Telecom News - סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום (ליפא אוגמן) פורש

סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום (ליפא אוגמן) פורש

דף הבית >> מינויים >> סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום (ליפא אוגמן) פורש
אחד מוותיקי עולם התקשורת - ליפא אוגמן, סמנכ"ל ההנדסה (כיום - סמנכ"ל הטכנולוגיות) של סלקום פורש מתפקידו. יש הטוענים שהרשת של סלקום היא כיום החלשה ביותר בביצועיה מבין שלוש רשתות הסלולר בישראל, וזאת הוכח לכל עם ישראל בקריסה הגדולה של הרשת בסוף 2010, רשת שכמעט לא השתפרה - מאז אותו אירוע.
מאת: אבי וייס, 10.7.13, 07:00ליפא אוגמן

ליפא אוגמן (בתמונה) שהחל את דרכו בסלקום ב- 1994, הודיע על פרישתו מתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות לאחר 19 שנה בחברה. בקרוב יימצא לו מחליף. את ההודעה לעיתונות של סלקום בעניין פרישתו (שקיבלנו באיחור) תוכלו לקרוא כאן

מעבר להתרפקות על הישגי העבר, כמופיע בהודעת החברה, ושלל המחמאות (המגיעות ובצדק לליפא, בזכות פועלו בעשור הראשון של חיי סלקום), מומחים מצביעים על כך, שליפא אוגמן היה אולי צריך לפרוש מזמן, למעשה אחרי הקריסה הגדולה של רשת סלקום בדצמבר 2010, שאת סיבותיה האמיתיות הצליחה סלקום לטשטש, עד עצם היום הזה. גם חוקר מטעם משרד התקשורת לא הצליח לגלות את הסיבות לקריסה הגדולה. 

ככל המסתמן, הרשת של סלקום לא התקדמה הרבה מאז אותו אירוע חמור, ונשארה עד היום רשת חלשה יחסית למתחרותיה, בעלת שרידות יחסית נמוכה ובעלת ביצועים לא מזהירים מולם, כפי שנותח בהרחבה כאן וכאן. לקוחות לא מעטים כתבו באתר את רשמיהם מהביצועים הלא מחמיאים של הרשת, כפי שהם חשים וחווים בעצמם, יום יום. אין ספק שזה לא תורם למניעת בריחת לקוחות מסלקום ובכמויות, אל המתחרות החדשות שיש בשוק הסלולר.

כ"כ יש הטוענים, שהחסימות שבוצעו לחברות הקטנות סיפמי ופרי טלקום ב- 2009, היו פרי טעויות טכניות בניהול רשת הסלולר של סלקום, מה שגרר בסופו של דבר התערבות של משרד התקשורת ותיקוני חקיקה חריפים, כדי להגן על נייטרליות רשת הסלולר ומניעת פגיעה במתחרים קטנים וזריזים. מהלכים אלו מצד סלקום למעשה יצרו "תגובת בומרנג", שהחלישה ככל הנראה את סלקום, לקראת התחרות מול המתחרים החדשים של היום, דוגמת גולן טלקום והוט מובייל. 

האם סמנכ"ל טכנולוגיות חדש בסלקום יוכל לשפר את המצב הטכנולוגי בסלקום? נמתין ונראה. גם מצבו הכלכלי הלא מזהיר של הבעלים (נוחי דנקנר), לא יכול להקרין אופטימיות לשאלה זו, מול הצורך בהשקעות מסיביות, כדי לשפר ולשדרג את החולשות ברשת סלקום.
Bookmark and Share