Telecom News - עו"ד איה בן-פורת מונתה לסמנכ"לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת

עו"ד איה בן-פורת מונתה לסמנכ"לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת

דף הבית >> מינויים >> עו"ד איה בן-פורת מונתה לסמנכ"לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת
עו"ד איה בן-פורת מונתה לסמנכ"לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת
מאת: מערכת Telecom News, 14.12.21, 12:30איה בן פורת דוברות משרד התקשורת

עו"ד איה בן-פורת מונתה לסמנכ"לית בכירה ומנהלת מנהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת. היא נבחרה ב"מכרז בין-משרדי".

מקורות החיים המקצועייים שלה, כמפורט מטה, נראה, שהיא חסרת ניסיון בתחום הרלבנטי של ניהול הפיקוח והאכיפה, התפקיד הבכיר בתחום המקצועי הזה, אליו הוקפצה.

עו"ד איה בן -פורת היא עדת תביעה מס' 135 בתיק 4000.

עו"ד איה בן פורת הייתה חתומה על מסמך מאוד משמעותי, שמפריך את כל ההזיות והשקרים של תיק 4000, כמפורט בכתבה: "תיק 4000 ממשיך להתפורר: העיתונאי אלי ציפורי חושף מסמך משמעותי". המסמך הזה היה מוסתר היטב ונחשף באתר 0404, כאמור, ע"י אלי ציפורי, ומוכיח, שעדותה נגד נתניהו לא שווה את הנייר עליו היא נכתבה. היא "עדת תביעה" כמו כל "עדי התביעה", שהתהפכו עד כה בחקירה הנגדית, והפכו ל"עדי הגנה". 

יודגש, שהמינוי הזה של עו"ד איה בן-פורת בא למלא את החלל, שנוצר בפרישתו הפתאומית של הסמנכ"ל הבכיר לפיקוח ואכיפה, איתן כסיף, כפי שחשפנו לפרטי פרטים בכתבה המזעזעת: "חשיפת הקריסה הפנימית המוחלטת במש' התקשורת בתחומי הפיקוח והאכיפה". 

במסגרת תפקידה תוביל בן-פורת את הפיקוח והאכיפה, שמתמקד, בין היתר, בתחומים הבאים: פיקוח ואכיפת חובות הפרישה והכיסוי הסלולרי, פיקוח ואכיפה על פרישת הסיבים האופטיים, פיקוח ואכיפה פיקוח בנושאי צרכנות והגנת הצרכן, פיקוח על התחרות בין חברות התקשורת (טלקום), פיקוח על כניסתו של ציוד אלחוטי לארץ שנועד למנוע הפרעות ושיבושים בתקשורת, פיקוח על המוכנות האופרטיבית של חברות התקשורת לשעת חירום, וטיפול בפניות הציבור בתחום הטלקום.

בן-פורת החלה את דרכה במשרד התקשורת ב-2007. מאז מילאה תפקידים בכירים במחלקה המשפטית והובילה הליכי חקיקה משמעותיים ביניהם מתווה הסיבים האופטיים, מכרזי התמרוץ של הסיבים האופטיים, הליכי אישור של בקשות מיזוגים ורכישות בשוק התקשורת, ייעוץ משפטי למכרז דור 3 בסלולר ועוד. בתפקידה האחרון שימשה כסגנית היועצת המשפטית.

לבן-פורת יש ניסיון בתחום הובלת תהליכי חקיקה של פרויקטים שונים, ייעוץ משפטי במכרזים, הובלת תהליכים משמעותיים, חוצי-ארגון ומערכתיים. עבודה מול הכנסת, משרדי ממשלה שונים, גופי ביטחון וחברות תקשורת.

כ"כ, לאחרונה היא סיימה קדנציה של 6 שנים כממונה על השוויון המגדרי ויועצת המנכ"לית לקידום נשים במשרד התקשורת, בנוסף על תפקידה כעורכת דין בלשכה המשפטית.

נראה, לפי תחומי ניסיונה המפורטים לעיל, שאין לה ניסיון רלבנטי לתחומי הפיקוח ההאכיפה, שהם תחומים מאוד מקצועיים ודורשים התמחות וניסיון מתאימים. כעת היא הוקפצה לתפקיד המקצועי הזה.

לפני כניסתה לשירות המדינה היא הייתה עורכת דין במשרד עורכי דין בוושינגטון, ארה"ב.

בן-פורת היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בבמשפט ציבורי ובינלאומי באוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן, שיקגו.

שר התקשורת, יועז הנדל, ומנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, ברכו את איה בן-פורת, וציינו, שהם בטוחים, שניסיונה בתחום התקשורת לצד הישגיה בתפקידיה כעורכת דין בלשכה המשפטית, יתרמו לקידום היעדים המרכזיים הניצבים בפני המינהל לפיקוח והאכיפה במשרד.

פרחים וברכות
 צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share