Telecom News - רעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול לא חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון

רעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול לא חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> רעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול לא חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון
רעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול בלתי חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון (פרק שלישי בסדרה)
מאת: אלי ציפורי ואבי וייס, 4.2.22, 20:20EARTHQUAKE FREE
 
כל המעורבים צריכים להישלח לכלא להרבה שנים. זו אחת הפרשות החמורות בהיסטוריה הישראלית. סביר להניח, שהחוקרים בליווי הפרקליטות "הדביקו" את כל החשודים שנחקרו בתוכנת הריגול. הקרקע רועדת. 6 תובנות מרעידת האדמה.
 
הכתבה פורסמה גם בבלוג של אלי ציפורי - כאן.
 
ביום הדיונים הבודד שהיה השבוע )1.2.22) אפשר היה להבחין באי-שקט של יהודית תירוש. משום מה היא חקרה עד זוטר יחסית כמו בועז סטמבלר, דוברו לשעבר של נתניהו.

במהלך חקירתה הראשית היא ניסתה שוב ושוב להרחיב את גבולות כתב אישום, בניסיון נואש לייצר אווירה של שוחד. לשיטתה, רשימת ה-315 היא רק חלק מהראיות, למרות שבית המשפט כבר נזף בה בעבר ואמר לה במפורש שזה תחום כתב האישום ואין בלתו. למרות זאת, תירוש מנסה לייצר בכוח "אווירה", בלי ראיות, רכילות במקום ראיות זהב.

בחקירה הנגדית של עו"ד בעז בן צור היא כבר הייתה עצבנית, מבולבלת והרימה את קולה לא פעם. לתירוש יש שיטה: במקום להתנגד בצורה מכובדת, לקום ולהתנגד, היא זורקת הערות ממקום מושבה, כדי לשבש את קו המחשבה של בן צור. גם כאן השופטים העירו לא פעם, אבל תירוש בשלה.

הפעם ההערות היו סרות טעם במיוחד וניכר בה שהיא באה טעונה. טעונה מאוד. נראה, שזה כתוצאה מרעידת האדמה של פרשת הריגול הבלתי חוקי בתיקי נתניהו – כי תירוש הייתה כבר אז בעיצומה של הבדיקה בפרשה, שהתחילה בעקבות פניות עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ'.

אין ספק: הקרקע רועדת מתחת לבניין משרד המשפטים בצאלח א-דין. תירוש מבינה היטב את ההשלכות, היא הרי הייתה הפרקליטה המלווה בתיק 4000,  היא ישבה בלהב 433, צפתה בחקירות אונליין, ישבה בישיבות ערב המשטרתיות, היא ידעה הכל.

אם ידעה ועצמה עיניים זו עבירה פלילית; אם לא ידעה (אפשרות קלושה) ולא שאלה מהיכן החומרים, שנפלו לידיה - זו גם עבירה פלילית (הפרת אמונים).
נכון, המערכת אמנם שומרת על עצמה ומצופפת שורות, אבל זה לבטח טורד את מנוחתה של תירוש.

זה התחיל עם פליטת פה כשאמרה לבן צור שהיא תענה רק בוועדת חקירה והשבוע הייתה לה פליטת פה אומללה: "תיק 4000 זה לא תיק השוואתי".
איך יכולה פרקליטה, שתבעה את המונח "היענות חריגה", להגיד, שזה לא תיק השוואתי, שהגדרתית המושג "חריג", זה ביחס לקו סטנדרטי מסוים, שתירוש לא הביאה מעולם ראיות לקיומו.

הנה כמה תובנות של אלי ציפורי, בעקבות אבי וייס, מרעידת האדמה:
1.
תירוש ניהלה התכתבות עם פרקליטי נתניהו ואלוביץ' בנוגע לשימוש בתוכנת ריגול בצורה לא חוקיות כבר לפני שבועיים, אבל מרחה את הסיפור בתירוצים שונים. חלק מה"בדיקות", שהיא עורכת באמצעות המשטרה, דלפו לאביעד גליקמן, בניסיון שקוף מאוד לזרוק את האחריות ממנה למשטרה.

המשטרה בעצמה מכנה זאת "חריגות", אלא שזו מילה מאוד מכובסת למה שקרה פה באמת: "עבירות פליליות", וכאן עולה שוב השאלה מי יחקור את החוקרים? כל עוד המערכת חוקרת את עצמה, לא ייצא מזה דבר, מקסימום יקריבו איזה ש"ג כדי לטייח את הבעיה.

בכל מקרה, פרקליטי נתניהו ואלוביץ' פנו במהלך השבוע האחרון לתירוש וביקשו ממנה פרטים על השימוש בפגסוס, שנעשו בתיקי נתניהו, וזאת ענתה במייל בהא לישנא:

"כפי שמסרנו לכם מספר פעמים, בעקבות פנייתכם ובעקבות פרסומים בתקשורת, נערכת בדיקה מעמיקה בנושא זה. לאחר שמלוא הפרטים יהיו בידינו נשיבכם דבר. אני מודעים ללוחות הזמנים ופועלים על מנת לברר את הנושא ולענות לכם בהקדם האפשרי".

כלומר, יש פה הודאה, שיש דברים בגו, אלא שהבעיה היא, שמי שכשלה בכל הנושא, היא זו שמנהלת את הבדיקה. בעקבות התשובה המתחמקת הזו, הגישו צוותי ההגנה בקשה בהולה לבית המשפט בדרישה להורות לפרקליטות להשיב תוך ימים ספורים ובפירוט על הטענות, וכ"כ, לקיים דיון על כך ביום 7.2.22. בית המשפט הורה לפרקליטות להשיב לפנייה עד יום 8.2.22 בצהרים. הדיון ביהמ"ש המחוזי בירושלים ב-7.2.22 אמור בינתיים להתקיים כמתוכנן. 

2.
יואב יצחק חשף עד כה מספר שמות, שנגדם הופעלה התוכנה בצורה לא חוקית: יאיר נתניהו, שלמה פילבר, שאול אלוביץ', ניר חפץ, ג'יימס פאקר ויועצי נתניהו עופר גולן ויונתן אוריך. כ"כ, הופעלה התוכנה נגד כמה ממקורבי נוני מוזס.

יש לשער, שהרשימה הזו בהחלט לא סופית. סביר להניח, שהחוקרים בליווי הפרקליטות "הדביקו" את כל החשודים שנחקרו בתוכנת הריגול.

יש להדגיש, שיחידת הסיגינט נחשפה כאן, באתר Telecom News כבר בשנת 2014 בכתבה: חשיפת יחידת הסיגינט (מודיעין אותות אלקטרוני) של משטרת ישראל - כאן.

3.
סביר להניח, שההדלפה לגליקמן, כאמור, הגיעה מהפרקליטות, שסיפקה לו חומרים מאותה "בדיקה", שתוצאותיה ממילא כבר אצל יואב יצחק. אלא שהמטרה בהדלפה הייתה להציג את ה"חריגה" כיוזמה מקומית של כמה שוטרים, שהחומרים הפולשניים נשארו אצלם ולא עברו הלאה למעלה.

כלומר, המטרה של הפרקליטות בהדלפה לגליקמן הייתה להוציא את עצמה מתחומי האחריות. אלא שההסברים של הפרקליטות מגוחכים: כל אחד, שבקיא בעבודה משטרתית-מודיעינית, יודע, שהמודיעין, שנאסף לא נשאר למטה ועובר בצינורות המידע גם למעלה.

עד כמה למעלה? בסופו של דבר, הפרקליטות הרי מקבלת את תוצרי החקירה. מה, תירוש לא הבינה שמתנהלת פה חקירה לא חוקית? היא לא ראתה את פלטי השיחות ותוצריהן של החשודים? היא לא הבינה, שהחומרים הופקו באמצעות תוכנה, ששואבת חומרים מהסלולר אחורה בצורה בלתי חוקית? היא לא שאלה?
היא הרי הפרקליטה המלווה שהייתה מצויה בכל פרט ופרט! לכן, האחריות היא בהחלט גם עליה, בעיקר עליה ועל ליאת בן ארי ושי ניצן מעליה.

4.
יש בהחלט סיכוי סביר מאוד, שהתוכנה הופעלה נגד המקורבת של ניר חפץ.

על-פי מסמכים, שהוגשו לבית המשפט עולה, שהמשטרה חשפה שיחות, שהיא ניהלה מה-22.10.17 בעוד שהיא זומנה לחקירת שווא כ-4 חודשים לאחר מכן(!). מאיפה, אם כן, ידעה המשטרה על השיחות הללו אם לא משאיבת חומרים בצורה לא חוקית?

5.
כ"כ עולה, שיש אפשרות סבירה בהחלט, שהתוכנה הופעלה גם בסלולר של אילן ישועה. ראשית, משום שברור כבר לעין, שהמשטרה-פרקליטות השתמשה בתוכנה כדי לעשות "פישינג" לחומרים, שיפלילו את נתניהו והשתמשה בה כנגד כל מעורב מרכזי בתיק.

שנית, הפרקליטות לא הצליחה להסביר כיצד הר של חומרים נשאב מהטלפון-מחשב של ישועה ותכולתו סוננה רק לחומרים והתכתבויות הקשורים לנתניהו (בצורה עקיפה בלבד ועם דובריו), כששאר החומרים (הרוב) הוסתר מפרקליטי ההגנה.

ההסבר, שנתנה הפרקליטות הוא, שישועה גילה אזרחות טובה ומסר את החומרים למשטרה. אחרי שהחומרים המוסתרים נחשפו בטעות, הפרקליטות טענה, שהם לא הועברו בגלל "תקלה בתום לב".

התירוצים הללו לא ממש מסתדרים עם המציאות. ישועה אמר בעדותו, שהוא לא איש טכני והמסקנה היא, שהוא לא יכול היה לעבד הררי חומרים, שנאספו במשך שנים בצורה כה ממוקדת ומבלי עזרה כלשהי.

לכן, ההנחה היא, שהמשטרה-פרקליטות היא זו ששאבה את החומרים מהסלולרי-מחשב של ישועה באמצעות רוגלה, סיננה אותם בצורה, שמתאימה לתזה שלהם, העלימה את שאר החומרים והלבינה אותם אחר כך באמצעות ישועה תוך רמיזה שהחומרים הללו ישמשו נגדו.

אנו, אלי ציפורי ואבי וייס, מדגישים, שזו בינתיים אפשרות תיאורטית, אבל בהחלט אפשרות שעושה שכל ושצריך לחקור אותה.

זו הסיבה, שאין מעמד רשמי לישועה: הוא לא עד מדינה, אין שום הסכם רשמי איתו (לפחות לא כזה שהוגש במסגרת חומרי החקירה). לכן, ההנחה היא, שיש פה סיכום בעל פה, שישועה יזכה לחסינות, שעד עתה הפרקליטות מסרבת להסביר את פשרה.

6.
חשוב להבהיר זאת שוב ושוב: החוק הישראלי אוסר במפורש לפרוץ באמצעות רוגלות לסמארטפונים של אזרחים. מדובר בעבירה פלילית חמורה ביותר, שדינה שנות מאסר רבות - מדובר במעשה לא חוקי גם אם ניתן לכך צו שופט, וזו בדיוק הסיבה, שצווים כאלה מעורפלים ולא מגלים לשופט את מלוא התמונה.

החוק, שמתיר האזנות סתר, מדבר על שיחות טלפון רגילות. כלומר, בשיחות טלפון רגילות בין סלולרים ניתן ליירט את השיחה עצמה בלבד, מבלי לדעת מה מכיל הסמאטרפון כולו.

בשיחות דרך האינטרנט, כמו וואטסאפ לדוגמא, השיחות מוצפנות מקצה לקצה - כלומר, אין דרך להאזין בוואטסאפ רק לשיחה עצמה. הדרך היחידה להאזין לשיחת וואטסאפ בין 2 אנשים, היא לפרוץ לסלולרי עצמו, ולשאוב ממנו את כל המידע שיש עליו, כולל גוגל, וואטסאפ, תמונות, אפליקציות, מיילים וכד'.

הדבר, כאמור, מהווה עבירה פלילית של ריגול והוא לא חוקי, גם בהקשר של חוק האזנות הסתר, וגם עם צו שופט. הכלי של תוכנת ריגול הוא כלי מלחמתי, שנועד לשימוש כנגד אזרחים זרים בלבד, ובמיוחד נגד אויבי ישראל כמו בכירים באיראן או חיזבאללה.

זאת הסיבה היחידה, שהמדינה מתירה לחברות סייבר התקפי כמו NSO ואחרות לפעול בשטחה והם מקבלים אישורי ייצוא ממשרד הביטחון.

החברות הללו, צריך להדגיש, פועלות באופן חוקי. אלא שיש מי שמשתמש במוצרים שלהן באופן לא חוקי - ולמרבה הצער זה גם משטרת ופרקליטות מדינת ישראל.

השורה התחתונה
כל מי שמעורבים בסיפור הזה, כולל אנשי הפרקליטות והמשטרה היו מעורבים בפעולות לא חוקיות שעל פי החוקים בישראל צריכים להישלח לכלא לשנים רבות. זה ללא ספק "עסק הביש" של הפרקליטות ואחת מהפרשיות החמורות ביותר בתולדות ישראל.

זה לא רק ריגול בלתי חוקי, זה גם קשירת קשר להפלת שלטון נגד ראש ממשלה והפעלת אמצעים בלתי חוקיים כדי להשיג את המטרה, כולל שיתוף פעולה מלא עם "עיתונאים".


פרקי הסדרה:

הכתבה של אלי ציפורי ואבי וייס תפירת תיק 4000: 6 גילויים המוכיחים שהשימוש בתוכנת הריגול היה בלתי חוקי  - כאן. (פרק ראשון בסדרה).

פרטים נוספים בפרק השני בסדרה: תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן.

הפרק הרביעי פורסם תחת הכותרת5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה את האחריות בפרשת הריגול בסמארטפונים -כאן

הפרק החמישי פורסם תחת הכותרת: השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים ולמחשבים? הפעולות בנוסח השטאזי והשאלות שלא רוצים לענות לי עליהן, איך המשטרה שילמה ל"מימד החמישי" בפטור ממכרז 4 מיליון ש"ח (תוכנן לשלם להם 50 מיליון ש"ח) על מערכת קוד פתוח חינמית מול מערכות בשלות של חברות אחרות שהיו באותה העת, ועל מערכת "הפיוז'ן סנטר", שרוני אלשייך תכנן לשדרגה באמצעות "המימד החמישי". -  כאן.

הפרק השישי פורסם תחת הכותרת: אי אפשר למכור לאיש שמערכת סיגינט של עשרות מיליוני ש"ח לשנה המופעלת ע"י מאות אנשים הפיקה רק חדירה אחת לשלמה פילבר במשך 8 שנות הפעלתה - כאן.
 
הפרק השביעי פורסם תחת הכותרת: חשיפת "השחיטה הגדולה" של המשטרה שהחלה להתבצע בפרקליטות המדינה - כאן.

הפרק השמיני בסדרה פורסם תחת הכותרת: ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן.

הפרק התשיעי פורסם תחת הכותרת: השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן.


הפרק העשירי פורסם תחת הכותרת: חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשויות - כאן.


הכתבה: משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים פברואר 2022  - כאן.
הכתבה:
 משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים מרץ 2022 - כאן.

בסרטונים הקשורים לנושא זה ניתן לצפות בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות, ינואר 2022כאן.

בסרטונים 
הקשורים לנושא זה ניתן לצפות בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות, פברואר 2022 - כאן.

 
הסרת ההשחרות בצווי האזנת הסתר של המשטרה - מה נחשף בצווים? - לחץ כאן
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס