Telecom News - חובת השמעת הקלטת שיחה לצרכן לא עברה בכנסת טרם יציאתה לפגרה

חובת השמעת הקלטת שיחה לצרכן לא עברה בכנסת טרם יציאתה לפגרה

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> חובת השמעת הקלטת שיחה לצרכן לא עברה בכנסת טרם יציאתה לפגרה
מהצעת החוק בעניין חובת השמעת הקלטת שיחה לצרכן (שדורש זאת)  - במקום בו יש חובה לקיים מוקדי שירות, לא יצא כלום. השר הצרכני מתעסק בכל, ולא בהגנה על הצרכנים הקטנים. 
מאת: אבי וייס, 3.8.13, 23:00
הקלטה

חברות התקשורת (וגם חברות אחרות במשק) מחויבות להקים מוקדי שירות לצרכן. במוקדי השירות הללו מקליטים (ברוב המקרים) את השיחות. אולם, כשיש חילוקי דיעות, אין חובה על החברה מספקת השירות להשמיע את ההקלטה לצרכן. אגב, כולן מסרבות להשמיע את ההקלטות לצרכן. למה? תשאלו את שר התקשורת ("שר הפייסובק ההשני") גלעד ארדן. הוא עסוק כנראה בדברים יותר חשובים. כולם דמיוניים, אגב. 

משרד התקשורת קבע ברישיונות של חברות הסלולר חובה לשמור את ההקלטות הנעשות עם הצרכנים במוקדי השירות. אולם, חובת ההשמעה של ההקלטה היא רק לפי הוראת משרד התקשורת, עבור מי שמטפל בתלונות במשרד התקשורת (לא לצרכן). ההקלטות בחברות הסלולר אמורות להישמר בכל תקופת ההתחייבות של הלקוח. אם אין לו התחייבות, אז הן תישמרנה לתקופה של 18 חודש מיום ההקלטה, או שנה לאחר החשבון האחרון, אם הלקוח נטש את החברה. להשמיע את ההקלטה לצרכן - אין כל חובה. זאת, מעבר לשמירת הקלטות כמופיע ברישיון של חברות הסלולר. בשאר החברות במשק אין כלל חובה שכזו. למה? תשאלו את גלעד ארדן

היות והאחריות לתחום הצרכני הזה מצויה משום מה במגרש של משרד התמ"ת, פנינו לתמ"ת ושאלנו מדוע החוק לא עבר. תגובת התמ"ת: "היה מדובר בהצעת חוק פרטית, שנדונה בוועדת הכלכלה. אולם, היא לא הגיעה לכדי אישורה בקריאה שניה ושלישית טרם יציאת הכנסת לפגרה".


כך יצא, שהוגשה בכנסת הקודמת הצעת חוק פרטית לתקן את הפרצה הזו, אך היא לא הגיעה לכדי אישורה בקריאה שניה ושלישית טרם יציאת הכנסת לפגרת בחירות בשנה שעברה. בכנסת החדשה, שזה עתה יצאה לפגרה, העניין הזה המשיך להיות יתום. לא משרד התמ"ת, לא משרד התקשורת ולא איש מחברי הכנסת, ראה צורך לטפל בסוגיה הצרכנית הזו ולפתור אותה. 

אגב, הצעת החוק ששהוצעה ולא הגיעה לדיון ממצה, כללה סעיף המחייב בעלי עסקים להשמיע הקלטות לצרכנים בעת מחלוקת, ואם הם מסרבים, הם יחויבו בקנס של אלף ש"ח לכל חיוב שגוי שיתגלה. בהצעת החוק הוצע כי חובת ההוכחה בכל מחלוקת משפטית תחול על העוסק בניגוד לתביעת הצרכן ואם הוא סירב לתת לצרכן את ההקלטה לפי דרישתו, העוסק לא יוכל להשתמש בה כראייה לטובתו.

כך או כך, הנושא הזה ממתין לחבר כנסת (אחד או יותר), שירימו את הכפפה ויחשבו על טובת הצרכנים ולא על תוכניות דמיוניות, שרקחו שר האוצר עם שר התקשורת (שני "שרי הפייסבוק"), כביכול "לטובת הצרכנים", עם "רפורמות" בתחום הטלוויזיה והשוק הסיטונאי, שעוגנו בחוק ההסדרים, שאושר אך בשבוע שעבר בכנסת, לשנים 2013-14. כך, שר התקשורת הטרי, הספיק להפגש כבר עם כל בעלי ההון, הממון וההשפעה, אך לא מצא זמן להפגש עם נציגי הציבור וארגוני הצרכנים, שמייצגים את הציבור וצרכיו. גם לא עם העיתונאים... למה בכלל הוא צריך להקשיב לציבור? הוא הרי יודע הכל...
מרכז שירות



 
 
Bookmark and Share