Telecom News - נחשפו פיתוחים חדשניים מאלקטל לוסנט שלא נראה בקרוב ברשת בזק

נחשפו פיתוחים חדשניים מאלקטל לוסנט שלא נראה בקרוב ברשת בזק

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> נחשפו פיתוחים חדשניים מאלקטל לוסנט שלא נראה בקרוב ברשת בזק
נחשפו פיתוחים חדשניים מאלקטל לוסנט שלא נראה בקרוב ברשת בזק
מאת: מערכת Telecom News, 22.10.15, 22:56אלקטל-לוסנט
 
אלקטל-לוסנט חשפה טכנולוגיות גישה רחבת-פס אולטרה-מהירה על תשתיות נחושת ואופטיות. הטכנולוגיות החדשות תאפשרנה למפעילי תקשורת לספק גישה מהירה יותר של הלקוחות לרשת המידע תוך ניצול אופטימלי של התשתיות ותוך מתן תשתיות משופרות גם לרשתות הסלולר דור 5.
 
אלקטל-לוסנט השיקה טכנולוגיות חדשות בתעשייה בתחום גישה רחבת-פס, שתאפשרנה למפעילי תקשורת (דוגמת חברת בזק בישראל), לעמוד בביקושים הקיימים והעתידיים לשירותי גישה בפס רחב אולטרה-מהיר, כולל היענות לדרישות לביצועים ולנפחי מידע גבוהים הצפויים בעתיד הלא רחוק.
 
מפעילי תקשורת מחפשים טכנולוגיות, שתספקנה להם את הגמישות כדי להתמודד עם כל הדרישות על גבי הרשתות שלהם, ע"י שירותים ויישומים קיימים וחדשים.
 
'שירותי גיגהביט', גישה במהירויות פס רחב אולטרה-מהיר של 1 גיגהביט בשנייה ומעבר לכך, שהיו פעם נחלת הסקטור הארגוני בלבד, מתרחבים בהדרגה אך בהתמדה גם לעבר המגזר הפרטי.
 
עפ"י התחזיות, בסוף 2015, יותר מ-40 מיליון קווי 4K TVs1 צפויים להגיע עד לבתים, ובסוף 2020, צפוי מספר המכשירים המקושרים להגיע ל-50-100 מיליארד2.
 
כדי לתמוך במפעילי התקשורת, שנדרשים למלא את הצורך הזה, אלקטל לוסנט השיקה 3 טכנולוגיות חדשות לרשתות גישה בתקשורת נייחת על גבי סיבים אופטיים וכבלי נחושת:
 
G.fast Multi-Port Micronode – השקה של יחידת G.fast DPU חדשה בעלת 16 פורטים, שעושה שימוש בטכנולוגיות וקטורינג 2.0 מתקדמות. פתרון זה מאפשר למפעילי תקשורת למנף את טכנולוגית ה-G.fast להאצת הפריסה של סיבים אופטיים לבתים (FTTH) ולהביא מהירויות של גיגהביט לאזורי מגורים מרובים, תוך שימוש בתשתיות כבלי הנחושת, דבר המונע את הצורך לבנות תשתית כבלים וסיבים יקרה, שגוזלת זמן. הפתרון, שהושק, כולל גם יחידת קצה חכמה בבית הלקוח המתפקדת כ-Home Gateway.
 
זמינות מסחרית של מוצרי ה-Vplus הראשונים של אלקטל לוסנט, שמסייעים למפעילי התקשורת למלא את הפער בין וקטורינג VDSL2 לבין טכנולוגית ה-G.fast, לצורך אספקת אמצעי גישה בפס רחב אולטרה-מהיר, בפשטות, במהירות וביחס טוב של עלות מול תועלת, במהירויות גבוהות יותר, על פני מרחקים גדולים יותר ואל יותר לקוחות.
 
הרחבת מוצרי ה-TWDM-PON, כולל יחידת רשת אופטית ONT חדשה לפריסת תשתיות לבתים, ומספר שיפורים לפלטפורמת הסיבים האופטיים לבתים (FTTH) כגון הוספת יכולות מיתוג, וכן הגדלת קבצי ההעלאה (Uplink) – שיפורים קריטים לפריסת תשתיות מרובות גיגהביט בקנה מידה גדול. כמו כן תציג אלקטל לוסנט תכונות חדשות למערכת ניהול הרשת (Network Management System), שנועדו לפשט את הניהול והפריסה של טכנולוגיות ה-GPON וה-TWDM על גבי אותה רשת סיבים.
 
פדריקו גילאן, (בתמונה), נשיא חטיבת התקשורת הנייחת באלקטל לוסנט: "העולם הולך לכיוון התקשורת הניידת, אבל גם התקשורת הניידת הולכת לכיוון הנייח. ככל שהביקוש של הלקוחות לגישה בפס רחב אולטרה-מהיר ממשיך לגדול, כך מפעילי התקשורת זקוקים לטווח רחב יותר של אפשרויות טכנולוגיות, כדי לעמוד ביעילות בביקושים הצומחים, שמשתרעים על פני שירותים למגזר הביתי, לעסקים ולתשתיות הקישוריות backhaul של התקשורת ניידת.  
 
הודות למערך המוצרים, שמשלב פתרונות של סיבים אופטיים וכבלי נחושת, אלקטל לוסנט מסייעת למפעילי תקשורת לטפל בכל סיטואציה, שיתקלו בה היום ובעתיד. כל הטכנולוגיות הללו תמלאנה יחדיו תפקיד קריטי בסיוע למפעילי תקשורת להפוך את רשתות התקשורת הנייחת שלהם לנכס חיוני, שיהפוך את הדור החמישי בסלולר לאפשרי".
 
רופרט ווד, אנליסט בכיר בחטיבת רשתות נייחות ב-Analysys Mason: "כאשר 96% מכלל נתוני ה-IP בעולם מקושרים באמצעות רשתות גישה נייחת ויותר מ-75% מנתוני התקשורת הניידת מופקים בתוך מבנים, רשתות ,FTTH/x שמבוססות על רשתות גישה נייחת, הופכות במהירות לנכס הקריטי ביותר עבור מפעילי התקשורת ועבור יכולתם לעמוד בביקושים העתידיים המתפתחים, לרשתות בפס רחב אולטרה-מהיר מצד בסיס המנויים שלהם".
 
באמצעות מערך הפתרונות שלה בטכנולוגית גישה בפס רחב אולטרה-מהיר, חטיבת התקשורת הנייחת של אלקטל לוסנט מאפשרת למפעילי תקשורת גלובליים למקסם את ההשקעות ברשתות שלהם ולהרחיב את השירותים הרווחיים עבור לקוחותיהם.
 
הטכנולוגיות החדשניות מגיעות לאחר מספר פרויקטים משמעותיים של אלקטל לוסנט בתחום הגישה הנייחת, ביניהם הפריסה הראשונה בעולם של TWDM-PON ע"י EPB בטנסי, היישום של G.fast עם Chunghwa Telecom בטייואן, הצגת טכנולוגיות ה-Vplus עם השקת לקוח A1 באוסטריה, והפעילות הגדולה בעולם של טכנולוגית ה-G.fast עם BT בבריטניה.
 
יודגש , שבניגוד לכל מדינות העולם, אתר זה חושף וחוזר וחושף, שרשת בזק נתקעה בטכנולוגיות של המאה הקודמת (בגלל "השוק הסיטונאי"). כך, שהסיכויים לראות פיתוחים כאלה בישראל הם קרוב לאפס

מצ"ב כאן מצגת על הפיתוחים של אלקטל-לוסנט. 
  1. 1. MESA “IHS: 4K TV Pick-Up Higher Than Expected” May 28, 2015
  2. 2. Bell Labs “Networked Devices”.

טכנולוגיות חדישות



 
 
Bookmark and Share