Telecom News - צפצוף שר התקשורת על החלטת היועמ"ש הרסה את הפעלת הדומיין ".ישראל"!

צפצוף שר התקשורת על החלטת היועמ"ש הרסה את הפעלת הדומיין ".ישראל"!

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> צפצוף שר התקשורת על החלטת היועמ"ש הרסה את הפעלת הדומיין ".ישראל"!
חשיפת מה ששר התקשורת יועז הנדל מסתיר מהציבור, כדי להגן ולחפות על מהלכים לא חוקיים של המנכ"ל הפורש נתי כהן, שהוביל במסמכים מוסתרים לכך, שהמהלך לדומיין חדש למשתמשי האינטרנט בישראל בשם ".ישראל" נתקע ולא הופעל ב-ICANN (ארגון האינטרנט העולמי). חשיפת מסמך סודי נוסף של המנכ"ל, שהוסתר מהציבור. 
מאת: אבי וייס, 25.8.207, 07:30חה"כ יועז הנדל

מזה שנים, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, עו"ד יורם הכהן, מחפש מקור הכנסה חדש לאיגוד האינטרנט הישראלי, איגוד הנמצא בצרות כלכליות עם קרוב לאפס חברים, ובתחילת 2017 עלה הרעיון לפתוח דומיין ("שם מתחם") חדש של ".יל", כדומיין שיחליף בהדרגה את הסיומת האנגלית המקובלת עד היום בישראל: "co.il", כשם המתחם של ישראל.

הרעיון הזה קומם רבים (למה שהאיגוד ינהל זאת בלי מכרז בלי בסיס חוקי?) ובסוף הרעיון הוכשל גם ע"י "ועדת השמות הממשלתית", וגופים נוספים, שהתנגדו לסיומת הזו.

משרד התקשורת תמך בחשאי במהלך והסתיר זאת היטב, עד שחשפנו את התמיכה הזו, שנעשתה ע"י המנכ"ל דאז (ו"עד מדינה" בהווה) שלמה פילבר, בכתבה: "חשיפת אישור שניתן לאיגוד האינטרנט כדי "לעשות קופה" מדומיין עברי חדש". 

בתקופה אחרי הדחת שלמה פילבר ולפני מינוי מנכ"ל חדש, התחמק שמילה מימון, בהיותו מנכ"ל בפועל, לגמרי מהתעסקות בנושא (מכתבו מצוי כאן). כך, שהנושא הזה הוקפא לכמה חודשים. 

אחרי הכישלון הזה, בהרצת שם המתחם החדש ".יל", מנכ"ל איגוד האינטרנט, עו"ד יורם הכהן, לא התייאש והחל לקדם במרץ את הסיומת ".ישראל" והפעם זכה בתמיכה גורפת של מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, שהחליף גם את שלמה פילבר וגם את שמילה מימון שהיה מנכ"ל בפועל אחרי אחרי פילבר. כ"כ קיבל הסכמת "האקדמיה ללשון" שהתנגדה קודם לכן לסיומת ".יל" והסכימה לסיומת ".ישראל".

המהלך הזה הוסתר היטב מהציבור והוביל לכך, שראשי המשרד (המנכ"ל נתי כהן והשר איוב קרא), פשוט שיקרו לכנסת, לממשלה ולציבור בנושא, כפי שחשפתי במאמר: "מדוע משרד התקשורת שיקר לכנסת, לממשלה ולציבור בנושא "שמות מתחם"?".

בעקבות חשיפת מסכת השקרים, צמרת המשררפי הוידהד הבכירה קיבלה אזהרה ישירה ואישית בנושא (את האזהרה הראשונה קיבל איוב קרא, אבל בינתיים התחלף השר, והשר, שקיבל שוב את האזהרה, היה דודי אמסלם).

האזהרה באה גם מחברת שירותי האינטרנט דומיין דה נט, שמזה שנים רושמת שמות מתחם בעברית ב- ICANN (ארגון האינטרנט העולמי), כרשם דומיינים מוסמך, וגם מוותיקים באיגוד האינטרנט ומבכירי משרד התקשורת דוגמת רפי הוידה, (בתמונה משמאל), רועי שלומי וגם מאתר Telecom News, כמפורט בכתבה: "הסתבכות בתחום הדומיינים. חשיפת התראה לפני תביעה לשר התקשורת".

איגוד האינטרנט פעל רבות לקדם את הדומיין החדש ".ישראל", בלי לדווח על הסיוע הרב, שקיבל בסתר, ממנכ"ל משרד התקשורת, ופעילות האיגוד פורסמה במאמר תחת הכותרת: "בקרוב: כתובת מלאה בעברית לאתרי אינטרנט ישראליים עם הסיומת ".ישראל"."

אולם, מה שנעשה בסתר ובניגוד לחוק, אין לו סיכוי להצליח. זה היה די ברור בכתבות שלי, בכל מהלך החשיפות שלי ושל רפי הוידה, שמלווה את הנושא הזה שנים רבות.

האזהרה, שנשלחה לשר ולמנכ"ל, הובילה לכך, שהמנכ"ל הפורש, נתי כהן, עבר ל"פעילות מחתרתית" מוחלטת בנושא וקיבל החלטות ללא כל דיונים, פרוטוקולים ועקבות.

אולם, המסמך הכי חשוב בחתימת ידו יצא בטעות לאור (כאן), דרך "חוק חופש המידע" לבקשת רועי שלומי וחשפנו מסמך חשוב זה ברבים, מה שעורר סערה בקרב העוסקים בתחום.

את פעילותו המחתרתית של המנכ"ל נתי כהן חשפתי במלואה במאמר: "חשיפת הפעילות ללא בסיס חוקי של מנכ"ל משרד התקשורת בתחום הדומיינים!."

החשיפה הזו בכלל לא הזיזה לנתי כהן, משום שהוא קיבל גיבוי וחיפוי מלאים מהשר יועז הנדל, (בתמונה למעלה משמאל).

בינתיים, רפי הוידה, שפנה ליועמ"ש בנושא, קיבל תשובה מאוד ברורה וחדה מהיועמ"ש בנושא, שעיקרה נראה בתצלום כאן:
מסמך היועמ"ש

אולם, השר יועז הנדל החליט לצפצף גם על החלטת היועמ"ש ולתת גיבוי למה שנתי כהן עשה ועושה.
חשפתי זאת במאמר: "שר התקשורת החליט לצפצף על החלטת היועמ"ש כדי לחפות על המנכ"ל הפורש.

כך, השר יועז הנדל, שמתיימר להיות כטענתו בין אלה ה"שומרים על שלטון החוק בישראל ומגינים על היועמ"ש", חבר מפלגה, שחרטה על דגלה את "מניעת הפגיעה במוסדות מערכת המשפט ובמיוחד היועמ"ש", עושה בדיוק את ההפך: החליט לעבור על החוק בכבודו ובעצמו ולצפצף בלי למצמץ על החלטת היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, בנושא הדומיינים. זאת, כדי לחפות ולגבות את המנכ"ל הפורש, נתי כהן, שהוציא מכתב סודי, לא חוקי בחתימת ידו בתחום הדומיינים, מכתב, שנחשף על ידי. 

בנוסף, השר יועז הנדל הסתיר את מעורבותם של עוד בעלי תפקידים בכירים במשרד בשערורייה אתי שמואליהזו. למשל, את מעורבותה של אתי שמואלי, (בתמונה משמאל), מנהלת אגף הנדסת תקשורת במשרד התקשורת.

חשפתי זאת במאמר: "שר התקשורת מסתיר עשרות מסמכים (ב"עידן השקיפות") שיכולים להפילו!" (בסעיף 3). 

וכעת להתפתחות החדשה. 

כנראה ב-ICANN (ארגון האינטרנט העולמי) קראו את החשיפות שלי, ולכן החליטו להקפיא את הסיומת ".ישראל" ולא לאפשר שימוש בה, כמופיע בהודעה הזו (2 תצלומים):
ICANN

ICANNN IANA

לכן, ביום 20.8.20 שלחתי את סדרת השאלות הדחופה הבאה לשר התקשורת, יועז הנדל, למנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, בזו הלשון:
הנדון: קידום נושא סיומת שם מתחם: .ישראל. 
שלום רב,
1. בהמשך להחלטת היועמ"ש (ממחלקת ייעוץ וחקיקה, שענתה בשמו) המצ"ב, החלטה, שנותחה כאן, עולה, על פי עיון באתר רישום שמות המתחם העולמי של ICANN, ששמו IANAכאן, כמופיע ב-2 התצלומים המצ"ב, שם המתחם (דומיין) .ישראל נרשם ב-IANA ביום 16.6.20, אבל שם מתחם זה לא הוקצה (Not Assigned) לשום גוף, בהיעדר גוף ממשלתי רשמי בישראל, שיכול לבצע הסכם עם ICANN בנושא זה.

2. אני חוזר על המלצתי לקבוע את האחריות של מדינת ישראל על הנושא הזה ולהעביר את הצעת החוק המצ"ב בממשלה ובכנסת (המחבר: רפי הוידה, לשעבר מ"מ המדען הראשי במשרד התקשורת).

3. לאור המצב הנוכחי, בו הנושא תקוע ללא כל תזוזה ופתרון, אין מנוס לדעתי, בהידברות מתאימה עם משרד המשפטים\היועץ המשפטי לממשלה, במטרה להסדיר את תחום שמות המתחם בישראל. כך, שהמדינה תפעל בהקדם, למנות מפעיל מוסמך וראוי להפעלת המרשם הלאומי של שמות המתחם בסיומת ישראל בעברית ובאנגלית, תוך ביצוע הליך חוקי וראוי לבחירתו ומתן פרסום רשמי לבחירתו.

4. אודה להתייחסות השר לנושא זה."

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי וחזרתי וניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

הסיפור הזה לא נגמר. עוד מסמך סודי נחשף.

ממש בימים האחרונים הצלחתי לחשוף מסמך חשוב נוסף של המנכ"ל, נתי כהן, המסמך נמצא כאן במלואו, מסמך, שכרגיל הוסתר היטב על ידו וע"י השר, יועז הנדל, מהציבור.

המסמך הוצא על ידו ב- 23.6.20 בעת שכבר היה ב"חפיפה" להעברת תפקיד המנכ"ל ללירן אבישר בן-חורין. כך, שקשה להאמין, שהיא לא ראתה את המכתב הזה, טרם הוצאתו, כי היא הייתה כבר בלשכת המנכ"ל.

במרכז המכתב של נתי כהן יש 2 סעיפים מאוד מוזרים והנה התצלום של הסעיפים הללו, שסותרים אחד את השני:
מכתב נתי כהן

לכן, ביום 20.8.20 הוצאתי  את סדרת השאלות הדחופה ביותר הבאה לשר התקשורת, יועז הנדל, למנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, בזו הלשון:
"הנדון: מכתב נוסף של המנכ"ל, שהוסתר עד היום, בנושא סיומת שם מתחם: .ישראל.
שלום רב,
1. בהמשך להחלטת היועמ"ש (ממחלקת ייעוץ וחקיקה, שענתה בשמו) כאן, החלטה, שנותחה כאן, מתגלה כעת, שממש מספר ימים לפני סיום תפקידו, מנכ"ל המשרד היוצא - נתי כהן הוציא תחת ידו את המכתב המצ"ב, שבו הוא מבצע "גלגול לאחור" ממכתבו הקודם (כאן), שגם הוא הוסתר היטב מהציבור עד שנחשף, ומעלה טיעון והיפוכו - במסמך אחד:
א. המשרד לא עוסק בשמות מתחם.
ב. אבל בכל זאת המשרד הוציא מסמך בתחום שם המתחם .ישראל, לבקשת איגוד האינטרנט...


2. אני מבין, שהסתרת המסמכים הללו (שאין בהם שום דבר סודי, מלבד חשיפת הקשרים המוזרים והלא ברורים, בין המנכ"ל של המשרד למנכ"ל איגוד האינטרנט), הם במסגרת "מדיניות השקיפות", שהכריז עליה השר, וכמה פעמים.

3. היות וכעת המנכ"ל לשעבר נתי כהן מודה בעצמו בחתימת ידו, שהמשרד לא עוסק בשמות מתחם, מהיעדר סמכות חוקית, מדוע שבקשתי הקודמת (המצויה כאן) על כך, שהשר יורה על ביטול המכתב הקודם של המנכ"ל ל-ICANN, לא תמומש לאלתר?

זאת, היות והמסמך של המנכ"ל ל-ICANN הוצא בחוסר סמכות, בהליך חשאי ולא מתועד, ללא כל שימוע או איזה הליך ציבורי ידוע, כנגד החלטת היועמ"ש ובניגוד מוחלט למסמך מדיניות השר (סעיף 5.3), מסמך, שעדיין בתוקף.

4. אודה להתייחסות השר לנושא זה."

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי וחזרתי וניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

שר התקשורת, יועז הנדל, והמנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, כנראה סבורים, שהם יכולים להמשיך בשיטת חסמב"ה (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט), לצפצף על החלטות היועמ"ש, לפעול בחוסר שקיפות מוחלט, לזלזל בהחלטות מדיניות כתובה של שר תקשורת קודם ולצפצף על חוקי מדינת ישראל, והכל יהיה סבבה, "כאילו כלום" ושהכתם הזה "ירד בכביסה".

הם פשוט טועים. 

SECRET FREE

 
עדכון 25.8.20, 10:00: התלונה ליועמ"ש בנושא "שמות המתחם" עודכנה (כאן) לאור החשיפה החדשה. אישור קבלת התלונה המעודכנת - כאן.

עדכון 14.9.20: היועמ"ש החליט להעביר את התלונה לטיפולו של עו"ד מאיר לוין - משנה ליועמ"ש (משפט כלכלי) - כאן



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב