Telecom News - "הקליקה" ממשיכה לקדם את "יקיריה" ואישרה עוד הקלות לקבוצת הוט

"הקליקה" ממשיכה לקדם את "יקיריה" ואישרה עוד הקלות לקבוצת הוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> "הקליקה" ממשיכה לקדם את "יקיריה" ואישרה עוד הקלות לקבוצת הוט
אחרי שאושר להוט להיות הזנב של קבוצת סלקום-IBC, אושר היום להוט להתחיל לשווק "סלי שירותים משולבים" לכל שירותיה (אינטרנט, טלוויזיה, חיוג בינלאומי, סלולר ועוד), מה שאין בצורה כזו לחברות קבוצת בזק ולבזק עצמה. כרגיל במשרד, ההחלטות נעשו תוך התעלמות מוחלטת מהתגובות, כדי לשרת את האינטרסים של שונאי בזק בצמרת משרד התקשורת, ותוך ניצול המצב בו שר התקשורת, בני גנץ, לא מבין מה קורה במשרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 14.2.21, 21:06לירן אבישר בן-חורין

אחרי שצמרת משרד התקשורת, בשירות קבוצת סלקום, חיסלה 3 מתחרים בשוק התקשורת (גולן טלקום, אקספון-We4G והוט קווי), כמפורט כאן, לקראת חיסול מתחרה נוסף (הוט-מובייל), צמרת זו ממשיכה לנצל את המצב בו שר התקשורת, בני גנץ, לא מבין מה קורה במשרד התקשורת, והמשיכה לחלק הטבות למתחרה של בזק, שכעת היא "זנב" לקבוצת סלקום-IBC.

ההחלטה הטרייה של מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), פורסמה באתר המשרד הערב (כאן, הפירוט: כאן, כאן וכאן).

תמצית ההחלטה (שזהה למה שהיה בשימוע, שום שינוי בין השימוע להחלטה הסופית): אישור רוחבי לחברות קבוצת הוט, לשווק "סלי שירותים משולבים" (יכולת שאין כיום לקבוצת בזק), שירותים הכוללים את כל סוגי השירותים שיש בקבוצת הוט. 

המדובר בחבילות המכונות בשם Quintuple (5 שירותים בחבילה אחת, מול הטריפל שזה 3 שירותים בחבילה). החבילות הללו יכולות לכלול במכסימום: שרותי: סלולר, טלוויזיה, אינטרנט (גישה וגלישה - ISP), טלפוניה ושיחות בינלאומיות. למעשה זה 6 שירותים, והשם הנכון של החבילה הוא Hexagon. החברה שהכי קרובה להצעת היקף השירותים הזה ללקוחותיה היא חברת סלקום, שהציעה שירותי קוואטרו (4 שירותים ביחד). 

בתגובות של המנכ"לית למגיבים לשימוע (כאן), היא התעלמה ובכוונה מהתגובה שלי, שנמצאת כאן.

הניסוח של תיקוני הרישיונות של החברות אינם חוקיים ומתעלמים (בכוונה) מהכתוב בחוק התקשורת. הלוואי שזה היה הפגם היחיד בהחלטות של מנכ"לית משרד התקשורת.

יתרה מכך, המנכ"לית מתעלמת מתלונה, שמונחת בפניה, לגבי הבעלים של הוט. זה מפורט במאמר: "מה הקשר בין נתניהו, פטריק דרהי ואישור שניתן ב-18.11.20 להוט?"

ההתעלמות מהשאלה הזו (לגבי הבעלים של הוט), סללה את הדרך למה שניתחתי כאן: "איך "קליקה" קטנה אך נחושה מחסלת לכם את התחרות בשוק התקשורת!"

את ההטבות להוט החלה המנכ"לית לממש בשקט, בתחילת החודש, באישור להוט-נט לספק שירות משולב ISP ותשתית, ללא כל פרסום והסברים לציבור. לכן, ביום 1.2.21 שלחתי לשר התקשורת, בני גנץ, לצמרת משרד התקשורת ולצמרת קבוצת הוט, את הפנייה הדחופה הבאה:
"הנדון: הכיצד נולד עוד אישור לא חוקי לתיקון הרישיון של הוט-נט?
שלום רב,
1. בהמשך לחשיפה קודמת שלי כאן, שפורסמה תחת הכותרת: "מה הקשר בין נתניהו, פטריק דרהי ואישור שניתן ב-18.11.20 להוט?", נולד לפתע אישור חדש, לא חוקי גם הוא, להוט נט (כאן וכאן).

2. בשום חוק, תקנה או נוהל אין הסמכה למנכ"לית לשקול תיקון הרישיון של איזו חברת תקשורת בנימוק של "לאחר ששקלתי את טענותיה של חברת..." (כמופיע בתצלום המצ"ב, שהוא המבוא לאישור של המנכ"לית לחברת הוט-נט).

3. מן הדין, ששר התקשורת בני גנץ יבטל את האישור חסר התוקף המשפטי הזה, לתיקון הרישיון של הוט-נט.

5. אודה להתייחסותכם הדחופה."

תגובה לא קיבלתי, לא שניסיתי לקבל. די ברור למה.

זה היה השלב הראשון לקראת אישור כולל, של כל השירותים ב"סלי שירותים משולבים" לקבוצת הוט, שהוצאו כהשלמה לכל הצעדים, שנועדו לחזק רגולטורית את קבוצת סלקום-IBC, שכוללת כעת גם הוט, מול קבוצת בזק. 

תקשורת
עדכון 17.3.21גד פרץ ב"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "IBC הפסיקה פעילות המכירה הישירה ללקוחות.
החברה הודיעה לספקיות האינטרנט כי החל מהחודש, המכירות יבוצעו על ידן ישירות והיא תתמקד בהיותה סיטונאית תשתיות נטו. • IBC הוא מיזם הסיבים האופטיים שבו שותפות חברת החשמל, סלקום, הוט וקרן תש"י."

עדכון 1.11.23משרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין ממשיכים לשקר בלי למצמץ בעניין "הישראליות" המזויפת של פטריק דרהי כבעלים של קבוצת הוט ודחו את הערר של אבי וייס בנושא זה - כאן
 



 
 
Bookmark and Share