Telecom News - קב"ט משרד התקשורת בחוות דעת "ביטחונית" מופקרת כדי למנוע קיום מכרז

קב"ט משרד התקשורת בחוות דעת "ביטחונית" מופקרת כדי למנוע קיום מכרז

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> קב"ט משרד התקשורת בחוות דעת "ביטחונית" מופקרת כדי למנוע קיום מכרז
קב"ט משרד התקשורת בחוות דעת "ביטחונית" מופרכת ומופקרת כדי להתחמק מקיום מכרז
מאת: מערכת Telecom News, 4.7.21, 12:27יועז הנדל, דוברות שר התקשורת

כדי להתחמק מקיום מכרז לחניית עובדי משרד התקשורת בירושלים, גייסה הנהלת המשרד את הקב"ט, אסף גרונדמן, כדי שיצביע על צורך "ביטחוני" להעדיף את "חניון ספרא" הסמוך. חוות דעתו "המקצועית" של הקב"ט "מחלקת" את ירושלים ו"קובעת", שההליכה בעיר מסוכנת לעובדים ומכאן גם לכלל הציבור. האמנם זו עמדת המדינה בנוגע לביטחון העובדים בירושלים? כיצד עמדת משרד התקשורת מסתדרת עם החלטת הממשלה על העברת משרדי הממשלה לעיר הבירה? נשלחה תלונה ליועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט ולשב"כ.

ב-18.11.20 הצגנו כיצד שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה למעלה), (בסיבוב הקודם שלו במשרד), ניטרל מספר גורמים רגישים במשרד, בין היתר, באמצעות מתן פרס כספי משמעותי (ומגן) ל-2 "שומרי סף" במשרד: הקב"ט אסף גרונדמן והמבקר הפנימי אלון זולר (מה שיכול להיחשב כשוחד, לכאורה, או סוג של טובת הנאה?).

בכל הקשור לקב"ט גרונדמן, עמדנו בזמנו על כך, שקב"ט המשרד (שממונה בהסכמת השב"כ והנציבות) הוא חלק מאגף האמרכלות ויש לו אחריות אישית בתחומי חקירות משמעת (תיחקור, מעקבים וכו'). גם מתן פרס לו ע"י השר עלול לפגוע בעצמאותו ואף להיחשב כ"שוחד" או "טובת הנאה", כדי לטייח חקירות או "לתפור תיקים" או להעלים עין ממעשים פסולים במשרד, כדי לא לפגוע בשר או במשרד.

בזמנו אף פנינו בנושא לנציבות שירות המדינה ושאלנו: מעניין מה יש לאגף המשמעת בנציבות להגיד על מתן פרס לקב"ט ע"י השר, פרס, שלא קיים בשום סעיף בתקשי"ר. מיותר לציין, שבנציבות בחרו להתחמק מחקירת הנושא.

לאחרונה קיבלנו תזכורת עד כמה צדקנו בביקורת הנ"ל שלנו, הן נגד נותן הפרס (שר התקשורת) והן נגד מקבל הפרס (הקב"ט), ועד כמה נפגעת עצמאות שיקול הדעת המקצועי של קב"ט המקבל פרס כספי מהשר.

הסיפור מתחיל בניסיון של הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, אביבית מסבנד, שמופקדת, בין היתר, גם על תחום הלוגיסטיקה והרכש, להאריך שוב ללא מכרז את ההתקשרות עם חניון בית הרכב ב"מגדל שלום", לצורך חניית עובדי המשרד בתל אביב.

חברת "סנטרל פארק", שמפעילה מספר חניונים בסמיכות ל"מגדל שלום", הגישה השגה על כך, שמשרד התקשורת אינו מקיים מכרז פומבי בנוגע לחניית העובדים, ולא מאפשר לבעלי חניונים נוספים באזור להתחרות על חניית העובדים.

לאור ההשגה הנ"ל, נאלץ משרד התקשורת להודיע, שיפרסם מכרז לחניית עובדי המשרד בתל אביב.

כ"כ מצ"ב פרוטוקול "ועדת רכישות של המשרד", בנוגע לחניית עובדי תל אביב, דיון שהתקיים טרם ההחלטה על פרסום המכרז בנוגע לחניה בת"א. מאחר וזו "ועדת הרכישות" המשרדית, דיון זה מדגיש וקושר יותר ברור את כל זרועות אגף מינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת לנושא זה, לרבות החתימה של אביבית מסבנד על מסמך הפרוטוקול הזה. 

וכאן נכנס לסיפור קב"ט המשרד, אסף גרונדמן ושאלת שיקול הדעת שלו.

כידוע, אגפי משרד התקשורת מפוצלים בין תל אביב וירושלים, כאשר בירושלים ממוקמים אגפי המטה של המשרד: לשכת השר, לשכת מנכ"ל, לשכה משפטית, אגף כספים, אגף מינהל ומשאבי אנוש ואגף הביטחון.

כאשר ראו אגפי המטה הנ"ל של משרד התקשורת, שנכפה עליהם לקיים מכרז לגבי חניית עובדי המשרד בתל אביב, הם מיהרו לכנס את ועדת הפטור המשרדית, כדי "להכשיר" את חניית עובדי אגפי המטה במשרד בירושלים, ללא מכרז, בחניון ספרא הסמוך למשרד.

 לצורך כך גייסו את קב"ט המשרד, אסף גרונדמן, שהנפיק את חוות הדעת "הביטחונית" המופרכת והמופקרת הבאה:

"לאור המצב הביטחוני ומיקום המשרד לא הרחק מקו התפר בין מערב העיר למזרחה, הוא ממליץ שחניית העובדים תהיה בסמוך ככל הניתן למשרד".

צילום מיקום המשרד ברחוב יפו 23 במפת העיר ירושלים:
מפת העיר ירושלים

מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, (בתמונה משמאל), יועמ"ש המשרד, עו"ד דנה נוייפלד וחשב המשרד, יוחנן שליין, מיהרו לאמץ את חוות הדעת של הקב"ט וחתמו על פטור מעריכת מכרז לחניית עובדי המשרד בירושלים והכרה בחניון ספרא כספק יחיד.לירן אבישר בן חורין  צילום דוברות משרד התקשורת

לא מאמינים? מצ"ב החלק מסומן בהחלטת ועדת הפטור הנ"ל.

חוות דעת הקבט

למי שלא מכיר, משרד התקשורת בירושלים ממוקם בסמיכות לבניין עיריית ירושלים ולמדרחוב סואן, וכך במחי יד, כדי לחמוק מעריכת מכרז, הנהלת משרד התקשורת בגיבוי חוות דעת "מקצועית" של קב"ט המשרד, "מחלקת" את ירושלים ו"קובעת", שההליכה בעיר מסוכנת לעובדים ומכאן גם לכלל הציבור.

תשומת לב שיש משרדי ממשלה ממש על קו התפר או אפילו מהצד השני (המזרחי) של קו התפר דוגמת: משרד המשפטים, קרית הממשלה במזרח ירושלים, משרד השיכון, משרד המדע, המשרד לבט"פ ועוד. משרד החינוך שוכן הרבה יותר קרוב לקו התפר מאשר משרד התקשורת, כך גם משרד התרבות והספורט. מעולם איש מכל משרדי הממשלה הללו, לא העלה טיעונים כל כך הזויים. 

מעבר לכך, שמדובר במהלך, שעננה כבדה של חוסר חוקיות מתנוססת מעליו, הרי שמדובר בחוסר אחריות ברמה הלאומית, כאשר משרד ממשלתי מתבטא בצורה כזו כלפי עיר הבירה.

ויודגש, יש הרבה הגיון מבחינת מערכת יחסי העבודה, לאפשר לעובדים לחנות קרוב ככל הניתן למקום עבודתם ואף יש לתת להיבט המרחק הנ"ל משקל נכבד בבחירת מקום החנייה (לצד ההיבט התמחירי). אולם, מכאן ועד להנפקת חוות דעת "ביטחונית" מופרכת לגבי "הסכנה", כביכול, לעובדי משרד התקשורת בהליכה ברחוב יפו בירושלים, רק כדי לנסות לחמוק מקיום מכרז לחניית עובדי המשרד בירושלים, המרחק גדול מאוד.

בשולי הדברים, נציין, כי בהתאם להחלטת הממשלה, על משרדי הממשלה לעבור לירושלים. כך גם לגבי השלוחה התל אביבית של משרד התקשורת. נשאלת השאלה כיצד הדבר משתלב עם חוות הדעת "הביטחונית" המופרכת הנ"ל של קב"ט משרד התקשורת?  

קוראינו הוותיקים ודאי זוכרים, שאין זו הפעם הראשונה שקב"ט משרד התקשורת, אסף גרונדמן, מנפק חוות דעת "ביטחונית" חסרת אחריות, כאשר, כפי שחשפנו בזמנו, הוא ניפק המלצה בנוגע לאיכות המוצרים של חברה מסחרית ("רב בריח"), פעולה אשר ננזף בגינה, לאחר פנייתנו לנציבות שירות המדינה.

בנסיבות חמורות אלו, אין מנוס מפתיחה בחקירה דחופה של כל המעורבים בפרשה, לרבות העברת החומר לשב"כ, שממונה על קב"ט המשרד, כדי שיבחן את שיקול הדעת הביטחוני שלו במקרה זה.

ביום 1.7.21 פניתי אל שר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: שאלה דחופה לגבי פברוק פטור ממכרז בטענות שקריות וחתימת המנכ"לית, החשב והיועצת המשפטית של המשרד, על השקר הזה, כדי לאשר פטור ממכרז. 
שלום רב,
1. מצ"ב טיוטת מאמר [המאמר שיש כאן מעל], שייעלה בקרוב לאוויר + 2 קבצים ממשרד התקשורת התומכים חד-ערכית במה שיש במאמר הזה.
2. אודה לתגובתכם הדחופה."

שום תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

נשלחה תלונה ליועמ"ש על פברוק פטור ממכרז ע"י המנכ"לית, החשב והיועצת המשפטית של משרד התקשורת. פרטי התלונה - כאן. אישור קבלת התלונה - כאן

כ"כ נשלחה תלונה למשרד רוה"מ \ לשב"כ. אישור קבלת התלונה - כאן
 



 
 
Bookmark and Share