Telecom News - הסיפור המוזר של שינוי המבנה הארגוני של משרד התקשורת

הסיפור המוזר של שינוי המבנה הארגוני של משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הסיפור המוזר של שינוי המבנה הארגוני של משרד התקשורת
תכנית לשינוי ארגוני של משרד התקשורת (שעלתה מאות אלפי ש"ח) נתקעה, והעיקר: משרד התקשורת ממשיך להתנהל כאילו הוא סניף ממומן של חברת תקשורת ולא ארגון ממשלתי, שנועד לדאוג לכלל הציבור ולעתיד עולם התקשורת בישראל.
מאת: אבי וייס, 31.5.15., 22:00שמילה מימון

בקדנציה הלא ארוכה של אבי ברגר (המנכ"ל המפוטר של משרד התקשורת) בוצעו לא מעט שינויים ארגוניים במשרד, חלקם אפילו בכיוון הנכון (למרות שהתוצאה יצאה הפוכה לכוונות) ובכלל זה ניתן למנות: הקמת אגף לחירום וביטחון, החזרת התפקיד והיחידה של המדען הראשי, העברת לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) להיות חלק ממשרד התקשורת, העברת תחום התקציבים מאגף הכלכלה והתקציבים לאגף מינהל ומשאבי אנוש, העברת תחום הרישוי מאגף הספקטרום ורישוי תדרים אל אחריות סמנכ"ל בכיר להנדסה ורישוי, הקמת אגף א' מדיניות ותכנון. 

אולם, כל השינויים הללו לא הצליחו לשנות בעיה בסיסית אחת, והיא תפיסת העולם של עבודת המשרד, שבנויה סביב שירות אינטרסים של 2 עד 3 חברות תקשורת, שקיבלו "חסינות מהחוק" ושיעבוד של כל פעילות המשרד וכל משאבי המשרד כדי לשרת את האינטרסים הזרים והמוזרים הללו.

זאת, בתפיסות עולם וטכנולוגיות של שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, בלי שום עבודת מטה (אין תוכניות שנתיות, יעדים ברורים, תוכניות ביצוע וכיו"ב), עם אפס שקיפות ציבורית, מכסימום חסמים רגולטוריים ואתר אינטרנט שתקוע בשנות ה-80 של המאה הקודמת. כל זאת, במקום לקדם פרוייקטים לאומיים ולהוביל את ישראל להיות מדינה שאזרחיה מחוברים בסיבים ומפעילים טכנולוגיות ויישומים נייחים וניידים הכי חדישים שיש (ישראל היא Startup Nation, אבל לא בתוך עצמה כלפי אזרחיה). 

זו בדיוק הסיבה, שישראל נפלה למקום ה-19 בכל תחומי התקשורת העיקריים (בהשוואה עולמית) תוך 3 שנים. התהליך ההרסני הזה היה מלווה בשת"פ פעיל של הממונה על ההגבלים העסקיים,שתרם אף הוא לכאוס הרגולטורי.

זה גם מסביר מדוע אחרי שהמנכ"ל פוטר, ממלא המקום הזמני בתפקיד המנכ"ל, שמילה מימון, ממשיך בשלו, כאילו כלום לא קרה, ושולח אזהרה לבזק בעניין הטלפוניה שלה ב"שוק הסיטונאי", במקביל להוצאת הודעה הזויה ומטעה לציבור בעניין הטלפוניה של בזק. כך, ממשיכים לפעול תוך ניתוק מוחלט מהציבור, מרחשי ליבו ומצרכיו.

זאת, במקום לשבת ולבצע תהליך אמיתי של "הפקת לקחים" (כמו ששמילה מימון הכיר בשירותו בצה"ל), ללמוד ולתקן טעויות ממה שקרה ולהעביר למשטרה את כל החומרים על חשדות למעשים פליליים

תגובת בזק
לדו"ח הפיקוח החדש של שמילה מימון"שילוב הטלפוניה כחלק ממהלך השוק הסיטונאי, על פי התנאים שקבע משרד התקשורת, אינו ישים מבחינה טכנולוגית. מעבר לכך, נושא הטלפוניה נדון כרגע בבג"צ וממתין להחלטת בית המשפט בעניין. יש לציין כי במקביל, רפורמת השק הסיטונאי באינטרנט פועלת באופן מלא וחלק".

המשך הסיפור של המבנה הארגוני
השינויים, שכבר בוצעו במבנה הארגוני של משרד התקשורת, היו רק "מבוא" לשינוי הרדיקלי, שתכנן לבצע אבי ברגר במשרד התקשורת. את זה חשפתי כאן בינואר השנה. התכנית הזו כרגע לא קיימת בגלל פיטורי המנכ"ל. אבל מה שכן קיים, זה כסף שנשפך לריק על חברות ייעוץ, שעבדה על זה, לפי יוזמה וגחמה של אבי ברגר...

לכן פניתי למשרד התקשורת ושאלתי: "אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
"העברה מוזרה של מעל שש מאות אלף ש"ח ללא מכרז (ליתר דיוק: 663 אלף ₪ + מע"מ) ע"י אבי ברגר ערב הבחירות בינואר 2015, לחברת רותם אסטרטגיה לבחינה מבנה המשרד.
כדי להצדיק את סכומי הכסף האדירים דווח, שהבחינה של מבנה המשרד תמשך מינואר 2015 עד דצמבר 2015,
אולם, בפועל העבודה נמשכה כחודשיים בלבד (ברוטו) כי אין מה לבדוק והייתה ממילא הצעה לשינוי ארגוני, שהוכנה ע"י המנכ"ל הקודם (עדן בר טל), שהייתה כבר "מונחת על השולחן", וכשאבי ברגר פוטר באורח פלא החברה סיימה את עבודתה והגישה המלצות לשינוי ארגוני, כדי לסנדל את המנכ"ל הנכנס (הצפוי) שלומי (מומו) פילבר, שייאלץ לאשר התשלום הזה, על עבודה מיותרת לחלוטין".

תגובת משרד התקשורת
"
להלן העובדות:
  1. המשרד התקשר עם חב' רותם אסטרטגיה בחודש דצמבר 2014 בהמשך לתיחור, שנערך ע"י ועדת המכרזים במשרד.
    חב' רותם אסטרטגיה נבחרה ע"י ועדת המכרזים של המשרד מתוך 5 חברות, שהמשרד פנה אליהן למתן ייעוץ ארגוני לשם בחינה מחודשת של מבנה משרד התקשורת. בהמשך להתקשרות זו וכמקובל בסוף שנת תקציב שריין המשרד בתקציבו תקציב עבור התקשרות זו (ע"ס 442,780.84 ₪ כולל מע"מ).
  2. המשרד, לרבות המנכ"ל, לא העביר ערב הבחירות בחודש ינואר 2015, כל סכום לחב' רותם אסטרטגיה. מיותר לציין שהמשרד לא מעביר כל סכום בטרם מקבל עבודה מספקים, והחברה לא סיימה את עבודת הייעוץ הארגוני, שלשמה נשכרו שירותיה.
  3. לאור חילופי מנכ"ל, החליט המנכ"ל (בפועל) שלא לעסוק בשלב זה בנושא.  
שורה תחתונה: שינוי ארגוני במשרד התקשורת לא יהיה (בוודאי לא בקרוב). תשלום של מאות אלפי ש"ח על ייעוץ מיותר בתחום זה - יהיה גם יהיה. 

עדכון 1.6.15, 12:00: בעבר, פרסמנו כאן שחשב המשרד (רמי לוי) מתכוון לפרוש, אך מתברר שזו הייתה ידיעה מוקדמת מדי. כעת, נודע לנו שזה סופי ולכן פנינו למשרד התקשורת בשאלה: "האם חשב המשרד (רמי לוי) סיים את תפקידו?"

תגובת משרד התקשורת: "רו"ח רם לוי כיהן כחשב המשרד במשך 5 שנים וביצע עבודה מקצועית מצוינת,  ועובר למשרד אחר כחלק מנוהל סבב חשבים שמבצע משרד האוצר".

אם כך, נאחל לו הצלחה בתפקידו החדש. 
שופכים כסף לריק



 
 
Bookmark and Share