Telecom News - יותר מ-100,000 חתמו על עצומה לעצור השימוש בתוכנות ריגול, שתוצג באו"ם

יותר מ-100,000 חתמו על עצומה לעצור השימוש בתוכנות ריגול, שתוצג באו"ם

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> יותר מ-100,000 חתמו על עצומה לעצור השימוש בתוכנות ריגול, שתוצג באו"ם
יותר מ-100,000 חתמו על עצומה לעצור השימוש בתוכנות ריגול, שתוצג היום באו"ם
מאת: מערכת Telecom News, 28.10.22, 07:00SPY FREE

לנוכח שימוש בתוכנות ריגול (פגסוס וכד') באופן בלתי חוקי בארץ ובעולם נגד עיתונאים, עורכי דין ומנהיגים פוליטיים, העצומה קוראת לעצור את המכירה והשימוש בתוכנות ריגול למעקבים הבלתי חוקיים. דווח על מקרים בישראל, באל סלבדור, בבריטניה, ביוון, בספרד, במצרים, במרוקו ובמערב סהרה, בקזחסטאן, בפולין, בבחריין ובתאילנד.

פרטים על השימוש הבלתי חוקי בישראל, כפי שנחשפו ב-Telecom News, בנספח למטה.
 
אמנסטי אינטרנשיונל קוראת למדינות החברות באו"ם לתמוך בדחיפות בעצירת המכירה, ההעברה והשימוש בתוכנות ריגול כדי לעצור את המעקבים הבלתי חוקיים אחר עיתונאים, מגיני זכויות אדם, פעילים, עורכי דין ומנהיגים פוליטיים.

היא תציג היום באו"ם עצומה בינלאומית בדרישה זו.

107,273 בני אדם מ-180 מדינות וטריטוריות חתמו על העצומה של בדרישה מהמדינות החברות באו"ם לתמוך בהקפאה עולמית של טכנולוגיות מעקב עד שתוקם מסגרת רגולטורית ראויה, שתגן על זכויות האדם בהקשר זה.

החתומים על העצומה מצטרפים למומחים של האו"ם ולארגוני החברה האזרחית מכל העולם בקריאה להפסיק את המכירה, הייצוא וההעברה של טכנולוגיית תוכנות ריגול, שהן באופן אנדמי בלתי חוקיות ומפירות את זכויות האדם. מעקב לא חוקי פוגע בזכות לפרטיות ויכול גם לפגוע בזכויות לחופש הביטוי, הדעה, ההתאגדות וההתכנסות בדרכי שלום.

קולותיהם של קורבנות התעללות באמצעות תוכנות ריגול יישמעו באו"ם בניו יורק היום כאשר אמנסטי ושותפיה יציגו את העצומה ויקראו למדינות החברות באו"ם לתמוך בהקפאה עולמית.

חברות ממשיכות להרוויח ממכירת תוכנות ריגול המשמשות למעקב לא חוקי. מדי חודש, מאושרים מקרים חדשים של אנשים, שסומנו באופן לא חוקי כמטרות ונפגעו מתוכנות ריגול. דווח על מקרים בישראל (ראו בנספח למטה), באל סלבדור, בבריטניה, ביוון, בספרד, במצרים, במרוקו ובמערב סהרה, בקזחסטאן, בפולין, בבחריין ובתאילנד.

כתוצאה מהאופי הבלתי מפוקח והאטום של תעשיית תוכנות הריגול, ישנה סכנה, שלעולם לא נדע את ההיקף המלא של הפגיעות שבהן מעורבים שחקנים נוספים.
מדינות מחויבות על פי החוק הבינלאומי לא רק לכבד זכויות אדם, אלא גם להגן על בני אדם מפני התעללות ופגיעה מצד צדדים שלישיים, כולל חברות פרטיות.
 
אנייס קאלאמאר, מזכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל: "אנו עדים למשבר של תוכנות ריגול עולמיות שבו פעילים, עיתונאים ועורכי דין נתונים למעקב פולשני כאמצעי להשתקה ולהפחדה שלהם. יש צורך דחוף בהגנות חזקות יותר על זכויות האדם בייצוא של טכנולוגיית מעקב.

המדינות החברות באו"ם חייבות להפסיק להשתמש בטכנולוגיות ריגול כאלו, ולהפסיק לגלות סובלנות לשימוש בהן ככלי לדיכוי. ועד שזה יקרה, המדינות חייבות לגלות אומץ ולתמוך בהקפאה העולמית של ייצוא תוכנות ריגול".

ג'וליה גווארטה, עיתונאית מאל סלבדור, פירטה את ההשפעה של תוכנות הריגול על חייה: "משום שהייתי אחת המטרות של תוכנה כזו, שיניתי את דרכי התקשורת שלי, את המקומות שנהגתי ללכת אליהם, וגם לחשוב פעמיים על סוג המידע שאני רוצה לשתף אחרים - לא רק בגלל הביטחון האישי שלי, אלא כדי להגן על שלומם של אלה שמתקשרים איתי.  כעיתונאית אני צריכה לשמור על המקורות שלי, אבל כאישה אני צריכה להגן על המשפחה והחברים שלי".

ארגון אמנסטי טק העולמי פרסם כאן ב-23.3.22 חשיפה ענקית וסרטון חדש בעניין הפגסוס ו- NSO תחת הכותרת: " The Pegasus Project: How Amnesty Tech uncovered the spyware scandal – new video."

נספח:
רשימת 
חשיפות קודמות ב"פרשת פגסוס", כתבות מלאות במסמכים וגילויים בלעדיים, מומלצות לקריאה למתעניינים בפרשה המחרידה הזו:

הפרק הראשון פורסם תחת הכותרת: תפירת תיק 4000: 6 גילויים המוכיחים שהשימוש בתוכנת הריגול היה בלתי חוקי כאן.

הפרק השני פורסם תחת הכותרת:
 תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן. 

הפרק השלישי פורסם תחת הכותרתרעידת האדמה של תפירת תיק 4000: ריגול בלתי חוקי וקשירת קשר להפלת שלטון כאן
 
הפרק הרביעי פורסם תחת הכותרת
5 ספינים של הפרקליטות גם לגלגל על המשטרה את האחריות בפרשת הריגול בסמארטפונים - כאן.

הפרק החמישי פורסם תחת הכותרתהשלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים ולמחשבים? הפעולות בנוסח השטאזי והשאלות שלא רוצים לענות לי עליהן, איך המשטרה שילמה ל"מימד החמישי" בפטור ממכרז 4 מיליון ש"ח (תוכנן לשלם להם 50 מיליון ש"ח) על מערכת קוד פתוח חינמית מול מערכות בשלות של חברות אחרות שהיו באותה העת, ועל מערכת "הפיוז'ן סנטר", שרוני אלשייך (כיום שותף בקרן AWZ, שעומדת, בין היתר, מאחורי הפעילויות מהסוג הזה), תכנן לשדרגה באמצעות "המימד החמישי" - כאן.

הפרק השישי פורסם תחת הכותרת: אי אפשר למכור לאיש שמערכת סיגינט של עשרות מיליוני ₪ לשנה המופעלת ע"י מאות אנשים הפיקה רק חדירה אחת לשלמה פילבר במשך 8 שנות הפעלתה כאן.
 

הפרק השביעי פורסם תחת הכותרת: חשיפת "השחיטה הגדולה" של המשטרה בהחלה להתבצע בפרקליטות המדינה - כאן.

הפרק השמיני פורסם תחת הכותרת: ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן
(כולל מצגת להפצה אודות שקרי דו"ח צוות מררי).

הפרק התשיעי פורסם תחת הכותרת
השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

הכתבה: משפט תיקי האלפים ופרשת האזנות הסתר - עדכונים שוטפים מרץ 2022 - כאן.


הכתבה: פרשת המימד החמישי: אבי וייס חושף חשד לניגוד עניינים חמור של בני גנץ - כאן.

הכתבה: חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשויות - כאן.

בסרטונים הקשורים לנושא ניתן לצפות בכתבה: משפט תיק 4000 התפור: הסברים, דיווחים ופרשנויות של אבי וייס באמצעות סרטוני יוטיוב ומצגות - פברואר 2022 - כאן. ובכתבה: משפט תיק 4000 והאזנות סתר: פרשנויות מאבי וייס בסרטוני ראיונות - מרץ 2022 - כאן

סרטונים של ד"ר גדי טאוב:
1. השימוש באמצעי ביון נגד אזרחים הוא סיטונאי. הפרקליטות שותפה. שומר סף #111 עם נצ"מ בדימוס, אבי וייס - כאן.
2. העבריינות היא השיטה. משטרת ישראל מאז מסמך יצחקי. שומר סף #122 עם אבי וייס - כאן.

הערות המערכת לגבי ארגון אמנסטי ומדינת ישראל: 
א. איפה האיזון? ארגון אמנסטי מגנה את ישראל פי שבעה יותר מאת איראן. סקירה של חשבון הטוויטר של אמנסטי מגלה: ישראל מבוקרת באופן לא פרופורציונלי ביחס לשאר מדינות המזרח התיכון על ידי ארגון זכויות האדם. עמנואל נחשון, דובר משרד החוץ: "ארגון זה מתגלה כאחד הארגונים העוינים ביותר לישראל בעולם, אויב של ממש" - כאן.

ב. "
משבר פנימי באמנסטי: הסניף הישראלי מתנגד לקמפיין הדה-לגיטימציה שמוביל הארגון. נקודת המחלוקת העיקרית נוגעת להתעקשות של אמנסטי אינטרנשיונל לקיים קמפיין מתמשך המציג את מדינת ישראל כולה כמדינת אפרטהייד - כולל בגבולות 1948. על פי משקיפים רבים, קמפיין זה שולל למעשה את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית" - כאן.
 
SPY FREE
האם ניתן לחסל את "תפירת התיקים" ותופעת "קליקת עמ"מ 5" במשטרה? - לחץ כאן



 
 
Bookmark and Share