתעלם כאילו לא קיבלתם את זה ומסמכים נוספים ששלחתי), בלינק כאן (מצ"ב הקטע שחתכתי מהדף):
https://www.forbes.com/profile/patrick-drahi/?sh=40e082626f9e
ממליץ שתבטלו את התשובה השקרית ששלחתם אלי." 

עדכון 28.11.20: הוגשה תלונה חדשה למשרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין בנושא הישראליות של פטריק דרהי. התלונה נמצאת כאן במלואה. אישור קבלת התלונה נמצא כאן
הוגשה תלונה גם למשרד התקשורת עצמו, בנושא הישראליות של פטריק דרהי. התלונה נמצאת כאן במלואה. אישור קבלת התלונה - כאן

עדכון 1.11.23משרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין ממשיכים לשקר בלי למצמץ בעניין "הישראליות" המזויפת של פטריק דרהי כבעלים של קבוצת הוט ודחו את הערר של אבי וייס בנושא זה - כאן



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים