Telecom News - חשיפה: "החתול השחור" בין המנכ"לית ליועצת המשפטית במשרד התקשורת

חשיפה: "החתול השחור" בין המנכ"לית ליועצת המשפטית במשרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפה: "החתול השחור" בין המנכ"לית ליועצת המשפטית במשרד התקשורת
סיפור שלא ייאמן: "החתול השחור", שעבר בין לירן אבישר בן חורין (מנכ"לית משרד התקשורת) ליועמ"שית משרד התקשורת ועדת תביעה מרכזית של "הקליקה" ב"משפט האלפים" - עו״ד דנה נויפלד, שהוביל לסיום חפוז של תפקידה כיועצת משפטית של משרד התקשורת, בלי לוותר על התקן, תוך מעבר זמני שלה למשרד הבריאות "עד יעבור זעם". מה מסתתר מאחורי הסיפור ההזוי הזה בצמרת משרד התקשורת ואיך זה קשור לשר התקשורת יועז הנדל?
עדכונים חשובים בסוף הכתבה.  
מאת: אבי וייס, 15.10.21, 11:58עו"ד דנה נויפלד

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, בתמונה משמאל, דמות מובילה ב"קליקה", ועדת תביעה מרכזית ב"תיקי האלפים" כנגד נתניהו, שהחלה את דרכה במשרד כיועצת משפטית במרץ 2012, סיימה את תפקידה באופן מאוד מוזר ועזבה את התפקיד ב-5.9.21.

אנו דיווחנו (בעקבות הדלפות בתקשורת) שהיא עברה להיות מ"מ היועץ המשפטי של משרד הבריאות (בגלל עזיבה פתאומית של יועמ"ש משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ).  

את מקומה (כממלאת מקום - מ"מ) במשרד התקשורת קיבלה סגניתה הוותיקה: עו"ד ברוריה מנדלסון (שהיא גם חברת "הקליקה" ועדת תביעה ב"תיקי האלפים") ובשלב זה, נראה בעליל, שהיא (ברוריה) ממשיכה כרגע את הקו של עו"ד דנה נויפלד, של "טיהור כל שרץ" ו"הלבנת" כל החלטה לא חוקית, טיוח ומריחה של כל החלטה, שהיא כנגד האינטרס הציבורי ולא תקינה, של צמרת משרד התקשורת (ורוב ההחלטות של הצמרת הנוכחית - הן כאלו). 

לקח לי זמן עד שפענחתי את המסתורין הזה. 

לכן, ביום 12.10.21 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון:  מה קרה ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד?
שלום רב,
1. בניגוד לידיעה, שפורסמה בדה-מרקר (מצ"ב), מתברר ,שעו"ד דנה נויפלד עדיין מחזיקה בתקן היועצת המשפטית של משרד התקשורת ורק הושאלה באופן זמני בחשאי למשרד הבריאות כמ"מ יועצת משפטית. [יועמ"ש משרד הבריאות יצא זמנית לחל"ת]. 

2. מה היה "החתול השחור" שעבר בין המנכ"לית של המשרד, לירן אבישר בן חלירן אבישר בן חוריןורין [בתמונה משמאל], לבין עו״ד דנה נויפלד - שהוביל לסיום תמוה של תפקידה כיועצת משפטית בפועל של משרד התקשורת וסילוקה למשרד הבריאות בסיפוח\השאלה, כשהתקן שלה במשרד התקשורת נשמר לה?

3. אודה להתייחסותכם הדחופה, לנוכח חומרת המצב."

תגובה לא קיבלתי מאיש. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים שלא אקבל שום תשובה. די ברור למה (רוצים להסתיר את הכאוס והעבירות, לכאורה, מהציבור).

לא רק שמתעלמים משאלותיי, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לי (בניגוד לחוק), יחידת הדוברות של משרד התקשורת גם מקבלת תוספות שכר נאות - 20% תוספת שכר למשכורת החודשית, רק בגלל שלא עונים לי.

את העובדה המדהימה, הבלתי תיאמן והמזעזעת הזו, חשפתי בכתבה: "איך מקבלים תוספת שכר באי מענה לשאלות של אבי וייס? סודות מש' התקשורת".

לכן, זה די ברור למה אני לא מקבל תשובות (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). לצפצף על עוד כמה חוקים הקשורים באי מענה לשאלותיי - זה כבר דבר פעוט ערך, מול הצטברות המעשים, שחלקם, לכאורה, טעון חקירה פלילית דחופה, מעשים המפורטים כאן למעלה ובעשרות כתבות החשיפה הקודמות.

בחודשים האחרונים היתה הצטברות ענקית של תלונות בנושאים לפליליים, לכאורה, גם כנגד השר יועז הנדל וגם כנגד המנכ"לית לירן אבישר בן חורין (ולא רק ממני. למשל, תלונה חמורה ביותר נשלחה ליועמ"ש כנגד השר יועז הנדל גם מיואב פרנק, התלונות גם שלו הועברו לטיפול פרקליט המדינה - כאן), וסביר להניח, שעו"ד דנה נויפלד, ש"נכוותה" בסיפור של "תיק 4000", כבר לא הייתה מוכנה יותר להמשיך ולתת גיבוי לכל "ישראבלוף" על גבול הפלילי, לכאורה, של המנכ"לית בגיבוי השר, לגבי חלוקה לבזק ולאנלימיטד, לרבות לסלקום ולהוט, של הטבות רגולטוריות עצומות וגדולות פי כמה ממה שמיוחס להחלטות הרגולטוריות של בנימין נתניהו ב"תיק 4000", וזו כנראה, הסיבה, שהיא "טסה בבעיטה" ממשרד התקשורת לכיוון משרד הבריאות, ולכן קיבלה שם מינוי זמני כמ"מ יועמ"ש, כאשר מקומה נשמר עדיין במשרד התקשורת.

האם עו"ד דנה נויפלד תוכל לחזור לתקן היועמ"ש במשרד התקשורת, ששמור לה? זה עדיין לא בטוח. 

שאלה, שנשארה פתוחה: למה בכתבה בדה-מרקר (כתבה שמוחזרה בתוספת פרשנות רחבה בעיתון ההזוי והשולי ביותר ללא כל קוראים - Read It Now), הוצג "מצג מפרגן ושקרי" לעו"ד דנה נויפלד, לצד העובדה הנטענת והמופרכת, שעו״ד דנה נויפלד סיימה את תפקידה במשרד התקשורת (ולא שהיא הועזבה ממנו) וסקרו את כל הישגיה המדומים בכהונתה במשרד התקשורת (ברור כשמש שהיא עצמה מסרה את המידע הזה לכתבים של דה-מרקר)?
והתשובה לשאלה הזו היא כנראה: "וטו", שהטילו השר ו/או המנכ"לית על שובה לתפקיד היועמ"ש במשרד התקשורת, אחרי תקופת ההשאלה שלה למשרד הבריאות. נעדכן את קוראינו בהתפתחות זו, כשהדברים יבוררו עד תומם, כי עד כה הסתירו אותם היטב מהציבור, בתקווה שלא אגלה אותם. 

לסיכום:
יועז הנדל, שמדבר בכל הזדמנות ובכל אירוע על "שקיפות",
 "ציונות", "קו המחרשה" ושאר סיסמאות וספינים נבובים ותלושים מכל מציאות, נוהג במציאות בחסר שקיפות קיצוני בכל התנהלותו ומטעה באופן קבוע את הציבור בכל תחום. 

הוא סיפק גיבוי וחיפוי למעשים פליליים, לכאורה, בקנה מידה מחריד, בכל תחומי האחריות של המשרד (וגם מחוצה להם, דוגמת הטיפול במועצת הרשות השנייה), החלטות וספינים שהוא המציא מדימיונו ומדימיון המנכ"לית "המוצנחת" שלו, כדי לנסות להלבין עבירות, לכאורה (של עצמו ושל אחרים), בתחומים רבים בעולם רגולציית התקשורת בישראל. 

מביש ברמות-על, שזה היה ועודנו שר התקשורת במדינת ישראל וזו המנכ"לית שהוא הצניח במשרד התקשורת. 

דרושה ועדת חקירה (פרלמנטרית, או ממלכתית) לבדיקת שוק התקשורת בישראל והקמת רשות תקשורת לאומית. זאת, כי הנזקים, ששר התקשורת יועז הנדל והמנכ"לית המוצנחת שלו יצרו ויוצרים בשוק הזה, עברו כל גבול וכל נורמה חוקית וציבורית. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).


עדכון 21.11.21: פורסמה כאן כתבה מאוד חשובה ובתוכה מסתתר עו"ד אבי ליכט, "הפטרון" של עו"ד דנה נויפלד. כשנשאלתי מי ניסה להסתיר בפני את הפרוטוקול הזה במשך חודשים, חשדתי ישר בעו"ד דנה נויפלד ובמנכ"לית (לירן אבישר בן-חורין). אז נזכרתי שפרסמתי ש"עבר חתול שחור" בינה לבין המנכ"לית (נחשף בכתבה כאן מעל ולא הבנתי לפני כחודש, בעת כתיבת הכתבה הזו, למה הן רבו (היועצת המשפטית והמנכ"לית). כעת אני מבין.

זה היה בדיוק בזמן שהפרוטוקול שוחרר ע"י המנכ"לית, בעקבות הלחץ שלי.

הקישור לעניין זה נמצא בפרוטוקול עצמו וכאמור בו: אבי ליכט, הפטרון, החבר האישי והחבר המקצועי, מזה שנים רבות של עו"ד דנה נויפלד, היה הנציג של הוט מול המנכ"לית וניסה למנוע את הקנס הענק שהוטל על הוט - וכשל. ראה פירוט בכתבה עצמה.

כנראה עו"ד דנה נויפלד כעסה ורבה עם המנכ"לית, בכך שהניסיון של עו"ד אבי ליכט למנוע את הקנס - כשל והוט סתם זרקו עליו כסף וקיוו שהוא יציל אותם, בזכות קשריו (עם עו"ד דנה נויפלד). זה כשל כשלון חרוץ והמנכ"לית החליטה גם לשחרר את הפרוטוקול לפי דרישותיי, כנראה בניגוד לרצון של עו"ד דנה נויפלד, ועו"ד דנה נויפלד ידעה היטב מה המשמעות של הפרוטוקול עבורי (ועבור ההגנה של נתניהו).

עדכון 19.9.22: משרד הבריאות ממשיך בתעלולים לא להעביר לידי את "הסדר ניגוד העניינים" של עו"ד דנה נויפלד, בטענות מוזרות חדשות שקיבלתי כעת (שזה עניין מורכב...), אחרי שלפני כמעט חצי שנה טענו ראשי המשרד ונש"מ שיש הסדר כזה.... 
תגובת משרד הבריאות \ חופש המידע \ לשכת מנכ"ל המשרד הדוחה את התשובה אלי בעוד 60 יום - מצ"ב כאן.

עדכון 29.8.22: המשטרה החליטה (באיחור של כשנה וחצי, ההחלטה מ-6 באפריל 2022 ונשלחה אלי רק היום), שלא לחקור את התלונות בעניינה של עו"ד דנה נויפלד (לשעבר היועצת המשפטית במשרד התקשורת) - כאן

עדכון 13.11.21
התקבל (אחרי הסתרה ממושכת וצורך בהפעלת לחצים כדי לקבל מה שהחוק קובע, שיהיה מפורסם וגלוי), הסדר ניגוד העניינים של עו"ד דנה נויפלד במשרד הבריאות, הסדר שערורייתי ממדרגה ראשונה עם המון השחרות (די ברור למה) - כאן
תשומת לב לתאריך על הסדר ניגוד עניינים: 15.8.22. עו"ד דנה נויפלד עברה למשרד הבריאות ב-5.9.21 ומיד אחרי כן ביקשתי את הסדר ניגוד העניינים שלה, שנחתם על ידה כשנה אחרי הפניה שלי (!). 

עדכון 12.12.22: התקבלה תגובה מהירה מנציבות שירות המדינה בעניין המכרז התפור עבור עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועצת המשפטית של משרד הבריאות. התגובה כאן. לאור התגובה המוזרה הזו, שלחתי פנייה נוספת לנציבות שירות המדינה - כאן

עדכון 12.3.23: סוף סוף המנכ"לית הכושלת של משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, שהושתלה במשרד עם עוד עדר של "כבשים משובטות" מהקרנות והארגונים הנכלוליים של המתחזה לשר - יועז הנדל, הולכת הבייתה. שלום ולא להתראות. מכתב הפרידה הבכייני, השקרי והפתטי שלה נמצא כאן, למתעניינים.



 
 
Bookmark and Share