Telecom News - הספינולוג, הגרסן והתחמנית ממשיכים לתת גיבוי וחיפוי לגולן טלקום

הספינולוג, הגרסן והתחמנית ממשיכים לתת גיבוי וחיפוי לגולן טלקום

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הספינולוג, הגרסן והתחמנית ממשיכים לתת גיבוי וחיפוי לגולן טלקום
ניתוח: הסירוב של גולן טלקום לספק למשרד התקשורת את הקודים של כרטיסי ה-SIM ואי נקיטת צעדים מידיים ומעשיים ע"י משרד התקשורת בעצמו, הם המשך אבדן הדרך בתחום רגולציית הסלולר, אבדן דרך, שהחל במכרז התדרים, שבו בטעות גולן טלקום קיבלה רישיון. גולן טלקום זוכה לחסינות הדורשת חקירה.
מאת: אבי וייס, 11.4.16, 09:00שלמה פילבר

חוק התקשורת הישראלי תוקן כמה פעמים, ולאחרונה ב-2012, כדי לעגן את כל סמכויות הפיקוח, תפיסת מסמכים ותפיסת ציוד ומידע ע"י פקחי משרד התקשורת, סמכויות, שהיו תמיד (ועדיין ישנן) בתקנות הבזק (הפיקוח על פעולותיו של בעל רישיון), מ-1986.

החוק הוא מאוד ברור (למשל כל סעיפי "פרק ז'2 פיקוח" שבחוק).

לכן, מהרגע שמיכאל גולן הודיע, שהוא לא נענה לדרישה למסור למשרד התקשורת את הקודים של כרטיסי ה-SIM של לקוחותיו (כדי לאפשר מעבר מהיר יותר של לקוחות גולן טלקום לרשתות של ספקי הסלולר האחרים, במקרה של קריסה פתאומית, או סגירה פתאומית של מתגי רשת גולן טלקום), אזי בידי ראשי משרד התקשורת עומדות (בין היתר) האופציות הבאות:

א. לפשוט על משרד גולן טלקום ולתפוס את המסמכים שיש בהם את המידע המבוקש. לא צריך לזה שום צו מבית משפט. זה בסמכות החוקית של פקחי המשרד (דהיינו: של שמילה מימון, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה ולאנשיו). 

ב. אם המסמכים הללו מוחבאים וכבר לא נמצאים במשרדי גולן טלקום, בסמכות הפקחים לפשוט על המתגים של גולן טלקום (המשרד יודע היטב היכן הם שוכנים) ולתפוס את הקודים ישירות מהמתגים ומהשרתים של גולן טלקום שם. אם פקחי המשרד לא יודעים איזה קבצים הם אמורים לחפש בשרתים ואם הקבצים הללו עברו הצפנה נוספת בצורה יותר חזקה, שייקחו איתם מומחה לרשת סלולר שכן יודע (יש כאלה הרבה..) ומומחה צפנים, כדי לפתוח את הקבצים, אם הם הוצפנו בצורה מיוחדת כדי להסתיר אותם.

ג. היות ובסירוב של מיכאל גולן לספק את הקודים של כרטיסי ה-SIM, הוא עבר בבת אחת על איזה 10 סעיפים או יותר של חוק התקשורת ותנאי הרישיון שלו, מנכ"ל משרד התקשורת היה אמור היה להודיע למיכאל גולן, שהוא מטיל עליו קנס ענק שמוכפל כל יום, אם הוא ממשיך בסירובו. 

יצויין, שמאז שגולן טלקום קיבלה בטעות (בגלל רשלנות של שר התקשורת דאז - משה כחלון ומנסחי מכרז התדרים הקודם), את הרישיון שלה (מי שזכו במכרז אלו הן: מירס ומרתון של חזי בצלאל, שעשו לו תרגיל משפטי וביטלו לו את הזכייה), מאז ועד היום גולן טלקום זוכה ל"חסינות"מגורמים מסויימים במשרד התקשורת, בצורה עקבית הדורשת חקירה.

בכל השנים (כבר 4 שנים), שעברו מאז שגולן טלקום החלה לפעול בשמילה מימוןשוק הסלולר, למרות מאות אם לא אלפי הפרות חוק ורישיון של גולן טלקום, היא לא קיבלה שום קנס מהמנכ"ל, כל השנים, ומסמנכ"ל הפיקוח (שמילה מימון, בתמונה משמאל), גולן טלקום קיבלה פעמיים קנס זעיר ביותר בנושאים שוליים, במקרים, שבהם כמה חברות קיבלו ביחד קנס דומה ואלו הם המקרים:
1) ב-15.5.14, קנס של 11,190 ש"ח, בגלל שעות פתיחת מוקד השירות, שלא על פי התקנות והרישיון. 
2) ב-9.2.15, קנס של 15,180 ש"ח על גולן טלקום בינלאומי (השירות לחיוג לחו"ל של גולן טלקום), בגלל אי הגשת דוחות רבעוניים בזמן. 

אולם, בכל ההפרות הרציניות, שגם נמצאו צודקות באלפי תלונות, שהגיעו למשרד התקשורת בשנים האחרונות (שכנראה נגרסו ב"מגרסה של שמילה"), כולל סירוב לשלם חובות לחברות תקשורת אחרותלא זכו לשום התייחסות, ובראשן כמובן פירוק הרשת הסלולרית, תהליך שהחל בגולן טלקום לפני כמעט שנתיים (!).

מול זה, בזק (וגם קצת הוט) זכו לקנסות ענק, בתהליכים מפוברקים  של "עבירות מומצאות" ע"י שמילה מימון ו"קליקת הפרקליטים", נושא הנמצא כעת בחקירה, לאור החשיפות של אתר Telecom News אודות מסכת הפיברוקים, הזיופים, השקרים והתחמנות, של התהליך הזה, שננקט רק כנגד בזק והוט

ד. אם לא די בקנסות הענק, שניתן היה להטיל בדין על גולן טלקום, יש בידי ראשי משרד התקשורת עוד כלי אכיפה חריפים מאוד וטובים, שמתאימים בדיוק למצב בו אנו מצויים כיום והעיקריים שבהם הם:

1) להוציא צווים, שבהם משרד התקשורת בעצמו יפעיל את רשת גולן טלקום (מעוגן בחוק התקשורת סעיף 4ה על כל תת סעיפיו).

2)  לבטל את רישיון הסלולר של גולן טלקום ע"י שר התקשורת (מעוגן בחוק התקשורת סעיף 6). 

העובדה, ששום דרך מהדרכים החוקיות הקיימוח בידי משרד התקשורת לא ננקטה, ובמקום זאת משרד התקשורת פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיפעיל הליך פלילי כנגד גולן טלקום (מה זה שייך בכלל??), מצביעה בצורה מאוד ברורה, שהספינולוג (מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר), הגרסן המפלה (שמילה מימון, הסמנכ"ל הבכיר לפיקוח) והתחמניות (לא דורש הסבר ופירוט מיוחד, זו "קליקת הפרקליטים" ושליחותיה במשרד התקשורת, שליחות המוכרת לקוראינו ממאות כתבות קודמות), עשו כולם יד אחד כדי להמשיך, בכל דרך, לתת גיבוי למעשים הבלתי חוקיים של גולן טלקום ולהתעלם מהצורך בנקיטת צעדים מעשיים ומידיים, כדי להפסיק את המהתלה הזו. 
עדכון 12.4.16, 11:51: רשות ההגבלים הודיעה,  שהיא לא מאשרת את המיזוג בין סלקום לגולן טלקום.


 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share