Telecom News - גלים מילימטריים: יועז הנדל מאחז עיניים, ממחזר החלטת קודמו ומנכסה לעצמו

גלים מילימטריים: יועז הנדל מאחז עיניים, ממחזר החלטת קודמו ומנכסה לעצמו

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> גלים מילימטריים: יועז הנדל מאחז עיניים, ממחזר החלטת קודמו ומנכסה לעצמו
גלים מילימטריים: יועז הנדל מאחז עיניים, ממחזר החלטת קודמו ומנכסה לעצמו
מאת: מערכת Telecom News, 16.9.20, 12:55השר יועז הנדל
 
שר התקשורת חתם על תיקון תקנה המאפשר קידום טכנולוגיית גלים מילימטריים בארץ. קודמו בתפקיד דודי אמסלם כבר אישר וחתם, והשוק לא חיכה לחתימת ההחלטה של הנדל, שרק השלימה כמה פרטים טכניים. מאז שדודי אמסלם חתם ואישר כבר נפרסו אלפי התקנות. השוק לא חיכה להנדל.

ביום 5.9.20 פרסמנו מאמר תחת הכותרת: הגלים המילימטריים ינצחו "מלמטה" בניגוד לתכניות שר התקשורת יועז הנדל.

כותרת הביניים הייתה: תכנית הסיבים לבתים (
FTTH) של הנדל, שנועדה, למעשה, לבנות לו מפלגה על הגב והכיס של קבוצת סלקום\IBC, פוסלת כל חלופה לפס רחב לבתים, בניגוד למקובל בעולם הנאור. אך תחום אחד כבר ממריא בישראל וזה תחום הגלים המילימטריים בשימוש חופשי, חיבורים של עד 1 גיגה ואף למעלה מזה - באוויר. "הרכבת כבר יצאה מהתחנה" ושום שר תקשורת כבר לא יוכל לעצור את המהפכה הזו. חברות, ארגונים, עסקים, רשויות מקומיות, מוסדות ואנשים פרטיים, לא מוכנים לחכות לסיבים ומזמינים חיבורים זולים בגלים מילימטריים, שיש להם אישור רגולטורי, (כבר ע"י שר התקשורת הקודם דודי אמסלם), בעוד שתכנית הנדל לחיבורי סיבים זה בעתיד, רק אחרי חקיקה בכנסת ושינויי תקנות ורישיונות. זה הבדל חשוב מאוד. קוראים לו: Time To Market. ונכון להיום, יש כבר אלפי התקנות של גלים מילימטריים, וזה "מתפשט כמו אש בשדה קוצים". מי הן החברות הפועלות בתחום?

הסבר טכנולוגי מלא ומפורט לנושא יש במאמר של מיכאל פנחס, שפורסם תחת הכותרת: "הסיבות למעבר לגלים מילימטריים לחיבורי פס רחב באוויר לעסק ולמשרד". מומלץ לקריאה למי שמעוניין להכיר את הנושא הזה לעומקו. הסברים טכניים נוספים יש בסרטון יוטיוב בתחתית הכתבה מיום 5.9.20. 

שר התקשורת דוד אמסלם, ממש ימים לפני שסיים את תפקידו, חתם ופרסם ב"רשומות" (כאן) ואח"כ בהודעה לציבור באתר המשרד (כאן), את הפטור מרישוי ואגרות לתדרים של גלים מילימטריים בתחום של 57 גה"ץ עד 66 גה"ץ.

הכותרת של ההחלטה שלו הייתה כזו [ציטוט]: "משרד התקשורת מאפשר לראשונה הנגשת אינטנרט אולטרה מהיר באופן אלחוטי שיאפשר עבודה ולמידה מרחוק בישובים מרוחקים שעד כה סבלו מהעדר תשתיות מספקות".

כלומר, חיבורי גלים מילימטריים הם זה מכבר כבר כאן, עם אישור רגולטורי.

כעת, שר התקשורת מנכס את הכל לעצמו ועובד בעיניים על הציבור, שלא בקיא בנושא. השר יועז הנדל חתם רק על כמה עדכונים מינוריים ושוליים לתקנה שחתם עליה כבר השר דודי אמסלם. זה הכל. איש בשוק לא המתין לתיקונים הללו. 

הדבר הכי חשוב ששר התקשורת יועז הנדל היה אמור לבצע לאחר החלטת קודמו, השר דודי אמסלם, זה לאשר את מסמך "מדיניות שר התקשורת בתחום הגלים המילימטריים", נושא שהשימוע עליו כבר הסתיים מזמן (כאן). לפני כשנה (!). אולם, זה לא נעשה. התעלמות מוחלטת.
אצל השר יועז הנדל - הכל ספינים ושקרים. ככה הוא מיומו הראשון בתפקיד ועד רגע זה. 


****************************************
הודעת משרד התקשורת מהיום:
שר התקשורת חתם על תיקון חקיקה המאפשר קידום טכנולוגיה אלחוטית פורצת דרך לפרישה של אינטרנט אולטרה מהיר בישראל
המהלך מייצר הזדמנויות לשימוש בתשתיות אלחוטיות מתקדמות באמצעות הקלות ברישוי.

"טכנולוגיית 'הגלים מילימטריים' היא טכנולוגיה המאפשרת מתן שירותי תקשורת בקצבים מהירים באופן פשוט, בעלויות נמוכות וללא צורך בעבודות תשתית נרחבות ברחובות ובבניינים עצמם וכן מאפשרת העברת מידע בפס רחב באזורים מאתגרים מבחינה טופוגרפית או נטולי תשתית בקרקע. זאת, עד השלמת פרישת תשתית סיבים נייחת.

דוגמא ליישומים אפשריים:
  • הטכנולוגיה מאפשרת לחבר למרחק של עד 1 ק"מ כל בית, בית ספר או מבנה ציבורי, מבני תעשיה ועוד לסיב אופטי קרוב, ובכך לגשר על הק"מ (קילומטר) האחרון, שכאמור בד"כ נושא בעלות גבוהה וקשה לחיבור.
  • הפתרון מאפשר לראשונה יישום אלחוטי, חסכוני ומהיר המקדם את תפיסת 'העיר החכמה' צעד משמעותי קדימה.
  • מאפשרת לגשר על הזמן ,שיידרש עד שכל בית יחובר לסיבים אופטיים ותשתיות מתקדמות אחרות ובכך לאפשר ליישובי פריפריה, שכונות ללא תשתיות ועוד, להנות מחיבור אינטרנט מהיר, שהפך בתקופה האחרונה למשאב חיוני בתחום לימוד מרחוק, עבודה מרחוק ועוד.
המהלך יקדם ויעודד היקף השימוש בטכנולוגיה זו. תיקוני החקיקה נוגעים לאפשרות השימוש בתדרי ה V-BAND-ללא הליכים מורכבים להקצאתם ולשימוש בהם וכן לביטול האגרות הכרוכות בשימוש בהם (יישום המדיניות האמורה הואבתחום התדרים 57 עד 66 גיגה הרץ).

יועז  הנדל, שר התקשורת: "הצבנו יעד ברור להביא אינטרנט אולטרה מהיר לכל בית בישראל ולכל אזור לצד המאמץ המרכזי, שהמשרד מקדם - פרישת דור 5 ופרישת סיבים אופטיים ומהלך זה מאפשר קידום טכנולוגיה אלחוטית נוספת המאפשרת זאת".

לירן אבישר בן-חורין, מנכל"ית משרד התקשורת: ״המשרד מסיר חסם כניסה נוסף כדי שחברות ורשויות מקומיות תוכלנה לפעול לפרישת תשתית אלחוטית רחבת פס משלימה, שניתנת לשימוש, בין היתר, באזורים בעלי תוואי קרקע קשה לפרישה, בקצב מהיר. גם טכנולוגיה זו מאפשרת אינטרנט בקצבים מהירים, שדרוש ליישום תפיסת הערים החכמות ופיתוח התעשייה והכלכלה, הנחוצים ביתר שאת בעת הזו״.
****************************************

התקנות החדשות שהשר יועז הנדל חתם עליהם נמצאות כאן - למתעניינים. 

גלים מילימטריים
 
 
עדכון 13.10.20: פורסם כאן ע"י אבי בליזובסקי ב-Chiportal (כותרת בלבד): "Cambium Networks הכריזה על אימוץ טכנולוגיית ה- 60GHz, פיתוח ישראלי של קוואלקום ישראל."

עדכון 29.10.20: פורסם כאן: "גלים מילימטריים בתל שבע: לקראת השלמת פריסת WIFI ברחבי המועצה. 
כמענה לצורך ללמידה מרחוק של מערכת החינוך, לבעיות הגישה לתשתית התקשורת הקווית והסלולארית, וכחלק משיפור השירותים לתושבים, המועצה המקומית תל-שבע פורסת רשת תקשורת מהירה, בגלים מילימטריים, שתספק שירותי Wifi חינמיים, ברחבי המועצה.
הפרויקט, בהיקף של כ-775,000 ₪ (בשלב זה), ממומן מתקציבי החלטת הממשלה מס` 2397 לפיתוח כלכלי וחברתי בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב, ומלווה על ידי משרדי הפנים ומשרד הכלכלה והתעשיה."

עדכון 15.1.21: חברת מיקרוטיק ישראל (מודולו תקשורת), המייבאת את קו ה-60 גיגהרץ של חברת מיקרוטיק - Mikrotik  לישראל (פרטי המוצר המוביל נמצאים כאן וכאן), הגישו בקשה למשרד התקשורת לקבל אישור על כל קו המוצרים של מיקרוטיק בתחום הגלים המילימטריים. לחברה יש כבר התקנות בישראל, גם במסגרת ניסויים וגם התקנות (ע"י אינטגרטור מקומי) ברשות הפלסטינאית. מדובר בקו מוצרים מאוד זול ומאוד קל להתקנה, תפעול ותחזוקה.  



 
 
Bookmark and Share