Telecom News - מה שאסור בתכלית האיסור לביבי מותר (בתוספת שקרים והמצאות) ליועז הנדל

מה שאסור בתכלית האיסור לביבי מותר (בתוספת שקרים והמצאות) ליועז הנדל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה שאסור בתכלית האיסור לביבי מותר (בתוספת שקרים והמצאות) ליועז הנדל
אמש יצאו 2 מסמכים חשובים בתחום "ניגודי העניינים". הראשון - של היועמ"ש לבג"ץ כנגד נתניהו, שמדקדק בכל מילה ופסיק ומנסה לכפות בכוח על נתניהו כללים ללא סמכות, והשני - נשלח לאבי וייס ע"י המחליפה של עו"ד דינה זילבר, בעניינו של שר התקשורת המפוטר יועז הנדל, "יקיר הקליקה", שמקבל ממנה הגנה, חיפוי וטיוח, לרבות כזבים וספינים, שקל להוכיח, שהם "שקרים ללא רגליים". כמה תמונות שוות אלפי מילים. 
עדכון בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 24.12.20, 10:40חה"כ יועז הנדל

בלעדי. אמש שלח היועמ"ש עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט מסמך חשוב ביותר, דרך פרקליטות המדינה\מחלקת הבג"צים, בתגובה לבג"ץ בעניין "הסדר ניגוד העניינים" של נתניהו (המסמך המלא של תגובת היועמ"ש בנושא זה - כאן).

מדובר במסמך של 48 עמודים, שמנסה לכפות בכוח על נתניהו כל אות ופסיק בנושא "מסמך ניגודי העניינים", שהמציאו לו עו"ד דינה זילבר ביחד עם חברתה הוותיקה, עו"ד דנה נויפלד (פרטי ההסדרים הללו לנתניהו מפורטים כאן וכאן ולא נעסוק בהם הפעם).

ממש במקביל למסמך לבג"ץ, התקבל אצלי אמש, מסמך "הסדרי ניגוד עניינים" נוסף, שנחשף כאן, אבל בנוגע לשר המפוטר יועז הנדל, (בתמונה משמאל). 

קיבלתי אמש את המסמך הזה בהפתעה גמורה, כי רק ב-20.12.20 קיבלתי תשובה רשמית ממשרד המשפטים, שלא אקבל תשובה בעניין זה אלא אחרי 45 יום מפנייתי, כלומר: אקבל תשובה רק בעוד חודש וחצי (פירוט ההתכתבות בנושא זה, ראה בנספח א' כאן למטה).  

את המסמך שלחה אלי אורית ונציאנר, מלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי מנהלי) והוא חתום ע"י עו"ד דנה גוטליב, ייעוץ וחקיקה - משפט ציבורי מנהלי, יחידה בלשכת המשנה ליועמ"ש, שעו"ד דינה זילבר עמדה בראשו עד יום א' האחרון (20.12.20) ונפרדתי ממנה במאמר נוקב תחת הכותרת: "עו"ד דינה זילבר: שלום ולא להתראות. מה עם הכפילה שלה במש' התקשורת?" נאום הפרידה של עו"ד דינה זילבר מתפקיה בלשכת המשנה ליועמ"ש נמצא כאן - למתעניינים בחומר היסטורי יוצא דופן (כלומר: הזוי)... 

המסמך המפתיע, שקיבלתי אמש מלשכת המשנה ליועמ"ש נמצא כאן במלואו - למתעניינים. 

בניגוד לרוה"מ נתניהו, שמדקדקים עמו בכל אות ופסיק, זאת, שעו"ד דנה נויפלדהייתה שותפה מלאה לחיבור "הסדרי ניגוד העניינים שלו" (עו"ד דנה נויפלד, בתמונה משמאל), שקועה בעצמה בניגודי עניינים "עד צוואר" ובהסדרים, ש"סידרה לעצמה" לעצמה, בגיבוי וחיפוי של עו"ד דינה זילבר (כמפורט במאמר: "האם "משגיחת הכשרות" על נתניהו פיברקה לעצמה את הסדרי ניגוד העניינים?")

וכמובן שהכללים, ש"הקליקה" מסדרת לעצמה, שונים לחלוטין מהכללים לאחרים, למשל, בניגוד לשר מהליכוד אלי כהן, שכמעט הועמד לדין פלילי ע"י אותה עו"ד דינה זילבר, רק בגלל שהשתתף בהשקת סניף של שופרסל. לחברי "הקליקה" ונספחיהם, יש כללים אחרים דוגמה בולטת: יש לשר המפוטר יועז הנדל (כעת במפלגה של גדעון סער, עוד יקיר "הקליקה") כללים לגמרי אחרים, שהומצאו במיוחד עבורו.

למי שלא מכיר, הכללים לניגודי עניינים של שרים, סגני שרים ועובדי מדינה בכירים בהשקות מסחריות של חברות המפוקחות רגולטורית על ידם, מפורטים היטב, לפרטי פרטים, בנוהל מאוד ברור של היועמ"ש הנמצא כאן.

אולם, ל"יקיר הקליקה" המציאה עו"ד דנה נויפלד, בגיבוי וחיפוי עו"ד דינה זילבר (וכעת קיבלתי זאת אמש, מהמחליפה הזמנית שלה, עו"ד דנה גוטליב), כללים חדשים לגמרי ולא מוכרים לשאר שרי הממשלה ובכירי השירות הציבורי, שנחשפים כאן לראשונה.

הנה הכללים החדשים שנויפלד וזילבר המציאו עבור השר המפוטר יועז הנדל, כדי "להלבין את חטאיו":
הכללים החדשים

אבל מה לעשות, "לשקר אין רגליים".

השר נהג בכל ההשקות (היו 5) הפוך לכל ההנחיות החדשות. הוא גם הצטלם ליד "סמליל" (הלוגו) של החברות וגם נאם בטקסים וגם שיבח את החברות.

בקיצור: "פרזנטור" מושלם.

הוא גם הפיץ זאת בכל כיוון ברשתות חברתיות (למשל בפייסבוק האישי שלו ובטוויטר האישי שלו), וגם באמצעות הדוברות של השר ודוברות משרד התקשורת וגם דרך הדוברות של החברות המסחריות, שעשו מזה פרסומת עצמית לשירותיהן. 

יצויין, שאני התלוננתי לפני היועמ"ש על 4 השקות מסחריות. היועמ"ש העביר את כל 4 התלונות לטיפול של עו"ד דינה זילבר, שביחד עם עו"ד דנה נופלד "גרסו אותן במהירות", תוך המצאת הנחיות חדשות, שלא כתובות בהנחיות היועמ"ש המקורית.

ההנחיות המקוריות חלות על כולם, על כל השרים ובכירי השירות הציבורי - ממשלתי, חוץ מעל השר המפוטר יועז הנדל. פירוט תאריכי התלונות על 4 ההשקות, נמצא בנספח א' כאן למטה ומיד נסקור אותן עם צילומים ברורים.

אני כרגע מתעלם בכוונה מכך, שכל ההשקות המסחריות של פריסת סיבים לבתים, שבהן השתתף השר יועז הנדל, היו של חברות תקשורת, שלא החזיקו ולא מחזיקות בידן רישיון לפריסת סיבים לבתים. לעומת זאת, השר אלי כהן, שהשתתף בהשקת סניף של שופרסל, זה לא היה כלל סניף של חברה מפוקחת בלי רישיון... אגב, לשופרסל יש את כל הרישיונות הנדרשים. 

אז מה כתבה לי עו"ד דנה גוטליב, מחליפתה הזמנית של עו"ד דינה זילבר הפורשת, בתשובה, שקיבלתי אמש?
אתם חייבים לראות את המקור, כדי לראות איך משקרים לי בלי למצמץ:
מדובר בשני מקרים

כלומר: 5 מקרים (שמהם התלוננתי על 4, התמונות מוצגות בהמשך - לגבי המקרים שיש בהם תמונות המדברות בעד עצמן, לגבי ההשקה בנהריה לא היו בידי תמונות להציג כאן. הכל מתועד היטב, לפרטי פרטים, כמפורט בנספח א' כאן למטה), חמשת ההשקות הפומביות והמתועדות הללו כ"פרזנטור" של החברות, הפכו ל-2 מקרים.... ממש כלום.

2 מקרים בלבד, ממש פעוטי ערך, כלום מכלום, שניהם למטרות חיוביות (לא כמו ההשקה של השר מהליכוד בשופרסל, שם זה נעשה רק למטרות שליליות ופליליות), שניהם לטובת "פריסת סיבים בפריפריה". "ציונות" במיטבה. על מה יש בכלל להתלונן? 

אם לא די בכך, ש-5 השקות הפכו ל-2 השקות, מתעלמים בתשובה שקרית זו לחלוטין מהראיות, שצרפתי לכל תלונה.

למשל, הנה בצד שמאל התצלההשקה בשדרותום של ההשקה בשדרות (פירוט האירוע ודברי השר כאן). 

את השלט (הסמליל בלשון המשפטית) של פרטנר, רואים היטב מאחורי השר יועז הנדל... 

וככה זה נראה בהשקה במעלה אדומים (פירוט האירוע ודברי השר כאן). בתמונה: הצילום של השר יועז הנדל (במרכז התמונה, עם מנכ"ל פרטנר מצד שמאל וראש העיר מעלה אדומים מצד ימין), עם הלוגו של פרטנר ברקע (מודגש בחיצים אדומים), כפי שהוא (השר יועז הנדל) בעצמו הפיץ זאת לציבור, בציוץ האישי שלו בטוויטר:
תמונת השר ופרטנר



















בנוסף, 2 ההשקות, שאליהן כן מתייחסת התשובה, שנשלחה אלי מלשכת המשנה ליועמ"ש, הן:

א. השקה בעכו, כך נכתב אלי בתגובה:
סיור בעכו

אולם התמונות ודברי השר (כמפורט כאן) סותרים את כל ההנחיות המפוברקות הללו, ואין טוב ממראה עיניים.
 
תסתכלו היטב בתצלום המצוי כאן, אחד מסדרת התצלומים מטקס ההשקה של IBC בעכו, שבפועל זה לא היה טקס של IBC (לה יש רישיון לפריסת סיבים לבתים), ותבחינו מיד, שהשר עומד מאחורי 2 שלטים זהים ומאוד ברורים:
טכס החנוכה בעכו

אם לא הבחנתם, אז הנה ההגדלה של מה שכתוב מאחורי הרגליים של השר:
סופר פייבר

כלומר: השר לא יכול היה שלא לראות את השלטים הענקיים הללו הממותגים בצבעים הזוהרים של סלקום ושכתוב עליהם "סופרפייבר סלקום".

אלה הצבעים והמיתוג של סופר פייבר באתר של סלקום המופיעים תחת הכותרת "רשת הסיבים האופטיים של סלקום", בזמן שלסלקום כבר מ-2019 אין רשת סיבים אופטיים, כי היא מכרה אותם במלואם ל-IBC...

לסיכוםהשר היה שותף ונואם מרכזי, כ"פרזנטור" מוביל, במודע, לטקס פיקטיבי, שכולו הונאה ציבורית בקנה מידה ענקי, לכאורה, עם אין סוף עבירות, לכאורה, שבו ההשקה היא של IBC אבל בפועל סלקום היא שהשיקה את הפריסה הזו והיא זו המוכרת את הסיבים ללקוחות הפרטיים והעסקיים והיא זו שמחתימה את ועדי הבתים כדי להיכנס עם הסיבים לבתים. 

ב. ההשקה במטולה, וכך נכתב אלי בתגובת לשכת המשנה ליועמ"ש:ההשקה במטולה:

אולם, מה לעשות, העובדות הפוכות לגמרי והנה הן כאן:
בתמונה על רקע השלט הענק של בזק - מימין לשמאל: ראש מועצת מטולה, מנכ"ל בזק, שר התקשורת ויו"ר בזק.
שר התקשורת במטולה דוברות בזק





























כפי שעיניכם רואות, בכל 4 התלונות שלי ליועמ"ש, שלוו בתצלומים המדברים בעד עצמם, השר יועז הנדל הצטלם על רקע הלוגו ("הסמליל") של החברה עם ראשי החברה ואף שיבח את ראשי החברה בטקס ושיבח את ההשקה והיוזמה והתעלם שמדובר בהשקות של שירותים ללא כל רישיון, בניגוד לחוק, עניין פעוט ערך של 3 שנות מאסר, של השקת שירות תקשורת ללא רישיון. ממש כלום ליד "ניגודי העניינים", שזה גם 3 שנות מאסר... ביחד 6 שנות מאסר, אם מצרפים את 2 העבירות ביחד, זו אחר זו.

אולם, כל העבירות הללו לא עניינו ולא מעניינות בכלל את עו"ד דינה זילבר והכפילה שלה, עו"ד דנה נויפלד. זה נוגע רק לאדם אחד ושמו במקרה נתניהו, לא ליועז הנדל. 

מדהים ומקומם גם יחד. 

נספח א' (לקוח מכאן):
כעת אחשוף את התעלול האחרון של עו"ד דינה זילברשהחליטה להתנכל לשר מהליכוד (אלי כהן) בגלל שהיה בטקס השקה של שופרסל, אבל השתתפותו של השר (המפוטר) יועז הנדל (שהפך ל"יקיר הקליקה", כי הוא חלק מ"כת רל"ב - רק לא ביבי ורק לא בזק"), בהרבה השקות לא חוקיות של פריסת סיבים לבתים ברחבי הארץ, מחברות ללא רישיון לפריסת סיבים. המדובר בהשקות בהן הוא (יועז הנדל) שימש כ"פרזנטור" ומשווק בחינם של החברות הללו. זה בכלל לא הזיז לעו"ד דינה זילבר, שקיבלה מהיועמ"ש לטפל בתלונות הללו ולא טיפלה.

תלונה, שהגשתי בגלל אי הטיפול שלה והאפלייה הברורה והמתועדת באכיפה (בין שר מהליכוד לשר שלא מהליכוד, בדיוק באותו נושא), על ידה, תלונה שנשלחה על ידי לנציב התלונות - השופט בדימוס דוד רוזן, נענה בתשובה (הנמצאת כאן) שהחוק הביקורת על הפרקליטות יש בו "חור" ענק, בו המשנים ליועמ"ש לא כפופים לביקורת של הנציב, ולכן הנציב דוד רוזן לא יכול לברר שום תלונה נגד עו"ד דינה זילבר. כך יצא מתשובת הנציב דוד רוזן, שהיא (עו"ד דינה זילבר) פשוט מצויה מחוץ לכוח הכבידה של כדור הארץ ומעל לכל נורמה ומסגרת חוקית כלשהי במדינת ישראל. 

לכן, לא תתפלאו מה קרה לפנייה הדחופה שלי מ-9.12.20, כשראיתי שמועד פרישתה של עו"ד דינה זילבר מתקרב ותשובות אני לא מקבל ממנה, פניה, ששלחתי ליועמ"ש ולצמרת משרד המשפטים בזו הלשון:
"הנדון: אודה לעדכונים ולהחלטות של עו"ד דינה זילבר - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי – מנהלי).
שלום רב,
1. בחודשים האחרונים הוגשו על ידי מספר תלונות ליועמ"ש בנושא: "שר התקשורת הפך לפרזנטור ומקדם שיווקי של חברות תקשורת המפוקחות ע"י המשרד שהוא עומד בראשו".

2. כל התלונות הועברו - על פי החלטת היועמ"ש, לטיפולה של עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי – מנהלי).

3. התלונות הן (מספר סימוכין של היועמ"ש ומספר מסמך של ההחלטה להעביר הפנייה לטיפולה של עו"ד דינה זילבר):
א. סימוכין 72332 מ-24.6.20, מס' מסמך: 004-99-2020-014802 מ-29.6.20.
ב. סימוכין 73432 מ-17.8.20, מס' מסמך: 004-99-2020-018420 מ-17.8.20.
ג. סימוכין 75711 מ-28.10.20, מס' מסמך 004-99-2020-027220 מ-19.11.20.
ד. סימוכין 76276 מ-23.11.20. מס' מסמך 004-99-2020-027740 מ-25.11.20.

3. טרם קיבלתי כל עדכון מה הוחלט בתלונות הללו, שכן השר יועז הנדל המשיך לצפצף על הכל (ב-8.12.20 שוב היה בהשקה, טרם הגשתי תלונה, כי לא ידוע לי מה קרה עם התלונות הקודמות), לרבות צפצוף ארוך על הנחיית היועמ"ש 1.1700.

4. ממתין לעדכון."

לאחר נדנודים, קיבלתי אמש (20.12.20) את התשובה המוזרה הבאה ממשרד המשפטים:
"שלום,
מאחר שפנייתך נעשתה ישירות לגורמים המקצועיים היא סווגה כפניית ציבור ולא כפנייה עיתונאית, ולכן אין באפשרות אגף הדוברות לתת לך מענה בעניין זה.
בברכה,
אפרת אורן
דוברת היחידות המשפטיות, אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים."

אם לא הצלחתם להבין את התחכום בתשובה הזו ממשרד המשפטים, אז הנה תרגום לעברית קלה: היות ואנו ממילא לא נענה לך, אז אנחנו מושכים זמן, עד שאתה וכולנו נשכח, שעו"ד דינה זילבר בכלל הייתה במשרד המשפטים. אז החלטנו להעביר את הפנייה שלך למסלול "פניות הציבור" (ולא מסלול מענה מהיר לעיתונאים), מסלול שמשמעו: יש לנו כעת המון זמן להשיב לך, אם בכלל. זאת, כי על פי החוק (כאןיש לנו 45 יום כדי להשיב לפנייה שלך, שהיא כעת מסווגת בגדר "פניות הציבור". 

גאונים. 

אולם, למרות התשובה הזו שאני אמתין 45 יום, קיבלתי תשובה די מהר, ושקרית, כמפורט לעיל... 
 
עדכון 25.3.21: כצפוי, הבג"ץ דחה את כל ההשגות של פרקליטי נתניהו לגבי "הסדר ניגוד העניינים" שהיועמ"ש "סידר לו" בשנה האחרונה. היועמ"ש קיבל כאן גיבוי וחיפוי מלא מהבג"ץ, מה שלא מפתיע בכלל. מצ"ב כאן החלטת הבג"ץ במלואה.



 
 
Bookmark and Share