Telecom News - מנכ"לית משרד התקשורת הפכה לאויב האינטרס הציבורי ובניגוד לעמדת השר!

מנכ"לית משרד התקשורת הפכה לאויב האינטרס הציבורי ובניגוד לעמדת השר!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"לית משרד התקשורת הפכה לאויב האינטרס הציבורי ובניגוד לעמדת השר!
שר התקשורת, בני גנץ, מכריז מעל לכל במה, שיש לסיים את הסגר ולחזור לשגרה. ובכל מקרה, סופו של הסגר מתקרב. אולם, את מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, זה בכלל לא מעניין. היא החליטה בהליך לא ברור ומבלי לשמוע את ההשגות על השימוע, שההקלות לחברות התקשורת (סלולר וקווי) בנושא מוקדי השירות תימשכנה עד 31.3.21. למה? כי היא החליטה, שעד 31.3.21 הסגר יימשך. החלטה שערורייתית כנגד האינטרס הציבורי וסיוע לכיס של בעלי ההון ו"הקרובים לצלחת", תוך פגיעה חמורה בלקוחות ובעובדים של החברות, שימשיכו להיות בחל"ת (או מפוטרים). למה השר בני גנץ לא מפטר אותה? זה לא ברור. 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 3.2.21, 07:00חה"כ בני גנץ

ב-20.1.21 מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, במצוות צמרת סלקום, הוציאה שימוע אנטי צרכני במטרה להמשיך בהורדת שעות הפעילות של מוקדי השירות של כל חברות התקשורת הגדולות והבינוניות מ-10 שעות ביום ל-8 שעות ביום (דווקא במצב בו יש עלייה מתמדת ודי תלולה בביקושים לשירותי כל החברות).

הנושא הזה כוסה בהרחבה בכתבה: "ממשיכים להשתולל: מש' התקשורת ממשיך עם הורדת שעות השירות במוקדים!", כתבה, שכללה פנייה לשר התקשורת וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בתמונה משמאל, שלא נענתה. התגובות של סיני ליבל ושלי לשימוע הזה, הובאו במלואם בכתבה הנ"ל.

אגב, מועצת הכבלים והלוויין החליטה החלטות די דומות (כאן), בנוגע לחברות הוט ו-YES, אבל המועצה כן התייחסה לתגובות של סיני ליבל ושלי.

מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, החליטה להתעלם מהתגובות, שקיבלה לשימוע, ומצרכי הציבור הנמצא בסגר, והאריכה את ההקלות לחברות בזמני המענה במוקדי השירות, לטובת הכיס של בעלי ההון והקרובים לצלחת (קבוצת סלקום), זאת עד 31.3.21. ההחלטה השערורייתית הזו והבלתי מתקבלת על הדעת, נמצאת כאן ומפורטת כאן

יודגש, שרוה"מ הכריז ביום 2.2.21 את ההכרזה הבאה, שהייתה צפויה [ציטוט]: "נתניהו בחדשות מעודדות: "נתחיל בפתיחה הדרגתית של המשק ויציאה מהסגר - כבר בשבוע הבא". למנכ"לית משרד התקשורת זה בכלל לא חשוב ולא מעניין. היא פועלת במציאות אחרת. מציאות דמיונית, שהיא ממציאה מקצה האצבע שלה, לטובת אינטרסים זרים ואנטי ציבוריים. 

לכן, ביום 2.2.21 שלחתי את השאלות הבאות לשר התקשורת, בני גנץ, ולידיעת צמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: התעלמות מנכ"לית משרד התקשורת מצרכי הציבור וקבלת החלטות בנגוד מוחלט לאינטרס הציבורי ולעמדות הברורות של שר התקשורת חה"כ בני גנץ.
שלום רב,
1. שר התקשורת וראש הממשלה החליפי חה"כ, בני גנץ ,הציג את עמדתו הברורה (למשל כאן), שיש לסיים את הסגר ולהחזיר את המשק לשגרת פעילות כלכלית, כמה שיותר מהר וכבר השבוע.

2. אולם, מנכ"לית משרד התקשורת לא שמעה על כך והחליטה בהחלטה שערורייתית, בלי לשמוע את אלה שהגיבו לשימוע (מפורט כאן), על כך, שהסגר מבחינתה נמשך עד 31.3.21 ולכן חברות התקשורת תמשכנה לקבל הקלות בשעות הפעלת מוקדי השירות (הטבה כספית ענקית, כולל המשך חל"ת ופיטורים של מאות ואולי אלפי עובדים, שהיו אמורים להתפרנס במוקדי השירות הללו), עד 31.3.21.

3. כך, בהליך לא ברור (שטעון בדיקה), מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, החליטה להתעלם מהתגובות, שקיבלה לשימוע ומצרכי הציבור הנמצא בסגר והעתיד להשתחרר בקרוב מאוד מהסגר, והאריכה את ההקלות בזמני המענה במוקדי השירות, לטובת הכיס של בעלי ההון והקרובים לצלחת (במיוחד קבוצת סלקום), זאת עד 31.3.21.

זו החלטה שערורייתית ובלתי מתקבלת על הדעת, בכך, שהיא הופכת את עצמה ואת משרד התקשורת להיות האויבים של האינטרסים הציבוריים והכי חמור: כנגד העמדה הרשמית של שר התקשורת חה"כ בני גנץ, בהחלטה שלה בחתימתה, שנמצאת כאן ומפורטת כאן.

4
. במקביל, היא (לירן אבישר בן-חורין) מדווחת בהחלטתה על הבטחה רגולטורית המופיעה בהחלטה הזו, שאומרת כך (המשפט הזה חוזר שוב ושוב על עצמו בכל ההחלטות שלה, בנושא ההקלות לחברות, מהיום שנכנסה לתפקידה כמנכ"לית): "המשרד רואה חשיבות רבה בשמירה על רציפות תפקודית, במתן שירות איכותי למנויים, ובפרט בעמידה בזמני המענה. בכוונת המשרד לנקוט הליכי פיקוח ואכיפה כלפי בעלי רישיונות שלא יישמו את הוראות המשרד, בפרט בנושא זה."
ההבטחה הזו היא לא יותר מבדיחה עצובה ומקוממת.
זאת, מפני שבדו"חות הרשמיים של המשרד (והכי טריים יש כאן, בדיווח רשמי של המשרד, שהועבר ממש לאחרונה לוועדת הכלכלה של הכנסת), החברות לא עומדות ולא עמדו בזמני המענה ומאומה לא ננקט כלפיהן. אין שום הליך פיקוח.

הכל שקר וכזב, ספין ירוד ומכוער, רק כדי לכסות על ההחלטה השערורייתית והאנטי ציבורית הזו שלה, להקל על הכיס של החברות כנגד הצרכים של הציבור, כנגד הצרכים של לקוחות החברות וכנגד עובדי חברות התקשורת - עד 31.3.21.

4. האם לא מן הדין, שהשר בני גנץ יפעל להשעות אותה לאתר, ולחילופין לפטרה בדחיפות, במיוחד לאור הצטברות מדאיגה ביותר של המהלכים הפליליים, לכאורה, בה היא נוקטת לאחרונה, בניגוד לחוקי מדינת ישראל ובניגוד לכל נורמה ציבורית מתקבלת על הדעת, כמפורט למשל: כאן, כאן וכאן.

5. אודה להתייחסותך הדחופה לנוכח חומרת המצב, שנוצר במשרד התקשורת, משרד, שנמצא תחת אחריותך המיניסטריאלית." 

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

סיני ליבלסיני ליבל, (בתמונה משמאל), אחד המגיבים לשימוע, שתגובתו בכלל לא נשמעה: "סיפור פשוט הזוי*. הסגר אולי יהיה עד 7.2, אולי ייפתח קודם לכן, לפי הלחץ של השר בני גנץ. למה הקלות לחברות התקשורת עד 31.3

שיקולים שבטובת הציבור? או שיקולים שבטובת חברות התקשורת בתירוץ ל'רציפות תפקודית', כאילו חסרים עובדים בארץ? מיליון מובטלים ומשרד התקשורת מקצץ במשירות פוטנציאליות לסטודנטים (20% מכוח העבודה במוקדים, לפי 20% קיצוץ שעות המענה במוקדים לשירות לקוחות בימי חול). פשוט הזוי*

למשרד התקשורת מסורת של שימועים פגומים, שהביאו לפגיעה ברמת השירותים למינויים. 
ראה לדוגמה פרשת השימוע לקיצור שעות הפעילות של המוקדים הטלפונים מ-13 שעות ביממה ל-10 שעות ביממה. הממונה על חופש המידע חשף אז בפנישאין פרוטוקול בשימוע ואין מסמך המלצות בשימוע.  

המקרה החדש כאן, של קיצור שעות הפעלת המוקדים  - כשהמשרד משתמש במושג 'רציפות תיפקודית', שייך לעולם התוכן של מצבי חירום צבאיים או אזרחים - משרד התקשורת החליט באופן הזוי* על קיצור שעות הפעלת המוקדים הטלפונים - מספטמבר 2020 - עד סוף מרץ 2021. 

אין לי שום הסבר מדוע מנכ״לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, פרסמה את החלטת השימוע ללא הצגת ההתנגדויות שהוגשו. תמוה, מוזר ומטריד ביותר.
  
מטעם זה הגשתי בקשה לממונה על חופש המידע במשרד התקשורת בבקשה, שיחשוף בפני את מסמכי השימוע:
בקשת מידע סיני ליבל

בנוסף, הגשתי תלונה למשרד באופן ספציפי על ניסיון אישי שלי לגבי חברת הוט-מובייל, שלא עומדת בתנאים של זמני מענה במוקדי השירות, ולטענת המנכ"לית בהחלטתה, המשרד רואה זאת בחומרה ויאכוף את החוק, התקנות ותנאי הרישיון על החברות. התלונה שלי כאן ואני ממתין לתשובה:
תלונה הוט מובייל

במקביל להגשת התלונה למשרד התקשורת, הגשתי תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון כנגד הוט מובייל ב-2 עילות, העילה השנייה היא אי עמדה בזמני המענה במוקד השירות שלה. התביעה במלואה כאן והקטע המרכזי בתביעה הוא בתצלום הגזור מהתביעה המצוי כאן:
תביעת סיני ליבל הוט מובייל

*הזוי - משום שאין מצב חירום, שאינו מאפשר גיוס עובדים כמוקדנים במוקדי השירות הטלפונים. נהפוך הוא. יש כמיליון מובטלים - שלבטח 100 מהם רוצים ויכולים לשמש כמוקדנים."

נמשיך ונדווח לקוראינו מה עלה בגורל בקשת המידע ממשרד התקשורת, התלונה למשרד התקשורת והתביעה (כנגד הוט-מובייל) של סיני ליבל. מדובר בנושאים צרכניים חשובים מהמעלה הראשונה. 

מדובר כאן במצב חמור ביותר, שגובל בהתעלמות מוחלטת של מנכ"לית משרד התקשורת מ-9 מיליון מנויי חברות התקשורת בישראל. היא הפכה, מיומה הראשון בתפקיד, לאויב האינטרס הציבורי בישראל. 

היא מזמן לא אמורה לשבת על כיסא המנכ"לית.   

CALL CENTER FREE
עדכון 4.2.21: התקבלה תגובת הוט לפנייה בעניין תלונתו של סיני ליבל למשרד התקשורת כנגד הוט-מובייל: "תגובתנו: "HOT mobile פועלת בהתאם להוראות הדין".

עדכון 17.2.21: מועצת הכבלים והלוויין קיבלה החלטה השונה מזו של משרד התקשורת  (ההחלטה כאן ומפורטת כאן) והאריכה את ההקלות ל-YES עד 28.2.21 (ולא עד 31.3.21 כמו ההחלטה במשרד התקשורת). המועצה התייחסה לכל התגובות שקיבלה כולל לתגובה שלי, וזה מצוין, ראוי ונכון.



 
 
Bookmark and Share