Telecom News - יום הולדת 25 לגוגל: האזכור הראשון של Google.com בתקשורת ב-1998

יום הולדת 25 לגוגל: האזכור הראשון של Google.com בתקשורת ב-1998

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> יום הולדת 25 לגוגל: האזכור הראשון של Google.com בתקשורת ב-1998
יום הולדת 25 לגוגל: האזכור הראשון של Google.com בתקשורת ב-1998
מאת: מערכת Telecom News, 27.9.23, 16:56גוגל 25

גוגל מהווה היום חלק בלתי נפרד מחיינו. רק לפני 25 שנה היא הייתה סטארטאפ בלתי ידוע בסיליקון-ואלי. מי היה "נביא בעירו" בכתבה מדצמבר 1998 ואיך נראה דף החיפוש ב-1998?

הכתבה ראשונה על גוגל הייתה מאתScott Rosenberg  מ-Salon.com ב-21.12.98 תחת הכותרת:

Let's Get This Straight, Yes, There Is A Better Search Engine

בכתבה זו תקף רוזנברג את מנועי החיפוש דאז, שלא היו אפקטיביים, ופתח אותה בביקורת נוקבת ולגלגנית על מנוע חיפוש בשם Go.com של דיסני.

הטון של הכתבה השתנה, כאשר הזכיר לראשונה את Google.com סטארטאפ, שנוסד 3 חודשים קודם לכן (ספטמבר 1998) ע"י Larry Page  ו  -Sergey Brin

הוא זיהה כבר אז את הפוטנציאל הגלום בסטארטאפ "בעל השם המוזר", ובפירוש כתב, שגוגל עומדת להראות לעולם את הדרך הנכונה לגבי מנועי חיפוש באינטרנט. הוא חש, שמשהו מיוחד עומד לבוא

ואכן, ההצלחה הראשונית של גוגל נבעה מהעובדה, שהיא יכלה להציע חיפושים באינטרנט בצורה יעילה יותר ומשביעת רצון ממתחרותיה. זה לא היה כמובן מנוע החיפוש הראשון, היו אז מנועים רבים כמו .Yahoo, Excite, Lycos, Netscape's Netcenter, MSN.com, AOL.com. אולם, הטכנולוגיות של מנועי החיפוש הללו "לא סיפקו את הסחורה".

רוזנברג נתן דוגמא בכתבתו לחיפוש המונח "הנשיא קלינטון"  וטען, שאי אפשר היה לדעת אם מגיעים לאתר הבית הלבן או לאתר הבית של כיתת בית ספר יסודי בטיול לוושינגטון די.סי. דף הבית של הבית הלבן לא הגיע אפילו ל-10 התוצאות הראשונות במנועי החיפוש השוניםרוזנברג קבל על כך, שזו בעיה יומיומית עבור כל אחד המחפש מידע במנועי החיפוש השונים.

לכן, הוא כתב במאמרו, שיש לו חדשות טובות לציבור, שהן חדשות רעות לפורטלים הללו: יש דרך טובה לבנות מנוע חיפוש ויש סטארטאפ בסיליקון-ואלי המראה את הדרך.

רוזנברג ציין בכתבתו, ש-Google.com החלה כפרויקט מחקר ע"י זוג בוגרי סטאנפורד, בדיוק כמו שהתחילה Yahoo אולם, יאהו הפופולרית דאז יצרה את האינדקסים שלה ע"י אנשים ולא ע"י מחשבים ולכן הוא ניבא, שיהיה לה קשה להתמודד עם כמות המידע ההולכת וגדלה ברשת. הוא טען, שהסטארטאפGoogle.com  יצליח בגלל השימוש שלו באלגוריתם מתמטי, שהחל להוכיח את עצמו בתוצאות החיפוש. הוא דיווח, שגוגל עדיין בראשית דרכה ולא סיימה את הפיתוח כי סרגיי ברין ולארי פייג  הקימו אותה רק 3 חודשים קודם לכן ודף הבית של גוגל נקרא עדיין  ."alpha test" הוא ציטט את פייג' שאמר,               שבדצמבר 1998 גוגל סרקה 60  מיליון דפים והיא תמשיך להשתפר.

רוזנברג שם את יהבו על גוגל בדצמבר 1998, ולאחר 25 שנה מסתבר, שהוא היה "נביא בעירו".

כך נראה דף החיפוש ב-1998:
גוגל

הכתבה: ביקור בסיליקון ואלי - מה ההבדלים בין אפל לגוגל ולפייסבוק ולאן הן מתפתחות - כאן.
הקמפוס של גוגל
המטה של גוגל
אופני גוגל

הכתבה: מה"סיליקון ואדי" ל"סיליקון ואלי" - ההייטק בארה"ב בפריחה! איך זה נולד? - כאן.
הכתבה: סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים? - כאן.



 
 
Bookmark and Share