Telecom News - קריסת גולן טלקום ואקספון הייתה נמנעת אם היועמ"ש לא היה גורס תלונותיי!

קריסת גולן טלקום ואקספון הייתה נמנעת אם היועמ"ש לא היה גורס תלונותיי!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> קריסת גולן טלקום ואקספון הייתה נמנעת אם היועמ"ש לא היה גורס תלונותיי!
הקריסה והפיכת חברות הסלולר גולן טלקום והשבוע אקספון-We4G לחברות וירטואליות (MVNO) הייתה נמנעת, אם היועמ"ש לא היה גורס את תלונותיי לגבי שת"פ האנטנות המפוברק של סלקום, גולן-טלקום ואקספון-We4Gבתרגיל, שגם הנציב - השופט בדימוס דוד רוזן, לא יכול היה להתגבר עליו. המפולת הזו היא, לכאורה, פשע מתמשך, ששותפים לו רבים, במשרד התקשורת, באוצר וברשות התחרות. ניצחון נוסף של הכיאוס ומריחה של החוק, ההגיון וצרכי הציבור בעולם הסלולר בישראל. היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט, אחראי אישית לא רק ל"תיק 4000" הכושל, אלא גם לכיאוס בשוק הסלולר בישראל, שיכול היה להימנע כבר לפני כ-3 שנים. מדהים. 
עדכונים חשובים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 20.6.21, 07:00ד" אביחי מנדלבליט

מאז שגולן טלקום ואחריה אקספון-מרתון-We4G נכנסו לשוק הסלולר, אני מתריע שוב ושוב (חלק מההתראות מצויות בלינקים בנספח א' כאן למטה), שמדובר בתרמית ואלו לא חברות סלולר, אלא חברות MVNO, ולכן הן אינן יכולות להיות "מחוללות תחרות" לאורך זמן, כי המודל הפיקטיבי, שיצרו סביבן בגיבוי וחיפוי צמרת משרד התקשורת (ובכירים באוצר וברשות התחרות) - יקרוס.

זה בדיוק מה שקרה וכעת אפילו כלי תקשורת, שתמכו ב"ישראבלוף" הענק הזה במשך שנים, בעיוורון מוחלט, מודים כיום (דוגמה כאן, ב"כלכליסט" וגד פרץ מ"גלובס"), שקריסת אקספון כחברת סלולר והפיכתה ל-MVNO, היא בשורה רעה מאוד לשוק הסלולר בישראל.

למי שלא מעודכן, חזי בצלאל, (בתמונה משמאל), חזי בצלאלהבעלים של אקספון-מרתון-We4G, מכר את החברה, אבל מכר אותה ללא רישיונות הסלולר שלה וויתר על תדרי דור 5 שזכה בהם במכרז התדרים של דור 5, והסתלק מהסכם שת"פ האנטנות עם סלקום, אגב מכירה זו.

הוא (חזי בצלאל) מכר את החברה לחברת Widely Mobile של משפחת רייכמן (הקנדית-ישראלית). חברה זו פועלת כ-MVNO על רשת פלאפון מזה כמה שנים, כי היא רכשה לפני שנים (2015) את הרישיון מסוג MVNO של פרי-טלקום (Free Telecom), שיצאה מהשוק הסלולרי, רישיון שעודכן אך לא מכבר (כאן). חברה זו פועלת תחת שם המותג X2ONE מזה כמה שנים, בעיקר במגזר החרדי, בדגש על המגזר העסקי החרדי והדתי. בחברה זו פותחו כמה כלים מתקדמים של טלפוניית עסקית ושירותי תקשורת ו-IT מתקדמים, שהותאמו לצרכים של המגזר החרדי והדתי והרכישה של אקספון-We4G מהווה עבור חברה זו הזדמנות מצוינת לספק שירותים אלה גם למגזרים שאינם חרדים. היו"ר של החברה והמייסד שלה הוא רייכמן שמעיהו.

אגב, סלקום מתנגדת לכל המהלך הזה, אבל לא נראה לי שזה יעזור לה. נמתין להחלטות בית המשפט בנושא. 

וכעת לחשיפה: אני התלוננתי כבר ב-2018 (ב-11.4.18) בפני היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט, (בתמונה למעלה משמאל), בתלונה חריפה ביותר כנגד התעלול (שקראתי לו "תיק 5000"), שהמציאו בצמרת משרד התקשורת, בשת"פ עם צמרת קבוצת סלקום, כדי ליצור שת"פ אנטנות פיקטיבי, בין סלקום, גולן טלקום ואקספון-מרתון-We4G.

דף השער של תלונתי מס' 59018 מ-11.4.18 ליועמ"ש נמצא כאן וגם צרפתי לתלונה זו מאמר נוקב אחד מתוך הסדרה, שפרסמתי בזמנו בנושא זה (כאן), עם כל האסמכתאות לתרמית הסלולרית, לכאורה, המחרידה הזו, שהיום אנו רואים את מלוא תוצאותיה - קריסת 2 חברות הסלולר, שחיו על בסיס התרמית הזו, שנולדה במשרד התקשורת והתקיימה בגלל צמרת משרד התקשורת, שהציגה מצג שווא של תחרות סלולרית - לשוק ולציבור בישראל. 

מעבר לאישור קבלת התלונה ע"י היועמ"ש ואח"כ (ב-17.4.18) קיבלתי עדכון מראש לשכת היועמ"ש, שהוא החליט להעביר תלונתי למשנה ליועמ"ש (משפט כלכלי), עו"ד מאיר לוין, לא קיבלתי שום עדכון. עד היום.

היה לי ברור, שהגורל של התלונה יהיה אחד מהאפשרויות הבאות: דחייה וגריסה, העברה לפרקליטות המדינה להמשך טיפול (כי זה פלילי), או להעביר את התלונה לאלה שהתלוננתי נגדם (במשרד התקשורת) כדי שיחקרו את עצמם ויסגרו לעצמם בשקט את התיק (שיטה מדהימה של "חקירה עצמית", שהומצאה בפרקליטות, בגיבוי ובחיפוי היועמ"ש).

היות ואני מגיש לא מעט תלונות ליועמ"ש, נתקלתי בכל הסוגים הללו במשך השנים, וזה מככב באתר טלקום ניוז בעשרות כתבות אודות שיטות גריסת תלונות והעלמתן ע"י "הקליקה", שבצמרת הפרקליטות והיועמ"ש. 

אולם, במקרה זה לא קיבלתי שום החלטה. שום תגובה, למרות כל הנדנודים שלי. שקט מוחלט. שנים. פשוט התעלמות מוחלטת. 

לכן, החלטתי להתלונן אצל צמרת משרד המשפטים, שאני לא מצליח לקבל תשובה על תלונתי, במשך שנים, והטיפול בתלונה (על אי מתן תשובה), הוטל על אחראית תלונות הציבור במשרד המשפטים.

האם אתם חושבים, שהטיפול הזה (ביחידת תלונות הציבור במשרד המשפטים) כן הוביל לתשובה בעניין תלונתי מ-11.4.18 ליועמ"ש? ניחשתם נכון. גם יחידת תלונות הציבור במשרד המשפטים היא חלק מ"הקליקה" ומרחו אותי "מלמעלה עד למטה" בתשובות שקריות וכשהגבתי על השקרים הללו - סרבו להתייחס.

תגובה לעניין - למה אני לא מצליח לקבל עדכון מה נעשה עם תלונתי מאז 2018 - לא קיבלתי. 

הטיפול הכושל של יחידת תלונות הציבור במשרד המשפטים בתלונתי (שאני לא מקבל תשובה לתלונתי ליועמ"ש לגבי תלונה הנמצאת בידיים של המשנה ליועמ"ש מאז 2018) - נמצא כאן

היות ולא התקדמתי אפילו לא מילימטר, בהבנה מה היא ההשופט בדימוס דוד רוזןהחלטה של היועמ"ש\משנה ליועמ"ש בעניין תלונתי זו מ-2018, החלטתי להתלונן בפני נציב תלונות ציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, (בתמונה משמאל).

כאן נעשה טיפול יסודי ורציני, כפי שכבוד השופט בדימוס דוד רוזן מבצע כל הזמן, ועודכנתי על ידו בכל מהלכי הבדיקה של תלונתי, אבל הסוף היה מאוד עגום (אפרט מיד). דף השער של תלונתי, שנשלחה לכבוד השופט בדימוס דוד רוזן נמצא כאן וצורפו לתלונה זו כל המסמכים הנדרשים. 

בהערת אגב אציין, שאחרי התלונה הראשונית הזו ליועמ"ש מ-11.4.18 (בפרשה, שכבר אז כונתה על ידי "תיק 5000"), הוספתי עוד תלונות ליועמ"ש בנושאים, שהתפתחו בפרשת ה"ישראבלוף" הזו במשך השנים - מאז 2018. בסה"כ הגשתי לא פחות מ-14 תלונות המשך (מאז אפריל 2018 ועד 2021), שעל אודותן אדווח במאמר נפרד. 

ביום 14.6.21 שלח לי כבוד השופט בדימוס דוד רוזן את תשובתו המסכמת והחלטתו. התשובה המלאה נמצאת כאן.

בקצרה, הוא נאלץ לדחות את תלונתי - בגלל "חורים" ענקיים בחוק. כך, שהוא חסר כל סמכויות לבדוק את תלונתי.

הנה החור הראשון בחוק:
המשנים ליועמ"ש חסינים

כלומר: היועמ"ש יכול לקבור\ לגרוס כל תלונה פלילית, ע"י העברתה למשנה ליועמ"ש, שהוא לא רק חסין מפני כל תביעה פלילית או אזרחית מכל סוג (כמפורט כאן), הוא גם לא נמצא תחת שבט הביקורת של הנציב. הוא מעל אלוהים. לא נותן דין וחשבון לאיש. לא כפוף לשום חוק\תקנה\נוהל. כלום. 

הנה החור השני בחוק:
היועמש גם חסין

כלומר: אמנם, היועמ"ש נמצא בחוק ככפוף לשבט הביקורת של הנציב, אבל שיקול דעתו המקצועי - לא נמצא תחת שבט הביקורת של הנציב.

כלומר: היועמ"ש יכול להחליט להעביר כל תלונה למשנה ליועמ"ש - כדי לקבור אותה ללא כל דיווח, ושניהם לא צריכים לספק שום דין וחשבון לאיש, מה נעשה עם התלונה הזו. כך, גם הוא מעל אלוהים. לא נותן דין וחשבון לאיש בעניין החלטותיו. לא כפוף לשום חוק\תקנה\נוהל. כלום. 

מי דחף לחקיקת "חוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות" כזה נכה וחסר כל סמכויות ויכולות של ממש? ניחשתם נכון, שרת המשפטים דאז, איילת שקד, ידידתו מזה שנים של ד"ר אביחי מנדלבליט. 

אם היועמ"ש, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט, ביחד עם המשנה ליועמ"ש - עו"ד מאיר לוין, לא היו מחליטים לקבור את תלונתי, בלי כל בירור, וכמובן בלי כל דיווח על החלטתם, אולי ניתן היה להציל את שוק הסלולר מההתרסקות הזו, של 2 חברות סלולר (גולן טלקום ואקספון-מרתון-We4G).

אם הם היו מובילים לכך, שהרגולטורים היו הופכים את חברות הסלולר המדומות הללו ל-MVNO, מייד אחרי הקמתן, כמו שהיה נדרש על פי החוק, שוק הסלולר היה נראה לגמרי אחרת היום. לא היה צריך לטפל במשבר החמור הזה כעת. 

כך, היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט, אחראי אישית לא רק ל"תיק 4000" הכושל, אלא גם לכיאוס בשוק הסלולר בישראל. מדהים. 

אפילוג:
לאור ההתנהלות הכושלת ביותר (שלא לומר מופקרת) של צמרת משרד המשפטים בפרשה הזו, פרשה, שנוגעת בסופו של דבר לכיס של כולנו, כי הסלולר הוא מוצר חיוני לכל אחד בישראל, שלחתי ביום 5.6.21 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד המשפטים:
"הנדון: הקוד האתי של פרקליטות המדינה.
שבוע טוב,
1. ב-2013 פורסם כאן "הקוד האתי של פרקליטות המדינה" (הקוד במלואו כאן), שבעקבותיו ועל פיו במאי 2015 מונו על ידי פרקליט המדינה חברי ועדת האתיקה, שהוקמה על פי המסמך הזה (בעמוד 6):
משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, יו"ר הועדה; פרקליט מחוז חיפה (אזרחי); מנהל המחלקה הכלכלית, פרקליטות המדינה; מנהל יחידת הניהול, פרקליטות המדינה; יו"ר ארגון הפרקליטים​.

2. אודה לקבל עדכון בכמה מקרים/סוגיות (אם בכלל) טיפלה ועדת האתיקה הזו מאז הקמתה במאי 2015 ועד היום, ובכמה מקרים\סוגיות טיפלה בשנה האחרונה.

3. כ"כ, על פי המסמך הזה נכתב: "ועדת האתיקה תבחן מעת לעת, ולכל הפחות אחת לשלוש שנים, את הצורך באימוץ שינויים בקוד האתי". השאלה: האם אכן נעשתה בחינה כזו מאז מאי 2015 ועד היום ומה היו תוצאות הבחינה הזו?

4. אודה לעדכון."

תגובה לא קיבלתי. די ברור למה. 

נספח א':
מבחר מהכתבות הקודמות בעניין "הישראבלוף" הסלולרי, שבמרכזו שת"פ האנטנות המפוברק של סלקום-גולן-טלקום-אקספון-מרתון-We4G:
אנטנות
עדכון 20.6.21, 17:00: סלקום מדווחת כאן לבורסה בזו הלשון: "בהמשך לאמור בדוח התקופתי של החברה לשנת 2020 מיום 17 במרץ ,2021 פרק א סעיף 23.2(ג), לדוח התקופתי של החברה לרבעון הראשון לשנת 2021 מיום 20 במאי 2021, פרק א' סעיף 6 ולדיווח המיידי מיום 16 ביוני 2021 (מס' אסמכתא 2021-01-037260, 2021-01-087168 ו- 2021-01-101733 בהתאמה) על סכסוך והליכים משפטיים כנגד מרתון 018 אקספון בע"מ ("אקספון") ובעלי השליטה בה ובקשת אקספון במעמד צד אחד לעיכוב הליכים נגדה לשם גיבוש הסדר חוב, מעדכנת החברה כי ביום 17 ליוני 2021 ניתן צו עיכוב הליכים נגד אקספון עד להחלטה אחרת, לרבות ההליכים המשפטיים בהם נקטה החברה נגד אקספון וביטול העיקולים הזמניים שהוטלו ע"י החברה ביחס לנכסי אקספון ובכלל זה נכסי אקספון המוחזקים על-ידי אקספון 018 בע"מ (החברה האם של אקספון). כן מונה מנהל הסדר, בהתאם להמלצת הממונה על חדלות פרעון. דיון בבקשת אקספון לעיכוב הליכים נגדה, לרבות בבקשתה לאישור הסכם למכירת פעילותה לחברת ויידלי מובייל בע"מ ("ויידלי"), יתקיים ביום 30 ליוני 2021. לענין זה יצוין כי הממונה על הליכי חדלות פרעון הודיע כי אינו מתנגד לעיכוב ההליכים הזמני עד לדיון במעמד הצדדים וכן כי האישור המבוקש למכירת אקספון לויידלי מוקדם מדי וניתן יהיה לשקול מכירת פעילות אקספון לויידלי בעתיד, בכפוף ולאחר אישור אסיפות הנושים את הסדר החוב, אשר אפשר ויכלול מכירה כאמור. כאמור בדיווח קודם, החברה מתכוונת להגיש התנגדות לאישור הבקשה בנוסחה ובתנאיה הנוכחיים ואין באפשרותה להעריך בשלב מקדמי זה את סיכוייה."

עדכון 25.6.21: כל התלונות (סה"כ הגשתי 14 תלונות שנשלחו ליועמ"ש, בשנה החולפת), תלונות שהוגשו בגינם תלונה חריפה על ידי לנציב נת"ם (נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות), כבוד השופט בדימוס דוד רוזן, בנושא "תרמית האנטנות" ונושאים משיקים (דוגמת "פריסת הסיבים") - נגרסו סופית.
זאת, בתרגיל ערמומי של היועמ"ש, שמנצל פרצות בחוק (הפרצה העיקרית מופיעה בתצלום כאן מתחת), שבו, בין היתר, המשנים ליועמ"ש לא כפופים לשום ביקורת משום סוג והם "חסינים" מפני ביקורתו של הנציב, כבוד השופט בדימוס דוד רוזן
הנציבות לא יכולה לבדוק הכל
תגובתו המלאה של השופט בדימוס דוד רוזן לתלונותיי נמצאת כאן - למתעניינים. 

עדכון 28.6.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "סלקום לבית המשפט: ניסיון המכירה של we4G מניפולטיבי ותכסיסני.
החברה טוענת - בתגובה לבקשת חדלות הפירעון של חברת מרתון 018 של חזי בצלאל, מפעילת מותג הסלולר - לחוב של 110 מיליון שקל, כמעט כפול מהחוב הנטען הראשוני. ביום חמישי הקרוב צפוי דיון ראשון בבקשה זו בבית המשפט המחוזי בלוד, אחרי שלמרתון -אקספון מונה מנהל מיוחד מטעם בית המשפט, עו"ד עמית לדרמן

עדכון 1.7.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "השופטת שלחה את סלקום ואת מפעילת we4G לנסות להגיע לפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט. בדיון שנערך היום בבית המשפט בלוד חזרו החברות על הטענות שלהן אחת כנגד השנייה במסגרת הבקשה של מרתון להקפאת הליכים. השופטת נתנה להן אפשרות להגיע לפתרון בתיווך המנהל המיוחד עמית לדרמן."

עדכון 5.7.21גד פרץ מ"גלובס" מפרסם כאן (כותרת בלבד): "היוזמה העסקית החדשה של חברת החשמל: בוחנת כניסה לתחום הסלולר."
כבר ב-10.12.20 גד פרץ דיווח כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "חברת החשמל מקימה מערך סלולרי עצמאי שמדאיג את חברות הסלולר.
החברות חוששות שהפיכתה של חברת החשמל למפעיל וירטואלי, גם אם כזה שמיועד לצרכים לא מסחריים ולצרכיה בלבד, ייצור תקדים שיוביל חברות אחרות גדולות במשק לפעול כמוה."
הערה חשובה: גד פרץ פספס שלחברת החשמל יש כבר רישיון סלולריכאן

עדכון 8.7.21: הגיע אלי מידע על התארגנות חדשה של 3 חברות הסלולר הגדולות (סלקום, פרטנר-הוט-מובייל [PHI) ופלאפון), ליצירת "קרטל" חדש של שת"פ פסיבי באנטנות בישראל, מה שיקטין חמורות את פריסת האנטנות בישראל. שלחתי את המידע הזה לצמרת משרד התקשורת ולצמרת "הרשות לתחרות". משרד התקשורת לא השיב לפנייתי (די ברור למה), אבל "הרשות לתחרות" ענתה תשובה די מתחמקת ולמעשה "הכשירה" את הקרטל המתוכנן הזה. הפנייה שלי והתשובה הרשמית של "הרשות לתחרות" יש כאן, למתעניינים. 

עדכון 4.8.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "אקספון מאשימה את סלקום בניסיון לחסלה.
לטענת אקספון, ההתנגדות של סלקום לכינוס אסיפות נושים נועדה לסכל את המהלך שמוביל מנהל ההסדר למימוש העסקה עם שמעיה רייכמן, שהוא הסיכוי היחידי להמשך קיומה."

עדכון 5.8.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "לקראת עסקת ענק בשוק הסלולר? פרטנר רוצה לקנות את אקספון של חזי בצלאל.
החברה פנתה למנהל ההסדר המיוחד של אקספון והודיעה לו כי בכוונתה להגיש הצעה לרכישת הפעילות • כרגע ההצעה היחידה שיש לרכישת אקספון היא של שמעיה רייכמן, שבכוונתו להפוך אותה למפעיל וירטואלי • האינטרס של הרגולטור הוא לאפשר מיזוג של אקספון לחברה שמחוץ לשוק הסלולרי."

עדכון 8.8.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "בית המשפט אישר כינוס אסיפות נושים לאקספון.
בכינוס האסיפות יתברר מי מבין ההצעות לרכישת פעילות אקספון וחברת הבת מרתון, היא הרצינית ביותר ותזכה לאמון הנושים."

עדכון 9.8.21: חברת הבזק האמריקאית ורייזון (Verizon) הכריזה ביחד עם AWS (שירותי הענן של אמזון), על זמינות שירותי MEC (ר"ת: Mobile Edge Computing) ב-13 מתוך 20 הערים הגדולות ביותר בארה"ב. יצויין שאין כל ערך ל-5G, אם ספק הסלולר לא משדרג את כל המערכות הפנימיות שלו, למערכות מתקדמות, כדי לתמוך ביישומים של 5G, אחרת שירותי 5G (דוגמת מה שיש בישראל), הם רק עלייה ברוחב הפס מהאנטנה למכשיר הסלולר, זה הכל. כלומר, זה מעין דור 4.5 של הסלולר (ישראבלוף, בקצרה), ולא באמת דור 5 של הסלולר. פירוט - כאן

בנוסף, ורייזון הכריזה על זמינות שירותי 5G UWB (ר"ת: Ultra WideBand) ב-47 ערים גדולות ברחבי ארה"ב. פרטים כאן. כנ"ל. אין ולא תראו דברים כאלו בישראל, בוודאי לא בקרוב.

עדכון 13.8.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "גולן טלקום הגישה הצעה לרכישת המתחרה אקספון מידי המנהל המיוחד.
החברה הבת של סלקום צפויה לשלם לנושי אקספון כ-60 מיליון שקל; החוב לסלקום שנאמד בכ-1.1 מיליארד שקל יימחק; גולן מתחייבת עוד שלא לשנות לרעה את תנאי חבילות הסלולר של לקוחות אקספון." הודעת סלקום לבורסה בעניין ההצעה של חברת הבת שלה (גולן טלקום) - כאן

עדכון 16.8.21: גד פרץ מ"גלובס" צייץ כאן: "אקספון בתגובה להצעת סלקום: "סלקום ממשיכה בתוכניתה להביא לחורבן התחרות בשוק הסלולר ומה שעשתה מתחת לשולחן נמצא כעת על השולחן. לאחר שרכשה את גולן כעת רוצה סלקום להשלים את המהלך ולשלוט בשוק התקשורת, ע"י חיסול חברת אקספון - מחוללת התחרות בשוק. ההצעה הרלוונטית היחידה היא של רייכמן"."

עדכון 22.8.21: חברת סלקום דיווח לבורסה כאן כך: "בהמשך להודעת החברה מיום 13 באוגוסט 2021 (אסמכתא 2021-01-131643), בדבר הגשת הצעה לרכישת מלוא הון מניותיה של חברת מרתון 018 אקספון בע"מ או פעילותה  ("אקספון"), על ידי גולן טלקום בע"מ ("גולן"), חברה בת בבעלותה המלאה של החברה, מעדכנת החברה כי ביום 20 באוגוסט 2021 הגישה גולן הצעה מעודכנת לבקשת מנהל ההסדר, הכוללת, בין היתר, עדכון סך התשלום לנושי אקספון (זולת בעלי השליטה) לעד 65 מליון ₪ וכן "רשת בטחון" לנושי אקספון, המבטיחה פרעון חוב אקספון לנושים (זולת בעלי השליטה) עד לסך האמור והמשך העסקה לעובדים, גם במקרה בו אקספון תיכנס לפירוק מכל סיבה שהיא, לפני השלמת עיסקה למכירתה, לאחר אישור הצעת גולן על ידי אסיפות הנושים ובית המשפט. אסיפות הנושים שזימן מנהל ההסדר נדחו ליום 22.8.2021. 
כאמור, העסקה מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים של משרד התקשורת והממונה על התחרות בנוסף על אישור אסיפות הנושים ובית המשפט של חדלות פרעון. אין כל ודאות כי יתקבלו האישורים הנדרשים או כי העיסקה תצא לפועל בהתאם להצעה או בשינויים."

עדכון 23.8.21: איתן אבריאל פרסם כאן בדה-מרקר (כותרת בלבד): "חשבון הסלולר שלנו צפוי לעלות — כי רשות התחרות והממשלה נרדמו.
היום יתקיים בבית המשפט דיון על עתידה של אקספון, ואסור שהיא תימכר לסלקום או פרטנר — לאחר שהרשויות טעו כאשר אישרו את מיזוג גולן וסלקום ■ מי שדוחף להקטנת הרגולציה ושואף לשחרר את המגזר העסקי מכל מגבלה — מכין את השטח לעליית מחירים."

עדכון 25.8.21: גלעד צוויק מ"ישראל היום" פרסם כאן (כותרת בלבד): ""מכירת אקספון לסלקום תייקר את תעריפי הסלולר".
במכתב שנשלח לממונה על התחרות מזהיר ח"כ קרעי מעסקה בין שתי חברות הסלולר: "המיזוג יקטין את התחרות ויחזיר אותנו לימים שלפני רפורמת 2012" • רשות התחרות: "טרם התקבלו הודעות מהצדדים, לא נאשר מיזוג שיצמצם תחרות"."

עדכון 26.8.21: פרטנר מדווחת לבורסה (כאן) שגם היא הגישה ל"מנהל ההסדר" מטעם בית המשפט הצעה לרכישת "מרתון-018-אקספון". הצעה קצת מוזרה, במיוחד אחרי שמשרד התקשורת כבר הבהיר בעבר לפרטנר, שהיא לא תוכל לרכוש את החברה הזו. 

עדכון 27.8.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "חברת וויידלי מובייל למנהל המיוחד של אקספון: הליך ההתמחרות פסול.
בעל השליטה בוויידלי מובייל, שמעיה רייכמן, פנה למנהל המיוחד של אקספון בטענה כי הוא חרג מהסמכות שניתנה לו על פי דין לבחון את העסקה שבה תרכוש וויידלי מובייל את פעילות אקספון מידי חזי בצלאל. "הצעת סלקום דרך גולן נועדה לסלק מחולל תחרות מהשוק", הוסיף."

עדכון 29.8.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "מסתמן: משרד התקשורת ייאלץ להכניס שינויים במדיניות שיתוף הרשתות.
הסיבה: המשקיעים שבוחנים לקנות את אקספון לא יכולים להשקיע בחלוקה שווה בהוצאות ברשת."

עדכון 1.9.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם עדכונים בטוויטרדיון במכירת אקספון (בתצלום מצד שמאל), מתוך הדיון אצל "המנהל המיוחד" מטעם בית המשפט, על מכירת אקספון - We4G. מה שמוכיח שצדקתי לחלוטין במשך שנים.

יש מי המציא את הפיקציה הבלתי חוקית הזו של שת"פ אנטנות שאיננו שת"פ: שמילה מימון, ביחד עם שאר חברי "הקליקה" שפעלה במשרד התקשורת לטובת האינטרסים של קליקת סלקום. כשכתבתי על זה עשרות מאמרים בזמן אמת (אחד מהם וטרי: https://bit.ly/BenniGantzCellc), התעלמו ממה שכתבתי. כאילו ההתעלמות יכולה לכפר על הצפצוף על כל חוק, נורמה והגיון רגולטורי בשוק הסלולר, ביצירת פיקציות של חברות סלולר - שאין בשום מקום בעולם. 

עדכון 2.9.21
: ארז רביב מ-Davar1 פרסם כאן (כותרת בלבד): "חיסול חברת WE4G עשוי להיות התחלה של תיקון בשוק הסלולר.
הציפייה סביב ההכרזה על הזוכה בפעילות הסלולר של אקספון, מנוגדת לקבוצות הרוכשים המייצגות שני מודלים שונים: "פטנט" משרד התקשורת של חברת סלולר ללא רשת סלולר, או מפעיל וירטואלי."

עדכון 3.9.21: גד פרץ מ"גלובס" מדווח כאן בטוויטר כך: "מתפרצת: מנהל ההסדר המיוחד ממליץ כי הרוכשת של חברת אקספון סלולר תהיה וויידלי מובייל שבבעלות שמעיה רייכמן. סלקום וקבוצת בן אליעזר יערערו על ההחלטה בבית המשפט ביום ראשון.
מנהל ההסדר נתמך מכך שרייכמן מתכוון לרכוש גם את פעילות חברת האם של אקספון סלולר תמורת 150 מיליון שקל מה שיבטיח את כל החזר החובות לנושים. סלקום ובן אליעזר יילחמו נגד ההמלצה בכל כוחם."

עדכון 19.9.21: רועי ברגמן מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "ראיון. "אם יעלו את מחירי הסלולר, אנחנו לא נהיה אלה שיחזיקו אותם למטה".
למרות שבבעלותו חברת סלולר קטנה, איש העסקים שמעיה רייכמן פעל מתחת לרדאר, עד שהציע 330 מיליון שקל על אקספון הקורסת של חזי בצלאל. בראיון ראשון הוא מותח ביקורת על בית המשפט שלא אישר את רכישת אקספון "גם במחיר שהחברה תקרוס והלקוחות יתפזרו לכל עבר"; מסביר למה "חברות התקשורת בכלל לא מבינות מה עושים עם דור 5, וצריך היה לתת אותו לחברות הסיבים"; מוחה על ה"זלזול בכסף של חזי בצלאל, שהשקיע מאות מיליונים"; ומבטיח ש"עם או בלי אקספון, נגיע למיליון לקוחות בזכות סטנדרט חדש שאין בארץ"."

עדכון 19.9.21: גד פרץ מ"גלובס" מדווח כאן (כותרת בלבד): "תפנית בעלילות אקספון? חזי בצלאל ושמעיה רייכמן חוזרים למו"מ עם סלקום.
הבעלים של אקספון חוזר למו"מ עם סלקום, והפעם יחד עם שמעיה רייכמן • עפ"י ההצעה המדוברת, סלקום תרכוש 50% מהלקוחות של אקספון סלולר, ורייכמן ירכוש את המחצית הנותרת ויעביר את פעילותו כמפעיל וירטואלי לסלקום."

עדכון 26.9.21: גד פרץ צייץ כאן: "מתפרצת: סלקום סגרה עם קרן ההשקעות קלירמארק ועם איש העסקים יריב לרנר על הסכם בו הם ירכשו את  אקספון ויפעילו אותה כמפעיל סלולרי מלא."

עדכון 27.9.21: סלקום מדווחת לבורסה כאן: "בהמשך לדיווחי החברה בקשר להליכי חדלות פרעון של חברת מרתון 018 אקספון בע"מ ("אקספון"), והצעות לרכישתה במסגרת הליכים אלו (שהאחרון שבהם מיום 5 בספטמבר 2021  - אסמכתא מס' 2021-01-144729), מעדכנת החברה כי ביום 24 בספטמבר 2021, ולאחר שהרוכש הפוטנציאלי הקודם של אקספון עימו הגיעה להסכמות על שינוי תנאי הסכם השיתוף והשימוש שבין החברה לאקספון (עליהן דיווחה החברה) נסוג מההסכמות, התקשרה בהסכם לשינוי תנאי הסכם השיתוף והשימוש שלה עם אקספון (להלן "הסכם העדכון") עם תאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק (להלן "הרוכש הפוטנציאלי"), אשר הגיש ביום 26.9.2021 הצעה לרכישת אקספון ולהסדר עם נושיה. הסכם העדכון מותנה בקבלת אישורים, לרבות אישור הצעת הרוכש הפוטנציאלי לרכישת אקספון על-ידי בית המשפט וקבלת האישורים הנדרשים ממשרד התקשורת ומהממונה על התחרות ובמסגרתו החברה לא תדרוש קבלת תשלום נוסף מקופת הנשיה. 
השינויים להסכם השיתוף והשימוש כוללים, בין היתר, התחייבות אקספון לקבל ממשרד התקשורת את הרשיון המתוקן והקצאת התדרים מכוח מכרז התדרים האחרון ותשלום דמי הרשיון ואגרות התדרים בגינם למשרד התקשורת; הארכת תוקף הסכם השיתוף ל- 10 שנים ממועד קבלת האישורים כאמור לעיל; עדכון מנגנון התמורה; זכויות ממשל תאגידי נוספות ומנגנונים נוספים. בעקבות חתימת הסכם העדכון, תתמוך החברה בהצעת הרוכש הפוטנציאלי באסיפות הנושים.
אין כל ודאות כי יתקבלו האישורים הנדרשים. להערכת החברה, התמורה שתקבל החברה מאקספון במסגרת הסכם השיתוף המעודכן, ככל שהצעת הרוכש הפוטנציאלי תאושר והסכם העדכון ייכנס לתוקף, נמוכה משמעותית מזו שהיתה מקבלת מאקספון על פי הסכם השיתוף הקיים, אילו לא היה מופר על ידי אקספון. כפי שדווח על ידי החברה, אקספון אינה משלמת את התמורה לה התחייבה בהסכם השיתוף, החל מנובמבר 2020. עם זאת להערכת החברה התמורה הצפויה מהסכם השיתוף המעודכן על פני תקופת ההסכם המעודכנת (עשר שנים), אינה שונה מהותית מהתמורה שהיתה מתקבלת ביתרת תקופת הסכם השיתוף המקורית (שבע שנים), על בסיס ההכנסות בהן הכירה החברה במחצית הראשונה לשנת 2021. הערכות החברה כאמור הינה מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. הערכות החברה עשויה להתממש באופן שונה מאשר העריכה, בין היתר, לאור התפתחות מצבת מנויי אקספון, שינויים רגולטורים ותחרותיים וגורמים אחרים שאינם בשליטת החברה. עוד מעדכנת החברה כי  הדיון בבית המשפט של חדלות פרעון נדחה ליום 5.10.2021 ואסיפות הנושים עתידות להתקיים ביום 30.9.2021. החברה תוסיף ותעדכן בהתפתחויות מהותיות." 

עדכון 7.10.21: גד פרץ מצייץ כאן: "לפנות בוקר נחתם רשמית הסכם כלירמרק/לרנר עם חזי בצלאל."
"שמעיה רייכמן מאיים לתבוע את חזי בצלאל בעקבות הפרת ההסכם שהיה ביניהם למכירת קבוצת אקספון".
"ההסכם החדש של כלימרק-לרנר-בצלאל, יועלה מחדש לאישור אסיפת נושים ביום שני. הדיון בבית המשפט ככל הנראה יידחה ליום חמישי. עד אז הצדדים צפויים להגיש בקשה לאישור העברת אמצעי שליטה באקספון למשרד התקשורת ובית המשפט יתבקש לאשר את ההסכם בכפוף לאישור המשרד."

עדכון 8.10.2: רפאלה גויכמן פרסמה בדה-מרקר כאן (כותרת בלבד): "חזי בצלאל חתם על העברת אקספון לכלירמרק ולרנר - ועלול להסתבך משפטית.
נושי אקספון אישרו את ההצעה לרכישת החברה שהגישו כלירמרק ויריב לרנר, בטענה שהיא הטובה ביותר עבורם - למרות קיומו של הסכם חתום לרכישת פעילות הסלולר של אקספון עם חברת וויידלי מובייל ■ "הפרה בוטה של ההסכמים"."

עדכונים 13.10.21:
א. סלקום מדווחת לבורסה כך: "המשך לדיווחי החברה בקשר להליכי חדלות פרעון של חברת מרתון 018 אקספון בע"מ ("אקספון"),  והצעות לרכישתה במסגרת הליכים אלו (שהאחרון שבהם מיום 6 באוקטובר 2021  - אסמכתא מס'2021-01-151827), מעדכנת החברה כי ביום 12 באוקטובר 2021 התאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק ("הרוכש הפוטנציאלי"), אקספון ובעלת השליטה באקספון הגישו במשותף למנהל ההסדר שמונה על ידי בית המשפט, הצעת הסדר נושים לפיה אקספון תהא מחויבת בהסכם השיתוף עם החברה, כפי שעודכן בין החברה לרוכש הפוטנציאלי. אסיפות נושים נערכו ביום 12.10.21 ותוצאותיהן צפויות להתפרסם בהמשך היום. החברה תוסיף ותעדכן בהתפתחויות מהותיות."

ב. סלקום מדווחת לבורסה כך: "בהמשך לדיווחי החברה בקשר להליכי חדלות פרעון של חברת מרתון 018 אקספון בע"מ ("אקספון"), והצעות לרכישתה במסגרת הליכים אלו (שהאחרון שבהם מיום 13 באוקטובר 2021  - אסמכתא מס' 2021-01-155454), מעדכנת החברה כי ביום 13 באוקטובר 2021 אישרו אסיפות הנושים את הסדר החוב שהוצע במשותף על ידי אקספון, בעלת השליטה באקספון והתאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק ("הרוכש הפוטנציאלי"), ובעקבות זאת מנהל ההסדר שמונה על ידי בית המשפט, הגיש לבית המשפט בקשה לאשר את הסדר החוב המוצע כאמור ואת הצעת הרכישה של הרוכש הפוטנציאלי (לפיה יחזיק בשני שליש מהון המניות של אקספון והשליש הנוסף יוותר בידי בעלת השליטה הנוכחית של אקספון). דיון בבית המשפט קבוע ליום 14 באוקטובר 2021. החברה תוסיף ותעדכן בהתפתחויות מהותיות."

עדכונים 17.10.21:
א. גד פרץ צייץ כאן: "בית המשפט אישר הסדר אקספון". 

ב. סלקום דיווחה לבורסה כאן כלדהלן: "בהמשך לדיווחי החברה בקשר להליכי חדלות פרעון של חברת מרתון 018 אקספון בע"מ ("אקספון"), והצעות לרכישתה במסגרת הליכים אלו (שהאחרון שבהם מיום 13 באוקטובר 2021  - אסמכתא מס' 2021-01-155700), מעדכנת החברה כי ביום 17 באוקטובר 2021 אישר בית המשפט את הסדר החוב שהוצע במשותף על ידי אקספון, בעלת השליטה באקספון והתאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק ("הרוכש הפוטנציאלי") ואת הצעת הרכישה של הרוכש הפוטנציאלי.
השלמת עסקת הרכישה וביצוע ההסדר כפופים לקבלת אישורים רגולטוריים כפי שדווח בעבר. אין כל וודאות כי יתקבלו האישורים הנדרשים.
החברה תוסיף ותעדכן בהתפתחויות מהותיות."

עדכון 22.10.21: קבוצת סלקום מדווחת לבורסה כאן: "בהמשך לדיווחי החברה (שהאחרון בהם מיום 18 באוקטובר 2021, מספר אסמכתא: 2021-01-1565846)  בקשר להליכי חדלות פרעון של חברת מרתון 018 אקספון בע"מ ("אקספון"), להסכם עם תאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק  ("הרוכש") שענינו שינוי תנאי הסכם השיתוף והשימוש של החברה עם אקספון (הסכם השיתוף והשימוש כפי שעודכן כאמור: "הסכם השיתוף המעודכן") ולהצעת הרוכש להסדר החוב לאקספון שהוגשה במשותף עם אקספון ובעלת השליטה באקספון הכוללת את הסכם השיתוף המעודכן עם החברה והצעתו לרכישת שני שליש מהון מניות אקספון, אשר אושרו על ידי בית המשפט וכפופים  לקבלת האישורים הנדרשים ממשרד התקשורת ומהממונה על התחרות), מעדכנת החברה, כי נכון  למועד זה ובהמשך לדיאלוג שמתקיים עם משרד התקשורת, מעריכה החברה שגם אם הסכם השיתוף המעודכן יכלול תיקונים בהתאם לדרישות משרד התקשורת, לא צפוי שיהא בכך כדי להשפיע על תזרים המזומנים שינבע לחברה מאקספון על פי הסכם השיתוף המעודכן, אך הדבר עשוי להקטין את התמורה שתירשם כהכנסה בדוחותיה הכספיים מאקספון. החברה מעריכה שהתמורה הכוללת שתנבע לה מאקספון תעמוד בתקופת ההסכם (10 שנים) על סך שבין 400-600 מליון ₪. עוד מעדכנת החברה, כי במסגרת הסכם השיתוף המעודכן ניתנה לרוכש אפשרות לחייב את החברה לרכוש את מלוא (100%) הון מניות אקספון במהלך תקופה שבין שלוש לחמש וחצי שנים ממועד השלמת העסקה, בתמורה לסך של כ-130 מליון ₪ (שעשוי לגדול בנסיבות מסוימות) ("אופציית הרכש") וככל שאופציית הרכש כאמור - המותנית בקבלת אישורים רגולטורים בעת המימוש, ככל שהרוכש יבקש לממשה, ובכלל זה אישור משרד התקשורת ואישור הממונה על התחרות - לא תהיה ניתנת למימוש, ניתנה לרוכש אפשרות לחייב את החברה להעמיד לאקספון הלוואה נושאת ריבית באותו הסכום  כנגד בטוחות שהיקפן הוסכם בין הצדדים, וכפוף להוראות כל דין. החברה אינה יכולה להעריך האם אופציית הרכש תמומש, וככל ותמומש, האם יתקבלו האישורים הנדרשים לשם מימושה ובאילו תנאים.
אין כל ודאות כי יתקבלו האישורים הנדרשים לעדכון הסכם השיתוף ו/או לרכישת אקספון ע"י הרוכש, והחברה תמשיך ותעדכן על התפתחויות מהותיות בהקשר זה. 
הערכות החברה כאמור בדיווח זה לעיל הינן מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. הערכות החברה עשויות להתממש באופן שונה מאשר העריכה, בין היתר, לאור דרישות משרד התקשורת לשינויים בהסכם השיתוף המעודכן, התפתחות מצבת מנויי אקספון, שינויים רגולטורים ותחרותיים וגורמים אחרים שאינם בשליטת החברה."

עדכון 2.11.21: ליטל דוברוביצקי פרסם ב"כלכליסט" - כאן (כותרת בלבד): "גולן טלקום עתרה נגד משרד התקשורת: לבטל את ההחלטה שעליה להשיב 60 מיליון שקל. החברה מבקשת מבית המשפט להורות למשרד לבטל את החלטתו מחודש יולי, אז הורה לה להשיב את כל סכומי החזר אגרות התדרים שקיבלה בעבר, בסך 60 מיליון שקל; לטענתה, מדובר בתמריצים שניתנו לה "מתוך מטרה לעודד אותה לפעול במהירות לצבור נתח שוק משמעותי במגזר הפרטי" - וככאלו אין לדרוש ממנה להשיבם."

עדכון 29.11.21: אבישי גרינצייג מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "בית המשפט הטיל צו עיקול: האם שמעיה רייכמן מתנער מהלוואת מיליונים שנטל?
קבוצת משקיעים פרטיים שהלוו לרייכמן 5.5 מיליון שקל ב-2018 לצורך ביצוע פרויקט תמ"א, ביקשה להוציא את צו העיקול לאחר שעורך דינו טען כי מסמכי ההלוואה כלל אינם מוכרים לרייכמן • רייכמן: "מדובר בתביעות חסרות בסיס של מי שהשקיעו כספים בפרויקט שטרם הסתיים".

עדכון 2.12.21: פורסם כאן ב"כלכליסט" ע"י גולן חזני (כותרת בלבד): "דרמה בפרטנר: חיים סבן מתנגד למכירת השליטה בחברה לרודב-גבאי.
האצ'יסון הסינית מכרה לקבוצת רודב-גבאי את השליטה תמורת 300 מיליון דולר; אך לדברי קב' סבן, שמניות השליטה בפרטנר שבידיה משועבדות להאצ'יסון, נאמן המניות היה חייב לנהל מכרז כדי לקבל סכום מירבי במכירה; משמעות הצעד של סבן היא שביהמ"ש יידרש להחליט אם לקיים מכרז או לאשר העיסקה."

עדכון 8.12.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "עסקת הרכישה של אקספון על הכוונת: רשות התחרות דורשת הבהרות.
הסעיפים הבעייתיים: העברת נכסים בין מרתון לסלקום בעקבות חוב ישן שיש למרתון כלפי סלקום ובעקבות הסעיף שמאפשר לכלירמרק לחייב את סלקום לקנות את החברה בעוד 3 שנים תמורת 130 מיליון שקל."

עדכון 5.1.22: נמצא מחליף לאבי גבאי כמנכ"ל סלקום: דניאל ספיר (כאן). הודעת קבוצת סלקום לבורסה - כאן בזו הלשון: "החברה מתכבדת לעדכן כי ביום 5 בינואר 2022, החליט דירקטוריון החברה על מינויו של מר דניאל ספיר למנהל הכללי של החברה. מועד תחילת כהונתו של מר ספיר יסוכם בימים הקרובים. 
מר ספיר מכהן כמנכ"ל קבוצת תקשוב החל משנת 2012 ובנוסף כדירקטור במספר חברות פרטיות המוחזקות ע"י קבוצת תקשוב. קודם לכן כיהן מר ספיר בתפקידי סמנכ"ל שונים במספר חברות תקשורת, ביניהן  פלאפון תקשורת בע"מ והוט טלקום ש.מ. מר ספיר הנו בוגר מנהל עסקים בהתמחות שיווק ומערכות מידע מהמכללה למנהל ומוסמך במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו."

עדכון 6.1.22גד פרץ פרסם כאן ב"גלובס": דירקטוריון IBC אישר הבוקר את המינויים של נתי כהן ויוסי חבר.
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, ימונה לתפקיד יו"ר IBC, ויוסי חבר, סמנכ"ל הכספים היוצא של הוט, ימונה למ"מ מנכ"ל IBC • המינויים נחשפו אתמול בגלובס."
כך, נסגר (לכאורה) "מעגל השוחד": נתי כהן, שדאג במשך שנים ל"קליקת סלקום" מקבל את התמורה מהקליקה הזו כעת, כיו"ר IBC, עוד לפני שעברו שנתיים של צינון מאז שפרש מתפקיד המנכ"ל, כנדרש בחוק.

עדכון 1.2.22: התקבלה תשובת נש"מ לגבי נתי כהן ולטענה שהפר את "חוק הצינון", במעבר שלו לתפקיד יו"ר IBC. תשובת נש"מ נמצאת כאן, למתעניינים. 

עדכון 21.2.22: סלקום מדווחת כאן אודות אישור משרד התקשרות לשינוי תנאי הסכם שיתוף עם אקספון (מרתון): "בהמשך לאמור בדיווח התקופתי של החברה מיום 16 בנובמבר 2021, פרק א' סעיף 7 (מס' אסמכתא: 2021-01-167127), ולאמור בהודעת החברה מיום 17 בפברואר 2022 (מס' אסמכתא: 2022-01-019420), בדבר התקשרות החברה בהסכם ותוספות לשינוי תנאי השיתוף והשימוש שלה עם מרתון 018 אקספון בע"מ ("מרתון") עם תאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק ("הרוכש"), מעדכנת החברה כי ביום 20 בפברואר 2022, התקבל אישור משרד התקשורת ("המשרד") לשינוי הסכם השיתוף והשימוש שבין החברה למרתון. באישור המשרד מצוין כי אין בו כדי להוות אישור למימוש אופציית המכר (אופציית PUT לרוכש) או למימוש אופציית הרכש (אופציית CALL לחברה), וכן אין הוא מהווה אישור מראש לשעבודים או העברת אמצעי שליטה שהצדדים יבקשו להפעיל בעתיד ובנושאים אלו על החברה ומרתון לפעול בהתאם לתנאי רשיונות הרט"ן שלהן.
עוד נמסר לחברה מהרוכש, כי במקביל לאישור האמור התקבל אישור משרד התקשורת להעברת אמצעי שליטה ורכישת שליטה במרתון לרוכש.
השלמת העסקה כפופה לתנאים נוספים שטרם התמלאו ואין ודאות כי יתמלאו."

עדכון 23.2.22: סלקום מדווחת כאן אודות אישור הממונה על התחרות לעדכון הסכם השיתוף לתקופת הסכם השיתוף עם מרתון 018 אקספון ולרכישת השליטה במרתון: "בהמשך לאמור בדיווח התקופתי של החברה מיום 16 בנובמבר 2021, פרק א' סעיף 7 (מס' אסמכתא: 2021-01-167127), לאמור בהודעת החברה מיום 17 בפברואר 2022 (מס' אסמכתא: 2022-01-019420), בדבר התקשרות החברה בתוספת להסכם לשינוי תנאי השיתוף והשימוש שלה עם מרתון 018 אקספון בע"מ ("הסכם השיתוף"  ו"מרתון", בהתאמה) עם תאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק ("הרוכש") ולאמור בהודעת החברה מיום 21 בפברואר 2022 בדבר אישור משרד התקשורת (מס' אסמכתא: 2022-01-020647), מעדכנת החברה כי ביום 22 בפברואר 2022, התקבל אישור הממונה על התחרות ("הממונה") לעדכון הסכם השיתוף לתקופת הסכם השיתוף (קרי למשך 10 שנים). באישור הממונה מצוין כי מימוש אופציית המכר (אופציית PUT לרוכש) או מימוש אופציית הרכש (אופציית CALL לחברה), כפוף לאישור הממונה. 
אישור הממונה מותנה בכך שלא יינתן אשראי מצד אחד למשנהו (למעט תשלומים שוטפים לחברה לפי הסכם השיתוף), לרבות בדרך של מימוש אופציית ההלוואה, מבלי שהתקבל לכך אישור הממונה מראש ובכתב וכן נקבע מתווה לבחינת מימוש אופציית ההלוואה על ידי הממונה. במקביל לאישור האמור התקבל אישור הממונה לרכישת השליטה במרתון על ידי הרוכש. השלמת העסקה כפופה להשלמת הסדר הנושים ועסקת הרכישה ואין ודאות כי יושלמו."

עדכון 9.3.22: סלקום מדווחת כאן לבורסה: "הושלמה עסקת הרכישה של מרתון וכניסה לתוקף של הסכם השיתוף המעודכן עם מרתון.
בהמשך לאמור בדיווח התקופתי של החברה מיום 16 בנובמבר 2021, פרק א' סעיף 7 (מס' אסמכתא: 2021-01-167127), לאמור בהודעת החברה מיום 17 בפברואר 2022 (מס' אסמכתא: 2022-01-019420), בדבר התקשרות החברה בתוספת להסכם לשינוי תנאי השיתוף והשימוש שלה עם מרתון 018 אקספון בע"מ ("הסכם השיתוף המעודכן"  ו"מרתון", בהתאמה) עם תאגיד בשליטת מר יריב לרנר וקרן כלירמרק ("הרוכש") ולאמור בהודעות החברה מימים 21 ו- 23 בפברואר 2022 בדבר אישור משרד התקשורת והממונה על התחרות להסכם השיתוף המעודכן (מס' אסמכתא: 2022-01-020647 ו -2022-01-021793, בהתאמה), מעדכנת החברה כי ביום 8 במרץ 2022, נמסר לחברה על ידי מנהל ההסדר של מרתון כי הושלמה עסקת הרכישה של מרתון על ידי הרוכש  בהתאם להסדר הנושים וכן נכנס לתוקף הסכם השיתוף המעודכן."

עדכון 29.3.22רפאלה גויכמן מ"דה-מרקר" פרסמה כאן (כותרת בלבד): "משרד התקשורת אישר את עסקת פרטנר: קבוצת גבאי-רודב-הפניקס תחזיק בחברה.
הקבוצה תחזיק ב-27% ממניות החברה, שאותן רכשה תמורת 930 מיליון שקל ■ משרד התקשורת אישר אתמול תיקון לפיו גופים מוסדיים יוכלו להחזיק בשיעור של עד 25% ממניות השליטה של שתי חברות סלולר במקביל."

עדכון 1.4.22: קבוצת סלקום מדווחת לבורסה כאן: "החלטת שר התקשרות בדבר תיקון סעיף ברשיון בנוגע לאישור בעלות צולבת למשקיעים מוסדיים.
חברה מתכבדת לעדכן כי התקבלה אצלה החלטת שר התקשורת ("השר") בדבר תיקון רישיון התקשורת הסלולרית שלה לענין האיסור על מי שמחזיק ביותר מ-5% מאמצעי השליטה בחברה להחזיק גם יותר מ-5% מאמצעי השליטה בבזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק") או מפעיל רט"ן אחר.
התיקון לרישיון קובע כי בעל עניין בחברה שהוא קרן נאמנות, חברת ביטוח, חברה להשקעות או קרן פנסיה ("משקיע מוסדי") רשאי יהיה להחזיק גם עד 10% מאמצעי השליטה בבזק או מפעיל רט"ן אחר, בתנאים מסויימים (חלף החזקה בשיעור של עד 5% קודם לתיקון הרישיון) ללא שנדרש אישור השר, ועל-פי בקשה בכתב, רשאי יהיה השר להתיר למשקיע מוסדי שהנו בעל ענין בחברה להחזיק גם עד 25% מאמצעי השליטה בבזק או מפעיל רט"ן אחר בתנאים מסויימים (חלף החזקה בשיעור של עד 10% קודם לתיקון הרישיון)."



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים