Telecom News - "מס התדרים" יוטל על תושבי ישראל ב- 12.1.15

"מס התדרים" יוטל על תושבי ישראל ב- 12.1.15

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "מס התדרים" יוטל על תושבי ישראל ב- 12.1.15
במקום לחלק תדרים בכמויות, לקדם את שוק הסלולר ברצינות, לקדם את יכולת הפריסה של אנטנות סלולר, להוריד עלויות Roaming בסלולר ולצרף חברות סלולר למיזם הסיבים של חברת החשמל, מודיע משרד התקשורת על מועד גבייה "מס התדרים" מכל תושבי ישראל בהיקף של 3-5 מיליארד ש"ח.
מאת: אבי וייס, 25.12.14, 18:00אבי ברגר.

משרד התקשורת התעלה היום על עצמו (כאן), וישראל תהיה המדינה האחרונה בעולם המערבי בה בה יוקצו תדרים (שהוקצו כבר ב-2008.....) לדור רביעי (LTE), כשבכל העולם כבר החלו הכנות לדור חמישי (5G)...

ב-12.1.15 שש חברות סלולר (סלקום, פרטנר, פלאפון, גולן טלקום, הוט מובייל ומרתון--018) תיגשנה למכרז התדרים, שנבנה על בסיס אוסף של תרגילים, שחלקם פשוט המצאות ופיברוקים פרי הדימיון, ותשלמנה את "מס התדרים" - סכומים דמיוניים שיוטלו עליהן במסגרת תחרות דורסנית שנקראת כאן בשם ההזוי "מכרז". 

משרד התקשורת חושב, שכספי משלמי המיסים בישראל הם הפקר (אנו חושפים כל יום סיפור אחר אודות ההפקרות בשימוש בכספי משלמי המיסים במשרד התקשורת, למשל אתמול - ראה כאן, מלווים בתגובות עצבניות וחסרות כל בסיס מאלו שחושפים את ערוותם). זה די מזכיר את מה שהתגלה ממש בימים האחרונים, בחקירת המשטרה במשרד ממשלתי אחר לגמרי, בהקשר של חשד לקיומה של "כנופיית פשע ממשלתית", בראשותה של סגנית שר.

לכן לא פלא, שמשרד התקשורת בנה תרגיל של "מכרז תדרים", במערכת, שתטיל מס ענק ומבהיל על כל תושבי ישראל, מס בהיקף של מיליארדי ש"ח, כפי שניתחנו בהרחבה (כאן וכאן, למי שמתעניין איך התרגיל הזה נבנה, ואיך המחיר של התדרים הופך למס על כולנו). כבר ניתחנו מה יקרה אחרי המכרז (בקצרה: לא נקבל כמעט כלום, נישאר עם "LTE נכה", וכולנו נשלם מכיסנו את המילארדים הללו לקופת המדינה). זה בדיוק כמו הסחטנות של מונופול הגז, שכעת מטפלים בו....

כל זאת, במקום לעשות צעדים אחרים לגמרי, שנעשו ונעשים בכל העולם הנאור. כמה דוגמאות טריות:

א. לחבר בין חברות הסלולר הגדולות לבין מיזם פיריסת בסיבים עד הבית של חברת החשמל (ראה כאן, למשל באירלנד), כדי ליצור תחרות של "הכל בכל" ולאפשר שילוב של קווי ונייד ביחד. 

ב. לחלק תדרים ובכמויות, לכל מטרה, ובמיוחד ל-Offload, ובתחומי התדרים הנכונים (ולא אלו שמחולקים ב"מכרז" הנוכחי). ראה כאן את הדו"ח הנרחב של הרגולטור לתקשורת בארה"ב. כאן בכלל לא לומדים כיצד מטפלים שם בחלוקת התדרים. בקצרה: יש מדינות רבות, שבהן התדרים מחולקים בחינם למי שנותן את המחיר הטוב ביותר עם הפריסה המוצעת הטובה ביותר ללקוחות הקצה. לא מטילים עוד מיסים על התושבים. 

ג. לסייע לפריסת אנטנות דור רביעי ו- WiFi בכל מקום. ראה מסמך כאן מה נעשה בדיוק בנושא הזה בארה"ב ע"י הרגולטור האמריקאי לתקשורת ה-FCC, שפתח את הרשתות הציבוריות דוגמת חשמל, מים וכיו"ב, בארה"ב, כדי שניתן יהיה להתקין עליהן בקלות אנטנות סלולר מכל סוג, בעיקר לצרכי Offload. 

ד. טיפול עקבי להורדת מחירי ה-Roaming הסלולריים עד לאפס, בדיוק כמו שעושים באירופה. מצ"ב כאן מסמך של הרגולטור האירופאי, שמתאר כיצד הם מורידים את מחירי הנדידה הסלולריים לתושבי אירופה. מצ"ב כאן העקרונות של השיטה של "מחירי נדידה כמו מחירי הבית" - Roam Like at Home) RLAH), השיטה הפועלת באירופה ושבישראל לא שמעו עליה (במשרד התקשורת). 

יש עוד נושאים רבים לשפר. כמה הצעות מעשיות לשינוי כיוון, הצעות המכוונות לשר התקשורת הבא, שפרסם האנליסט ערן יעקובי - כאן. פשוט, צריך להחליף כיוון, מה שלא יקרה תחת האנשים הקיימים היום בראשות משרד התקשורת (דוגמת אבי ברגר, בתמונה למעלה, שעומד בראש "ועדת מכרז התדרים", שמטילה את "מס התדרים" הענק על כולנו). אלה אנשים שטובת הציבור מהם והלאה. 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share