משרד התקשורת ממשיך לשקר בתחום "המספרים הכשרים" ומסבך את השר!

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת ממשיך לשקר בתחום "המספרים הכשרים" ומסבך את השר!
בלעדי: פניות דחופות לשר התקשורת הטרי, דודי אמסלם, לצמרת משרד התקשורת ולבעלי תפקידים במשרד, לאור ההסתבכות החדשה של המשרד: קו הטלפון לתגובות על השימוע (קו של משרד התקשורת עצמו) נחסם אף הוא ע"י עסקני "ועדת הרבנים לתקשורת" והמשרד שיקר ויותר מפעם אחת בימים האחרונים. עדכונים בגוף הכתבה ובסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 17.7.19, 08:00שר התקשורת דודי אמסלם

הסאגה של "המספרים הכשרים" והטלפוניה למגזר החרדי הולכת ומסתבכת.

החדשות האחרונות נחשפו על ידי ממש לאחרונה בכתבות הבאות, שהן הרקע לכתבה החדשה כאן: שר התקשורת, דודי אמסלם, (בתמונה משמאל), התעלם מהפרסומים הללו, בהמשך להתעלמות של צמרת משרד התקשורת, ששולחת פקידים בכירים שונים, לשקר לציבור בכתב ובע"פ, כמפורט בכתבות הקודמות. 

אולם - זה לא נגמר. משום שאם משקרים, זה ממשיך להידרדר. ואכן, ביומיים האחרונים זה התדרדר עוד יותר

לכן, שלחתי ביום 15.7.19 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל):
"מה תגובת השר ומנכ"ל המשרד לשתי הפניות הדחופות המצ"ב:
א. דרישה [לשר] כי משרד התקשורת יחדל מלהתנער מסמכויותיו ואחריותו בעניין חסימת התקשרויות מטלפונים כשרים.
ב. דרישה לקיום מחדש של הליך השימוע בנוגע לתיקון הרישיונות בתחום שירותי הפרימיום ובמיוחד לאור העובדה, שהמספר לתגובה של משרד התקשורת עצמו - נחסם ע"י אותם עסקני "ועדת הרבנים לתקשורת"." 

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
עדכון 17.7.19, 16:45: התקבלה תגובת משרד התקשורת: "התקבלה פניה במשרד. הפניה נבחנת על ידי הגורמים הרלוונטיים". 

הפנייה הראשונה לשר (סעיף א. לעיל) היא פנייה מאוד רצינית (עשרות עמודים), מסמך דרישה מאוד חריפה אל שר התקשורת החדש. החלטתי לא לפרסם כאן את המסמך הראשון הזה, בגלל חומרת הדברים שיש בתוכו, כדי לתת לשר הטרי ללמוד את הנושא ואולי הוא יחליט כן להגיב. במידה ובימים הקרובים השר לא יגיב, אפרסם גם את המסמך הזה (שרוב התוכן שלו ידוע, למי שעוקב אחרי שפע החשיפות והפרסומים בנושא זה באתר, מעל ל-60 כתבות).

את הפנייה השנייה (סעיף ב.לעיל) אין בעיה לחשוף לקוראינו והיא נמצאת כאן במלואה. זו פנייה אל עורך השימוע השני בנושא הנדון (השימוע כאן), בדרישה לפתוח את השימוע הזה מחדש, לאור חסימת הקו של התגובות של משרד התקשורת עצמו.

התמצית של הפנייה לפתיחת השימוע נמצאת בתצלום כאן, פנייה חריפה בצורה חמורה ביותר ומדברת על אנרכיה:
פנייה למשרד

האנרכיה הזו החמירה, משום שמשרד התקשורת החליט לשקר, בעקבות חשיפת נתי טוקר מדה-מרקר, על חסימת הקו לתגובות לשימוע של משרד התקשורת עצמו, לאזרחים חרדים שיש ברשותם "מכשירים כשרים" ו\או נמצאים ב"קומה הכשרה".
הנה תגובת משרד התקשורת כפי שפורסמה בדה-מרקר:
המשרד משקר

לא ברור למה משרד התקשורת בחר לשקר בלי למצמץ, כאשר גם בדה-מרקר יש ראיות (הקלטה המוצגת בכתבה) על החסימה וגם בידי רבים שפנו למשרד - יש ראיות חד-ערכיות לחסימה הזו (עד שהסתיימה בעקבות החשיפה)

אם לא די בכך, המשרד המשיך לשקר בתגובה לפניה, שנעשתה אליו לפי "חוק חופש המידע" ואני מציג את המסמך כאן במלואו וההסברים לשקרים נמצאים לאחר המסמך (פרטי הפונה הוסתרו כאן, אבל הם ידועים למשרד):
עמוד 1 בתגובה
עמוד 2 לתגובה

תשומת לב למה שיש כאן למעלה בתצלום:
  1. הפנייה למשרד התקשורת לפי חוק חופש המידע הייתה ב-17.2.19. התשובה אמורה להינתן תוך 30 יום (יש אפשרות להאריך, אם יש להארכה הזו סיבה מיוחדת, באישור המנכ"ל). לא הייתה כל סיבה להאריך (כי התשובה הייתה שלילית...). אולם, התשובה נשלחה לפונה ב-6.7.19, כלומר לאחר כמעט 5 חודשים (!). למה לקח למשרד 5 חודשים להשיב בשלילה? ככל הנראה, כי ראשי המשרד תכננו כל ה-5 חודשים הללו - איך לשקר בתשובה השלילית, כי מתן המידע המבוקש לפונה - "יחשוף את ערוות המשרד". 
  2. הפנייה הייתה לגבי השימוע מ-7.1.19. השימוע הזה נמצא כאן. כפי שכל אחד יכול לראות, השימוע הזה נגמר בפברואר 2019. הוא נגמר בכלום. לכן, יצא שימוע חדש, אחר לגמרי באפריל 2019 (כאן), שעדיין לא נגמר. הבקשה למידע הייתה לגבי השימוע מינואר 2019 - שנגמר, ולא לגבי השימוע מאפריל 2019 (שלא נגמר). אולם, התגובה של משרד התקשורת פשוט משקרת, שהשימוע לא נגמר ("עומד ותלוי" כלשון התגובה). מה שלא נגמר - זה השימוע מאפריל 2019, אבל הבקשה היא מ-17.2.19 לגבי השימוע מינואר 2019 - שכן נגמר.
בקיצור: עוד שקר בערמת השקרים של משרד התקשורת בנושא הזה של "הקומה הכשרה". 

אם לא די בכך, בימים האחרונים קיבלתי מידע הקושר את "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת" עם הפרשה החמורה מאוד של "המספרים הכשרים". צפו להתפתחויות.

עדכון 21.7.19: 
נשלח מכתב פנייה חדש למשרד התקשורת (למרכז השימוע, אלי לוי), לאור ההתפתחויות שחלו בשוק הסלולר:
"מר אלי לוי שלום וברכה,
 
במייל ששלחתי תחת הכותרת "פרק 6 - בניגוד לעמדת משרד התקשורת, שירותי הפרימיום בתעריף רגיל דווקא חוסכים כסף לחברות הרט"ן" בתאריך 26.02.2019 התייחסתי לפתרון שהחברות יכולות לבצע ואחד הפתרונות  שהצעתי הוא:
"1 -  לצמצם את החבילות - וכאשר מוכרים 2,500 דקות, באמת להתכוון ל2,500 דקות. ולחילופין להכין מספר חבילות עם כמות דקות שונה."
 
סלקום יצאה בשבוע האחרון בהודעות לכל הלקוחות שעדיין נשארו בחבילות הישנות שמעל 2500 דקות והודיעה להם על לכך שבחודש הבא תשתנה החבילה ל-2,500 דקות בלבד, עם תעריף חריגה של 79 אגורות לדקה.
סלקום גם  הוסיפה עכשיו אופציה נוספת, חבילה של 9,000 דקות בתעריף של 79 שקלים לחודש.
 
כך למעשה שהיום סלקום משווקת 2 חבילות.
1 - 2,500 דקות ב-29 ש"ח לחודש
2 - 9,000 דקות ב-79 ש"ח לחודש.
 
כך שלמעשה, זהו הפתרון שהצעתי בהצעתי - ככל הנראה החברות הגיעו לאותה מסקנה שזו הדרך - פשוט לתמחר את החבילות בצורה כלכלית. ולבקש מחיר כלכלי מלקוחות שעושים שימוש רב בדקות השיחה להאזנה לקווי מידע קולי. (לא לחסל את הענף - פשוט לתמחר את דקות השיחה, כפי שעושים בשוק חופשי)
 
דבר זה מוכיח בצורה מאד פשוטה, שהדרך לטפל בתמחור שגוי של חברות התקשרות, איננו בחיסול ענף קווי המידע הקולי, אלא שפשוט חברות התקשורת יתמחרו בצורה כלכלית עבורם את החבילות.
 
הדבר מוכיח, כי בניגוד לטענת משרד התקשורת ש"אין מחיר כלכלי" לדקות ההאזנה לקווי המידע הקולי, יש מחיר מאד מאד מוגדר - מחיר של 29 ש"ח ל-2,500 דקות, ומחיר של 79 ש"ח עבור ההגדלה של החבילה ל-9000 דקות.
מחיר כלכלי בצורה של תוספת 40 ש"ח לחודש על הזכות להאזנה וצריכה רבה יותר של קווי מידע קולי על ידי הלקוחות.
 
מכיוון שמדובר על מידע חדש, ושינויים חדשים בחבילות  שנעשו רק עכשיו, לאחר שעבר המועד האחרון להגשת תגובות לשימוע, ומכיוון שלמידע והשינויים החדשים יש השפעה מהותית על הטענות שנטענו על ידי משרד התקשורת במסמך השימוע. אודה על אישור קבלת פנייתי, ואישור על כך שיתחשבו גם בטענה זו בעת שקילת ההחלטה בשימוע.
 
בברכה
SG"

עדכון 21.7.19, 21:00: הפרקליטות ביקשה מבג"ץ דחייה למתן תשובה (בקשת הדחייה נמצאת כאן), וקיבלה אישור מבית המשפט לבקשת ההארכת הזמן הזו. המועד החדש למתן תגובה ע"י המדינה (הפרקליטות) הוא 23.7.19.

כ"כ פורסם היום מאמר של עו"ד אבי רימון, אחד ממגישי הבג"ץ המוזכר כאן, מאמר שפורסם בדה-מרקר (כאן). מומלץ לקריאה. 

עדכון 23.7.19: התקבלה תגובת מקדמית של המדינה (מהפרקליטות, מלווה בתצהיר של מנכ"ל משרד התקשורת), המבקשת לדחות את 2 העתירות על הסף ולחייב את התובעים בהוצאות. התגובה של הפרקליטות לבג"ץ נמצאת במלואה כאן, למתעניינים. 

עדכון 29.7.19: הופץ "עלון קיר" במגזר החרדי המדבר בעד עצמו: 
עלון קיר חרדי
עדכון 4.8.19: 2 העותרים לבג"ץ משכו את עתירתם ומחקו אותה (כאן), לאור התחייבות משרד התקשורת במענה לבג"צים, שהשימוע מוקפא ויהיה שימוע חדש, לאור איסוף הנתונים שמשרד התקשורת החל לבצע. בינתיים, מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, החליט (לא ברור למה) להוציא דרישה נוספת של איסוף נתונים מחברות הסלולר בעניין השימוע. המכתב החדש של המנכ"ל (שכרגיל מוסתר מהציבור), נמצא כאן. נראה על פניו, שמשרד התקשורת "איבד את דרכו" לגמרי בנושא זה. 

JEWISH FREE



 



 
 
Bookmark and Share