Telecom News - "משרד התקשורת עם הפנים לאזרח" אבל בסוכה (נא לא להפריע)

"משרד התקשורת עם הפנים לאזרח" אבל בסוכה (נא לא להפריע)

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "משרד התקשורת עם הפנים לאזרח" אבל בסוכה (נא לא להפריע)
היות וממילא משרד התקשורת הפך להיות "סניף ביצוע" של בעלי ההון ובעלי המניות של סלקום ושות' (IBC ופרטנר), אז אפשר לבצע "גשר" של שבוע וחצי ולסגור את המשרד בלי שום תורנות. שום רשת תקשורת לא תיפול ושירות לאזרחים הוא ממש דבר מיותר. עדכון קטן בסוף הידיעה
מאת: אבי וייס, 23.9.18, 09:55נתי כהן

ניתוח: אני מניח, שרוב תושבי ישראל לא קראו את ההודעה (כאן), שפרסמה צמרת משרד התקשורת בראשותו של תא"ל. במיל. נתי כהן (בתמונה משמאל), כדלהלן: "המשרד יהיה סגור בסוכות בין התאריכים: יום ראשון, י"ד בתשרי תשע"ט, 23.9.18 , עד יום שני, כ"ב בתשרי תשע"ט, 01.10.18 כולל".

לכן ביום 21.9.18 בבוקר שלחתי את השאלה הדחופה לצמרת משרד התקשורת:
"המשרד הודיע שהוא יהיה סגור כשבוע וחצי בחג הסוכות?
כולם הפכו להיות "ג'ובניקים"? אין שום תורנות?
אין שום כתובת לטיפולים בתקלות, בהתנהלות שוק התקשורת וטיפול בתלונות ובבקשות אזרחים דחופות (אם תהיינה), לפחות בחול המועד סוכות?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. כנראה חופשת הסוכות כבר החלה במשרד התקשורת ב-20.9 ולא ב-23.9. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

אגב, בעבר הלא רחוק, חברת גולן טלקום קיבלה קנס ממשרד התקשורת בגלל שלא נתנה שירות מספיק שעות בחול המועד סוכות (כאן), מוקדי השירות של גולן טלקום היו פתוחים אז בחול המועד סוכות 10 שעות במקום 13 שעות (כיום, כל המוקדים של כל החברות פתוחים בימות החול 10 שעות...).

מה עושים עם מישהו שלא נותן שירות בכלל, שבוע וחצי, דוגמת משרד התקשורת?

למה משרד התקשורת מקבל מהאוצר והנציבות מעל ל-2.6 אלף "שעות כוננות" ומעל ל-22.9 אלף "שעות נוספות" לשנה, אם אין במשרד הזה כוננים ותורנים, לטובת צרכי הציבור, שמשלם מכיסו את התוספות הכספיות הללו, בהיקפים כאלו גדולים? וזה לא רק בחול המועד סוכות. זה כמעט בכל ימות השנה

שר התקשורת, איוב קרא, (בתמונהשר איוב קראה משמאל), לעומת המשרד הסגור בסוכות, משרד עליו הוא ממונה (?!), דווקא כן יעבוד בחול המועד סוכות. הוא נוסע לניו-יורק ביחד עם רוה"מ (ביבי נתניהו) לעצרת השנתית של האו"ם.

בטיסה בדרך לניו-יורק וחזרה יהיה לו זמן להרהר, איך הוא הגיע למצב, שבו הוא לא יכול אפילו לשלוח הודעות לעיתונות (דוגמת התמיכה שלו במבצע של רמי לוי), כי מנכ"ל המשרד (נתי כהן, שכרגע נמצא בחופשת סוכות, עם כל המשרד) ניטרל וחסם את ההודעה הזו.

יהיה לו לשר איוב קרא זמן לחשוב, איך הוא מיהר למנות את נתי כהן למנכ"ל, בלי לבחון שום חלופה, ובלי לבדוק מי האיש, רק בגלל שהשר היה לחוץ ביותר לסיים את הקריירה של שמילה מימון כמנכ"ל המשרד בפועל. התוצאה של הבחירה השגויה הזו: כל המשרד כולל המנכ"ל הפכו לשמילה מימון אחד גדול. 

חטא היהירות וההסתמכות על "החסינות" מ"קליקת הפרקליטים" סינוורה את ראשי משרד התקשורת ואת שיקול דעתם. הם הפכו "לעובדים על הציבור" במקום "עובדי ציבור". ההיעלמות של כל המשרד לשבוע וחצי בסוכות היא סימפטום אחד קטן לבעיה הזו. 

כל חוק התקשורת, תקנותיו, רישיונות חברות התקשורת ומסמכי מדיניות השר והחלטת הממשלה והכנסת, כולם ביחד הם "מסכת צרכנית" אחת ענקית, לטובת הציבור והצרכנים בישראל. אולם, אצל נתי כהן (בעקבות שמילה מימון) - נולד חוק אחר לגמרי, "חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות'".

זה בדיוק מה שהוא אמר במו פיו:
  • "אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו".
  • "בסוף, אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ"ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה".
ללא ספק, מדובר כאן ב"ליקוי מאורות" חמור ביותר מצידו של מנכ"ל משרד התקשורת. אולם, האחריות של השר איוב קרא כשר תקשורת עדיין בתוקף (כל עוד הוא לא מפטר את המנכ"ל). זו תקלה מהותית בתפקוד משרד ממשלתי שלם, שהפך למשרד ביצוע של אינטרסים עסקיים צרים וזרים (בדיוק בדומה למה ששלמה פילבר ניסה להפוך בקדנציה שלו כמנכ"ל, את המשרד הזה, אבל לטובת האינטרסים של קבוצת בזק ובעליה. גם שלמה פילבר טען ועדיין טוען שכל מה שעשה היה לטובת שוק התקשורת ולטובת קידום תשתיות התקשורת בישראל). זו תקלה חמורה המהווה פשוט "אסון" לשוק התקשורת וליכולת של השוק הזה לצאת מהבורות הרבים, שאליהם הוא נפל בעשור האחרון, נפל לתהום ולא יכול לצאת ממנו, בגלל אוסף התרגילים הפליליים (לכאורה), שנעשים בקצב הולך וגדל, משנה לשנה.

לכן, חג שמח לכל עם ישראל, שכעת צריך להתפלל, ששום רשת תקשורת לא תקרוס בסוכות (דוגמת מה שקרה ברשת פלאפון) כי לא יהיה אפילו את מי ליידע, ושלא תהיינה לאזרחים בעיות תקשורת/ייבוא מוצרי תקשורת דחופות, שתהפוכנה להם את סוכות "ליום כיפור", כי כעת אין עם מי לדבר. שממת שירות במשרד התקשורת.

עדכון 25.9.18, 19:00: שר התקשורת איוב קרא כתב בפייסבוק שלו כך: "יצאתי עכשיו מלווה במנכ"ל משרדי נתי כהן ורמ"ט שירלי שיף, עם פמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכנו לעצרת האו"ם בניו-יורק". כך, גם חוגגים על חשבון משלמי המיסים וגם לא נותנים שום שירות לתושבי ישראל בחג הוסוכת, כולל חול המועד, שממnנים את "החגיגה" הזו מכיסם - בניו-יורק.

אם הם כבר בארה"ב, מומלץ מאוד שילמדו איך בארה"ב כבר החלו שירותי סלולר ב-5G (כמו בעוד עשרות מדינות בעולם. ליתר דיוק, כפי שדיווחנו לאחרונה כאן,
לא פחות מ-154 מפעילי סלולר בעולם ב-66 מדינות החלו בהתנסות והפעלת רשת 5G. לא פחות מ-66 מפעילי סלולר מ-37 מדינות כבר החלו במתן שירותים מסחריים לציבור ברשתות של 5G), למשל בארה"ב - אלו השירותים של Verizon

CLOSED FREE



 
 
Bookmark and Share