Telecom News - פרטנר ותאגיד השידור 'כאן' חתמו על הסכם לא חוקי המבוסס על תצהיר כוזב!

פרטנר ותאגיד השידור 'כאן' חתמו על הסכם לא חוקי המבוסס על תצהיר כוזב!

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> פרטנר ותאגיד השידור 'כאן' חתמו על הסכם לא חוקי המבוסס על תצהיר כוזב!
אין תחתית לכאוס ולהפרות החוק בחסות משרד התקשורת. הפעם נעסוק בהסכם חדש בין פרטנר TV לתאגיד השידור "כאן", להעברת תכני התאגיד לפרטנר כשירות VOD, כשמועצת התאגיד אישרה לחברת פרטנר TV להקרין פרסומות לצופים בתכני הערוץ ב-VOD. החברות תחלקנה ביניהן את הרווחים מהפרסומות. ההסכם מבוסס על תצהיר כוזב, לכאורה, של פרטנר כלפי התאגיד, משום שלפרטנר אין רישיון לשידורי VOD כנדרש בחוק התקשורת. 
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 12.5.21, 16:53לוגו פרטנר

לא מספיק, ש"צמרת משרד התקשורת" פועלת בשירות "צמרת קבוצת סלקום\IBC\HOT" ומעלימה עין מעשרות הפרות החוק של שירותי פריסת הסיבים של סלקום ופרטנר, ומתעלמת מהמציאות של מבצע "שומר החומות", מתווסף כעת לרשימת תחומי עשיית הצחוק והלעג מחוקי מדינת ישראל, ההסכם בין פרטנר לתאגיד "כאן" (שערוץ 11 במרכזו, תאגיד במימון הכיס של הציבור).

בעקבות הודעת פרטנר (המצויה כאן, למתעניינים), אודות הסכם, שלפיו התכנים של "כאן 11" יוכנסו לספריית ה-VOD של פרטנר TV, אחרי ש-2 הגופים חתמו על הסכם שיתוף תוכן ופרטנר קיבלה אישור מתאגיד השידור הציבורי להקרין פרסומות בצמוד לתכנים של כאן 11 העולים בשירות ה-VOD שלה, שלחתי שאלות דחופות לתאגיד השידור "כאן", להנהלת פרטנר, לשר התקשורת, למנכ"לית משרד התקשורת ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: פרטנר ותאגיד השידור הישראלי 'כאן' חתמו על הסכם: תכני 'כאן 11' ו'חינוכית' זמינים בספרית ה-VOD של פרטנר TV.
שלום רב,
1. כאן יש פרסום על הסכם בין "כאן" לפרטנר-TV בנוגע לתכני VOD.

2. לפרטנר TV אין רישיון VOD כנדרש בחוק התקשורת (כמפורט בכל הסעיפים בחוק שבהם מופיע "רישיון לשידורים לפי דרישה").

3. הכיצד נחתם הסכם עם ספק ללא רישיון מתאים לשירות VOD?

4. אודה להתייחסותכם."

תגובה טרם קיבלתי ממשרד התקשורת ופרטנר (את תגובת התאגיד אציג מיד בהמשך).

ככל שאקבל תגובה ממשרד התקשורת (ו\או מפרטנר), אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים שלא אקבל תגובה. די ברור למה.

גם אין מה לצפות מהשר החדש - איתן גינזבורג, (בתמונה משמאל), אין גינזבורגשיוכל לתקן את המצב הזה, שקיבל כמצב נתון לאחריותו. הוא מבין בתקשורת וברישיונות חברות התקשורת, כמו שאני מבין בהטסת חלליות למאדים. לכן, אני מצפה ממנו, שיצליח לתקן רק דבר אחד במשרד התקשורת: היחס לגמלאים. אם יתקן רק את זה - דיינו. 

השר איתן גינזבורג כבר נפל קרבן לתעלולי "הקליקה", שהחתימה אותו לפני יומיים על תזכיר חוק בנוגע לדואר (מפורט כאן), בלי שיש לו צל של מושג על מה הוא חותם ולמה.

לכן, אין הרבה מה לצפות משר כזה, שהפך מיומו הראשון כשר, ל"בובה על חוט" של "הקליקה".

למי שמשום מה סבור, שכל עשרות הסעיפים ב"חוק התקשורת" בהן מופיעות המילים "רישיון לשידורים לפי דרישה" אינו מתכוון למונח VOD, אני מפנה את תשומת ליבו להחלטת שר התקשורת (דאז, אריאל אטיאס), שמדבר במפורש על VOD - כאן במסמך "מדיניות הרישוי וההסדרה של אספקת שירותי VOD על גבי תשתית גישה רחבת פס", מה שהוביל לשינוי החקיקה (הצעת החקיקה - כאן, עברה תהליך חקיקה מסודר של 3 קריאות בכנסת ונכנסה לספר החוקים), מה שנעשה אחרי לא פחות מ-2 שימועים (כאן וכאן) ופורסם בכל כלי התקשורת (דוגמאות: כאן וכאן).

כלומר: השינוי בחוק, שלפיו יש חובה להוציא רישיון ל-VOD לכל מי שמעוניין לספק שירותי ה-VOD בתשלום לציבור, הוא עניין חוקי, ברור, נהיר ומוסבר מכל הכיוונים. רק לא לעבריינים, לכאורה, שמצפצפים על החוק, בחיפוי של "הקליקה".
"איש הישר בעיניו ייעשה".

תגובת גילי שם טוב, מנהלת מערך דוברות, יח"צ והסברה, "כאן" - תאגיד השידור הישראלי:
"שלום רב,

הסכם הפצת תכני התאגיד מבוסס על הצהרת הפלטפורמות כי הן פועלות כדין.

כך גם במקרה זה, הצהירה פרטנר כי אין לה כל מניעה להפיץ את התכנים."

לכן מייד השבתי בחריפות לתגובה הזו של "כאן" בזו הלשון: "שלום רב,
הצהרה אינה פוטרת מבדיקה.
לפרטנר אין רישיון על פי חוק ולא בדקתם זאת כלל. 
מה אתם מתכוונים לעשות בעניין זה?"

תגובה לא קיבלתי מ"כאן". די ברור למה.

שורה תחתונה: נחתמה עסקה, בין פרטנר ל"כאן", בידיעת צמרת משרד התקשורת, (שר ומנכ"לית), שלא עושים דבר בעניין זה, למרות שהם יודעים, שמדובר, לכאורה, בהפרת חוק ברורה מצד כל המעורבים בעסקה ולמרות שמדובר כאן גם בהצהרה כוזבת, לכאורה, של פרטנר. 

יודגש שבנושא של שידורי טלוויזיה מסוג VOD ללא רישיון, יש סעיף עונשין ברור לחלוטין בחוק:
צילום 6

הוגשה תלונה למבקר המדינה בעניין זה - כאן

מתן "תצהיר כוזב" ע"י בכירים בתאגיד (התאגיד הוא פרטנר תקשורת, חברה שנסחרת בבורסה), נוגד כמה חוקים שכולם בתחום הפלילי. נשלחה תלונה בנושא זה לרשות ניירות הערך - כאן

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
 
טלוויזיה
 
עדכון 17.5.21: התקבלה תגובת משרד מבקר המדינה, שהתלונה הועברה לטיפול - כאן

עדכון 19.5.21: ייתכן ובתגובה לכתבה כאן למעלה, יו"ר פרטנר, אסנת רונן, קיבלה כאן "ריאיון מלטף ומפנק" בלי שאלות קשות מדי או נוקבות, מגד פרץ ב"גלובס" (כותרת בלבד): ""לא רציתי למכור את פרטנר בנזיד עדשים".
הצעת הרכש העיונת של הוט, הסירוב לשתף פעולה באינטרנט המהיר וגל ההתפטרויות בהנהלה שהסתיים במינוי מנכ"ל מפתיע • אסנת רונן, מהנשים הבכירות בשוק ההון ויו"רית פרטנר, באחת התקופות הסוערות ביותר בחיי החברה, מדברת לראשונה."



 
 
Bookmark and Share