Telecom News - עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים

עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים
עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים
מאת: מערכת Telecom News, 12.10.21, 13:18FIBER FREE

ברשימת הישובים בהם יפרשו סיבים: ישובים בעוטף עזה, ישובים בבקעה, בערבה, רמת הגולן בגבול הצפון ועוד. 
     
במסגרת מתווה הסיבים, הקים המשרד את קופת התמרוץ - קרן שהכנסותיה נובעות מהכנסות חברות התקשורת (0.5% בשנה), שתשתתף במימון הפרישה באזורים בהם בחרה חברת בזק לא לפרוש רשת מתקדמת.

היום הודיע משרד התקשורת,  ששר התקשורת, יועז הנדל, קבע מהם התחומים הגיאוגרפיים שיתועדפו במכרז הקרוב לפרישת סיבים. היישובים בתחומים אלה יקבלו קדימות במסגרת המנגנון המכרזי. כך, ש-15% לפחות מכלל משקי הבית, שייפרשו באמצעות המכרז ,שצפוי לצאת בשנה הקרובה, יהיו התחומים המתועדפים.

התחומים הגאוגרפיים להם יינתן תיעדוף הם אזורים, שהוגדרו ע"י הממשלה כבעלי סיכון בטחוני גבוה בהחלטת הממשלה מספר 3738  בנושא "הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית" מ-15.4.18.

התחומים המתועדפים כוללים: יישובים סמוכי גבול (יישובים שבתיהם, כולם או חלקם, נמצאים בטווח איום על פי שיקולי מערכת הביטחון - טווח של עד 9 ק"מ מגבול לבנון ועד 7 ק"מ מגבולות אחרים או מגדר המערכת סביב רצועת עזה) ויישובים מאוימים (יישובים בתחום יהודה ושומרון, המסווגים ע"י מערכת הביטחון ברמות איום 5-3 (רמות האיום הגבוהות ביותר)). כל זאת, בניכוי היישובים, שאינם כלולים באזורי התמרוץ, כלומר, קיימת לגביהם חובת פרישה של בזק.

יועז הנדל: "היום אנו יוצאים עם תעדוף לקופת התמרוץ. היעד הראשון הוא גבולות המדינה, אלה המרוחקים מהמרכז. אזורים נטולי כדאיות כלכלית. קו הסיב הוא קו הגבול ולשם כך צריך השקעות".
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "קופת התימרוץ והאזורים, שקיבלו קדימות, יעודדו את החברות לחבר גם את המקומות המרוחקים ביותר, כך, שכל בית בכל יישוב במדינה יוכל להתחבר לסיבים אופטיים".
 
רשימת הישובים המלאה בתחומי התעדוף - כאן.

הערת מערכת:
הכתבה: כותרת ראשית: חייבים לבטל את "חוק מתווה הסיבים" כי הסיבים נפרסים בקצב בלי החוק הזה.
כותרת ביניים: הקמת "קופת תמרוץ" במסגרת התיקון לחוק התקשורת בדצמבר 2020, שתשתתף במימון פריסת רשת מתקדמת (ואספקת שירות סיטונאי) באזורים בהם בזק בחרה שלא לפרוס רשת מתקדמת, נועדה בזמנו, (לאחר ניצול הקואליציה הרעועה בממשלה הדו-ראשית של נתניהו) לקדם 3 מטרות, שכבר לא רלוונטיות להיום ולמחר: 1) לבנות מפלגה עבור השר יועז הנדל, 2) להעביר כסף מהכיס של בזק לכיס של קבוצת סלקום, 3) להאדיר את שמו של סמנכ"ל בכיר לכלכלה, ד"ר עופר רז-דרור, שינהל את כל התהליכים הללו. המציאות הקדימה את כל התכניות של משרד התקשורת ולכן יש לבטל את המתווה המושחת הזה - כאן.

עדכון: הכתבה: ועדת הכלכלה אישרה היום תיקונים שנועדו להאיץ פריסת סיבים אופטיים בבנייני מגורים - כאן.

עדכון, 13.10.21: הכתבה: משרד התקשורת יוצא במכרז ראשון שיבטיח פרישת סיבים אופטיים בפריפריה - כאן.



 
 
Bookmark and Share