Telecom News - הפקרות: הרשות השנייה תחסל צפייה ב"עידן +" לרוב צופי השידורים החינמיים

הפקרות: הרשות השנייה תחסל צפייה ב"עידן +" לרוב צופי השידורים החינמיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הפקרות: הרשות השנייה תחסל צפייה ב"עידן +" לרוב צופי השידורים החינמיים
הרשות השנייה, בדומה למשרד התקשורת, מנצלת את העובדה, ששר התקשורת (בני גנץ) הוא לא בדיוק שר התקשורת ולא מעורב בעשייה, ולכן היא החליטה לפרסם שימוע אנטי-ציבורי, שיסתיים בעוד כמה ימים (ב-15.2.21), שלפיו השידורים בטכנולוגיה הישנה (הנקראת DVBT) יבוטלו ויבוצעו שידורים רק בטכנולוגיית DVBT-2 החדשה יותר. כלומר: כל מי שיש לו ממיר ישן, יכול לזרוק אותו בקרוב מאוד לפח. כך, מאלצים את רוב צופי "עידן +" להחליט אם לרכוש ממיר חדש, או לחפש חלופות אחרות ל"עידן +". כאוס מוחלט והפקרות חוקית (בגלל שודדי משאבי "עידן +: סלקום ופרטנר), במשמרת של שר התקשורת בני גנץ. 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 13.2.21, 18:03יוליה שמאלוב ברקוביץ' - מאתר השרות השניה

כנראה, שיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, יוליה שמאלוב ברקוביץ', (בתמונה משמאל מאתר הרשות השנייה), תפסה את השיטה של מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, ("לעשות מה בראש שלה", במצב בו השר בני גנץ לא פנוי להתעסק בתעלולים של צמרת משרד התקשורת), ליזום מהלכים אנטי ציבוריים, בשקט. 

הרשות השנייה פרסמה (כאן) שימוע, שמסתיים ב-15.2.21, שימוע תחת הכותרת הדי תמימה: "שימוע - סגירת מרבב ראשון ומעבר מטכנולוגית DVBT לטכנולוגיית DVBT-2 - במערך שידור עידן+". 

המשמעות של השימוע: כמות לא ידועה של משתמשים (אבל, כנראה, אלה רוב הצופים ב"עידן +", במיוחד בקרב השכבות היותר חלשות באוכלוסייה), תפסיק לקלוט את שידורי "עידן +", כי יש לצופים הללו ממירים ישנים, שאינם בתקן DVBT-2.

כך, תוך זמן קצר, הצופים הללו יצטרכו להחליט אם לרכוש ממיר חדש, או לחפש חלופות (למשל, לצפות דרך האינטרנט, בשירותי טלוויזיה הקיימים ברשת האינטרנט).

ניתוח מפורט של המצב האומלל הזה, שהשידורים הציבוריים החופשיים בישראל נכנסו אליו, יש למשל כאן באתר "כלכליסט". 

עוד מידע על ההבדלים בין 2 הטכנולוגיות הללו (DVBT ו-DVBT-2) יש כאן באתר הרשות השנייה, או כאן באתר פרטי המוקדש לנושא זה של "עידן +".

יודגש, שאין בידי הרשות השנייה כל נתון מהימן או בכלל, כמה צופים יש ל"עידן +" בישראל וכמה מהם מחזיקים בממירים ישנים (או בטלוויזיות חכמות, שאין בהן יכולת קליטה מובנית של DVBT-2). כך, שכל הצופים הללו יושפעו ישירות מההחלטה הזו, ויפסיקו לקלוט את השידורים של "עידן +", אם השימוע יאושר.

יצויין, שבעולם מזמן החלו לעבור לטכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת, להפצת שידורים חינמיים באוויר לבתי הצופים. זה החל בדרום קוריאה (המכוסה כבר כולה בטכנולוגיה החדשה) ובארה"ב, שכעת מתחילה להיות מכוסה, בטכנולוגיה ששמה ATSC 3.0. זה מפורט בכתבות הבאות:  אגב, התקן החדש ATSC 3.0 מחייב, שיהיה לו "תאימות לאחור" לכל משדר המשדר בתקן החדש. כך, שבעלי ממירים ישנים במדינות, שעברו או תעבורנה לתקן החדש, עדיין יוכלו לקלוט את השידורים בשיטה הישנה, והם לא ינותקו לגמרי מהשידורים עקב השדרוג.

כמובן, שבעלי ממירים ישנים לא יוכלו להנות מהיכולות החדשות של ATSC 3.0 דוגמת: 4K, אינטרנט, פרסונליזציה, חיבור למכשירים ניידים כולל סמארטפונים ועוד.

בשום מקום בעולם לא ניתקו בעלי ממירים ישנים מהשידור הציבורי החופשי, כמו שהרשות השנייה מתכננת בשימוע הנעשה כעת.

דבר כזה מופקר יכול להתרחש רק בישראל.  

למה הרשות השנייה רוצה לסגור את השידורים של "עידן +" בתקן הישן ולנתק את השידורים לבעלי ממירים ישנים?
זה ברור. זה כתוב בשימוע: לחסוך כסף.

למה חסר לרשות השניה כסף, כדי להפעיל את "עידן +" גם עם המשדרים הישנים, כדי לשמור על "תאימות לאחור" ולא לפגוע בציבור היותר חלש באוכלוסייה, שאין לו כסף לרכוש ממירים חדשים?
הסיבה למחסור בכסף לרשות השנייה מאוד ברורה: משאבי "עידן +" נשדדים מזה שנים ע"י חברות, שצמרת משרד התקשורת מספקת להן "חיסיון מלא" מפני כל תביעה או חקירה בהפרת חוק (כל חוק), דוגמת קבוצת סלקום (וגם פרטנר).

הן השודדות הראשיות של משאבי המדינה בלי לשלם עליהם (אבל מהצופים - לקוחות סלקום ופרטנר, הן כן גובות כסף, בניגוד לחוק ובלי כל רישיון). 

מדובר בשוד פראי ומתמשך וללא כל מורא (של סלקום ופרטנר), של משאבי "עידן +", על חשבון הציבור והכיס הציבורי.

כעת, בגלל שאין כסף לרשות השניה, הרשות מעוניינת לחסוך כסף ולחסל את השירות הזה לרוב הצופים. ככה פשוט.
החטא ועונשו על הגב של הציבור. 
 
הכאוס הלא חוקי המדהים והמזעזע הזה (יש חוק ספציפי ומעודכן ל"עידן +", עם הרבה סמכויות אכיפה, שמעולם לא הופעלו, בגלל "החסינות" הניתנת ע"י צמרת משרד התקשורת לחברות סלקום ופרטנר), נחשף על ידי עשרות פעמים ומפורט, למשל, בכתבות החשיפה הבאות: תגובתי לשימוע נמצאת כאן

האם מי מהגופים הציבוריים וגופי הצרכנות שיש בישראל, או מחברי הכנסת, יעצור את ההפקרות הזו?

כרגע, זה בספק רב. 

עידן פלוס לוגו
עדכון 15.2.21:
א. אתר לא מוכר, זניח ושולי ביותר בשם Read It Now הטוען שהוא קיים מאז 1999, המנוהל ע"י אדם לא מוכר ולא ידוע בכלל, פרסם (כאן) טענה מוזרה ביותר, כאילו הוא היה קודם בחשיפת השימוע של "הרשות השנייה" בעניין "עידן +", והטענה של אתר טלקום ניוז לראשוניות \ "בלעדיות" או כ"ראשונים לדווח" היא לא נכונה והאתר הלא ידוע, הטפשי והלא נחשב הזה, היה ראשון בפרסום הנושא הזה.
יש כמה בעיות בסיסיות בטיעון השגוי הזה: אתר Read It Now לא פנה לקבל תגובה ממני ואני מניח שהצפצוף על החוק והאתיקה העיתונאית - היא דבר שבשגרה באתר הזוי זה, כך שממילא אין מה להתייחס למה שכתוב באתר הזניח והנידח הזה, אם הוא לא פנה  לקבל תגובה לטענה הזו שלו. בכל מקרה: ממתי אתר שולי ולא מוכר, גם זניח ביותר וחסר קוראים, קובע את התקן בעיתונות, מה זה "בלעדי" ומה זה "ראשונים לדווח"??
התשובה לשאלה הזו די ברורה: הוא לא קובע כלום. כלל לא חשוב, לאיש על פני כדור הארץ ובכלל ביקום, ובודאי לא לאתר Telecom News עם 70 עד 200 אלף קוראיו, מה נכתב באתר הזניח הזה - לגבי מה זה "בלעדי" ומה זה "ראשונים לדווח". אין כל חשיבות מה חושב אתר זניח זה ובעליו הלא מוכר לאיש בשוק התקשורת, או בכלל, לגבי ההגדרות של "בלעדי", או "ראשוני לדווח". זה בכלל לא עסקו לקבוע לאתר אחר, איך לסווג את הכתבות שמתפרסמות - באתר אחר. אין לו צל של מושג לגבי מבנה האתר והסיווגים שבו וגם אין לו שום אחריות או נגיעה לסיווגים הללו ב-Telecom News. הוא לא "עורך על" בשוק הפורטלים ואתרי החדשות והוא לא קובע כלום לאיש, בשום נושא. זה בכלל לא בתחום השיפוט שלו, אם יש כתבות באתר אחר, שמסווגות כ"בלעדי". מה זה עניינו בכלל?? זה עניין של הקוראים ולא שלו. בכלל. שיעסוק בסיווגים של עצמו ולא בסיווגים אצל האחרים. האתר ההזוי הזה - יכול להמציא לעצמו כללים כמה שהוא רוצה, כל הזמן. זה לא מעניין איש ומחייב רק את עצמו ואת קוראיו המעטים, גם זה בקושי. 

ב. מתברר שבניגוד לטענת הרשות השנייה בשימוע שיש כאן למעלה, שאין לה כסף והיא רוצה לחסוך בכסף וזו הסיבה לסגירת המשדרים הישנים, מתברר שבפועל יש לרשות השנייה כסף. איך אני יודע את זה? פשוט מאוד: מההודעה על "פטור ממכרז" שהרשות פרסמה כאן, (עם הבהרות כאן וכאן), שהרשות עומדת לרכוש מספק בחו"ל (אצל ספק לא ידוע כרגע בעלות לא ידועה, אבל זה הרבה כסף), משדרים חדשים של DVB-T2, לרבות חלקי חילוף, ובתוספת של עלות התקנתן ותחזוקתם לאורך זמן. אם אין כסף, אז איך פתאום יש כסף לקנות ציוד יקר בחו"ל (כולל הבאת טכנאים ומהנדסים מחו"ל, כדי שיעסקו בהתקנת ותחזוקת המשדרים הללו)? תמהני. 

עדכון 10.5.21: על פי נתונים עדכניים מפיו של Madeleine Noland נשיא ארגון ATSC, עד סוף השנה (2021) כ-25% מבתי האב בארה"ב יהיו מכוסים ע"י ATSC 3.0 בשידורים של NextGen TV. לדבריו, עד סוף 2022 כ-70% עד 75% מהשוק האמריקאי יהיה מכוסה בשידורים הללו. מדהים.

לאחרונה, 6 חברות שידור מובילות הצטרפו לשידורים ובכלל זה: Nexstar’s WOTV (ABC), WOOD-TV (NBC), WXSP-CD and WOLP-CD (MyNet); Sinclair Broadcast Group’s WWMT (CBS); and WXMI (Fox), which is owned by E.W. Scripps

עדכון 30.6.21: ארגון NextGen TV מדווח ששירותי ATSC 3.0 מיושמים כבר ברחבי ארה"ב במעל ל-60 שווקים (איזורים), עם מגוון רחב של תוכניות וכלי תוכנה וחומרה' שמסייעים ליצרני התכנים (ה- Broadcasters), להגר ל- ATSC 3.0.

כמות גדולה של חברות טכנולוגיה מסייעות כעת למעבר ל-ATSC 3.0 כמפורט במאמר הטרי שפורסם כאן ב-TvTech

עדכון 23.6.22: על פי דיווח של ה-FCC, שפורסם כאן, שירותי NextGen TV בטכנולוגיית ATSC 3.0 מיושמת כבר ב-68 שווקים בכל רחבי ארה"ב ומכסה כעת כמחצית מבתי האב בארה"ב. בהחלט הישג מאוד משמעותי. 



 
 
Bookmark and Share